Fragzone-fredag – 5 spel för att överleva på en öde ö

Robot
Fragzone-fredag – 5 spel för att överleva på en öde ö

Vi bråkar också fram tidernas läckraste spel och spår framtiden för Xbox.

#fragzone-fredag


Medlem

Shenmue, GTA San Andreas, Tomb Raider, Mario Kart Wii, Cyberpunk

Medlem

Baldurs Gate 3 är nog ett av dem. Sen är det svårare, helt klart något längre strategispel, får bli Stellaris. Lägger in Skyrim och Starfield, utgår från att alla moddar ingår på ön! Sen slänger vi in Project Zomboid där också!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Broken sword 1, 2
The curse of monkey island
Morrowind
Witcher 3 (expansionerna måste väl också få plats någonstans? )

Medlem

Kopierar min text från tråden om öde ö-spel.

Roguelite: The Binding of Isaac: Repentance
Oändliga kombinationer av prylar/vapen, stora mängder karaktärer och evigt ändrande kartor med flera olika möjliga slut. Omspelsvärdet är svårslaget.

Strategi: Sid Meiers Civilization V
Lite samma tänk som ovan, slumpade kartor och stor mängd variation i olika ledare och nationer gör att ingen runda är den andra lik. Har redan lagt närmare 1000 timmar här och tanken på fler gör mig bara glad.

Racing: DiRT Rally 2.0
Ibland är det gött att bara bröta loss i skogen, och vad gör sig då bättre än ett av de bästa racingspel som släppts. Fingertoppskänsla och motorljud som får det att resa sig i nacken när man maxar plåtburken på en grusväg djupt in i de finska skogarna.

RPG: Stardew Valley
Oklart om detta klassas som ett RPG, men det spelar mindre roll. Mysfaktorn är hög när man blandar fiske och potatisodling med monsterjakt och gruväventyr. Fantastiskt roligt spel som kommer följa med länge framöver.

Action/Shooter: Hitman WoA
Senaste installationen i Hitman är ett mästerverk i mina ögon. Fantastiska sandlådor där man kan leka på precis vilket sätt man vill. Vill du smyga runt, ta dig an din uppgift utan att bli upptäckt och försvinna innan någon ens märkt att du var där? Eller vill du släppa lös helvetet medelst bomber, granater och hagelbrak? Bara du bestämmer.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

- Nioh 2
Är nog mitt favoritspel på länge med bra combat och customization. Mycket system att lära sig men rewarding när man väl kommer in i det. Då jag är uppvuxen med Diablo 1 och Diablo 2 så har jag noll problem med att bli bombaderad med loot.

- Persona 5 Royal
Vanilla Persona 5 var min första introduktion till både Playstation och Persona, Persona 5 Royal förbättrade mycket men förstörde lite svårighetsgraden. Högsta svårighetsgraden var för lätt på new save (vanilla content). Trots dessa brister så är Royal helt klart bättre. Har nog närmare 1000 timmar played totalt över 3 versioner, Persona 5 vanilla, Persona 5 Royal (PS4) och Persona 5 Royal (PS5) (för att ha all content på en skiva). Hade lätt kunnat lägga in både Persona 4 och Persona 3 men körde på 5 den här gången.

- NieR Automata
Bra combat, story och Godlike soundtrack

- Remnant II
Trodde inte 3rd person soulslike shooter skulle vara för mig men gillade spelet skarpt. Tiden bara försvinner när man spelar. Har nog aldrig fått hjärtat att dunka så hårt från ett spel tidigare (pga ren skräck)

- Granblue Fantasy Relink
Väldigt rolig combat med unika karaktärer som har sin egna spelstil. Ännu bättre om internet finns på ön såklart.

Finns betydligt mer spel än så som jag skulle kunna tänka mig lägga på listan men kör på dessa nu.

Medlem

Diablo 2
Age of Empires 2
Factorio
Dota 2
Morrowind

Medlem

Hmm
Ghost of Tsushima
Stardew valley tror jag
Monkey Island spelen passar väl
Idle spel som Adventure capitalist
Teardown

Medlem

Något MMORPG så att jag kan kontakta omvärlden och bli räddad.

Medlem

This war of mine, raft, metro exodus, fallout 4 och frostpunk

Inaktiv

Ska jag vara orealistisk som detta handlar om så väljer jag:

Dragon Quest Builders 2 (Det bästa Builder spelet från Dragon Quest)
The Legend of Zelda: Twilight Princess (Jag verkligen älskar detta spelet)
The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom (eftersom jag vill klara det)
Super Mario Bros 3 (Det första spelet som jag spelade, måste ha med det)
Dragon Quest XI (Ett riktigt kul spel eftersom man kan välja att spela i både 2D och 3D)

Men eftersom det är en öde ö så finns det såklart ingen el, vilket gör att jag bara har ett fåtal timmar på mig att spela tre av dessa spel eftersom ett inte finns till konsolen och ett kräver internet. Sen är min Switch död.

Så ska jag vara realistisk så tar jag såklart med mig sällskapsspel och då skulle det bli dessa:

Schack
Cluedo
Labyrint
Den försvunna Diamanten
En kortlek

Medlem
Skrivet av anon_326145:

Men eftersom det är en öde ö så finns det såklart ingen el, vilket gör att jag bara har ett fåtal timmar på mig att spela tre av dessa spel eftersom ett inte finns till konsolen och ett kräver internet. Sen är min Switch död.

Tråden som frågan baseras på (länk) nämner att du har tillgång till el, men inte internet.

Direkt citat "Du får lov att välja 5 spel (valfri utrustning finns på plats, DOCK EJ internet då det skapar möjlighet att kommunicera med omvärlden) att spendera tiden med."


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Testpilot

Hade räckt med Football Manager valfri utgåva.

Medlem

Fia med knuff, 3 kortlekar och Baldurs Gate 3

Medlem

3 räcker.

Rimworld
Crusader Kings 3
Vampire Survivors

Medlem

Mass Effect Legendary Edition
Horizon Zero Dawn
Horizon Forbidden West
Tetris Gameboy
Uncharted 2

Medlem

Street Fighter Zero 3 och en kortlek

Medlem

Nått som inte behöver internetuppkoppling för att kunna starta.. sen kanske nått porrspel som Paradise Lust
och typ Assassins creed de långa som tar 100 tals timmar o klara, räknar ju inte bli räddad i första taget
sen hoppas jag fått med mig x antal stora batterier så strömförsörjningen inte blir problem

KoP
Medlem

Skulle tagit med saker som är essentiella för överlevnad till en öde ö. 😂 Dvs inga spel.

Medlem

Tears of the kingdom
Dragon age 1
Guitar hero metallica
Mass effect 1
Super Mario maker kanske

Riktigt svårt! Försökte få varierade och långa spel, hade gärna fått plats med slaget om Midgård eller något annat roligt strategispel också!

Medlem

Witcher 3.
Stalker gamma/efp moddar.
Baldurs gate
Diablo 2
Half life alyx

Svårt att faktiskt ändå göra en sådan lista, lite på volly är den ändå.

Medlem

Dark Souls: Remastered
Fallout: New Vegas
Dragon Age: Origins
Slay The Spire
Super Mario Bros.

1
Skriv svar