Ny mini konsol, Neo Geo mini

Medlem
Ny mini konsol, Neo Geo mini

Neo Geo Mini International köpte jag för 892kr.

Innehåller 40 spel, går att spela direkt på konsolen men kan även anslutas till tvn och ansluta 2 extra kontroller.

Jag gillar minikonsoler men föredrar att spela på originalkonsol. Amiga och PS konsolerna tycker jag var rent skräp så de såldes igen, Sega och Nintendos mini konsoler är däremot riktigt bra.

Skribent

Har kollat lite på den, men saknade mina favoritspel. Men den är söt.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Neo Geo mini släpptes i slutet av 2018 och jag funderade då på att köpa en, men eftersom alla mina favoritspel (Blazing Star osv) redan hade släppts digitalt till PS4 och Switch så kändes det onödigt. Tuff liten grej dock.

Medlem

Kan man ansluta den till en TV och spela via kontrollen på konsolen, eller måste man köpa till en kontroll för att det ska gå?

Medlem
Skrivet av Casimir2323:

Kan man ansluta den till en TV och spela via kontrollen på konsolen, eller måste man köpa till en kontroll för att det ska gå?

Man kan troligen styra den utan extra kontroll. Såg ut att vara mini hdmi.

KoP
Medlem

Va? Tyckte du A500 Mini var skräp? Personligen får jag ut mycket nöje utav den. Senast satt jag och spelade The Settlers på 150" duk. 🙂

Antingen är du inte uppväxt med Amiga eller så visste du inte hur du skulle maxa upplevelsen. 😄

Dvs skaffa en usb-hubb så du kan koppla in 2 handkontroller, musen och ett trådlöst tangentbord. Fixa en usb-sticka och tanka ner alla gamla Amigaspel du hittar (finns även en del nyare indiespel att ladda ned och att roa sig med).

För att inte tala om alla demos och intros ifrån demoscenen, men det är överkurs och endast för dom som uppskattar sådant. 🙂

1
Skriv svar