Kingdom Come: Deliverance har nu sålts i 6 miljoner exemplar

Robot
Kingdom Come: Deliverance har nu sålts i 6 miljoner exemplar
Redaktör
Ponny

Citerar ingressen: "Jag tackar inte nej till en uppföljare." Inte jag heller! Behöver en tvåa. Helst igår.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Citerar ingressen: "Jag tackar inte nej till en uppföljare." Inte jag heller! Behöver en tvåa. Helst igår.

Du har inte fel.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag har vid tre tillfällen försökt börja med det men fastnade inte riktigt. Hade nog behövt lägga lite mer tid att komma in i det för av det jag sett verkar det vara ett kul spel!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Det kostar typ 40 spänn just nu till Xbox med några dlc men jag antar att det fortfarande idiotiskt nog är låst till 30 fps?

Medlem

Ett otroligt spel. Finns inget annat spel jag längtar lika mycket efter som en uppföljare till Kingdom Come.


signatur

Memento Mori

Medlem

Jag försökte 2 ggr att börja detta spel. Tredje gången gillt gällde, och jag gillar det rejält! Stridssytemet är både kul och många ggr frustrerande, men är nog också en stark bidragande anledning till att spelet känns så bra. Varje strid man går in i och vinner ger mig ett lyckorus (kanske säger mer om mina färdigheter som svärdsvingare).

Kan bara hålla med om att en uppföljare vore fantastiskt, skulle sätta spelet längst fram i kö på den eviga backloggen.

Medlem

Underbart mysigt spel, trots dess små brister. Ser enormt mycket fram emot en 2a, som förhoppningsvis kommer vara större bättre maffigare nu när bolaget har en väldans massa cash och haft mycket tid på sig att polera polera polera. Men det får komma när det kommer, det sista jag vill är att de släpper det för tidigt, för otestat med för mycket content som blir bortklippt.

Medlem

Kalas! Fantastiskt spel

Medlem

Testade nog 10 minuter. Tyvärr var prestandan usel. Kanske bättre nu?

Medlem

Har försökt gilla detta spelet så många gånger och varje gång kommer jag ungefär till där man får rymma på hästen i början. Sedan tappar jag suget. Får nog kanske lägga in det på min klara lista för 2024 så det blir gjort någon gång...

Medlem
Skrivet av Tratt:

Jag försökte 2 ggr att börja detta spel. Tredje gången gillt gällde, och jag gillar det rejält! Stridssytemet är både kul och många ggr frustrerande, men är nog också en stark bidragande anledning till att spelet känns så bra. Varje strid man går in i och vinner ger mig ett lyckorus (kanske säger mer om mina färdigheter som svärdsvingare).

Kan bara hålla med om att en uppföljare vore fantastiskt, skulle sätta spelet längst fram i kö på den eviga backloggen.

Hmm, kanske borde göra det där tredje försöket då! Hör så många som älskar spelet och jag har försökt men inte kommit över tröskeln.

Jesus Christ be praised!

Medlem

Spelet vore så jävla bra om inte striderna var så jäääävla "realistiska" och svåra. Det är inte kul att behöva övningsfäktas för att kunna komma vidare i spelet. Tror jag la 5-10 timmar innan jag la ner. "Det ska inte vara lätt, du är en ung man som aldrig har hållit i ett svärd förut" har man hört några gånger under årens lopp. Nej, det behöver inte vara lätt, men det behöver inte vara ett andra arbete heller.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av baxtex:

Testade nog 10 minuter. Tyvärr var prestandan usel. Kanske bättre nu?

Ja, det rullar på riktigt fint faktiskt.

Underbart spel! Nog en av mina favoritspel genom tiderna faktiskt, inget spel är likt detta.
Ni ni som gav upp så tidigt som vid introt borde verkligen ge det en chans. Ni har ju inte ens fått se spelet än! Introt är typ bara story och man får springa runt lite i ett begränsat område. Sen när det öppnar upp sig blir det magiskt(utan magi och grejer)

Rekommenderar att man inte kör på hardcore om man är ny. Det tar bort massa element från UI’t typ som hälsa, vart man är på kartan etc. Tror det kan bli lite för svårt att navigera sig om det är ens första genomspelning.

Ser så mycket fram mot nästa spel!

Medlem
Skrivet av Aesoprock:

Spelet vore så jävla bra om inte striderna var så jäääävla "realistiska" och svåra. Det är inte kul att behöva övningsfäktas för att kunna komma vidare i spelet. Tror jag la 5-10 timmar innan jag la ner. "Det ska inte vara lätt, du är en ung man som aldrig har hållit i ett svärd förut" har man hört några gånger under årens lopp. Nej, det behöver inte vara lätt, men det behöver inte vara ett andra arbete heller.

Exakt i början är striderna väldigt dödliga. Men sen blir man bättre med tiden(inte så lång tid) så är det faktiskt inte så svårt. Glöm inte träna med captain bernard. Han lär ut lite moves som gör striderna mer behagliga.

Skribent
Skrivet av Aesoprock:

Spelet vore så jävla bra om inte striderna var så jäääävla "realistiska" och svåra. Det är inte kul att behöva övningsfäktas för att kunna komma vidare i spelet. Tror jag la 5-10 timmar innan jag la ner. "Det ska inte vara lätt, du är en ung man som aldrig har hållit i ett svärd förut" har man hört några gånger under årens lopp. Nej, det behöver inte vara lätt, men det behöver inte vara ett andra arbete heller.

Jag älskar spelet, men det största problemet är ju sparningen. För dör du (på grund av att striderna är svåra) får du oftast spela om en rätt lång portion av spelet. Inte ovanligt är att det är en lång jävla resväg på häst eller gång för att komma tillbaka till där du dog heller. Detta gjorde spelet rätt frustrerande, men sen kan man "fuska" i striderna och då pilbågen är löjligt bra. Bara dra upp den och sätta en pil i nyllet på vem som helst, även i närstrid när du är asdålig på att sikta.

Men som sagt, jag älskar annars spelet och hela stämningen. Gillar att man inte är någon hjälte utan att det är medeltidens hårda liv. Så jag tar gärna en uppföljare.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

En av det bästa spel jag har spelet. Typ allt var toppen roligt.
Förutom klostret och efter man gjort flertal potions men måste göra fler.
Förstår att det är många som har svårt att komma in i spelet men när man väl har gjort det så är det bara woow.

Medlem
Skrivet av perihelion74:

Det kostar typ 40 spänn just nu till Xbox med några dlc men jag antar att det fortfarande idiotiskt nog är låst till 30 fps?

Det är iaf låst till 30 fps på PS5. Det är den stora anledningen till att jag inte lyckas komma in i det.

Har dock för mig att jag har läst att Xbox fps-boost funkar på spelet?


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Har fått spelet på Epic games tidigare, kanske borde spela


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Freakon:

Det är iaf låst till 30 fps på PS5. Det är den stora anledningen till att jag inte lyckas komma in i det.

Har dock för mig att jag har läst att Xbox fps-boost funkar på spelet?

Jag tror inte det och ska man tro chatgpt så kom det aldrig någon sådan fix. Det enda som är bättre är laddningstiderna (mot tidigare generation alltså)

Medlem
Skrivet av baxtex:

Testade nog 10 minuter. Tyvärr var prestandan usel. Kanske bättre nu?

När spelet släpptes hade jag en gammal core i7 950 Nehalem, med ett GeForce 970 i. Då fick man köra ganska nedställt redan i 1080p. Bytte till en 9900k, och ett RtX 2060 Super, och då gick det att maxa i 1080p i alla fall. Med dagens mått, var det inte speciellt kraftig dator. Ett RTX 3070 eller högre, borde det gå att maxa även i 1440p. Har inte spelat på länge nu, men har ett RTX 4070. Borde ge rätt höga FPS med allt på max.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Ett bra spel, de hade säkert sålt mer om utvecklarna hade bemödat sig att fixa en 60fps-patch till ps5/XsX.
Jag hade garanterat köpt det igen.


signatur

|.|

Skrivet av LancelotSwe:

Jag har vid tre tillfällen försökt börja med det men fastnade inte riktigt. Hade nog behövt lägga lite mer tid att komma in i det för av det jag sett verkar det vara ett kul spel!

Jag håller spelet som ett av mina favoriter till PS4 (som jag körde det på) och hade samma problem. Köpte till och med en riktigt dålig guidebok för att komma igång Men när man väl kom igång så försvann hela semestern det året.:P Det värsta är att jag inte skämtar.

I övrigt välförtjänt med 6 miljoner sålda ex. Spelet förtjänar det dubbla.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem

Jag blev inte biten första gången jag testade det, utan lade ner efter inte alltför lång tid. Andra gången jag gav mig på det så var jag hooked. Vad hände med uppföljaren liksom?

Det enda jag kan tycka var lite tråkgit med spelet är att det kändes som att striderna var skitsvåra genom större delen av spelet. Tills dom blev hur lätta som helst (utrustning, skills?)

Medlem

Bästa jag spelat, lagt 100 , kanske 2 eller 300h

Medlem
Skrivet av joejjeman:

Bästa jag spelat, lagt 100 , kanske 2 eller 300h

Grymt bra spel. Har 248,1 timmar i steam.


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Ja, den spel-genren är inte min vanliga "tekopp" men jag vart helt bortblåst av Kingdom Come och det kändes som rena tidsresan.

Provade senare att Google-mappa mig runt den regionen i Böhmen och kände igen mig från spelet både här å var. Kul!

1
Skriv svar