Ubisoft besvikna på Assassin's Creed Nexus VR-försäljningen

Robot
Ubisoft besvikna på Assassin's Creed Nexus VR-försäljningen

Och kommer inte att utöka sin investering i VR.

#Assassins-creed-nexus, #Ubisoft


Medlem

Nej såklart bättre att lägga 11års utveckling på ett piratspel som blev tvärtom vad konsumenterna faktiskt ville ha!

Jag ber om ursäkt för min bitterhet men va fan håller Ubisoft på med..

Medlem

Snabba pengar inte långsiktigt... Är vad som gör välden sämre än den kan bli. Mer vr tack

Medlem

Fast vr är ju redan nischat som det är, så väljer man att inte släppa det till psvr2 och heller inte göra det lättillgängligt via steam. Man skjuter sig själv i foten och sen gnäller man.

Det är som att släppa nästa AC bara på Nintendo switch och sen gnälla över att det inte sålt lika bra som tidigare.
Man blir mindre och mindre förvånad över alla dessa stora spelbolag som tar allt mer korkade beslut

Medlem

Ytterst få bryr sig om VR där ligger ju problemet.

Medlem
Skrivet av Deli:

Fast vr är ju redan nischat som det är, så väljer man att inte släppa det till psvr2 och heller inte göra det lättillgängligt via steam. Man skjuter sig själv i foten och sen gnäller man.

Det är som att släppa nästa AC bara på Nintendo switch och sen gnälla över att det inte sålt lika bra som tidigare.
Man blir mindre och mindre förvånad över alla dessa stora spelbolag som tar allt mer korkade beslut

Ja tar man sånna beslut så är det inte konstigt att det inte säljer heller.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Är det inte lite hönan och ägget här?
Ubisoft vill inte investera i VR-marknaden innan den växt tillräckligt men hur är det tänkt att marknaden skall växa om ingen investerar?

Medlem

Tja, hade nog köpt det, om det kommit till PS5, vilket det inte gjort och säkerligen inte gör -inget köp m.a.o. Begränsar man tillgången på nischade saker så borde man ju också fatta att det kommer prestera ännu sämre...

Medlem
Skrivet av Najkan:

Snabba pengar inte långsiktigt... Är vad som gör välden sämre än den kan bli. Mer vr tack

du är rolig

Medlem
Skrivet av NemezisDDH:

Är det inte lite hönan och ägget här?
Ubisoft vill inte investera i VR-marknaden innan den växt tillräckligt men hur är det tänkt att marknaden skall växa om ingen investerar?

Det ligger på konsumenten att visa med sin plånbok att intresset finns, vilket UbiSoft hävdar att det inte görs idag i tillräckligt stor utsträckning för att utveckling ska vara lönsamt.

Medlem
Skrivet av Ducci:

Det ligger på konsumenten att visa med sin plånbok att intresset finns, vilket UbiSoft hävdar att det inte görs idag i tillräckligt stor utsträckning för att utveckling ska vara lönsamt.

Min plånbok hade öppnats om det funnits bra VR spel. Än så länge är det bara Half Life Alyx och GT7 som varit intresssant. Men två helt olika plattformar - aldrig att jag tänker investera så mycket pengar för så lite.

Medlem

Det är ömsesidigt, jag är besviken på Ubisofts spel

Medlem

Nej vad tråkigt!

Medlem

Inte många som bryr sig om VR så inte så konstigt va hade de väntat sig.

Geeks Gaming

Ubisoft har tappat så fruktansvärt mycket i mina ögon. Fast de har alla AAA devs.

Medlem

Började undra varför jag aldrig sett något om detta spel trots att jag regelbundet kollar om det kommit något nytt fräsigt på VR-Fronten på både Steam och i Playstationbutiken. Men det visade sig att det enbart har släppts till Zuckerberg-VR.

Bra jobbat Ubi.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Ytterst få bryr sig om VR där ligger ju problemet.

Vaddå? Dom 3 som har VR kanske vill ha det...

Medlem

Det kommer nog generellt bli allt mer torrt på spelutgivare som har lust att investera på VR-konceptet. VR kommer nog finnas kvar ett tag, men kommer nog närmsta åren i princip bara bli enstaka entusiast- och indiespel med små budgetar.

Medlem

Ubisoft får gärna konka för min del. Seglar enbart med Jolly Roger ifall jag är sugen på någon Ubisoft titel. Schletet företag som har sina bästa år bakom sig.

Medlem
Skrivet av zmowz:

Ubisoft får gärna konka för min del. Seglar enbart med Jolly Roger ifall jag är sugen på någon Ubisoft titel. Schletet företag som har sina bästa år bakom sig.

Varför så negativ ? Ubisoft är det enda företaget som släpper 3 spel om året vilket vi får tacka för.

Medlem
Skrivet av submariner:

Varför så negativ ? Ubisoft är det enda företaget som släpper 3 spel om året vilket vi får tacka för.

Nja, det stämmer ju inte.

Medlem

Oj vilken överaskning, en negativ VR artikel på FZ/Geeks.

Mediokra spel säljer mediokert.
Har inte spelat spelet än, har det i biblioteket så kan inte uttala mig hur bra det är ännu. Men det verkar ju inte vara nått topp spel.
Sen kanske man ska fundera vad Ubisoft jämför med. Assassins creed säljer väll flera miljoner och drar sen in pengar på dlc och micro transaktioner?
Sånt går inte hem på vr scenen.
Spelet kan ju också sålt bra men inte i "ubisoft mått" 🤷‍♂️

Sen i andra hörnan av ringen så har vi succe historier, inget som FZ kommer skriva om så jag länkar.
https://xrupdate.com/the-rise-of-ghosts-of-tabor/
Succe spelet ghosts of tabor, där gnälls det inte. Det är för att det är ett BRA spel, bra spel säljer.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Släpp till PSVR2, säljer nog bra där.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

Ytterst få bryr sig om VR där ligger ju problemet.

Ja och när man då dessutom inte släpper det till alla VR-platformar så begränsar man ju de möjliga köparna ytterligare. 😅

Medlem

"Det gjorde okej ifrån sig och fortsätter att sälja"

"I FZ:s recension av Assassin's Creed Nexus VR delade Fredrik ut en 3:a i betyg"

Ett OK spel som säljer OK, alltså!

Medlem
Skrivet av RaXha:

Ja och när man då dessutom inte släpper det till alla VR-platformar så begränsar man ju de möjliga köparna ytterligare. 😅

Spelet var till en början finasierat av oculus studios.
Men Meta drog sig ur, vilket resulterade i bla nedläggningen av Splinter Cell VR.
Så spelet har hela tiden varit utvecklat för Quest 2.
Kanske spelet släpps senare till andra format.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Quest säljer ändå tiopotenser bättre än andra plattformar så tror inte det är där det klämmer

Medlem
Skrivet av Molotov:

Oj vilken överaskning, en negativ VR artikel på FZ/Geeks.

Mediokra spel säljer mediokert.
Har inte spelat spelet än, har det i biblioteket så kan inte uttala mig hur bra det är ännu. Men det verkar ju inte vara nått topp spel.
Sen kanske man ska fundera vad Ubisoft jämför med. Assassins creed säljer väll flera miljoner och drar sen in pengar på dlc och micro transaktioner?
Sånt går inte hem på vr scenen.
Spelet kan ju också sålt bra men inte i "ubisoft mått" 🤷‍♂️

Sen i andra hörnan av ringen så har vi succe historier, inget som FZ kommer skriva om så jag länkar.
https://xrupdate.com/the-rise-of-ghosts-of-tabor/
Succe spelet ghosts of tabor, där gnälls det inte. Det är för att det är ett BRA spel, bra spel säljer.

Jag själv är intresserad av detta spel, visste inte att det var släppt ännu.

Hör gärna vad du tycker innan jag slänger mig på köp knappen.
Vissa verkar ju tycka det är riktigt bra så, men att det har lite buggar osv. Buggar har väl ändå alla AC spel så


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Jag själv är intresserad av detta spel, visste inte att det var släppt ännu.

Hör gärna vad du tycker innan jag slänger mig på köp knappen.
Vissa verkar ju tycka det är riktigt bra så, men att det har lite buggar osv. Buggar har väl ändå alla AC spel så

Ja får se när jag börjar med det.
Forutom att jag kör en hel del ghosts of tabor (var wipe nyligen) så håller jag på med Into The Radius och smått påbörjat Asgards wrath 2 som singleplayer spel 😅


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Så länge VR kostar multum kommer det aldrig slå igenom, simple as that

12
Skriv svar