Cyberpunk 2077-tvåan förstärks med Control-, Diablo- och Bioware-folk

Robot
Cyberpunk 2077-tvåan förstärks med Control-, Diablo- och Bioware-folk
The Ashen One

Jag vet inte om denna nyheten gav mig mer oro och angst än positivitet när man ser folk från Blizzard och Bioware då deras track record inte varit på topp på senaste tiden.

Jag hoppas att det blir bra iaf, då jag senaste månaden köpte Cyberpunk med Liberty och lagt ner 105 timmar.
Haft väldigt kul hittills, lite klent här och där men skulle nog ge det en 8/10 just nu.

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Jag vet inte om denna nyheten gav mig mer oro och angst än positivitet när man ser folk från Blizzard och Bioware då deras track record inte varit på topp på senaste tiden.

Beror ju helt på vilka dom är, alla bidrog ju inte till förfallet.

Medlem

Det är ändå lite halvtråkigt att uppföljaren görs i USA enligt mig. Får känslan av att det "unika" som finns i central- och östeuropeiska spel kommer att försvinna och att det kommer kännas som ett spel som alla andra...

Medlem
Skrivet av Jozo:

Det är ändå lite halvtråkigt att uppföljaren görs i USA enligt mig. Får känslan av att det "unika" som finns i central- och östeuropeiska spel kommer att försvinna och att det kommer kännas som ett spel som alla andra...

Tänkte precis säga detta.

Cyberpunk 2077 hade sina problem, men den hade an alldeles unik känsla. De kommer ju inte ens köra med samma spelmotor längre, så frågan är ju vad som ens finns kvar av spelets central/österopeiska identitet?

Tack och lov att 2077 är ett fullständigt spel som faktiskt inte behöver en uppföljare, säger jag bara.

Medlem
Skrivet av Kaztrofy:

Beror ju helt på vilka dom är, alla bidrog ju inte till förfallet.

Jo.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

The Ashen One
Skrivet av Kaztrofy:

Beror ju helt på vilka dom är, alla bidrog ju inte till förfallet.

Ja så är det ju absolut. Men jag har ju ingen information vilka människor som sitter och jobbar där just nu. Så jag kan ju inte klarlägga om det är positivt/negativt?
Där av hur jag skrev min oro...

Jag "tryckte ju inte ner någon individ"?

Medlem

Har man arbetat på Diablo 4 borde man bli blacklisted inom industrin tycker jag


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Har man arbetat på Diablo 4 borde man bli blacklisted inom industrin tycker jag

Nja beror ju på. Har man jobbat inom grafik och ljud så tycker jag man ändå förtjänar en chans. Det är väl det enda som är klockrent bra med D4. Fantastisk grafikdesign och VFX/SFX.

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Jag vet inte om denna nyheten gav mig mer oro och angst än positivitet när man ser folk från Blizzard och Bioware då deras track record inte varit på topp på senaste tiden.

Jag hoppas att det blir bra iaf, då jag senaste månaden köpte Cyberpunk med Liberty och lagt ner 105 timmar.
Haft väldigt kul hittills, lite klent här och där men skulle nog ge det en 8/10 just nu.

Kan väl knappast bli sämre än Cyberpunk 2077's start...

The Ashen One
Skrivet av roftg:

Kan väl knappast bli sämre än Cyberpunk 2077's start...

Det var därför jag inte köpte på release. Och det bör man aldrig om man inte är säker att man får en bra produkt.
Jag förbokar enbart FromSoftware spel och inget annat i dagens läge. Då de aldrig gjort mig besviken.
Då och endast då får ett företag mina pengar i förhand.

Medlem

Jag väntar bara på att CDPR ingår i samarbete med Sweet Baby Inc. Hoppas man slipper uppleva den mardrömmen.

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Jag vet inte om denna nyheten gav mig mer oro och angst än positivitet när man ser folk från Blizzard och Bioware då deras track record inte varit på topp på senaste tiden.

Jag hoppas att det blir bra iaf, då jag senaste månaden köpte Cyberpunk med Liberty och lagt ner 105 timmar.
Haft väldigt kul hittills, lite klent här och där men skulle nog ge det en 8/10 just nu.

Det är ju talang från de sjunkande skeppen, det är precis de som ska räddas från katastroferna.

Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Ja så är det ju absolut. Men jag har ju ingen information vilka människor som sitter och jobbar där just nu. Så jag kan ju inte klarlägga om det är positivt/negativt?
Där av hur jag skrev min oro...

Jag "tryckte ju inte ner någon individ"?

Tänk så här. Att det oftast är ledningen uppbyggnaden av spelens fel och inte dom som jobbar på spelet. För kan dom inte göra det dom blir tillsagda att göra så har dom inget jobb.

Medlem

CP2077 har en väldigt bra story och är ett väldigt bra spel. Men om de kan tona ner "jag är as-kewl och skitnödig på samma gång"-dialogen lite till uppföljaren så blir jag glad. Jag börjar väl bli gammal...

Gen
Medlem
Skrivet av MyInsanity:

Jag vet inte om denna nyheten gav mig mer oro och angst än positivitet när man ser folk från Blizzard och Bioware då deras track record inte varit på topp på senaste tiden.

Jag hoppas att det blir bra iaf, då jag senaste månaden köpte Cyberpunk med Liberty och lagt ner 105 timmar.
Haft väldigt kul hittills, lite klent här och där men skulle nog ge det en 8/10 just nu.

Fast det kan ju också vara så att personerna hade bra idéer som kostymnissarna längre upp inte ansåg vara värda investeringen och att det snarare måste in mer MTX? I de stora spelhusen som Ubi, EA osv så känns det verkligen som att kreativiteten hämmas av ledningen som bara består av pösiga chefer som aldrig gejmat en sekund i sitt liv och bara tänker siffror.

Kanske därför som vi får se så många coola indiespel där folk gör vad de vill och inte vad nån stel chef säger. Larian känns ju som ett perfekt exempel på motsatsen där Swen välkomnar alla idéer och själv bidrar till en stor av dem.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Källa på det


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

1
Skriv svar