Diskutera – Vilka spel är läckrast?

KoP
Medlem

Såg en rullande demo på Dragons Lair en gång i tiden då man var en liten knodd. Det vara nere på Obs! (heter Coop idag).

Spelet kördes ifrån en Amiga vill jag minnas och eftersom man själv bara hade en C64 vid tiden slog det knock på en.

Red Dead Redamption 2

Medlem

The Last Of Us var / är otroligt snyggt. Minns när jag körde det på PS3 och hur otroligt snyggt jag tyckte det var. Även nu på PS5 så tycker jag det är det snyggaste spelet jag spelat (part.2).

Sen kommer jag och ihåg det första Bioshock. Äckligt bra atmosfär och vattnet såg sjukt ut.

Red Dead 2 är väldigt nära att knipa första plats med.

Medlem
Skrivet av Matthias:

Mitt första minne av att bli imponerad av grafik, borträknat arkadspel, var Final Fantasy VI till SNES när man för första gången kom ut på kartan. Mode 7 + musiken.

För mig är det samma fast Final Fantasy 4 när man åkte med luftskeppen.

Medlem

Svårt att säga! Alla generationsskiften har varit imponerande. Från master system till snes, till N64 osv. Men allra störst för mig var nog klivet mellan n64 till att för första gången kraschlanda på ringvärlden i halo 1. Då satt jag storögd och gapade vill jag minnas 🥳 Gears of War var också vansinnigt imponerande första gången jag spelade det

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Manner:

Firewatch

Knappt varit så fängslade i ett spel storymässigt. Önskar det kommer något liknande.

Medlem

FF7 när det kom var fantastiskt med både musik och grafik i harmoni.

Närmare nutid skulle jag säga Ori spelen för egen del är magi i både grafik, musik och gameplay.

Men att Nintendo lyckas få ut så mycket imponerande spel på deras hårdvara är magi.

Medlem

Ori: Will of the Wisps är helt sanslöst vackert. Så mycket känsla, värme och sorg inbakat i spelets lyster och mörker.

Medlem

Första Unreal, från 1998, var en riktig WTF upplevelse!


signatur

ASUS ROG Strix G15DK | Corsair Blackbeard 980 | Nintendo Switch | Xbox Series X/360 | C-64 |

Medlem

Cyberpunk 2077!!!!

Medlem
Skrivet av Kiske:

För mig är det samma fast Final Fantasy 4 när man åkte med luftskeppen.

Hade nog sagt samma sak in det inte var för att jag spelade FF6 före FF4

Medlem

Jag tycker lite synd om den nya generationen som inte fick uppleva crysis när det var nytt. Där snackar vi ju wow faktor. Det spelet var ju så ”framtidsgrafiskt” att man bara gapade. Grymt att man ofta fick välja precis hur man hanterar varje strid.

Medlem

RDR2.
Men som andra sagt, Elden Rings surrealistiska sceniska värld är svårslagen rent designmässigt.

Medlem

Måste vara mellanmjölk och säga Red Dead Redemption 2 men det är liksom helt oslagbart vackert.

Medlem

1994 tror jag det var. Gick förbi Arkad hallen på Liseberg min mamma ropa på mig att skynda på men jag hör ett ljud som mina trumhinnor aldrig hört innan. Ett väldigt seriöst och tufft ljud fullt av fighting techno ljud och en kommentator utav dess like. Jag slängde mig åt riktningen det krispiga 64bitars ljudet spelades ifrån och fick syn på något som fick mig att tappa brallorna. Killer Instinct var alldeles för snyggt för dess tid. Än idag tror jag det måste varit någon framtids bugg Nintendo fick tag i.

Medlem

Många olika men som tidigare nämnts de här är väl de största wow upplevelserna
IK+
Doom - Wow bara behöver ju inte förklaras
Quake - Riktig 3d när man kunde titta runt med musen svepandes i alla led
glQuake/Tomb Raider - med voodoo 640x480
Quake 2 - det färgade ljuset var så häftigt och blastern som lyste upp de mörka områdena
H-L - fienden i spelet var så realistiskt
Unreal - introt och spegelreflexerna börjar ana vart vi är påväg
Quake 3 - böjda ytorna i banorna
Crysis - spelet som banade vägen för framtidens otroliga banrikedom både i frihet och detaljer

Värda att nämnas är Homeworld, Red Alert 2, WarCraft 2

Medlem
Texturer
Skrivet av Weeks_death:

Fallout 3, när jag kom ut ur "vault 101" hade en känsla som jag minns än idag. Jag satt då och vägde HL2 mot F3 och efter den öppningen så var jag såld. HL2 fick vänta lite...

Crysis var dock något som fick mig att tappa hakan. Var grymt läckert när det kom.

Tyckte faktiskt inte det med tanke på att texturerna var ganska pixliga samt objekten polygoniga. Ett annat exempel på liknande skönhet är enligt mig Subnautica.

Medlem

World of Warcraft! Första månaderna man spelade. Vilken känsla och värld.

Medlem

Scramble på vectrex 💯. kommer ihåg det med riktigt tjocka nostalgiglasögon men spelen till vectrex var jävligt snygga.


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Älskar världen i Monster Hunter World. Så levande och innehållsrik.

Medlem

DOOM från 1993. Första gången man fick prova tredje dimensionen i ett spel. Det var mindBlowing!!
Gillade lira LaserGames på den tiden, så passade liksom tiden just då.

Minns inställningarna var galna enligt dagens mått. Vi körde med mus, men för att röra sig så rörde man musen.
Svepa musen fram, gubben rörde sig framåt. Svepa musen bak, backa…

Hade ju fått musarm efter en dag idag…

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

IK+ ser fortfarande löjligt bra ut utifrån förusättningarna. Är inget fel på ljudet heller.

https://www.youtube.com/watch?v=UI2sCZAwIHY&t=52s

Har jag som canvas tavla på väggen samt imorgon hade vi plannerat turnering i just IK+

Skrivet av Ellakk:

Scramble på vectrex 💯. kommer ihåg det med riktigt tjocka nostalgiglasögon men spelen till vectrex var jävligt snygga.

Spelade det för en tid sedan, fortfarande kanonkul


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Medlem

Egentligen omöjligt att svara på men slår ett slag för Killzone 2, sjukt imponerad av det när det begav sig.

Farornas Konung

Har ju inte riktigt ett val. Spenderat mer än 4000 timmar i DayZ. Och Är ju så att ju mer man spenderar i ett spel desto bättre ser det ut.

Medlem

Det finns väldigt många vackra spel, men Mirror’s Edge är i en klass för sig!

Medlem

Battlefield 1942 när demon kom ut.

Mirrors Edge till Xbox 360.

Crysis 1, när man behövde en superdator för att klara 60 fps

Medlem
Medlem

Halo 4. Första gången jag såg det så trodde jag inte att det var på en Xbox 360 konsol. Snyggast spel långt vägar den generationen. Nu med Halo MCC är det snyggare.

Skriv svar