Final Fantasy VII Rebirth

Robot
Final Fantasy VII Rebirth

Ett av 1997 års bästa spel återvänder snart i nutida kostym. FZ:s Andreas Eklöv har provsmakat, och han vill ha mer.

#final-fantasy-vii-rebirth


Medlem

Är detta resten av spelet?


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Mest efterlängtade spelet någonsin. Efter nattens event så ligger hype mätare på overload. Jag menar 400 nyrecordade tracks?!!

Medlem

Det är synd att jag inte står ut med FF. Det verkar väl värda att spela, men jag kommer inte in i dem. Jag har också problem att se förbi de överdrivet stora vapnen som används, vilket säkert bidrar till varför jag inte uppskattar striderna. Storyn hade jag gärna upplevt, men det övriga är för dyrt.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Är detta resten av spelet?

Nej del 2 av 3

Medlem

Redan bokat in ledighet för sträckspelande vid release

Medlem

Tar man med sin progress från demot till färdiga spelet likt FFXVI?

Medlem

Ser intressant ut, föll dock av del ett rätt snabbt.

Medlem
Skrivet av Segge:

Tar man med sin progress från demot till färdiga spelet likt FFXVI?

Japp. Stod så i början av demot.

Medlem

Herre min Gud vad jag längtar. Har bokat och köpt spelet. Provade demo imorse med en kopp kaffe. Action är mycket bättre än remake 7.
Det är mer japansk flyt stil Fyfan vad bra gjort. Kan inte vänta tills 29e Februari 😁.
Ska sitta spela på alla divisioner och rankningar, även ta hem alla troopies.

Ser kul ut! Älskar originalspelet. Men väntar nog ca 10 år till tills jag kan spela igenom hela spelet från början till slut. Inget fan av episodformatet de valde.

Medlem

Jag klarade precis demon. Fantastisk! Så sugen på att spela vidare.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Ser kul ut! Älskar originalspelet. Men väntar nog ca 10 år till tills jag kan spela igenom hela spelet från början till slut. Inget fan av episodformatet de valde.

Kan knappast kalla de för episoder med så här stora spel. Vi snackar i längd med witcher 3 för rebirth.

Medlem
Skrivet av Sebastian Lind:

Ser kul ut! Älskar originalspelet. Men väntar nog ca 10 år till tills jag kan spela igenom hela spelet från början till slut. Inget fan av episodformatet de valde.

Jag misstänker att du kommer vara glad att de valde ett episodformat när du påbörjat din resa. Förstår dock valet att vänta, hoppas du får njuta full!t!


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Behöver man ha spelat FF7 remake innan man ger sig på rebirth?

Jag har rätt nyligen spelat FF16 och är sugen på att spela rebirth men tycker det känns mastigt med att klämma in timmar även för remake.

Skrivet av erson:

Kan knappast kalla de för episoder med så här stora spel. Vi snackar i längd med witcher 3 för rebirth.

Skrivet av Proximately:

Jag misstänker att du kommer vara glad att de valde ett episodformat när du påbörjat din resa. Förstår dock valet att vänta, hoppas du får njuta full!t!

Jo, jag förstår ju att de lagt till triljarder saker och att varje "episod" är ett mastigt fullängdsspel. Jag menar, original-FF 7 vet jag att jag kunde dra igenom på 22 timmar utan stress så det var ju inget jättelångt spel om man jämför med senare j-rpg där 20 timmar bara tar en förbi inledningen. Jag kommer säkert gilla när jag väl spelar, även om jag har en känsla av att jag personligen nog hade velat ha en mer "rak" remake än vad vi får. Men ja, kan ju inte säga för mycket innan jag väl spelat. Återkommer till er om 10 år eller så!

Medlem
Skrivet av BMarkusK:

Behöver man ha spelat FF7 remake innan man ger sig på rebirth?

Jag har rätt nyligen spelat FF16 och är sugen på att spela rebirth men tycker det känns mastigt med att klämma in timmar även för remake.

Korta svaret: Ja, absolut spela Remake innan. Annars är det som att du hoppar in mitt i en tv-serie/bok/film eller valfritt annat medium. Vill du få en genomgående god helhetsupplevelse bör du det

Enligt HowLongToBeat snittar man ca 33h på main story.

Om man får fråga: Hur kommer det sig att du är "mer sugen" på att direkt hoppa på Rebirth och inte njuta av Remake innan? För att det är hype runt det just nu?

Medlem
Skrivet av MLundin:

Korta svaret: Ja, absolut spela Remake innan. Annars är det som att du hoppar in mitt i en tv-serie/bok/film eller valfritt annat medium. Vill du få en genomgående god helhetsupplevelse bör du det

Enligt HowLongToBeat snittar man ca 33h på main story.

Om man får fråga: Hur kommer det sig att du är "mer sugen" på att direkt hoppa på Rebirth och inte njuta av Remake innan? För att det är hype runt det just nu?

Började spela remake för några månader sen men fastnade inte då det iaf i början av spelet kändes linjärt och stelt och jag började då spela andra spel istället. Rebirth ser lite roligare ut med sin mer ljusa och öppna värld. Jag är småbarns pappa och har inte tid för hur många spel som helst så jag behöver prioritera min speltid

Medlem

150 GigaByte stor 😮 😂😁💪 coolt

Medlem
Skrivet av BMarkusK:

Började spela remake för några månader sen men fastnade inte då det iaf i början av spelet kändes linjärt och stelt och jag började då spela andra spel istället. Rebirth ser lite roligare ut med sin mer ljusa och öppna värld. Jag är småbarns pappa och har inte tid för hur många spel som helst så jag behöver prioritera min speltid

Förstår! Även jag är småbarnsförälder och måste säga att jag känner snarare tvärtom: Fasa för open world kontra linjärt 😅.

Remake är definitivt mer linjärt mot vad som sagts och visats med Rebirth, men öppnar upp sig något vid olika tillfällen. 🙂

Gen
Medlem

Demot är riktigt bra men man märker verkligen att det är låg upplösning i Performanceläget och att det inte är speciellt skarpt men ja, man får helt enkelt leva med det (eller vänta på PC versionen vilket jag nog inte orkar göra). Ska bli intressant att kolla på DFs analys, jag gissar att spelet körs i 1440p när man har Prestandaläget påslaget.

Medlem
Skrivet av Gen:

Demot är riktigt bra men man märker verkligen att det är låg upplösning i Performanceläget och att det inte är speciellt skarpt men ja, man får helt enkelt leva med det (eller vänta på PC versionen vilket jag nog inte orkar göra). Ska bli intressant att kolla på DFs analys, jag gissar att spelet körs i 1440p när man har Prestandaläget påslaget.

Ja prestandaläget körs i 1440p. Dock hästlängder bättre än vad performance mode i xvi var den var ju total katastrof. Striderna var fine, men i världen hade man oftast runt low 40 to sub 40fps med riktigt dålig grafik, mycket mer blurry än vad rebirth demot var. Hoppas kan man på att demot använder någon äldre build att dem optimerat de bättre.

Medlem

Hoppas det blir många underbara timmar.

Medlem

Har laddat ner demot men inte startat det då jag vet att spelet ska spelas och jag vill egentligen ha det färskt från start men så sugen. Ni som spelat demot visste ni att ni skulle köpa det innan ni spelade och kändes det som att det var spoilers i demot? Svårt att veta kanske men ni som spelat originalet kanske har ett hum om detta.

Jag vågar inte .mit hjärta tåla inte krossas igen


signatur

New life, New hope

Medlem

Älskade originalspelet men klarade inte av remaken tyvärr, att leta katter kändes för mycket 90-tal. Jag får nöja mig med minnena 🫡


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem
Skrivet av BooliBoo:

Har laddat ner demot men inte startat det då jag vet att spelet ska spelas och jag vill egentligen ha det färskt från start men så sugen. Ni som spelat demot visste ni att ni skulle köpa det innan ni spelade och kändes det som att det var spoilers i demot? Svårt att veta kanske men ni som spelat originalet kanske har ett hum om detta.

Jag hade tänkt vänta med Rebirth ett tag, kanske spela det till jul. Men efter att ha spelat demon gick jag rätt in på spelbutiken.se och beställde spelet. Jag kan inte vänta en dag längre än 29 februari. Eftersom jag spelat originalet med viss regelbundenhet sedan 1997 så var det inga spoilers för min del åtminstone.

Medlem

Ska spela demote den 29de,sen fortsätta med spelet o ta ledigt fredagen o köra hela helgen

Skribent
Skrivet av BooliBoo:

Har laddat ner demot men inte startat det då jag vet att spelet ska spelas och jag vill egentligen ha det färskt från start men så sugen. Ni som spelat demot visste ni att ni skulle köpa det innan ni spelade och kändes det som att det var spoilers i demot? Svårt att veta kanske men ni som spelat originalet kanske har ett hum om detta.

Demon är väl som jag förstod början på spelet, så det spoilar ju hela första delen. Men du kan också fortsätta där du slutade i riktiga spelet sen när det släppts då man kan ta med sig sparfilen.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Gott om tid för mig att spela igenom del 1 (för andra gången, första gången var på PS4) innan Rebirth kommer till PC

12
Skriv svar