Testa Skull and Bones – öppna betan är igång!

Robot
Testa Skull and Bones – öppna betan är igång!

Upp till bevis efter 11 års utveckling.

#beta, #skull-and-bones


Medlem

Då får vi se om spelet är lika tråkigt att spela som i alla tidigare tester. Upp till bevis. För i de sista 3 testerna har spelet varit bedrövligt tråkigt att spela.

Medlem
Skrivet av yohahn:

Då får vi se om spelet är lika tråkigt att spela som i alla tidigare tester. Upp till bevis. För i de sista 3 testerna har spelet varit bedrövligt tråkigt att spela.

Senaste testet var för några veckor sen? De har jo inte gjort om hela spelet på några veckor.
Tyckte du det var tråkigt då så blir det tråkigt nu också

Medlem

Testade ett tag sen, är alldelles för själlöst. tror dom gjorde ett misstag i att spelaren är båten, hade nog fått mycket mer success ifall det var likt sea of thieves och man styr en person på båten.

Medlem
Skrivet av Piigge:

Testade ett tag sen, är alldelles för själlöst. tror dom gjorde ett misstag i att spelaren är båten, hade nog fått mycket mer success ifall det var likt sea of thieves och man styr en person på båten.

kan man heta Boaty McBoatface? Det är väl redan taget.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Mehh trodde det va ett stort singleplayer spel likt black flag under alla år, vilken besvikelse. Dåligt påläst uppenbarligen.

Medlem
Skrivet av asdasdasdw2:

Mehh trodde det va ett stort singleplayer spel likt black flag under alla år, vilken besvikelse. Dåligt påläst uppenbarligen.

Efter 11 år kommer du på nu att det inte var ett singleplayer likt Black Flag =D


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Ska bli kul o testa i helgen!

Medlem
Skrivet av Karmak:

Senaste testet var för några veckor sen? De har jo inte gjort om hela spelet på några veckor.
Tyckte du det var tråkigt då så blir det tråkigt nu också

Har varit med i stängda tester sedan alpha.. detta spel är en 5/10 at its best..

Medlem
Skrivet av yohahn:

Har varit med i stängda tester sedan alpha.. detta spel är en 5/10 at its best..

Jag testa bara lite ca 2 timmar för att får en känsla i stänga testerna.
Ska testa nu "på riktigt" och se vad jag tycker

Det var småkul så ska se om det är kul i längden

Medlem
Skrivet av Piigge:

Testade ett tag sen, är alldelles för själlöst. tror dom gjorde ett misstag i att spelaren är båten, hade nog fått mycket mer success ifall det var likt sea of thieves och man styr en person på båten.

Men om spelaren är båten, hur kan båten gå upp på land och göra uppdrag?


signatur

Memento Mori

Medlem

Ja tidigare test har visat ett spel som saknat mycket och med tunt innehåll samt frustrerande dåliga NPC dialoger som man tvingats ta sig igenom för att bara komma igång med spelet.
Jag hoppas att jag har fel och att de vänt på det hela och vi nu har en värdig uppföljare till Pirates.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Men om spelaren är båten, hur kan båten gå upp på land och göra uppdrag?

Jag tror ovan syftar på spelar vyn, när du kör båten.
du är en människa i spelet men på båten, är du båten

Medlem

Av det jag testat i tidigare alphatester så är det bara ett Koreanskt grind mmo (ja, jag vet, det är gjort av ubi Singapore, inte koreanskt) med piratskeppskin, men det är högst mediokert. Bästa med det var väl att man kan få sin crew att sjunga sea shanties ungefär.

Spelet fokuserade väldigt mycket att man seglar runt o samlar resources från öar genom ett litet minigame, för att sedan kunna uppgradera kanoner, skrov, segel och sånt samt att bygga andra skepp.

Så fort man hade ett uppdrag att jaga ner någon merchant eller så, så kändes det väldans obalanserat, och man fick hela flottan efter sig, eller så kom det en flodvåg o sänkte ditt skepp på en gång.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Ducci:

Jag tror ovan syftar på spelar vyn, när du kör båten.
du är en människa i spelet men på båten, är du båten

Okej. Man ser ingen gubbe som står vid rodret då?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Men om spelaren är båten, hur kan båten gå upp på land och göra uppdrag?

Tror han syftar på att du kan bara springa runt med din gubbe i hubareor och speciella utforskningsställen, inga strider till fots med flintlåspistol och värja.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Jag kollade igenom de jättelånga trailers som finns på PSN och blev aldrig klok på huruvida man kan styra sin gubbe och fajtas med värja, pickadoll och leta skatter på obebodda öar och simma efter skatter bland hajar?

Kan man ens spela det färdiga spelet singleplayer utan PS Plus?

Medlem
Skrivet av Zymac:

Av det jag testat i tidigare alphatester så är det bara ett Koreanskt grind mmo (ja, jag vet, det är gjort av ubi Singapore, inte koreanskt) med piratskeppskin, men det är högst mediokert. Bästa med det var väl att man kan få sin crew att sjunga sea shanties ungefär.

Spelet fokuserade väldigt mycket att man seglar runt o samlar resources från öar genom ett litet minigame, för att sedan kunna uppgradera kanoner, skrov, segel och sånt samt att bygga andra skepp.

Så fort man hade ett uppdrag att jaga ner någon merchant eller så, så kändes det väldans obalanserat, och man fick hela flottan efter sig, eller så kom det en flodvåg o sänkte ditt skepp på en gång.

Ganska bra beskrivning. Jag hatade dessutom att man måste gå runt till alla personer i hubbarna. Det hade lika väl kunna vara en meny. Man går av skeppet för att sedan bara gå mellan en massa olika traders och aldrig göra något vettigt till fots. Känns som en grindingt mobilspel fast det kostar 899kr. Min post beta rapport första vändan var typ 4st A4 ark I free text rutan. Mitt bästa råd till dom var lägg ned skiten och släpp det aldrig. Däremot är deras avtal med Singapore's regering så att de måste släppa det.

Skrivet av Famipan:

Jag kollade igenom de jättelånga trailers som finns på PSN och blev aldrig klok på huruvida man kan styra sin gubbe och fajtas med värja, pickadoll och leta skatter på obebodda öar och simma efter skatter bland hajar?

Har spelat en dryg timme och hittills verkar det som att man inte kan slåss när man styr sin pirat. Det enda man egentligen kan göra är att prata med NPC:er som ger en uppdrag och dylikt.

Medlem

Är det värt att testa tillsammans med vänner, eller hur funkar det med coop?

Medlem
Skrivet av Påskmust:

Är det värt att testa tillsammans med vänner, eller hur funkar det med coop?

Jag spela ett tidigt test av spelet, innan du kan spela coop måste båda spelarna klarat av vissa main story uppdrag.
sen kan ni gruppera ihop och spela tillsammans.

Medlem
Skrivet av LevandeBöckerGOTY:

Har spelat en dryg timme och hittills verkar det som att man inte kan slåss när man styr sin pirat. Det enda man egentligen kan göra är att prata med NPC:er som ger en uppdrag och dylikt.

Jag har spelat närmare 40 timmar och det stämmer, Det är bara ett annorlunda interface. Lite som Call Of Dutys hub idé i COD WW2. Du kan se andra öppna lådor och prata med npc figurer.. nothing else.

Testpilot
Gör dig själv en tjänst och glöm att detta spelet existerar.

Kört tidigare stängda speltillfällen, och ärligt talat är det makalöst kasst.

Skeppstriderna och utforskandet är mediokert som bäst, mer ofta än sällan är det rakt upp och ned träligt. Att springa runt till fots fyller absolut inget annat syfte än att visa upp kosmetika och prata med NPC:s - sistnämnda kunde lika gärna varit en skrollande meny för att låta bli att slösa spelarens tid.

Är säker på att man åtgärdat många tekniska problem som jag upplevt genom åren, tänker därmed inte klampa ned på det (även om det varit en uppsats i sig).

Summa summarum:
Jag ser absolut ingen anledning att spela Skull and Bones, för spelet gör inget nytt eller ens bättre än föregående/konkurrerande titlar som Sea of Thieves eller AC: Black Flag. Spara dina pengar och tid på något som faktiskt är värt det, inget pirat-sug i världen bör få någon att överväga detta skeppvrak.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Inaktiv

Tack men nej tack. Tror ärligt talat jag inte hade startat det om jag fått det gratis.

Medlem

Ne spelet var helt för segt för min smak. 95% av tiden åker du runt och gör inget.
Att fast travel kostar en del och använder man det för ofta så blir man pank gjorde inte det bättre

Om spelet hade automatisk navigering då kanske det skulle varit roligare. Men nu förlorar man mesta av speltiden att segla runt och det blir tråkigt rätt snabbt

Medlem

11 års utveckling.
Uh, ångest råder.

Försökte att spela, pallade en timma.
Så dåligt.

Medlem
Skrivet av anon_332538:

Tack men nej tack. Tror ärligt talat jag inte hade startat det om jag fått det gratis.

Jag har ingen plan på att testa det men trodde ärligt talat att det var f2p, men det kostar alltså pengar också?

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Okej. Man ser ingen gubbe som står vid rodret då?

Man måste ju förstå att ett piratskepp är en förlängning av dess kaptens träben.

Inaktiv
Skrivet av Karmak:

Ne spelet var helt för segt för min smak. 95% av tiden åker du runt och gör inget.
Att fast travel kostar en del och använder man det för ofta så blir man pank gjorde inte det bättre

Om spelet hade automatisk navigering då kanske det skulle varit roligare. Men nu förlorar man mesta av speltiden att segla runt och det blir tråkigt rätt snabbt

De har ju också i princip noll mekanik kring att segla i sig vilket är underlig. Sea of Thieves är ju halva grejen att segla som gör det drägligt att segla ute på havet.

Nu blev jag jäkligt sugen på ett riktigt segel spel. Finns det?

Skrivet av Jönsen:

Jag har ingen plan på att testa det men trodde ärligt talat att det var f2p, men det kostar alltså pengar också?

Haha jo. 700 riksdaler.

Medlem
12
Skriv svar