Snabbkollen – Solo, co-op eller multiplayer?

Medlem

Så glad att se det här. Jag är 100% Single Player. Varken Coop eller online. Är glad att vi är fler.

Medlem

Jag väljer solo i mp-spel.... Ett udda får måhända. Jag gillar att se livet av andra spelare - det ger även spelvärlden mer dynamik och inlevelse. Men avskyr att samarbeta med folk. Så antingen är jag ledare eller lone warrior.


signatur

🖥️[ i7 12700K ] - [ RTX 3070 ] - [ 64 GB DDR4 ]
🍑 Quest 2 64GB
🎮 PS3 Slim 120 GB
Nu: PUBG | MSFS 2020
Sen: STALKER 2 | Project 007 | MSFS 2024 | DayZ 2 | GTA VI

Medlem

Så länge det inte är påtvingad mp så kör jag endast solo.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Spelar bara MP och Co-Op, har inte ro att spela ensam, kollar typ aldrig på film eller tv ensam.
För mig är all underhållning bättre ihop med en vän, även SP spel som GTA spelar jag ihop med polare och turas om.

Medlem

Offline multiplayer, tyvärr är det nästan raderat från industrin.

Medlem

Jag hade nog helst spelat med folk men nu har man familj och kan inte commita till spel på samma sätt. Men t ex wow eller något konsolspel hade varit roligt. Numera blir det mest singel player spel med fokus på story.

Medlem

För min del blir det till 99% solo. Jag spelar på PS5.


signatur

Kunskapsförmedlare.

Medlem

Älskar co-op men tyvärr finns det inte så värst många spel att välja bland. Och när det väl finns nått är det bara 2 spelare men vi är en grupp på 3 som spelar tillsammans... Så blir mest singelplayer

Medlem

Helst co-op. Solo typ bara om jag streamar eller kör något väldigt casual, typ ett gacha eller Runeterra typ.

Medlem

Mest Solo men i From Softwares värld kan det vara kul att ta an en boss tillsammans med andra spelare eller att stöta på en multiplayer spelare och få hjälp att döda den tillsammans med mina random co-op spelare.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Man ser ju att majoriteten inte har vänner, trist för er

Medlem

Avstod min röst, eftersom det beror på spelet.
Är det FPS föredrar jag MP. Är det rollspel föredrar jag SP. Det enda jag är säker på är att jag aldrig spelar co-op och har inget intresse för det heller.

Medlem

Solo sedan många år. Jag jobbar natt så kan sällan spela på kvällarna ändå när många andra spelar. Sen vill jag spela i lugn och ro i min egen takt.

Jag spelar hellre Warhammer eller brädspel med kompisarna, tycker det är mer socialt än att spela online. Hade jag inte haft den hobbyn hade jag säkert spelat mer multiplayer.

Medlem

Coop, solo, mp, i den ordningen.

Multiplayer var roligt förr men nu tycker jag det blir alldeles för enformigt. Dessutom tycker jag att det tappade sin charm lite grann när grupper av spelare började snacka i privata chattrum istället för via ingame-chatten. BF 64v64 hade naturligtvis blivit grötigt om alla pratar samtidigt, men i mindre konstellationer är det trevligt om alla kan prata och samarbeta 😊

12
Skriv svar