Tencent sägs jobba på en mobilversion av Elden Ring

Robot
Tencent sägs jobba på en mobilversion av Elden Ring
Releasehästryttare
Medlem

Ja, det här blir intressant? Spontant undrar jag om Elden Rings koncept verkligen lämpar sig så bra för mobiler, men det får framtiden utvisa.

Medlem

Är det här ett (alldeles för tidigt) aprilskämt?

Medlem
Citat:

While "Elden Ring" was designed as a premium game with a set price tag, Tencent wants to make it a free-to-play game with in-app purchases, similar to the hit game "Genshin Impact" developed by its Chinese rival miHoYo, the people said.

Ewwwww.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Det här kan vara värt att läsa, taget från Reddit:

"People will go crazy over this but some important context added -

"...But the design of "Elden Ring" is so at odds with Tencent's vision that the progress is still at demo stage.Tencent has had issues with adapting big console games for smartphones. It axed a project based on the "Nier" franchise in Dec over monetization concerns, as I reported last week.Slowing growth and hefty royalty fee now make IP games hard to profit."

This has apparently been worked at since 2022 but "progress has been slow"
This is just another attempt by Tencent to try to launch something successful but don't be shocked if this doesn't materialise, like the article mentions - elden ring's mechanism is at stark odds with what Tencent is trying here"

https://www.reddit.com/r/GamingLeaksAndRumours/comments/1ak4s...

Med andra ord kanske det inte ens kommer bli något av det, vilket man kan hoppas.

Även om det inte har något med FromSoftware att göra vill jag inte se skräp smutsa/svärta ner huvudspelet. ;P


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Nä men usch, såna spel är inte roliga köra på en liten fjuttig mobilskärm...

Medlem

Går och lägger mig igen...

Geeks Gaming

Mobiltillverkarna hurrar med tanke på hur många mobiler som kommer kastas hejvilt.

Skämt åsido så tror (hoppas) jag inte det kommer bli verklighet

Medlem

You all have phones, right?

Medlem

Usch, hoppas inte att det stämmer.

Medlem

Käre Mr. Pony, sluta larva dig nu.

Medlem

Tvekar på att detta kommer vara något för mig men skulle vara intressant att se hur det blir.

Medlem

Om dom kan tänka sig att sälja rättigheterna till Tencent, av alla företag, för att bastardisera Elden Ring, SÅ KAN DOM VÄL GE NÅN ANNAN CHANSEN ATT PIFFA UPP BLOODBORNE, ELLOR?!

Förlåt, har lugnat mig nu.

Releasehästryttare
Skrivet av BeardedRobot:

Käre Mr. Pony, sluta larva dig nu.

Medlem

Elden Impact


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Jag gillar Genshin Impact och spelar det ganska regelbundet men jag har svårt att se hur man ska kunna kombinera det med Fromsoft-spel på ett vettigt sätt.

Medlem

Tro min mage just påbörjade ett spontant och ovälkommet vätskeutbyte med munnen

Medlem

Vi I väst är väl inte riktigt målgruppen

Medlem

Ska bli intressant o se hur många kineser som får synproblem pga mobilspelandet. Jag har fått problem med dubbelsyn efter att jag spelat en stor dos CODM och Sky:COTL på mobil. Inget mer mobilspelande för min del.

Men om man kör på tablet på ställ och extern handkontroll och tar många pauser så kan det funka. Men inte många som gör det.

1
Skriv svar