Nästa Xbox-hårdvara ska bli "det största tekniska språnget du sett"

Robot
Nästa Xbox-hårdvara ska bli "det största tekniska språnget du sett"

Och ny Xbox-hårdvara avtäcks i år.

#game-pass, #microsoft, #nextbox, #xbox


Medlem

Sedan har man gimpversionen också då...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Så alltså först kom
Xbox One X - Den starkaste maskinen någonsin!
Xbox Series X - Den starkaste maskinen på jorden!

Och nu tänker dom göra det igen?
Synd att det inte finns några spel att motivera den hårdvaran.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Sedan har man gimpversionen också då...

Själv tycker jag att alla spel skall utvecklas med 4080super och i7 14700k som lägsta specs men ändå envisas speltillverkare att göra spel till Sonys och Ms klena maskiner (och gammal datorhårdvara).
Spel ska vara exklusivt och kostsamt så inte vilken pöbel som helst med 5-6000 över ska kunna skaffa sig eller sina barn en sketen konsol som tillverkarna måste ta hänsyn till!
Nu måste dom offra budget på skräp vilket resulterar i att grafiken inte kan poleras upp ytterligare för alla riktiga gamers med riktiga datorer!
*kan innehålla spår av ironi*

Medlem

Xbox Series XL?

Medlem
Skrivet av Skunke:

Själv tycker jag att alla spel skall utvecklas med 4080super och i7 14700k som lägsta specs men ändå envisas speltillverkare att göra spel till Sonys och Ms klena maskiner (och gammal datorhårdvara).
Spel ska vara exklusivt och kostsamt så inte vilken pöbel som helst med 5-6000 över ska kunna skaffa sig eller sina barn en sketen konsol som tillverkarna måste ta hänsyn till!
Nu måste dom offra budget på skräp vilket resulterar i att grafiken inte kan poleras upp ytterligare för alla riktiga gamers med riktiga datorer!
*kan innehålla spår av ironi*

Pengarna styr du och dina pös polare måste betala mer för spelen om det någonsin ska hända. Tyvärr så brukar "hårdvaro" knuttarna dra ner på kostnaderna för allt annat som spel tex. Och jämt sura hårt när spel kostar mer än 500kr st.....

Medlem

Tvek på denna.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Byte till Nvidia ARM CPU + Nvidia GPU kombo? Fördelar är att de får en CPU med samma styrka, men som drar halva effekten. Den sparade effektbudgeten går sen att använda till GPU-delen istället. Enheten får samtidigt mycket effektivare AI och RT än vad AMD kan erbjuda (idag i alla fall). Nackdelen är väl att MS måste hosta upp mer pengar och det kan bli lite kompatibilitetsskavanker mot x86.

Medlem
Skrivet av vladimir:

Så alltså först kom
Xbox One X - Den starkaste maskinen någonsin!
Xbox Series X - Den starkaste maskinen på jorden!

Och nu tänker dom göra det igen?
Synd att det inte finns några spel att motivera den hårdvaran.

Dom gör väl allt dom kan för att ändra på detta.

Jag menar vad är det annars för mening med en fortsatt tung satsning på egna konsoler?

It's not a lake, it's an ocean

En gång i tiden hade jag blivit exalterad av ett dylikt uttalande. Men jag har blivit för luttrad av Microsofts PR-spinn genom åren. De har fäga trovärdighet vid det här laget.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Ja jo vi får väl se, men blir nog bara PC för min del nästa generation.

Medlem
Skrivet av vladimir:

Synd att det inte finns några spel att motivera den hårdvaran.

Tråkigt att dom 10 spelen som släpps i år inte räcker för dig.
Du får spela dom 0 first party spel som Playstation släpper fram till April 2025.

1. Senua’s Saga: Hellblade II
2. Avowed
3. Indiana Jones
4. Microsoft Flight Simulator 2024
5. Call of Duty Black Ops: Gulf War
6. Towerborne
7. ?
8. ?
9. ?
10. ?


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av Ruffles:

En gång i tiden hade jag blivit exalterad av ett dylikt uttalande. Men jag har blivit för luttrad av Microsofts PR-spinn genom åren. De har fäga trovärdighet vid det här laget.

Dom har haft den starkaste konsolen sen One X och det här kommer bli den tredje gången i rad, så dom har talat sanning.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av Ruffles:

En gång i tiden hade jag blivit exalterad av ett dylikt uttalande. Men jag har blivit för luttrad av Microsofts PR-spinn genom åren. De har fäga trovärdighet vid det här laget.

Finns säkert någon som sväljer allt dom säger och är riktigt stolt att vara med.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Men vad är haken? Känns som ms alltid har en

KoP
Medlem

Då kanske priset på en Series X droppar så man äntligen får lust att skaffa en.

Medlem
Skrivet av vladimir:

Så alltså först kom
Xbox One X - Den starkaste maskinen någonsin!
Xbox Series X - Den starkaste maskinen på jorden!

Och nu tänker dom göra det igen?
Synd att det inte finns några spel att motivera den hårdvaran.

svårt att bevisa att de inte är den starkaste maskinen någonsin om de inte finns något som utnyttjar kraften!

Medlem

Xbox series X hårdvara används ju inte ens fullt ut på grund av spelens bakåtkompabilitet och version S. Dumheter att släppa en normal och en light version.

Medlem

Pris och spel som gäller för dom flesta. Spelar ingen roll om maskinen kraftigaste som finns.


signatur

🐖💨💩

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Tråkigt att dom 10 spelen som släpps i år inte räcker för dig.
Du får spela dom 0 first party spel som Playstation släpper fram till April 2025.

1. Senua’s Saga: Hellblade II
2. Avowed
3. Indiana Jones
4. Microsoft Flight Simulator 2024
5. Call of Duty Black Ops: Gulf War
6. Towerborne
7. ?
8. ?
9. ?
10. ?

Nu hänger jag inte med, varför pratar du om PlayStation?

Medlem

Kul, jag är på!
Har mer och mer börjat spela på min Series X. Ps5 och min Oled CX är inte riktigt kompatibla, allt ser för mörkt ut, svårt att se detaljer i mörka scener. Har pillat i timmar med inställningar, både på konsol och TV, utan att bli nöjd.
På Xbox däremot så ser det fantastiskt ut, vet inte om det beror på Dolby Vision kanske?

Sen är den största fördelen för mig prisen på spel, har hittat en halvskum sida som säljer spel som behöver aktiveras med VPN inställd på olika länder i Afrika. Som exempel fick jag Alan Wake 2 för ca 160kr.


signatur

|.|

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Tråkigt att dom 10 spelen som släpps i år inte räcker för dig.
Du får spela dom 0 first party spel som Playstation släpper fram till April 2025.

1. Senua’s Saga: Hellblade II
2. Avowed
3. Indiana Jones
4. Microsoft Flight Simulator 2024
5. Call of Duty Black Ops: Gulf War
6. Towerborne
7. ?
8. ?
9. ?
10. ?

Gillar att ”No major franchise title” blev 0 first party spel.

Redaktör
Ponny

Jag är verkligen inte redo att börja snacka om next-gen redan nu. Låt oss leva i nuet!

"Xbox Series Y (so soon?)", säger jag så länge.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Jag är verkligen inte redo att börja snacka om next-gen redan nu. Låt oss leva i nuet!

"Xbox Series Y (so soon?)", säger jag så länge.

Hoppas nästa konsolgen kommer i morgon.
Vill bara ha en konsol som kan spela nästa farming sim i 4k120fps. Alternativt att de fixar handkontroll stödet på pc versionen av spelet. Då behöver ja inte någon ny konsol.

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Tråkigt att dom 10 spelen som släpps i år inte räcker för dig.
Du får spela dom 0 first party spel som Playstation släpper fram till April 2025.

Under detta års fyra första månader släpper Sony Last of Us 2 Remastered, Helldivers 2, Rise of the Ronin, MLB 24 och Stellar Blade.

Du får repetera lite matematik.

Medlem
Skrivet av vladimir:

Synd att det inte finns några spel att motivera den hårdvaran.

"Senua’s Saga"-serien är det enda som får mig att vilja ha en Xbox. Otroligt vackert gjort spel.

Medlem
Skrivet av Margy:

Under detta års fyra första månader släpper Sony Last of Us 2 Remastered, Helldivers 2, Rise of the Ronin, MLB 24 och Stellar Blade.

Du får repetera lite matematik.

Jag har själv köpt uppdateringen av TLOU2 Remastered (men tycker det är lite väl tidigt med en remastered-version av tlou2.. Extra-läget de la till hade de kunnat släppa ändå..). MLB24 kommer ju dag 1 på Gamepass (precis som MLB23 gjorde) 😂 Så det är ju t.om nästan motsatsen till exklusivt.

Helldivers 2 köpte jag häromdagen på Steam, tyvärr sjukt buggigt just nu (och inget stöd för DLSS,FSR eller dylikt så långt ögat når, endast egenknåpad skitdålig upp- och nedskalning, tyvärr!), men roligt som fan när det fungerar!
Som en sidnotis : Spelet är ruskigt ostadigt på Steam Deck just nu, spelet är galet ooptimerat.

Håller dock tummarna för att Rise of the Ronin och Stellar Blade blir bra!

Jag är däremot så trött på alla jävla fanboys tjat om att Xbox inte har några spel. Så uttjatat, och så fel!
Plus att Game Pass bara blir bättre och bättre (vi får inte heller glömma alla grymma tredjepartsspel!).

Medlem

Ryktas ju om att både xbox och Playstation jobbar på handhållen enhet också. Så folk som surar över att series s förstör alla spel som finns kan ju redan nu passa på att bli lite sura.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

Medlem

Jag kommer inte att införskaffa någon ny konsol, PS5 blir min sista

Medlem

Som Playstation spelare så tyckte jag detta var det mest intressanta på hela showen, för kalla det podcast vill jag inte göra direkt.
Tänk er en ny Xbox och en ny Switch till jul, det hade varit riktigt trevligt.
Sen om den hade varit utan skivläsare hade inte gjort så mycket då alla mina gamla Xbox spel som jag har på skiva och som går att köra på nya Xbox redan finns att ladda ner via Game pass ultimate, tittar på dig DOA Xtreme Beach Volleyball!

Så vi får se om PS5an får sällskap av nya kompisar vid tvn till jul.

12
Skriv svar