Helldivers 2 förlåtet – 200 000 spelare samtidigt på Steam

Robot
Helldivers 2 förlåtet – 200 000 spelare samtidigt på Steam

Både användarbetyg och spelarantal stiger.

#helldivers-2, #steam


Medlem

Nice då har det nog spelare att spela med om några månader när jag har tid
Ser bra ut och roligt!

Medlem

Har fått endast 1 krasch på min totala speltid på runt 20timmar, kan hända alla spel.

Medlem

Kört när jag kan sedan release. Verkligen ett roligt spel.

Har man inte köpt det hade jag nog rekommenderat att vänta kanske en månad. Fortfarande lite klödd med Quickplay, kraschar, online etc.


signatur

It´s a me

Medlem

” Helldivers 2 släpptes till pc, PS5 och Xbox Series förra torsdagen ”

Är väl Sony som äger rättigheterna ? Vad jag kan se är det endast släppt till PS5 & PC.

Anyway, Riktigt roligt spel! Rekommenderas starkt. Hoppas dom får bukt med Matchmaking dock, fungerar mycket bättre nu än vid launch men många gånger man får ett felmeddelande och man får försöka Joina ett par gånger innan man kommer in.

Medlem
Skrivet av Mulisha_:

” Helldivers 2 släpptes till pc, PS5 och Xbox Series förra torsdagen ”

Är väl Sony som äger rättigheterna ? Vad jag kan se är det endast släppt till PS5 & PC.

Anyway, Riktigt roligt spel! Rekommenderas starkt.

Ja det är väl inte släppt till Xbox?

Medlem

Kul för Arrowhead att detta verkar bli en succé.

Medlem

Bara hoppas dom inte säljer sig till Sony


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Skrivet av Snabeltorsk:

Bara hoppas dom inte säljer sig till Sony

Tror dom bara gjort spel till PlayStation (PS3, PS4, samt Vita) och PC tidigare. Och nu även till PS5.

Medlem

Har de tagit bort root-anti cheat?

Inaktiv

Vad grundade sig kritiken kring?

Medlem
Skrivet av Margy:

Kul för Arrowhead att detta verkar bli en succé.

Håller med, bra studio. Allt de har gjort har de lyckats bra med tycker jag.

Skrivet av PeterAries:

Har de tagit bort root-anti cheat?

Nej

Skrivet av anon_332538:

Vad grundade sig kritiken kring?

Problem med följande
Matchmaking/Quick play, diverse kraschar, Problem med AMD kort, inga belöningar, spelet fryser sig, problem att gå med kompisar. Kernel root anti cheat.
Premium battle-pass med vapen för endast DLC betalande kunder. Listan går vidare.


signatur

It´s a me

Medlem

Senast igår funkade inte quickplay och det var näst intill omöjligt att hitta ett spel med randoms. Trist att spela solo på lättare nivå där belöningen är minimal. Gör ett nytt försök ikväll, men är det samma problem idag så lägger jag det nog på hyllan till efter helgen. *suck*

Medlem
Skrivet av lerb:

Nej, spelet har fortfarande ett anti-cheat med "root" eller rättare sagt "kernel level". Precis som i princip alla andra moderna anti-cheat på marknaden...

Jag fattar inte grejen varför folk är så kinkiga?

Skrivet av ForrestFox:

Senast igår funkade inte quickplay och det var näst intill omöjligt att hitta ett spel med randoms. Trist att spela solo på lättare nivå där belöningen är minimal. Gör ett nytt försök ikväll, men är det samma problem idag så lägger jag det nog på hyllan till efter helgen. *suck*

Lär nog dröja en vecka till. Här kommer ett tips som kanske funkar.
Funkade till mig, men måste göras vid varje uppstart utav spelet. När jag gör detta och har valt ett uppdrag(hoppa inte in i podden) får jag genast 3st randoms som joinar mig.
Viktigt att du apply changes mellan Varje toggle.

Turn crossplay on - APPLY
Turn crossplay off - APPLY

Turn matchmaking friends only on - APPLY
Turn matchmaking public on - APPLY


signatur

It´s a me

Redaktör
Skrivet av Mulisha_:

” Helldivers 2 släpptes till pc, PS5 och Xbox Series förra torsdagen ”

Är väl Sony som äger rättigheterna ? Vad jag kan se är det endast släppt till PS5 & PC.

My bad! För snabba fingrar.


signatur
Medlem
Skrivet av Visual Prick:

Jag fattar inte grejen varför folk är så kinkiga?

Kan ju bl.a bero på att anti-cheaten gör att andra spel som inte ens använder det börjat krascha efter installation. Har läst folk som klagat över det, de testade att avinstallera anti-cheaten sen slutar det att krascha.

Medlem
Skrivet av egg1:

Kan ju bl.a bero på att anti-cheaten gör att andra spel som inte ens använder det börjat krascha efter installation. Har läst folk som klagat över det, de testade att avinstallera anti-cheaten sen slutar det att krascha.

Jaså, själv aldrig varit med om det. Så hade inte en aning. Är ganska kast om så är fallet.


signatur

It´s a me

Medlem

Failed to join game lobby. Failed to join game lobby. Failed to join game lobby. Failed to join game lobby. Failed to join game lobby. Failed to join game lobby. Failed to join game lobby.

Medlem

Har inga polare som är intresserade av detta. Är det kul att köra solo?

Medlem
Skrivet av Daffen:

Har inga polare som är intresserade av detta. Är det kul att köra solo?

Har faktiskt inte heller några polare som valt att köpa detta men bestämde mig för att köpa det ändå. Fungerar riktigt bra att lira med folk online, bra community 👍 Solo är dock inget jag tkr om att köra i detta spel. Det fungerar men man märker att det är byggt för samarbete, det är verkligen där det skiner.

Nu när jag väl har spelet och pratat bra om det så verkar det som åtminstone en polare kommer att hänga på 😅 men det har ju inte varit någon jättebra marknadsföring kring detta spelet känner jag. Visste inte ens att det fanns för två veckor sedan.

Medlem
Trodde att det inte var för mig men..

..ändå jäkligt kul att spela med polare! Ju bättre vi tillsammans som lag blir, desto roligare blir det. Det enda negativa är att mina närmsta behöver stå ut med mitt gapande under intensiva matcher. Fast det får nog anses vara positivt. Tumme upp på detta spel.

😀

Medlem
Skrivet av Visual Prick:

Jag fattar inte grejen varför folk är så kinkiga?

Är det verkligen så svårt att förstå att folk inte vill ha kernel level anti-cheat i ett spel som inte ens är PvP?

Medlem

Helldivers 1 och 2 är några av dem bästa spelen med co-op någonsin.

Gen
Medlem
Skrivet av Visual Prick:

Jag fattar inte grejen varför folk är så kinkiga?

Jag läste någon tråd på Reddit där folk klagade på Anti-Cheat och skrev att företaget bakom programmet samlar in en mängd data, att det finns en keyloggingfunktion samt att alla filer inte försvinner när spelet och programmet avinstalleras.

Kan personligen inte säga om det stämmer eller ej men det finns mycket prat om det, även på Steam.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Är det verkligen så svårt att förstå att folk inte vill ha kernel level anti-cheat i ett spel som inte ens är PvP?

Är det verkligen så svårt att förklara istället för att vara dryg?

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Är det verkligen så svårt att förklara istället för att vara dryg?

Ja, det är bokstavligt talat omöjligt.

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Ja, det är bokstavligt talat omöjligt.

Nu svarade jag rätt drygt och det var onödigt men jag förstår inte alls vad du menade.

Medlem

Köpte spelet idag, men refundade efter 59 minuter, alldeles för klumpigt och omständiga kontroller för min smak.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

1
Skriv svar