Nästa Xbox-hårdvara ska bli "det största tekniska språnget du sett"

Medlem

Vem bryr sig om det inte kommer finnas några spel att spela? Microsoft fattar fortfarande inte vad deras jävla problem är, helt makalöst egentligen.

Medlem

Jag kommer nog köpa nästa generation Xbox också, men att påstå att det ska vara "största tekniska språnget jag har sett" är antingen en ren lögn, eller så är den personen som sa det uppväxt på 00-talet.

Medlem

Jag kommer förboka så fort det går, precis som tidigare generationer. Jag är taggad, vore najs att göra ett hopp till och förhoppningsvis få 4k som standard i alla spel. Optimalt med 60fps så klart, men vi vet ju att utvecklare föredrar snygga effekter över fps så inget jag förväntar mig. Däremot förväntar jag mig att alla nuvarande 30fps-spel går att köra i 60fps på nästa gen, så ser fram mot den!

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Ac3 Toni:

Dom har haft den starkaste konsolen sen One X och det här kommer bli den tredje gången i rad, så dom har talat sanning.

One X var ju mid-gen-uppdragering, men visst. Series X och PS5 ligger så nära varandra att ingen märker någon skillnad. Resten är semantik.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Det är för att du förmodligen aldrig spelat spel som PUBG som du tror det inte är nån skillnad, med dom enorma banorna kan man verkligen märka skillnaden.
Spelet var stabilt redan med One X, men inte med PS4 Pro.
Samma sak med Xbox Series X och PS5.
Tydlig skillnad med den 11% fördel Xbox har (även om det är "på pappret") enligt dom som provat med båda.
Men du kan ju få fortsätta tro på att prestandaskillnaderna inte påverkar fps om det ger dig nån slags tröst.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av Margy:

Under detta års fyra första månader släpper Sony Last of Us 2 Remastered, Helldivers 2, Rise of the Ronin, MLB 24 och Stellar Blade.

Du får repetera lite matematik.

Jag skrev inget om redan släppta spel och remasters, jag skrev om hur det ser ut dom kommande 15 månaderna.
Du får träna lite på läsförståelsen.

Dessutom är inte spel first party bara för att man köpt publiceringsrätten på spelet av en third party studio.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem

Kommer de släppa spel som nyttjar hårdvaran, eller blir det som med series x som verkligen inte haft mkt att visa upp för omvärlden trots vad som sitter under huven?


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Vart är nu " X to doubt" memen?

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Det är för att du förmodligen aldrig spelat spel som PUBG som du tror det inte är nån skillnad, med dom enorma banorna kan man verkligen märka skillnaden.
Spelet var stabilt redan med One X, men inte med PS4 Pro.
Samma sak med Xbox Series X och PS5.
Tydlig skillnad med den 11% fördel Xbox har (även om det är "på pappret") enligt dom som provat med båda.
Men du kan ju få fortsätta tro på att prestandaskillnaderna inte påverkar fps om det ger dig nån slags tröst.

Jag har haft en Series X sedan lanseringen ungefär och hårdvaru-mässigt har jag inget annat än lovsång att bjuda på - särskilt häftigt är funktionen med quick resume på upp till 8 spel samtidigt trots att maskinen är i strömspars-läge. Tyvärr känns handkontrollen långt mindre ball än Dualsensen och ja, jag håller med de som klagar på bristen på spel. Xbox One hade ändå semi-exklusiva godbitar som Ori-spelen och Sunset Overdrive - perfekta spel att köra på konsol men den här generationen har det varit skralt och FPP-spel som Halo och Starfield kommer näppeligen till sin rätta utan mus och tangentbord.

Medlem
Skrivet av Algustafa:

Jag har haft en Series X sedan lanseringen ungefär och hårdvaru-mässigt har jag inget annat än lovsång att bjuda på - särskilt häftigt är funktionen med quick resume på upp till 8 spel samtidigt trots att maskinen är i strömspars-läge. Tyvärr känns handkontrollen långt mindre ball än Dualsensen och ja, jag håller med de som klagar på bristen på spel. Xbox One hade ändå semi-exklusiva godbitar som Ori-spelen och Sunset Overdrive - perfekta spel att köra på konsol men den här generationen har det varit skralt och FPP-spel som Halo och Starfield kommer näppeligen till sin rätta utan mus och tangentbord.

Dom har en ny handkontroll på gång med liknande features som DualSense och det finns Elite-2 att skaffa.
Jo jag håller med om spelen, det saknas FPS men nu släpps både Stalker för att kompensera bristen och Avowed kommer vara ett fantasy RPG/FPS och det släpps i år, Indiana Jones kommer vara ett FPS och förmodligen Perfect Dark också.
Men så ser det ut hos konkurrenten också fast värre, dom har inte släppt ett enda FPS på 11 år nu.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

Medlem
Skrivet av SunShine:

Kommer de släppa spel som nyttjar hårdvaran, eller blir det som med series x som verkligen inte haft mkt att visa upp för omvärlden trots vad som sitter under huven?

DirectX 13 släpps förmodligen sent i år eller tidigt nästa år.
Tycker det är spännande att Xbox ligger så pass långt före i tech, men samtidigt tråkigt då mjukvaran inte hinner med och man får vänta i ett par år innan man ser en större skillnad på spelen.
Det såg vi med både DX12 och spelmotor -support för ESRAM på Xbox One som vi inte såg först när Destiny 1 släpptes.
Nu kommer ju AI bli den stora skillnaden, så DX13 antar jag att det supportar AI rendering.
Spelmotorer som Unreal Engine 4 och Unity har jag läst supportar AI bäst än så länge, men jag vet inte på vilket sätt.
Med nästa års tech sägs AMD kunna tredubbla effektiviteten och AI ytterligare 3x.
Nästa mål är säkert att garantera 4K med HDR och 120fps på även krävande spel, samt att vara kompatibel med en eventuell Switch liknande bärbar konsol.


signatur

Scandinavian XBOX Network Gamers

12
Skriv svar