Hogwarts Legacy firar ett år med bloopers och statistik

Robot
Hogwarts Legacy firar ett år med bloopers och statistik

Jag står för minst 5 av de 427 miljoner Merlinprövningar som lösts.

#Avalanche-software, #Hogwarts-legacy, #nyhetstips


Medlem

Haha, fy fan. Undrar hur det är att jobba som programmerare när man tvingas rätta till sådan buggar. Jag kan tänka mig att vissa är lättare, men att behöva sitta och leta igenom mängder av kod i jakten på vissa av dem lär ju vara fruktansvärt tröttsamt

Medlem

Fantastiskt, några av mina bästa minnen av spel kommer från Open World buggar:
Motorbåts-Älg i Skyrim, flygande bil i Boiling Point, överkroppslösa poliser i GTA 3, min kompis som var naken på mitt bröllop i Fable 2..
Så för min egen del är dessa buggar inget som förstör, snarare tvärt om bjuder på ett gott skratt!

Medlem

Hoppas de passar på att uppdatera spelet snart så det fungerar för alla med 4xxx-grafikkort utan att man ska behöva stänga av hags i Windows de har inte patchat det sedan juni och det kraschar inom ett par minuter varje gång.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem
Skrivet av Generalen:

Fantastiskt, några av mina bästa minnen av spel kommer från Open World buggar:
Motorbåts-Älg i Skyrim, flygande bil i Boiling Point, överkroppslösa poliser i GTA 3, min kompis som var naken på mitt bröllop i Fable 2..
Så för min egen del är dessa buggar inget som förstör, snarare tvärt om bjuder på ett gott skratt!

Förutsatt att de inte inträffar för frekvent håller jag med.

Medlem
Skrivet av Generalen:

Fantastiskt, några av mina bästa minnen av spel kommer från Open World buggar:
Motorbåts-Älg i Skyrim, flygande bil i Boiling Point, överkroppslösa poliser i GTA 3, min kompis som var naken på mitt bröllop i Fable 2..
Så för min egen del är dessa buggar inget som förstör, snarare tvärt om bjuder på ett gott skratt!

Det finns några riktigt roliga buggar i Skyrim som man är glad fanns med från start. Buggen med jättarnas baseballswing är ju en klassiker och jag älskar att Bethesda inte tog bort den. Det är alltid lika kul att bli uppskjuten till Tamriels omloppsbana

Sen personligen har jag inte hört om älgbuggen, men Skyrims drakar som flyger baklänges är ju också en klassiker. Den är ju borta dock tror jag

Gen
Medlem
Skrivet av marsson90:

Hoppas de passar på att uppdatera spelet snart så det fungerar för alla med 4xxx-grafikkort utan att man ska behöva stänga av hags i Windows de har inte patchat det sedan juni och det kraschar inom ett par minuter varje gång.

Är det något nytt som dök upp innan Juni? Jag lirade spelet vid release på ett 4XXX kort i runt 55 timmar utan en enda krasch.

Medlem
Skrivet av Gen:

Är det något nytt som dök upp innan Juni? Jag lirade spelet vid release på ett 4XXX kort i runt 55 timmar utan en enda krasch.

Jag har inte haft någon krasch heller med Nvidia-kort. Väldigt stabilt spel för min del. Däremot stötte jag på ett par mindre buggar inne i spelet.

Medlem

Suicide Squad: Kill the Justice League - stort live service online spel med massor av planerade skins och annat för ingamestore. Sålt väldigt dåligt verkar de initiala siffrorna på antal spelare indikera. Hogwarts Legacy - singleplayerspel som inte fått några extra skins eller dlcs under sin release. Mest sålda spelet i USA 2023, första som slagit CoD sen RDR2 och GTAV.

Så tror ni Warner Bros lär sig något av detta? Svaret på A är: Hogwarts Legacy II - stort live servicespel där man för ingame virtuella pengar kan köpa en wizard robe and hat to put on. : P

Medlem
Skrivet av herrPuffy:

Sen personligen har jag inte hört om älgbuggen, men Skyrims drakar som flyger baklänges är ju också en klassiker. Den är ju borta dock tror jag

Skulle simma över en sjö eller flod, nåt vattendrag iaf och då (antar jag) spawnar en älg under ytan, en plats där de antagligen inte ska vara. Så det som händer är att älgen flyter upp, bara huvudet och hans framklövar syns och så bär det av full fart mot stranden som en motorbåt, där han stannar och kliver iland som om inget hade hänt!
Ett kärt minne!

Medlem
Skrivet av Generalen:

Skulle simma över en sjö eller flod, nåt vattendrag iaf och då (antar jag) spawnar en älg under ytan, en plats där de antagligen inte ska vara. Så det som händer är att älgen flyter upp, bara huvudet och hans framklövar syns och så bär det av full fart mot stranden som en motorbåt, där han stannar och kliver iland som om inget hade hänt!
Ett kärt minne!

Sannerligen ett majestätiskt djur! Tack för Skyrimminnet:)

Medlem

Var är PS-questet på PC?


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Gen
Medlem
Skrivet av Fulci:

Jag har inte haft någon krasch heller med Nvidia-kort. Väldigt stabilt spel för min del. Däremot stötte jag på ett par mindre buggar inne i spelet.

Enda jag läste om var att RayTracing var halvkasst implementerat vilket märks nu när jag testkörde det med en ny CPU och plattform. Skuggor/ljussättning är ojämn, reflektioner verkar vara nån blandning av SSR och RT, inte supersnyggt direkt.

1
Skriv svar