Allt om Dragon Age: Dreadwolf

Robot
Allt om Dragon Age: Dreadwolf

Tio år efter Dragon Age: Inquisition närmar sig del fyra. FZ reder ut allt vi vet om det.

#allt-om, #dragon-age-dreadwolf


Medlem

Bioware... Frostbite... är inte övertygad! Inte med tanke på vad Bioware skrivit om just den motorn och hur det gått för deras senaste spel som använts sig utav den.

Medlem

Dragon Age var ett spel jag försvann in i full av RPG-passsion. Jag ställde väckarklockan på 05.00 för att hinna spela ett par timmar innan jag behövde åka till jobbet.

Jag har noll förväntningar på fyran, men blir gärna överraskad. Ingen blir gladare än jag om vi om 10 år ser tillbaka på Dragon Age 4 som Biowares återkomst.

Medlem

Jag älskar dragon age-serien så hoppas verkligen att de får till ett bra spel. Topparna i Inquisition var höga men men hade också låga dalar, hoppas de kan täppa till dem!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Ettan var ett av de bästa spel jag spelat, tvåan och trean var totalt ointressanta.

Blir fyran som ettan så låter det nog bra men antagligen är det väl trista realtidsstrider som de flesta rollspel nuförtiden.

Medlem

Tack för texten! Den gjorde mig dock än mindre taggad på spelet. Sorgligt att man i sin jakt på trender och tillgänglighet sumpade ett IP så hårt.

DA: Origins är ett favoritspel jag fortfarande återvänder till ibland.

Ge IPt till Larian för böfvelen!


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Kul! Gillade alla Dragon Age spelen och detta kommer säkert inte vara ett undantag.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Bennii:

Dragon Age var ett spel jag försvann in i full av RPG-passsion. Jag ställde väckarklockan på 05.00 för att hinna spela ett par timmar innan jag behövde åka till jobbet.

Jag har noll förväntningar på fyran, men blir gärna överraskad. Ingen blir gladare än jag om vi om 10 år ser tillbaka på Dragon Age 4 som Biowares återkomst.

Vilken comeback det hade blivit! Ryser bara jag snuddar vid tanken. One for the (dragon) ages, helt klart.


signatur

En Bamseponny av folket

Testpilot

Tycker att serien varit rätt spretig redan från början men hoppas att detta blir bra trots en lång utvecklingstid.

Medlem

Jag är mycket skeptisk, men vore såklart kul med ett nytt och bra Dragon Age.
DAO var suveränt, 2:an riktigt kass och 3:an sket jag helt i.

Medlem

Dragon Age 4? Man kan väl inte släppa en 4 efter man bara släppt ett spel i serien?

Medlem

första Dragon age fängslade mig helt.
Minns att ja lirade det så hårt att när jag väl kom till någon bro i Dvärgarnas gruvor så trodde ja spelet skulle vara slut, men ack den känslan när man sedan inser att det bara var halva spelet.

När ett spel känns så att man tror man är klar med spelet och får sedan se att fan det var bara första halvlek, ja då vet man att spelet är riktigt jäkla bra.

svårt att tro att Bioware och EA inte lyckas fucka upp detta precis som med 2an och 3an.
men hoppet är det sista som överger en sägs det.
men EA har alltid varit den som är beredd att överge sina spelare vid första syn på en näve guld.

Medlem

Dragon age inquisition va jäkligt kul så ser fram emot ett nytt dragon age spel

Skribent

Vågar man drömma om att Bioware låter sig inspireras av Larians framgångar och låter nästa Dragon Age-spel bli lite mer som det första?

Medlem

Hoppade man över alla små skitquests i DA:I var spelet rätt skoj.
Hoppas dom har lärt sig till DA:D.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Dragon age inquisition va jäkligt kul så ser fram emot ett nytt dragon age spel

Håller med. Förutom utfyllnad som fetch quests och liknande så var det riktigt bra. Expansioner med.

Medlem

Missade DA 1 och 2 och spelade Inquisution som mitt första Dragon Age. Kanske därför jag gillade det mer än majoriteten men jag tyckte om det väldigt mycket.
Jag tror jag har en ganska vanilj-smak när det kommer till spel och brukar i allmänhet tycka som majoriteten men DA:I och framför allt dess multiplayer är det spel som jag känner mest dissonans med majoriteten av spelare. Jag har nog över 100 timmar i DAI coop multiplayer delen som sågades av de flesta.

Sant att det var lite mycket fetch quests ibland, huvudskurken var lite floppig, handlingen ibland lite matiné-artad och klyschig i jämförelse med tex Witcher 3 och i jämförelse med Skyrim så blir världen inte riktigt lika ”immersive” när den blir upphackad i regioner. Men å andra sidan tröttnade jag i slutändan lite på Skyrims vintriga landskap och DA:I olika biomes var i mitt tyckte lite uppfräschande. Mordmysteriet bland adeln med den perfekta musiken till gav väldigt mycket feeling.

Jag hoppas på att de hittar sin egen grej med DA 4 och fortsätter på styrkorna i DA:I och fixar till lite svagheter så blir det ett givet köp. Försiktigt positiv men ändå hoppfull.

Medlem

Älskade 1:an och har flera genomspelningar i det. 2:an var en klar besvikelse, det faktum att dom inte ens orkade designa unika grottor utan bara flytta lite väggar här och där säger väll en del om kvaliteten på spelet.

Medlem

Fullkomligt älskade Origins. Uppföljarna ger jag inte mkt för. Kan man hoppas på en remaster på Origins också?


signatur

Intel i9 9900K @ 5000 MHz, Aorus Master Z390, GeForce RTX 4090, Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 / CL19 / 32 GB / 4000 MHz

Medlem
Skrivet av Eisenhart73:

Fullkomligt älskade Origins. Uppföljarna ger jag inte mkt för. Kan man hoppas på en remaster på Origins också?

Sett rykten om det, men det var nog med en rejäl skopa salt.

Medlem

Har inte spelat något Dragon Age, när jag läser om dem så slås jag alltid av att folk verkar ha så starka och skilda åsikter, men oftast att 1:an ska vara bäst – men de två uppföljarna har fått snittbetyg som inte är alltför långt ifrån.

Medlem
Skrivet av Witchfinder:

Har inte spelat något Dragon Age, när jag läser om dem så slås jag alltid av att folk verkar ha så starka och skilda åsikter, men oftast att 1:an ska vara bäst – men de två uppföljarna har fått snittbetyg som inte är alltför långt ifrån.

Ettan var ett bättre spel anser jag också, men tyvärr har det inte åldrats så bra för min del. Klarar inte med det i dagens läge tyvärr.

Medlem

DA:I var rätt trevligt tyckte denna person. även dem andra två spelen. har sett fram emot detta spel sen det annonserade om det.


signatur

no i will not go loladin no not at all

1
Skriv svar