Skull and Bones

Medlem

Helt ok spel slö spela, träffat många nya roliga individer att spela med under dagarna jag spelat.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Aldrig skrivit att du påstått det, läs igen vad jag skrev.

Så du menar som jag skrev först att vid 700kr så är spelet 4/10, vid 500kr 6/10, vid 300kr 8/10 och vid 100kr 10/10.
Spelet blir ju inte bättre för att det är billigare.

Bättre? Nej!
Mer prisvärt? Ja!

Vad representerar betyget? Jadu…

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Du övertygar mig inte. Skulle inte betyget påverkas om det, låt säga, kostade 2 000 kr?
På nästan alla andra produkter tittar man på priset för vad man får. Varför skulle det vara irrelevant för spel?

Finns gott om gamla retro-spel som man bara kan spela lagligt om man pungar ut med tusentals kronor. Ska dessa bara dömas efter att de kostar flera tusenlappar nu, eller ska de dömas efter vad de kostade 1995 när de släpptes?

Ska vi automatiskt plussa på ett steg i betygsskalan när det här spelet prissänks om två år så att det kommer upp i 4/5?

Ska Killers of the Flower Moon få högre betyg för att den är 3 timmar och 26 minuter och att man därmed får mer för pengarna när man köper en biobiljett?

Medlem

Har spelat sedan teknisk alpha och tycker faktiskt betyget är för snällt. För mig blir det en två av fem. Bristen på djup i förhållade till prislappen är enorm. Det glimrar någon enstaka gång men alldeles för sällan.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det borde man. Men är inte vad man får så speciellt heller så blir det ju som det blir.

Ska man bara strunta i alla löften och dömma det man får så borde ju Cyberpunk för många ha varit det värsta spelet någonsin när det släpptes, men många gav det ändå högt betyg.

Ja jo men som sagt ingen koll på vilka löften som inte uppfyllts om det nu fanns sådana.

Medlem

Never go full AAAA.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Skulle inte ens spela det om det betalade mig. Bara faktumet att man flyger runt på havet, som en motorbåt och skjuter raketer och eldkastare på varandra, är fullständigt befängt.

Skulle säga att det har mer gemensamt med steampunk än 1700-talet och piratliv.

För att inte tala om rammar på segelfartyg. Den som tror att det är en bra idé har inte tänkt klart.

Medlem

var inte så neggiga...

Spelet är ok men med en massa buggar men spelet har lite kul saker för sig. Vi vet ännu inte om det blir som No Mans Sky eller Evolve Stage 2 (som jag också betalade för) men ge det lite tid.

S&B kostar som 6 pint på ett hotell i Köpenhamn...eller 7 pint i London...

Att dricka 7 pint på en pub i London tar 7 tim och räcker EN KVÄLL....även om S&B inte är kul efter 3 dgr så blir det billigare än att dricka öl en kväll...och bättre för hälsan...

Ibland läser jag här att det gärna ska vara en AAAAAAAAAAA titel för 99 kr för att betyget ska bli OK. Har ni aldrig köpt godis, chips, mat, läsk, alkohol som smakade blää men där ni bara gick vidare och aldrig köpte samma igen? Varför lägga så mkt energi på ett spel? Diskuterar ni lika länge och mkt om äcklig läsk för 30 kr också?(bara så ni vet kostar en Red Bull 25 cl drygt 45 kr i Norge).

Jag köper spel...och det kostar vad det kostar och är det sen bra återkommer jag och spelar det igen senare. Vissa spel kostar 10 EUR och jag spelar dem aldrig igen för de var inte så kul och andra kostar 70 eur och man kanske inte spelar dem igen heller men så är det. Andra spel är "gratis" och man spelar dem under många år men då får man själv välja om man vill stödja utvecklarna.

Star Citizen köpte jag ett skepp för 50 eur men för mig var spelet (där och då) för mkt detaljstyrning för att det skulle bli kul men jag klagar inte för det...det var kul att prova även om 50 eur kunde ha använts till 3 mån för ESO istället.

Mina mest spelade games har alla en månadskostnad på 15 eur/mån och då har jag spelat dem i +10 år och +4000 game hours/spel. Det kostar att ha en "hobby"....även att köra gokart eller att dyka kostar pengar...

Jag tror att bygga dator och spela kan var bland de billigaste hobbies om man bara tänker efter...

S&B är inte världens bästa spel men när man är less på Divison 2 (sooo repetative) så vill man ibland ha lite annat och då kanske lite coconut och pirate funkar...även om det också upprepar sig varje gång man landar på en beach och ska checka läget.

Note - Starfield och Baldurs Gate 3 var båda också jättekul i ungefär 300 tim per spel...BG# har fått fantastiska betyg men jag började gäspa efter +300 timmar. Vi är alla olika och tur är väl det...

Peace & Love...

Medlem

Sååå om jag förstår det rätt har dom tagit bort svärd svingandet och det går inte att borda skepp (och typ allt som gjorde Black Flag roligt) i stället är fokus på att åka båt men det är så pass tråkigt att man hellre fast travlar? Kartan är stor men tråkig att utforska. Detta är alltså ett online spel men det går inte att sänka varandras skepp när man stöter på varandra ute på havet och det går inte heller att joina varandras skepp? Spelet verkar ju ruttet när man läser recensionen! Dock 3/5 i betyg så ska inte drömma på förhand blir väl antagligen ett köp så jag får testa själv.

Medlem
Skrivet av Jonas Vågström:

Ni har kanske en poäng i vad ni säger, det citatet är nästan värdigt Peter Molyneux och så överdrivet att jag nästan trillar av stolen.
Men av vad som faktiskt levererats och det som finns på plats gör att spelet precis når upp till 3/5.

Ja, de skulle såklart sagt att det är ett ARRR-spel...


signatur

-With great moustache comes great responsibility!

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Det borde man. Men är inte vad man får så speciellt heller så blir det ju som det blir.

Ska man bara strunta i alla löften och dömma det man får så borde ju Cyberpunk för många ha varit det värsta spelet någonsin när det släpptes, men många gav det ändå högt betyg.

Eh va? Om ”man” struntade i alla löften så hade ju Cyberpunk snarare varit hyllat från start, som det är idag. De många du pratar om är väl stackarna som köpte det på de gamla konsolerna, men spelet skulle aldrig släppts där. Spel ska väl alltid dömas/recenseras utifrån spelupplevelsen. Inte dess hype.

Skrivet av ZerotheCat:

3/5 käns för högt för den här smörjan. Ett piratspel där man man varken kan gå omkring på sitt skepp eller ens simma i havet. Och så har de mage att ta 700 för skiten. Nä, usch.

Det kostar 690:- att spela på deras servrar, spelet är "billigt".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Gnäll gnäll gnäll alla visste vad detta skulle bli och ändå ska de gnällas, åsikter hit å dit om spel alla kan bilda sig en vettig uppfattning om flera månader i förväg om man bara ger sig tiden (i detta fall räckte ca 5 min gameplay för längesen).
Inget spel är värt 700? Skrattretande kommentar från någon som inte upplevt de första konsoldagarna med 499kr å uppåt för ps1 spel för 30 år sen! Jag betalade 700spänn för ff7 1997 om det kanske ger en fingervisning på dagens priser. Utbudet är enormt, reorna är konstanta och det enda konsumenten behöver göra är att inte köpa skit helt enkelt, men nä då e de kanske bättre att köpa skiten å sen gnälla för att du är en dålig konsument som inte kan ta ansvar för dina handlingar? Nä det är inte Ubisoft fel att du köper deras "AAAA" piratspel för 700 som omvandlats x antal ggr som redan i beta tester visade vad det var å skulle bli...du hade väl inte köpt en bil med 3 hjul eller en traktor med formel 1 motor, en tv som bara visade halva bilden, ett hus utan tak? Fan asså jag börjar tröttna på detta eviga gnäll på priser och utvecklare när det enda DU behöver göra är att ta ansvar för dina värderingar och slutligen pengar...rant över

Medlem
Skrivet av Tugger:

..du hade väl inte köpt en bil med 3 hjul eller en traktor med formel 1 motor, en tv som bara visade halva bilden, ett hus utan tak?

Åh här står jag med en traktor på 3 hjul och formel 1 motor.. nu känner jag mig lite dum faktiskt. Skippar nog halvbilds tv som jag sneglat på måste ha råd att fixa tak på huset! 👀

Medlem

Either Ubisoft is laundering money, Either people are in some kind of hypnosis and have lost their minds. What is it?

The fact that people praising this game. A game that have been in the making for 11 YEARS with MILLIONS of dollars behind it, Dont look or play better then BLACK FLAG, A 10 (?)+ year old game (if not more). Is beyond me. Am i living in some dual reality that have broken or what the hell is happening?!

I have watched so many videos now that compare the two and where one STILL to this day looks absolutely incredible. The other one looks like a mobile game on PC. With so much lack luster and shallow gameplay compared to Black Flag so its borderline pathetic. And i am sitting here watching those videos and then reading reviews and scratching my head and cant help but wonder. What the hell is happening? Are reviewers payed by Ubisoft or what? Seriously!?

ON TOP of that they say that its a AAAA game. Are people joking with me? WHERE is this a AAAA game? Can someone please tell me? Am i living in some dual universe where people have lost there complete minds and where their standards are instead of high so low so they accept everything and think its amazing? Is the Matrix broken?

HOW can people give this any higher then a 1 out of 10 is beyond me. As i said earlier. Are peoples standards so incredible low so you think the most broken, shallow, badly looking mobile game is now a 7 out of 10!? (going on IGN review). Like HOW are people defending this? Like is the gaming market so dead right now and so bad so people think games like these are the standards of what a good game is? Then god help us all. Because the future of AAA games looks very bleak if so.

I mean, You have such a shallow and broken sailing system so people rather fast travel around the map then doing it, Arcade ship combat so its borderline laughable, PvP that is a joke, No swimming, Quick time events all over the place etc, No real boarding, A broken ship tier system. And the fact that PIRATE SHIPS have poison dmg and can be Healer/Tank/Dps ships etc... IN A PIRATE GAME.

I can continue for hours to point things out. While AC Black Flag, 10 (ish) years ago had a damn better gameplay loop then this. The only thing ppl asked for was a Black Flag "MMO" and we got this. And in stead of people saying this is unacceptable. People are praising it.

WHAT IS GOING ONNNNNN?

Here is a nice comparison clip: Also i know its Asmongold (and even if i rly dont like the dude) This short comparison is actually rly good. Again: WHAT is going on?! HOW can this be a AAAA game and praised by so many.

https://www.youtube.com/watch?v=m2Eyvt_4tas

An other:
https://www.youtube.com/watch?v=nTekcLCAZpI&t

one more:

Facial Animations: https://www.youtube.com/watch?v=5MlXtj4JCAI

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Åh här står jag med en traktor på 3 hjul och formel 1 motor.. nu känner jag mig lite dum faktiskt. Skippar nog halvbilds tv som jag sneglat på måste ha råd att fixa tak på huset! 👀

Jepp, eller köpa ett deluxe edition av Diablo 4 och en snygg häst till för priset av spelet, eller varför inte ett härligt piratäventyr (de för 100:- e bättre än de för 700:- by the way) De går ju bra med presenning som tak och tja en traktor har ju stark dieselmotor så nog fan kan man ta sig till jobbet med 3 hjul så länge inte polisen ser dig, och om de stoppar dig så säg bara att du var tvungen att prioritera ditt inköp av skulls&bones kraken edition för 1100kr så får du antingen en klapp på kinden å näsdukar, eller en färd direkt till psyket...

Medlem

Oh thats right, you didnt know that they actually just borrowed an A from the single A games categories, like Gollum/KingKong but forgot to add the triple A and the HR department just managed to slice in some misdirected diversity blabla and mindnumb features so it got added 1 more. Now with barely a double AA foundation you got to make some sacrifices,cause 11 years is a loooooot of moooooneyyyy and this must be recouped so slap 2 more on those thru marketing and hype, what the hell if CDPR can do it so shall we, after all that noise people hail it now...hmmmm, aha, lets make it as boring as possible so people spend a lot of money in game store to squeeze something out of nothing, if it works then we can take 10% of the incomes to work on the game so these suckers keep buying crap...these idiots keep crying about our awful games but hey, they just keep coming so why make it better anyway,lets just jump the sinking ship and swim to that golden island and hatch new evil corporate plans while the crew is drowning. Dont mind the sharks, they have been eaten by the ever hungry whales which we kept feeding and now they are feasting on whats left of the screaming crew...

Medlem

Satan.. börjar ångra att jag la 800 kr för detta.


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Medlem
Skrivet av Beercules:

Satan.. börjar ångra att jag la 800 kr för detta.

Lider med dig😕

Jag spelade som tur är betan i ca 6 timmar och kunde sortera ner det i papperskorgen hyfsat omgående.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Det kostar 690:- att spela på deras servrar, spelet är "billigt".

Är det priset på spelet?

Tänk även på att på PlayStation måste du även betala typ 95kr mån eller 760kr/år för att i huvudtaget kunna spela Skulls and Bones.

Hade det varit F2P hade det varit gratis och gratis att spela online.

Medlem

Efter några timmar i betan blev jag säker på att jag inte gillar hela den här grejen med att saker är level-låsta. Och det är egentligen nog för att inte köpa spelet nu utan vänta på att det kommer på U+ så man får det genom gamepass om något år, Det var kul, men liksom inte roligare än typ Pirates! eller AssCreed 4. Och de har jag redan.

Medlem

Spelar Skull And Bones och har kul,nu väntar jag på säsong ett den 27:de.


signatur

CARPE JÄVLA DIEM

Medlem

Menne,,, kan jag spela spelet utan att behöver interagera med andra spelare? jag inser att det inte finns en renodlat SP-läge men kan jag plaska runt och bygga skepp och panga så kan det vara roligt. Och som någon nämde, det är 6-7 öl, men alla spel håller längre än 6-7 så det är alltid en win.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av demagog:

Menne,,, kan jag spela spelet utan att behöver interagera med andra spelare? jag inser att det inte finns en renodlat SP-läge men kan jag plaska runt och bygga skepp och panga så kan det vara roligt. Och som någon nämde, det är 6-7 öl, men alla spel håller längre än 6-7 så det är alltid en win.

Det går absolut att köra igenom spelet ensam.

Medlem

Är det bottar här nu?


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

12
Skriv svar