Banishers: Ghosts of New Eden

Robot
Banishers: Ghosts of New Eden
Medlem

Grym recension, och spelet skall kollas upp. 🥰

Redaktör
Ponny

Det här har jag haft ögonen på väldigt länge. Kul att det levererar!

Hade ingen aning om Vampyr-släktskapet, dock.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Väntar på Vampyr 2 (som aldrig lär komma) men detta verkar också väldigt bra blir absolut köpa:)

Medlem

Jag får lite Witcher-vibbar av det du skriver om att undersöka platser efter ledtrådar och göra svåra val där inget är svart eller vitt. Även miljöerna påminner en del dom spelen. Var det något du tänkte på när du spelade?

Verkar intressant iallafall, jag gillade Vampyr väldigt mycket så det här ska jag hålla koll på.

Medlem

Jag har haft ögonen på det här ett tag, och är riktigt taggad. Tyvärr får det nog vänta ett tag. Känns som det kan bli ett bra spel till sommaren och semestern, när jag hunnit beta av lite annat.

Medlem

Kul att spelet är bra. Visste inte att det skulle släppas nu så det kom lite som en överraskning.
Bra recension också. Den gjorde att jag blev riktigt intresserad av spelet.

Hur stor är spelvärlden? Behöver inga kvadratkilometer utan undrar mer om man kan utforska utan att det känns "trångt".

Hur långt är spelet? Det kanske stod i texten men då missade jag det.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Har spelat ett par timmar Detta verkar lovande
Vet inte varför men får Greedfall vibbar, kan bero på settingen, men oavsett är min hype stillade då jag tror detta levererar

Medlem

Blir att spela igenom till sommar tror jag. Helt för många spel nu

Medlem

Har märkt att jag gillar spel som ligger runt 7an på metacritic, detta kan bli en av de, ser fram emot!

Skribent

Jag har ett komplicerat förhållande till Don't Nod, men jag ska ge det här en chans vad det lider.

Skribent
Skrivet av PGR1985:

Grym recension, och spelet skall kollas upp. 🥰

Tack! Gör det

Skrivet av Påskmust:

Jag får lite Witcher-vibbar av det du skriver om att undersöka platser efter ledtrådar och göra svåra val där inget är svart eller vitt. Även miljöerna påminner en del dom spelen. Var det något du tänkte på när du spelade?

Verkar intressant iallafall, jag gillade Vampyr väldigt mycket så det här ska jag hålla koll på.

Ja spelet påminner lite om Witcher 3, men det är ett annat djup i valen i Banishers. Mer välskriva fall helt enkelt.

Skrivet av OAKTHYR:

Kul att spelet är bra. Visste inte att det skulle släppas nu så det kom lite som en överraskning.
Bra recension också. Den gjorde att jag blev riktigt intresserad av spelet.

Hur stor är spelvärlden? Behöver inga kvadratkilometer utan undrar mer om man kan utforska utan att det känns "trångt".

Hur långt är spelet? Det kanske stod i texten men då missade jag det.

Spelvärlden är mindre än låt säga Witcher 3, men den känns inte trång då området bara är en kust del på amerikanska kontinenten. Du får chansen till utforskning utan att saker är staplade på varandra. Dont Nod har även lyckats bra med illustration.

Spelet tar väl mellan 20-30 h att klara. Sen finns det sidouppdrag och sidofall så du kan nog få ut 40 h ur spelet.

Skrivet av AndyZedd:

Har spelat ett par timmar Detta verkar lovande
Vet inte varför men får Greedfall vibbar, kan bero på settingen, men oavsett är min hype stillade då jag tror detta levererar

Yes du har helt rätt i att miljöerna påminner om Greedfall, spelet annars gör det kanske inte så mycket dock tycker jag. Båda bra spel.

Skrivet av Joakim Kilman:

Jag har ett komplicerat förhållande till Don't Nod, men jag ska ge det här en chans vad det lider.

Ja ge det en chans. Vad för komplicerat förhållande har ni två om jag får fråga?


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tack! Gör det

Ja spelet påminner lite om Witcher 3, men det är ett annat djup i valen i Banishers. Mer välskriva fall helt enkelt.

Spelvärlden är mindre än låt säga Witcher 3, men den känns inte trång då området bara är en kust del på amerikanska kontinenten. Du får chansen till utforskning utan att saker är staplade på varandra. Dont Nod har även lyckats bra med illustration.

Spelet tar väl mellan 20-30 h att klara. Sen finns det sidouppdrag och sidofall så du kan nog få ut 40 h ur spelet.

Yes du har helt rätt i att miljöerna påminner om Greedfall, spelet annars gör det kanske inte så mycket dock tycker jag. Båda bra spel.

Ja ge det en chans. Vad för komplicerat förhållande har ni två om jag får fråga?

Det låter bra. Lagom stort spel med andra ord. Och 20-30 timmar låter också bra. Orkar inte med fler ändlösa spel med grind och sånt.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Låter lovande. Det får läggas på inköpslistan.

Skribent
Skrivet av OAKTHYR:

Det låter bra. Lagom stort spel med andra ord. Och 20-30 timmar låter också bra. Orkar inte med fler ändlösa spel med grind och sånt.

Ja, allt man gör känns relevant. Jag kommer nog gå tillbaka och göra de missade detektiv-fallen också nu när recensionen är färdig då de flesta varit så bra skrivna att jag vill kolla dem också. Men inget kändes som utfyllnad i världen utan att det för den skulle kändes som världen var tråkig.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Det här har jag haft ögonen på väldigt länge. Kul att det levererar!

Hade ingen aning om Vampyr-släktskapet, dock.

Jag vet faktiskt inte om spelet är i samma universum, men spelmakarna har sagt att man kan se det som en fristående uppföljare. Båda spelen skulle dock passa bra in i samma värld.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ja, allt man gör känns relevant. Jag kommer nog gå tillbaka och göra de missade detektiv-fallen också nu när recensionen är färdig då de flesta varit så bra skrivna att jag vill kolla dem också. Men inget kändes som utfyllnad i världen utan att det för den skulle kändes som världen var tråkig.

Det där låter riktigt bra. Älskar välskrivna side quests! 😃

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Tack! Gör det

Ja spelet påminner lite om Witcher 3, men det är ett annat djup i valen i Banishers. Mer välskriva fall helt enkelt.

Spelvärlden är mindre än låt säga Witcher 3, men den känns inte trång då området bara är en kust del på amerikanska kontinenten. Du får chansen till utforskning utan att saker är staplade på varandra. Dont Nod har även lyckats bra med illustration.

Spelet tar väl mellan 20-30 h att klara. Sen finns det sidouppdrag och sidofall så du kan nog få ut 40 h ur spelet.

Yes du har helt rätt i att miljöerna påminner om Greedfall, spelet annars gör det kanske inte så mycket dock tycker jag. Båda bra spel.

Ja ge det en chans. Vad för komplicerat förhållande har ni två om jag får fråga?

Komplicerat betyder i det här fallet mest att jag ofta kan se potential i deras spel, som jag sällan tycker de lyckas leva upp till. Don't Nod har nog inget förhållande alls till mig, dock. Om de nu inte läst mina ofta rätt kritiska texter om deras spel, förstås, men det skulle jag inte tippa på att de gjort.

Jag uppskattar oftast deras ambitioner, dock, även om det inte klaffar för mig. Och det här ser också ambitiöst ut, så jag måste absolut testa det.

Bra recension, vill jag också lägga till!

Skribent
Skrivet av Joakim Kilman:

Komplicerat betyder i det här fallet mest att jag ofta kan se potential i deras spel, som jag sällan tycker de lyckas leva upp till. Don't Nod har nog inget förhållande alls till mig, dock. Om de nu inte läst mina ofta rätt kritiska texter om deras spel, förstås, men det skulle jag inte tippa på att de gjort.

Jag uppskattar oftast deras ambitioner, dock, även om det inte klaffar för mig. Och det här ser också ambitiöst ut, så jag måste absolut testa det.

Bra recension, vill jag också lägga till!

Jag håller faktiskt med dig lite här. Jag gillar deras andra spel också, men som du säger så har de alltid haft höga ambitioner men där det speltekniska inte riktigt följt med. De är inte heller rädd för att pröva saker, som inte heller alltid funkar så bra även om man ser att iden nog var bra på papper. Tänker på stridssystemet i Remember Me...

Jag tycker nog att Banishers är det första spelet där det speltekniska faktiskt håller hyfsat jämnt med ambitionsnivån, men det har ju tagit en rad spel innan de hittat dit. Sen är fortfarande vissa saker lite haltande. Striderna t.ex. kopierar Souls-spelens koncept, men är inte riktigt lika bra. Nu är de inte dåliga, men det märks skillnad på kvalité när de ska likna striderna i spel från From Softwares. De har väl kanske inte riktigt hittat sin egen fingertoppskänslan än, men de är en bra bit på väg nu.

och Tack! Det värmer


signatur

"Writer and Fighter"

Redaktör
Ponny
Skrivet av Joakim Kilman:

Komplicerat betyder i det här fallet mest att jag ofta kan se potential i deras spel, som jag sällan tycker de lyckas leva upp till. Don't Nod har nog inget förhållande alls till mig, dock. Om de nu inte läst mina ofta rätt kritiska texter om deras spel, förstås, men det skulle jag inte tippa på att de gjort.

Jag uppskattar oftast deras ambitioner, dock, även om det inte klaffar för mig. Och det här ser också ambitiöst ut, så jag måste absolut testa det.

Bra recension, vill jag också lägga till!

Hajar precis. Remember Me, Life is Strange, Vampyr, Jusant, etc! Alla har jäkla styrkor, men också lite mindre fina bitar. Tell Me Why tycker jag nog är deras finaste stund (har ju inte kört Banishers). Faktiskt glad att vi sluppit en tvåa, behövs inte.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Gillade Vampyr och detta verkar lovande, det blir ett köp!

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Striderna t.ex. kopierar Souls-spelens koncept, men är inte riktigt lika bra. Nu är de inte dåliga, men det märks skillnad på kvalité när de ska likna striderna i spel från From Softwares. De har väl kanske inte riktigt hittat sin egen fingertoppskänslan än, men de är en bra bit på väg nu.

Är de svåra på samma sätt, eller är det mer att mekaniken är snarlik?

Medlem

Som vanligt när man läser en Johan Lorentzon recension, så vill man bara ha mer. Du lyckas alltid få mig hypad och detta är inget undantag. Det blir ett köp!


signatur

🎮 PlayStation 5 | Xbox Series X
📺 LG C2 55" (2022 EVO)

Skribent
Skrivet av Casimir2323:

Är de svåra på samma sätt, eller är det mer att mekaniken är snarlik?

Det är bara mekaniken och kontrollerna, läsa av bossarna och leta svagheter...me de har inte i närheten av samma svårhetsgrad. Om Souls ligger på 10 i svårhetsgrad så ligger Banishers på möjligen 5-6.


signatur

"Writer and Fighter"

Skribent
Skrivet av Beercules:

Som vanligt när man läser en Johan Lorentzon recension, så vill man bara ha mer. Du lyckas alltid få mig hypad och detta är inget undantag. Det blir ett köp!

Tack! Kul att du gillar mina texter.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Det här verkar passa mig som handen i handsken! Hype!

Medlem

Hur är spelet för en som tycker att souls-spelen är alldeles för svåra? Finns det någon svårighetsgrad att välja på eller så?

Skribent
Skrivet av Deli:

Hur är spelet för en som tycker att souls-spelen är alldeles för svåra? Finns det någon svårighetsgrad att välja på eller så?

Som sagt, spelet är inte i närheten av Souls-spelen vad gällande svårhetsgrad. Jämförelsen var mer i stämning och hur striderna utspela rent spelmekaniskt. Det går även byta mellan 3 olika svårhetsgrader.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Som sagt, spelet är inte i närheten av Souls-spelen vad gällande svårhetsgrad. Jämförelsen var mer i stämning och hur striderna utspela rent spelmekaniskt. Det går även byta mellan 3 olika svårhetsgrader.

Tack för info då blir det nog att ge det en chans 🙂

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Det är bara mekaniken och kontrollerna, läsa av bossarna och leta svagheter...me de har inte i närheten av samma svårhetsgrad. Om Souls ligger på 10 i svårhetsgrad så ligger Banishers på möjligen 5-6.

Låter lagom för mig, är inte sugen på bli alltför utmanad senaste tiden

12
Skriv svar