Stora ryktestråden för "Switch 2"

Medlem

Om de nu ska ha ett år ytterligare år sig hoppas jag verkligen dom gör någonting "unikt" med konsolen, VR-revansch kanske?

Medlem
Skrivet av Keima:

Om de nu ska ha ett år ytterligare år sig hoppas jag verkligen dom gör någonting "unikt" med konsolen, VR-revansch kanske?

Well, det har ryktats om ett VR-headset till Switch 2 ett bra tag nu - och det är knappast någonting de börjar med nu som "tröst" för att vi får vänta ett år extra (speciellt som de inte lovat att den ska släppas i år så enligt dem kan ju ingen försening ha skett riktigt) utan någonting som utvecklas under lång tid. Men förhoppningsvis får vi riktigt bra spel till Switch i år som "utfyllnad" - har ju bland annat ryktats om F-Zero GX HD och Fire Emblem Remake som de kanske strör ut över året. Vore ju inte så dumt!

Om vi ska vara lite optimistiska

Medlem

Oerhört tråkigt, var verkligen supertaggad på ett Switch 2 och framförallt revealen av MP4.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jag skrev spekuöation baserat på patenter och inget om att Nintendo har nått intresse av att utmana Quest.
Om det blir nån form av verklighet så blir det så klart ett tillbehör till Switch och inte en egen enhet med egna spel osv.
Man kan kanske tex spela nästa 3d mario hemma på köksbordet. Köra Mario cart likt en micro machines bana. Möjligheterna är oändliga och Nintendo är ett företag som kan hitta på nya spel.
Vad jag menade med Sony missade målet lite är att formfaktorn ska vara tilltalande.
PSVR2 är bland det bulkigaste på marknaden trots det släpptes 2023 och som dessutom är rätt dyr.

Jo, det vore rätt häftigt.
Annars så hade Nintendo spel i liknande speldesign som Moss fungerat bra, fast det går att göra mycket mer förstoss.

Dock så är väl PSVR2 bekvämare out of the box än en del andra? Väntar på pulse elite nu med, ska bli kul att se hur de lirar ihop.

Medlem

Utöver de utannonserade spelen:

Princess Peach: Showtime (nytt)
Paper Mario: The Thousand-Year Door (port/remaster)
Luigis Mansion 2 (port/remaster)

Vilka spel tror ni vi kommer se i år till Switch?
Förutsatt Switch 2 kommer 2025, Q1.

Är inte intresserad av att köpa något av de 3 ovan spelen.

Visar Nintendo inte upp Metroid Prime 4, Zelda eller Fire Emblem remakes till direct i Juni så tror jag det blir att sälja mitt Switch Oled till semestern. (behåller kontot såklart inför Switch 2).

Kommer förhandsboka och betala Switch 2 första dagen det går att lägga preorder dock, så man inte råkar ut för ett halvårs väntetider ala PS5

Medlem

Den pinsamma Xbox series s/x releasen utan Halo är nog inget Nintendo tänker köra på. Så bara bra om de skjuter upp i stället och få det rätt på en gång.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Utöver de utannonserade spelen:

Princess Peach: Showtime (nytt)
Paper Mario: The Thousand-Year Door (port/remaster)
Luigis Mansion 2 (port/remaster)

Vilka spel tror ni vi kommer se i år till Switch?
Förutsatt Switch 2 kommer 2025, Q1.

Är inte intresserad av att köpa något av de 3 ovan spelen.

Visar Nintendo inte upp Metroid Prime 4, Zelda eller Fire Emblem remakes till direct i Juni så tror jag det blir att sälja mitt Switch Oled till semestern. (behåller kontot såklart inför Switch 2).

Kommer förhandsboka och betala Switch 2 första dagen det går att lägga preorder dock, så man inte råkar ut för ett halvårs väntetider ala PS5

Tänker Metroid Prime 2+3, förhoppningsvis även 4, F-Zero GX HD och Zelda WW+TP! Här är några andra förslag:

Skrivet av lonian:

Den pinsamma Xbox series s/x releasen utan Halo är nog inget Nintendo tänker köra på. Så bara bra om de skjuter upp i stället och få det rätt på en gång.

Nä, det var väldigt illa av Xbox att lanseras utan Halo Infinite som blev uppskjutet men konsolen släpptes med... Game Pass? Den situationen klarar vi oss utan även om vi är ivriga att få spela nytt!

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Visar Nintendo inte upp Metroid Prime 4, Zelda eller Fire Emblem remakes till direct i Juni så tror jag det blir att sälja mitt Switch Oled till semestern. (behåller kontot såklart inför Switch 2).

Nu vet inte jag exakt hur det fungerar med kontot om man köper en Switch 2. Men jag väntar nog med att göra mig av med switch 1 om den behöver verifiera ens användare på båda enheterna eller liknande så att alla digitala licenser kommer över.

Tidigare har ju Nintendo varit petiga med den biten. Och blir den inte av någon anledning bakåtkompatibel så tappar man ju en konsol med spel om man inte har kvar den.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Belgaar:

Utöver de utannonserade spelen:

Princess Peach: Showtime (nytt)
Paper Mario: The Thousand-Year Door (port/remaster)
Luigis Mansion 2 (port/remaster)

Vilka spel tror ni vi kommer se i år till Switch?
Förutsatt Switch 2 kommer 2025, Q1.

Är inte intresserad av att köpa något av de 3 ovan spelen.

Visar Nintendo inte upp Metroid Prime 4, Zelda eller Fire Emblem remakes till direct i Juni så tror jag det blir att sälja mitt Switch Oled till semestern. (behåller kontot såklart inför Switch 2).

Kommer förhandsboka och betala Switch 2 första dagen det går att lägga preorder dock, så man inte råkar ut för ett halvårs väntetider ala PS5

För egen del så blir det Paper Mario, Unicorn Overlord samt World of Anterra för i år, räcker för min del.
Blir Switch 2 med LCD och utan ordentlig bakåtkompatibilitet så behåller jag min Oled och väntar med att köpa Switchen 2.

Medlem
Skrivet av Majoren:

För egen del så blir det Paper Mario, Unicorn Overlord samt World of Anterra för i år, räcker för min del.
Blir Switch 2 med LCD och utan ordentlig bakåtkompatibilitet så behåller jag min Oled och väntar med att köpa Switchen 2.

Precis så jag tänker också. Utan bakåtkompatibilitet och Oled så väntar jag in en Oled eller ”pro”. Om jag lyckas hålla mig dvs 😅

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Tänker Metroid Prime 2+3, förhoppningsvis även 4, F-Zero GX HD och Zelda WW+TP! Här är några andra förslag:

https://youtu.be/E_MBBL7dGMU

Intressanta förslag.
Det som jag direkt kan säga emot honom i videon är Pokémon Black och White. Anledningen är att man måste kolla på hur de väljer att släppa dessa spelen. När de gör remakes eller remasters av sina Pokémon spel så väljer de att släppa dessa per konsol generation.

FireRed och LeafGreen - Gameboy Advance
HeartGold och SoulSilver - Nintendo DS
Omega Ruby och Alpha Sapphire - Nintendo 3DS
Brilliant Diamond och Shining Pearl - Nintendo Switch

Jag känner att sannolikheten att de släpper två till spel på Switch är väldigt osannolik utan Black och White lär komma till Switch 2.
Med det sagt så kan det fortfarande komma andra Pokémon spel i år till Switch 🙂

Medlem

Pyoro som tidigare har hintat om en Nintendo Direct Mini Partner Showcase den här veckan verkar nu backa och istället indikera att vi får en fullstor Nintendo Direct (som sig bör) då han frågar om Nintendo kan ses som partners och att de kan göra det då de gillar delfiner - någonting som tolkas som "Project Dolphin" och att Gamecube äntligen kommer till NSO! I andra tweets (kryss?) har han pratat om att Game Freaks har någonting att visa upp på Directen också - men då Pokémon Day är i slutet av månaden kanske det är någonting annat än en remake utan kanske ett helt nytt IP? Har för mig det har pratats om att de jobbar på något sådant i alla fall!

Kanske blir inte 2024 så illa för Switch (och oss spelare) ändå även om Switch 2 inte lanseras.

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/6lbFpMObqKw?t=394

Pyoro som tidigare har hintat om en Nintendo Direct Mini Partner Showcase den här veckan verkar nu backa och istället indikera att vi får en fullstor Nintendo Direct (som sig bör) då han frågar om Nintendo kan ses som partners och att de kan göra det då de gillar delfiner - någonting som tolkas som "Project Dolphin" och att Gamecube äntligen kommer till NSO! I andra tweets (kryss?) har han pratat om att Game Freaks har någonting att visa upp på Directen också - men då Pokémon Day är i slutet av månaden kanske det är någonting annat än en remake utan kanske ett helt nytt IP? Har för mig det har pratats om att de jobbar på något sådant i alla fall!

https://youtu.be/ptwev-QC9mc

Kanske blir inte 2024 så illa för Switch (och oss spelare) ändå även om Switch 2 inte lanseras.

Ja det kommer bli spännande att se vad Nintendo har att erbjuda i år.
Som jag skrev i tråden över om Pokémon så kommer det inte bli en remake av femte generationen på grund av orsak så det kommer ju röra sig om något nytt i så fall.
Den enda typ av remake som jag annars skulle kunna tänka mig vore om de gjorde något mer Let’s Go spel eftersom jag inte har någon koll hur de tänker kring dessa spelen.

Switch Online är också väldigt intressant. Det som får mig att inte tro att Gamecube kommer är för att det är så många Gamecube spel som redan kommit till Switch fysiskt.

Medlem

Ett drömscenario med release spel är:

3d Mario
Metroid Prime 4
Nytt påkostat IP (gärna RPG)

För att dryga ut spelbiblioteket är det positivt om switch online har någon killer apps också.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Ja det kommer bli spännande att se vad Nintendo har att erbjuda i år.
Som jag skrev i tråden över om Pokémon så kommer det inte bli en remake av femte generationen på grund av orsak så det kommer ju röra sig om något nytt i så fall.
Den enda typ av remake som jag annars skulle kunna tänka mig vore om de gjorde något mer Let’s Go spel eftersom jag inte har någon koll hur de tänker kring dessa spelen.

Switch Online är också väldigt intressant. Det som får mig att inte tro att Gamecube kommer är för att det är så många Gamecube spel som redan kommit till Switch fysiskt.

Det behöver som sagt inte ens vara Pokémon-relaterat, eller så kan det vara någon Quest Dungeon eller vad de sidospelen heter. Men om de känner att de behöver dryga ut biblioteket under året för att minska väntan på NG Switch så tror jag de kan bryta sin regel om en remake per generation faktiskt. Speciellt om de ändå kommer kunna spelas på nya konsolen sen.

Jag tror Gamecube är på gång där och kanske släpper de typ Pikmin-spelen (de två första då) och Metroid Prime och spelare kanske tänker "ja det här var ju trevligt men det ser ju inte lika bra ut som Remaster så kanske ska köpa det ändå" så det kan bli en positiv effekt tror jag. Men vi får se. Vet inte vad han åsyftar med delfiner annars. Första jag tänkte på var Wave Race: Blue Storm om det skulle få en remake men tyvärr känns inte det så troligt utan då tror jag mer på GC faktiskt. Även om jag inte skulle tacka nej för gillade det starkt way back!

Skrivet av Kavakava83:

Ett drömscenario med release spel är:

3d Mario
Metroid Prime 4
Nytt påkostat IP (gärna RPG)

För att dryga ut spelbiblioteket är det positivt om switch online har någon killer apps också.

3D Mario som är semi open world och Metroid Prime 4 lutar åt att bli cross gen så det är en bra början. Nytt IP tror jag är att hoppas på för mycket om det inte blir något nytt "Partyspel" som typ 1-2 Switch eller Arms. Har de något stort RPG på gång tror jag de släpper det senare efter konsolen men skulle verkligen inte tacka nej om de även har något i den stilen direkt från start

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Nytt IP tror jag är att hoppas på för mycket om det inte blir något nytt "Partyspel" som typ 1-2 Switch eller Arms.

Skulle jag få önska ett party spel så skulle jag gärna se ett Mario Party Super Stars 2. Gillade att de tog med brädor från Nintendo 64 spelen och skulle gärna se brädor även från Gamecube spelen.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Det behöver som sagt inte ens vara Pokémon-relaterat, eller så kan det vara någon Quest Dungeon eller vad de sidospelen heter. Men om de känner att de behöver dryga ut biblioteket under året för att minska väntan på NG Switch så tror jag de kan bryta sin regel om en remake per generation faktiskt. Speciellt om de ändå kommer kunna spelas på nya konsolen sen.

Jag tror Gamecube är på gång där och kanske släpper de typ Pikmin-spelen (de två första då) och Metroid Prime och spelare kanske tänker "ja det här var ju trevligt men det ser ju inte lika bra ut som Remaster så kanske ska köpa det ändå" så det kan bli en positiv effekt tror jag. Men vi får se. Vet inte vad han åsyftar med delfiner annars. Första jag tänkte på var Wave Race: Blue Storm om det skulle få en remake men tyvärr känns inte det så troligt utan då tror jag mer på GC faktiskt. Även om jag inte skulle tacka nej för gillade det starkt way back!

3D Mario som är semi open world och Metroid Prime 4 lutar åt att bli cross gen så det är en bra början. Nytt IP tror jag är att hoppas på för mycket om det inte blir något nytt "Partyspel" som typ 1-2 Switch eller Arms. Har de något stort RPG på gång tror jag de släpper det senare efter konsolen men skulle verkligen inte tacka nej om de även har något i den stilen direkt från start

Det kan absolut komma Gamecube spel till Switch, dock känns det som en mer naturlig fortsättning till Switch NG. Räkna bort Pikmin spelen dock, kom ju precis i remastrade versioner i samband med Pikmin 4 releasen.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Skulle jag få önska ett party spel så skulle jag gärna se ett Mario Party Super Stars 2. Gillade att de tog med brädor från Nintendo 64 spelen och skulle gärna se brädor även från Gamecube spelen.

Ja, det vore kul med ett Mario Party Best of med lite samling av favoritbräden från Gamecube-spelen (och kanske några nya)!

Skrivet av PGR1985:

Det kan absolut komma Gamecube spel till Switch, dock känns det som en mer naturlig fortsättning till Switch NG. Räkna bort Pikmin spelen dock, kom ju precis i remastrade versioner i samband med Pikmin 4 releasen.

Jo, men det var ju just argumentet att de kan spela originalen på Gamecube och sen tänka "Ah vore trevligt med mer moderna versioner jag gillade originalen så köper remasterna också" så jag tror inte nysläppet utesluter något. Och ja, kanske vill de få spelare att migrera vidare till NG Switch genom att bara låta GC vara tillgänglig på nya konsolen - men det verkar som det är redo att utannonseras nu i veckan så det blir nog till Switch först och sen tillgängligt på NG Switch sen också såklart.

Verkar som Metroid Prime 4 utvecklas i en specialanpassad version av Unreal Engine 5 så lär se riktigt bra ut på NG Switch - och kanske även Switch? Kommer troligen bli ett cross gen title men om Switch 2 "skjuts upp" så kanke de väntar med Switch-släpp också så vi "bara" får Prime 2+3 i år med lite tur.

Medlem

2024 måste nog vara Nintendos sämsta år någonsin (om man nu inte räknar med Nintendo innan dom gjorde TV spel)
Kommer nog inte på något sämre år när det gäller Nintendo producerade spel
Vad kommer att släppas?
Tror knappast på Prime 4 när Switch 2 ( eller vad det nu kommer att heta) släpps nästa år.
Det vi vet är vad som ser ut att vara ett mediokert Peach-spel.
Sedan har vi i och för sig högkvalitativa remakes/remaster .
Men räknar inte dom spelen då vi har haft som vana att få dessa typ av spel från Nintendo.
Visst förstår jag att spel idag tar betydligt längre tid att utveckla och att det är därför vi inte får se Nintendos nästa konsol i år. Men samtidigt måste vi (även om man är Nintendo fan) medge att vi inte är vana av att se 2024 line up från Nintendo.
Nintendo har för vana att åtminstone släppa 1 eller 2 högkvalitativa storspel på ett år.
I år får vi inget.

Jag räknar i detta antagande in även mindre spel som på något sätt har vad som skulle kunna klassificeras som Nintendomagi .

Medlem

15.00 på Onsdag (Svensk tid) är det Nintendo Direct: Partner Showcase (Som ryktet sa)

https://x.com/nintendoamerica/status/1759699381912043848?s=46

Medlem

Nya uppgifter pekar mot att "Nintendo gillar delfiner" hintar om en remake/remaster av Wii-spelet Endless Ocean

Medlem
Skrivet av Gertzy:

https://youtu.be/vqaDh1UwcoA?t=525

Nya uppgifter pekar mot att "Nintendo gillar delfiner" hintar om en remake/remaster av Wii-spelet Endless Ocean

Dolphine heter Nintendo Gamecubes emulator. Jag hade den. Förmodligen Wind Waker eller möjligtvis Fire Emblem?

Medlem
Skrivet av Belgaar:

15.00 på Onsdag (Svensk tid) är det Nintendo Direct: Partner Showcase (Som ryktet sa)

https://x.com/nintendoamerica/status/1759699381912043848?s=46

Skrivet av Belgaar:

Dolphine heter Nintendo Gamecubes emulator. Jag hade den. Förmodligen Wind Waker eller möjligtvis Fire Emblem?

Jo, det var argumentet till att det spekulerades i att GC kommer till NSO som jag skrev ovan Fire Emblem ryktas få en remaster så sure, men kan vara att WW+TP äntligen släpps! Men vore kul om den kinesiska leakern har en poäng i Endless Ocean. De var mysiga spel!

Medlem
Skrivet av ZakAntreaz:

2024 måste nog vara Nintendos sämsta år någonsin (om man nu inte räknar med Nintendo innan dom gjorde TV spel)
Kommer nog inte på något sämre år när det gäller Nintendo producerade spel

Det är bara februari, vi vet inte vad Nintendos fulla planer för 2024 är än. Vi har sett det här flera gånger under Switch-generationen att det finns väldigt lite utannonserat i början av året som sedan fylls på när de börjar släppa Directs.

Nintendo har på senare gått mer och mer åt att inte utannonsera spel långt innan de ska släppas, med vissa uppenbara undantag. Super Mario Bros Wonder utannonserades bara 4 månader innan release, för att ta ett färskt exempel.

Det finns ingen anledning att tro att alla 2024-spel är avslöjade redan nu.

Skrivet av Gertzy:

Jag tror Gamecube är på gång där och kanske släpper de typ Pikmin-spelen (de två första då) och Metroid Prime och spelare kanske tänker "ja det här var ju trevligt men det ser ju inte lika bra ut som Remaster så kanske ska köpa det ändå" så det kan bli en positiv effekt tror jag. Men vi får se. Vet inte vad han åsyftar med delfiner annars. Första jag tänkte på var Wave Race: Blue Storm om det skulle få en remake men tyvärr känns inte det så troligt utan då tror jag mer på GC faktiskt. Även om jag inte skulle tacka nej för gillade det starkt way back!

Jag har velat ha ett nytt Wave race (alternativt remaster av Blue storm) i åratal, så det hade varit otroligt skoj. Tror inte det är speciellt sannolikt att vi får se det, men man kan ju alltid hoppas.

Om Gamecube-spel kommer till NSO så tror jag det blir till Switch 2, men det är bara en (pessimistisk) gissning.

Skrivet av Belgaar:

Dolphine heter Nintendo Gamecubes emulator. Jag hade den. Förmodligen Wind Waker eller möjligtvis Fire Emblem?

Dolphin var Nintendos kodnamn för Gamecube när konsolen utvecklades, och det är därför emulatorn tog det namnet också.

Nördig trivia: Det finns kvar spår av detta på all Gamecube-hårdvara och alla spel till konsolen, allting har en produktkod som börjar på DOL (t ex DOL-001 för själva konsolen) som står på hårdvaran och spelen. Samma sak gäller vissa andra Nintendo-konsoler som t ex Wii (kodnamn Revolution, RVL i produktkoderna).

Inaktiv
Skrivet av Belgaar:

15.00 på Onsdag (Svensk tid) är det Nintendo Direct: Partner Showcase (Som ryktet sa)

https://x.com/nintendoamerica/status/1759699381912043848?s=46

Riktigt kul med årets första Nintendo Direct. Det ser jag fram emot. (Fast vad menas med ”Partner Showcase”?)

Skrivet av Daed:

Det är bara februari, vi vet inte vad Nintendos fulla planer för 2024 är än. Vi har sett det här flera gånger under Switch-generationen att det finns väldigt lite utannonserat i början av året som sedan fylls på när de börjar släppa Directs.

Nintendo har på senare gått mer och mer åt att inte utannonsera spel långt innan de ska släppas, med vissa uppenbara undantag. Super Mario Bros Wonder utannonserades bara 4 månader innan release, för att ta ett färskt exempel.

Det finns ingen anledning att tro att alla 2024-spel är avslöjade redan nu.

Jag har velat ha ett nytt Wave race (alternativt remaster av Blue storm) i åratal, så det hade varit otroligt skoj. Tror inte det är speciellt sannolikt att vi får se det, men man kan ju alltid hoppas.

Om Gamecube-spel kommer till NSO så tror jag det blir till Switch 2, men det är bara en (pessimistisk) gissning.

Dolphin var Nintendos kodnamn för Gamecube när konsolen utvecklades, och det är därför emulatorn tog det namnet också.

Nördig trivia: Det finns kvar spår av detta på all Gamecube-hårdvara och alla spel till konsolen, allting har en produktkod som börjar på DOL (t ex DOL-001 för själva konsolen) som står på hårdvaran och spelen. Samma sak gäller vissa andra Nintendo-konsoler som t ex Wii (kodnamn Revolution, RVL i produktkoderna).

Jag är också lite mer pessimistisk av mig. Försöker inte tro för mycket på rykten med mera.
Det brukar istället göra mig mer positivt överraskad om det visar sig att jag har fel
Men jag gissar också på att Gamecube för Switch Online kommer till Switch 2, men jag skulle bli väldigt glad om jag har fel.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Riktigt kul med årets första Nintendo Direct. Det ser jag fram emot. (Fast vad menas med ”Partner Showcase”?)

Håller med, hoppas det är något spel man blir taggad på

Partner Showcase betyder att Nintendo själva inte har något spel att visa.
Man låter Nintendo partners stå i rampljuset.

Exempel på partners: Sega, Capcom, Square Enix, Intelligent Systems, Konami, Bandai Namco, Ubisoft, Game Freak - Alla större företag som gör spel till Nintendos konsol utom Nintendo själva kan man säga.

Indie går dock inte under partners, då det räknas som en egen kategori (en mindre grupp som gör spel och inte ex ett stort företag som Intelligent Systems).

Medlem
Skrivet av Daed:

Det finns ingen anledning att tro att alla 2024-spel är avslöjade redan nu.

Jag har velat ha ett nytt Wave race (alternativt remaster av Blue storm) i åratal, så det hade varit otroligt skoj. Tror inte det är speciellt sannolikt att vi får se det, men man kan ju alltid hoppas.

Om Gamecube-spel kommer till NSO så tror jag det blir till Switch 2, men det är bara en (pessimistisk) gissning.

Dolphin var Nintendos kodnamn för Gamecube när konsolen utvecklades, och det är därför emulatorn tog det namnet också.

Nördig trivia: Det finns kvar spår av detta på all Gamecube-hårdvara och alla spel till konsolen, allting har en produktkod som börjar på DOL (t ex DOL-001 för själva konsolen) som står på hårdvaran och spelen. Samma sak gäller vissa andra Nintendo-konsoler som t ex Wii (kodnamn Revolution, RVL i produktkoderna).

Nej, de vill ju sprida ut lite över året då de mest troligt även kommer ha Directs i Juni och September också! Med lite tur har de börjat prata Switch 2 och spel till den tills dess

Var det inte för att det fanns en specifik del av grafikminnet som var helt gjort för att rita upp realistiskt vatten? Har för mig jag läste om det i Club Nintendo way back! Minns att jag var så imponerad av vattnet i Wave Race: Blue Storm för det! Hoppas också det får remaster, återsläpp på NSO och/eller uppföljare! Men som du säger inte jättetroligt, verkar vara en serie Nintendo glömt bort!

Skrivet av anon_326145:

Riktigt kul med årets första Nintendo Direct. Det ser jag fram emot. (Fast vad menas med ”Partner Showcase”?)

Jag är också lite mer pessimistisk av mig. Försöker inte tro för mycket på rykten med mera.
Det brukar istället göra mig mer positivt överraskad om det visar sig att jag har fel
Men jag gissar också på att Gamecube för Switch Online kommer till Switch 2, men jag skulle bli väldigt glad om jag har fel.

Att det bara är spel från partners som visas och ingenting från Nintendo själva. Så inget Mario eller så såvida det inte är outsorcrat till andra eller tredjepartsutvecklare.

Inaktiv
Skrivet av Belgaar:

Håller med, hoppas det är något spel man blir taggad på

Partner Showcase betyder att Nintendo själva inte har något spel att visa.
Man låter Nintendo partners stå i rampljuset.

Exempel på partners: Sega, Capcom, Square Enix, Intelligent Systems, Konami, Bandai Namco, Ubisoft, Game Freak - Alla större företag som gör spel till Nintendos konsol utom Nintendo själva kan man säga.

Indie går dock inte under partners, då det räknas som en egen kategori (en mindre grupp som gör spel och inte ex ett stort företag som Intelligent Systems).

Skrivet av Gertzy:

Att det bara är spel från partners som visas och ingenting från Nintendo själva. Så inget Mario eller så såvida det inte är outsorcrat till andra eller tredjepartsutvecklare.

Okej. Ja, det kan ju vara ganska logiskt att Nintendo inte visar upp något eget, då de troligtvis satsar på att göra så mycket som möjligt till Switch 2 istället.
Men det kan ju vara kul att se vad de andra har gjort för spel som kommer släppas under året.

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Okej. Ja, det kan ju vara ganska logiskt att Nintendo inte visar upp något eget, då de troligtvis satsar på att göra så mycket som möjligt till Switch 2 istället.
Men det kan ju vara kul att se vad de andra har gjort för spel som kommer släppas under året.

Absolut! Det blir ju ändå ca 25 minuter spel som visas upp Kan bli lite vad som helst!

Inaktiv
Skrivet av Gertzy:

Absolut! Det blir ju ändå ca 25 minuter spel som visas upp Kan bli lite vad som helst!

Jag hoppas att Game Freak visar upp Pokémon spelen till Gameboy på Switch Online (gärna även spelen till Gameboy Advance med) och att Transfer Pak avslöjas som jag skrev om i min kopia av min blogg.

Skriv svar