Suicide Squad: Kill the Justice League

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Dock stämmer det ju att det hade blivit väldigt gnälligt om det var Deadshot som gjorde samma mot Harley.

I övrigt så väntar jag med köp. Ser skoj ut och jag nästan bara hört gott om berättandet (sedan själva innehållet går att diskutera..).

Kan det hänga ihop med att män inte har samma problematik kring det motsatta könets ovälkomna närmanden genom i princip hela världshistorien? Herregud vad jag skäms som man när jag hör hur andra män drar på sig offerkoftan och helt plötsligt grinar när de känner sig ojämnställda.

Medlem
Skrivet av Ender:

Kan det hänga ihop med att män inte har samma problematik kring det motsatta könets ovälkomna närmanden genom i princip hela världshistorien? Herregud vad jag skäms som man när jag hör hur andra män drar på sig offerkoftan och helt plötsligt grinar när de känner sig ojämnställda.

Behöver inte ta på sig någon offerkofta för att påpeka att sexuella trakasserier är fel oavsett vem som utövar det.

Det är mer skrämmande att folk förminskar det.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Behöver inte ta på sig någon offerkofta för att påpeka att sexuella trakasserier är fel oavsett vem som utövar det.

Det är mer skrämmande att folk förminskar det.

Lägg ner, INGEN har sagt att det inte är fel med sexuella trakasserier. Men ja det är mer fel att skämta om det innebär att en kvinna blir utsatt än en man, gissa varför?

Medlem
Skrivet av Jönsen:

Lägg ner, INGEN har sagt att det inte är fel med sexuella trakasserier. Men ja det är mer fel att skämta om det innebär att en kvinna blir utsatt än en man, gissa varför?

För att det historiskt sätt inneburit större problematik för kvinnor än män.
Köper inte att det skulle göra det mindre illa att göra det mot män idag bara för att det varit värre mot kvinnor förr/idag.
Förlegat tankesätt.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

För att det historiskt sätt inneburit större problematik för kvinnor än män.
Köper inte att det skulle göra det mindre illa att göra det mot män idag bara för att det varit värre mot kvinnor förr/idag.
Förlegat tankesätt.

Problemet med mångas (främst mäns) bristande insikt är väl snarare att de inte talar av någon som helst erfarenhet. Alla kvinnor jag känner har råkat ut för trakasserier och värre under någon gång i deras liv, och jag känner tillräckligt många för att det ska bli en jäkligt besvärande del. Att jag själv blivit nypt i rumpan en eller ett par gånger (till min stora glädje då jag aldrig varit i någon som helst utsatt position) har bara varit roligt, för mig.
Det går bara inte att som man dra den parallellen mellan män och kvinnor generellt. Självklart är övergrepp alltid fel, men män och kvinnor har helt olika bakgrund kring ämnet. Därför blir det bara patetiskt när vi män ska sitta och kläcka ur oss saker som att "men hade det varit en kvinna som blivit pillad på hade det blivit ett jäääkla liv".
Till er som har känner riktigt obehag ifall en man blir antastad av en kvinna i ett spel, SÄG det då, men känner ni er tvingad att gnälla över "woke" och över kvinnor som känner obehag i en omvänd situation bör du antagligen bara knipa igen istället.

Fattar inte vad det är som är så jäkla svårt här.

Medlem
Skrivet av Ender:

Problemet med mångas (främst mäns) bristande insikt är väl snarare att de inte talar av någon som helst erfarenhet. Alla kvinnor jag känner har råkat ut för trakasserier och värre under någon gång i deras liv, och jag känner tillräckligt många för att det ska bli en jäkligt besvärande del. Att jag själv blivit nypt i rumpan en eller ett par gånger (till min stora glädje då jag aldrig varit i någon som helst utsatt position) har bara varit roligt, för mig.
Det går bara inte att som man dra den parallellen mellan män och kvinnor generellt. Självklart är övergrepp alltid fel, men män och kvinnor har helt olika bakgrund kring ämnet. Därför blir det bara patetiskt när vi män ska sitta och kläcka ur oss saker som att "men hade det varit en kvinna som blivit pillad på hade det blivit ett jäääkla liv".
Till er som har känner riktigt obehag ifall en man blir antastad av en kvinna i ett spel, SÄG det då, men känner ni er tvingad att gnälla över "woke" och över kvinnor som känner obehag i en omvänd situation bör du antagligen bara knipa igen istället.

Fattar inte vad det är som är så jäkla svårt här.

Oavsett vad som varit fokuserar jag själv hellre på det som kommer vara.

Jag vill att det ska uppmärksammas oavsett kön.

Vill vi verkligen att det ska anses vara värre för vissa än för andra?

Av egen erfaranhet är det inte särskilt kul att bli antastad av någon när man inte vill det.
Men som man ska man bara hålla käft och gå vidare.
Det är den attityden jag tycker vi borde röra oss bort ifrån.

Något kan vara dåligt för bägge kön. Vi ställer kvinnor mot män så ofta och glömmer kanske bort att det kan vara kvinnor och män. Vi är alla lika mycket värda.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

...
Av egen erfaranhet är det inte särskilt kul att bli antastad av någon när man inte vill det.
Men som man ska man bara hålla käft och gå vidare.
...

Varför tror du att det är så? Är det någonting du har erfarenhet av så får dig att känna så? Jag själv har gott om erfarenheter av machokulturen, så jag vet mycket väl hur jargongen kan låta, och även om en man kring mig hade blivit antastad av en kvinna så är jag övertygad om att jag inte hört något om det heller då få skulle vilja prata om det.
Det är oavsett väldigt ovanligt, även om det händer, och knappast jämförbart med kvinnors utsattenhet genom åren. Det gör det inte mycket mindre fel när det händer, men även då då så är det en tunn jämförelse då det måste vara ännu mer sällsynt med en man som dessutom känner av det fysiska underläget mot en kraftig kvinna.

Handlar det om mäns övergrepp mot män så är det mycket närmare vad gäller den eventuella fysiska utsattheten, men inte heller där går det ens att komma i närheten av samma systematiska övergrepp som mot kvinnor då det är så ovanligt...även om det händer. Ifall jag skulle bli antastad av en kvinna skulle jag känna mig rätt trygg i att ett "nej" skulle räcka bra medan men 50 kilo tyngre man skulle kännas mindre självklart, oavsett graden av övergrepp.
Då har vi inte ens berört ämnet beroendeställning mot förövaren.

Det är när man blir medveten om alla scenarion och inser vidden av eländet som man kan börja ha åsikter kring det. Ett annat (in)populärt ord för medveten är "woke", så är "woke" då fel? För mig verkar ordet kidnappat för helt andra syften...ungefär som insikt, medvetenhet och förståelse skulle vara någonting dåligt.

Jag glider från ämnet, men jag tror att mycket skulle bli bättre ifall folk blev ärligare i sina åsikter. Är man uppriktigt kränkt över att en man i ett spel får en klapp/nyp på rumpan av en kvinna utan att ha något att säga kring att mannen till att börja med har blivit försatt i en försvarslös position av en person som antagligen tänker döda honom på ett otrevlig sätt (har inte spelat spelet eller sett sekvensen) så kanske man borde tänka över sina prioriteringarna.

Inaktiv
Skrivet av Ender:

Kan det hänga ihop med att män inte har samma problematik kring det motsatta könets ovälkomna närmanden genom i princip hela världshistorien? Herregud vad jag skäms som man när jag hör hur andra män drar på sig offerkoftan och helt plötsligt grinar när de känner sig ojämnställda.

Nu spårar ju tråden, men att du ens nämner offerkofta när män yttrar sig är det lägsta av lägsta. Det där är årtusendets historie omskrivning och har redan blivit genomskådat.

Fy fan för de miljoners miljoner män som gjort allt för att skydda sina fruar och barn när de gått ut i krig under mänsklighetens gång. Där de har offrat sina liv. Finns det något mer symboliskt för att krossa den tesen om ojämställdhet?

Sedan kommer folk och skriker att det är ojämställt i vissa områden (det har dock varit accepterat även av kvinnor). Tror folk på största allvar att kvinnan har levt under hot i tusentals år eller? Om man läser böcker ville de vara hemmafruar innan hjärntvätten började för att tvinga ut kvinnan i arbetslivet. Även om man självklart ska kunna välja.

Hur kunde det ens finnas drottningar och regenter som kvinnor om denna ojämställdhet fanns? Både inom religion och stat?
Löne tesen har redan krossats till största del genom att kvinnor väljer yrken där de tjänar mindre, de har personligheter som leder till mindre lön (trevliga gentemot aggressiva), de jobbar mindre timmar (t.ex. barn osv)

Kvinnan kontrollerade också allt kring hemmet. Eftersom kvinnor födde många fler barn sågs det helt enkelt inte lämpligt att ens försöka sig på en karriär utanför hemmet. Därav att traditionen blev att många män kom i maktposition osv. Fast vi har ju levt mestadels utan företag och i små byar.

I det moderna samhället däremot finns det självklart ojämlikheter. På samma sätt som feminister inte bryr sig ett skvatt om ekonomisk jämställdhet bland alla människor (den typiska klasskampen). Utan de bryr sig bara om att tjäna lika mycket som män.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Oavsett vad som varit fokuserar jag själv hellre på det som kommer vara.

Jag vill att det ska uppmärksammas oavsett kön.

Vill vi verkligen att det ska anses vara värre för vissa än för andra?

Av egen erfaranhet är det inte särskilt kul att bli antastad av någon när man inte vill det.
Men som man ska man bara hålla käft och gå vidare.
Det är den attityden jag tycker vi borde röra oss bort ifrån.

Något kan vara dåligt för bägge kön. Vi ställer kvinnor mot män så ofta och glömmer kanske bort att det kan vara kvinnor och män. Vi är alla lika mycket värda.

Håller med mycket av det du säger. Jag personligen tar tycker inte scenen med Harley Quinn är ett problem. Hon är ju ändå en skurk och känns väl rimligt att hon skulle göra något sånt.
Det är högst troligt att det skulle vara uppror om det var nån av dom andra som gjorde det på Harley Quinn däremot.
Att prata om såna här saker eller att nämna woke på fz är att sätta en måltavla på sig själv. Finns flera användare här som kommer insinuera att du är olika saker för dom vill inte bemöta dina argument. Upplevt det själv och sett andra bli utsatta. Dom kommer alltid undan med det för bryter tydligen inte mot några regler.

Medlem
Skrivet av tjorb:

Håller med mycket av det du säger. Jag personligen tar tycker inte scenen med Harley Quinn är ett problem. Hon är ju ändå en skurk och känns väl rimligt att hon skulle göra något sånt.
Det är högst troligt att det skulle vara uppror om det var nån av dom andra som gjorde det på Harley Quinn däremot.
Att prata om såna här saker eller att nämna woke på fz är att sätta en måltavla på sig själv. Finns flera användare här som kommer insinuera att du är olika saker för dom vill inte bemöta dina argument. Upplevt det själv och sett andra bli utsatta. Dom kommer alltid undan med det för bryter tydligen inte mot några regler.

Det är tråkigt då vi borde kunna diskutera sakligt och föra motargument snarare än personangrepp.

Helt naturligt att man tycker olika men diskussion för mig har alltid inneburit, från min sida, en vilja att försöka lära sig av varandra och möjligtvis omforma min åsikt.

Jag tar det inte personligt längre dock. I slutändan är denna stund blott ett avlägset minne om ens det.

Medlem

efter att sett att en feminist skriver manuset och trycker på sin egna politiska idéer så kmr jag inte stötta detta spelet.
Låter kanske lite "Pety" men jag är så trött på feminister eller folk som trycker på deras vardagliga värderingar i spel.

att lex luthor skulle använda ord som toxic masculinity jo tjena.

Medlem

Skräp. Förtjänar en etta, ta er genomruttna "woke" politik och toxiska feminism och kör upp den.

Men om det inte är allt, Jämförelse mellan deras 9 år gamla spel (hint: det var bättre förr)

https://www.youtube.com/watch?v=iocRbdvUgJ4

lol. vilket skämt!

(Förstod direkt att FZ skulle ge spelet högt f.ö, allt som är woke får högt, de följer mainstreamskräpet, svårt att ta dem seriöst, har i princip slutat gå till sajten pg.a det).

Medlem

Underbart att se Nossebro nämnas i en FZ recension.

Medlem

Sweet Baby Inc strikes again.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Skribent

EDIT: orkar inte

Medlem

Den här tråden liknar alla de som fick mig att avsluta medlemskapet på gamereactor


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Hoppas spelet kommer på gamepass, sugen på spela men vill inte köpa det.

Medlem
Skrivet av Alexraptor:

Hyllats av vem? Kritikerna? Genrellt sett så har storyn varit väldigt kontroversiell bland spelarna, om man ser på det objektivt och rör sig bort från ekokammaren.

Ja kritikerna kan ju en absolut inte lita på, dom tror ju säkert jorden är rund och att vaccination är något bra…

Medlem

Har börjat leka runt lite i endgame nu, alla system är inte helt fel, problemet med spelet är att du måste spela 10+ timmar innan det roliga build-planning grejerna kommer i spel. Känns otroligt konstigt att man spelar super basic spel hela kampanjen sen så blir det roligt när det är klart. många kommer inte ens komma så långt pga att det är så tråkigt tills dess.

Medlem

Ta tillbaka tumme ner lol. Bra recension iaf.


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jag tycker alla verkar göra samma misstag. Dom tror detta är ett singleplayer lir. Det är multiplayer looter shooter.. Combaten är bättre än de flesta looter shooters där ute. Detta spelet ska bli reviewad som tex Destiny 2 eller Outriders..

Inte för dess story eller för storyns combat, utan för hur pass bra looter shooter spelet är. För oss som älskar looter shooters är combaten den bästa på många år. Itemization är otroligt bred, det finns inga meta-builds (ännu) och allt är viable, du kan göra så mycket med olika typer av items och dina talents. Det finns mer build-variety i denna looter shooter än det funnits något annat looter shooter de senaste 5+ åren åtminstonde.

Sedan ska vi inte prata om alla gratis updates vi kommer få inom de närmsta månaderna i och med season 1 och så vidare.

Men sen är jag biased, för jag skiter fullständigt i om storyn är bra. Men spelet är inte story, online looter shooters är inte story, det är end game reviews ska baseras på. Så är det bara.

TLDR: Gillar du looter shooters? Lyssna inte på kritikerna, du kommer att älska detta.

Jag tillhör nog minoriteten som ändå tycker att storyn var underhållande, älskar den här typen av what ifs med superhjältar och orkar inte med personer som säger att det inte är realistisk att suicide squad dödar superman. Vet ni vad som inte heller är realistiskt? En haj på två ben, en snubbe från rymden som flyger runt och skjuter laser ur ögonen och mycket mer som finns i det universumet. Superhjältar är inte realistiska och det är en utmärkt setting att experimentera i och göra sjuka Stories.

Delar också dina tankar om build delen, har otroligt kul med endgame nu. Så om någon söker personer att spela med, hojta.

Medlem
Skrivet av Grävling:

Jag tillhör nog minoriteten som ändå tycker att storyn var underhållande, älskar den här typen av what ifs med superhjältar och orkar inte med personer som säger att det inte är realistisk att suicide squad dödar superman. Vet ni vad som inte heller är realistiskt? En haj på två ben, en snubbe från rymden som flyger runt och skjuter laser ur ögonen och mycket mer som finns i det universumet. Superhjältar är inte realistiska och det är en utmärkt setting att experimentera i och göra sjuka Stories.

Delar också dina tankar om build delen, har otroligt kul med endgame nu. Så om någon söker personer att spela med, hojta.

Har inget med realism att göra utan vilka regler som gäller för det universum storyn utspelar sig i. Om jag ser Harley Quinn börja flyga och spruta eld ut genom munnen och det inte finns något arbete innan som stödger det så är det ett plothål eller en "plot contrivance".

Superhjälte genren är en utmärkt setting att experimentera och göra sjuka stories i ja, men du advokerar för att man kan göra precis vad man vill även om karaktärerna och världen redan är etablerad och följer regler inom sitt universum. Vilket du antagligen inte alls tycker beroende på hur långt man pushar dig.

Att se 4 C-list skurkar besegra någon från justice league som de gör i det här spelet är skrattretande.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Har inget med realism att göra utan vilka regler som gäller för det universum storyn utspelar sig i. Om jag ser Harley Quinn börja flyga och spruta eld ut genom munnen och det inte finns något arbete innan som stödger det så är det ett plothål eller en "plot contrivance".

Superhjälte genren är en utmärkt setting att experimentera och göra sjuka stories i ja, men du advokerar för att man kan göra precis vad man vill även om karaktärerna och världen redan är etablerad och följer regler inom sitt universum. Vilket du antagligen inte alls tycker beroende på hur långt man pushar dig.

Att se 4 C-list skurkar besegra någon från justice league som de gör i det här spelet är skrattretande.

Nu var det inte just dom som reagerar på regler för universumet jag talade till utan dom som på riktigt hävdat realism.

I övrigt så förklarades det ganska bra i dom delar som går emot tidigare etablerade regler även fast jag också personligen tycker att det hade kunnat göras bättre.
Jag försöker inte White knighta studion eller deras spel men spelet och dess story är bättre än det skit folk försöker få det att framstå som.
Ska bli intressant att se vad som händer med det.

Medlem
Skrivet av Grävling:

Nu var det inte just dom som reagerar på regler för universumet jag talade till utan dom som på riktigt hävdat realism.

I övrigt så förklarades det ganska bra i dom delar som går emot tidigare etablerade regler även fast jag också personligen tycker att det hade kunnat göras bättre.
Jag försöker inte White knighta studion eller deras spel men spelet och dess story är bättre än det skit folk försöker få det att framstå som.
Ska bli intressant att se vad som händer med det.

Vet inte exakt vad de som hävdat realism har sagt men skulle väl anta det ha med att göra att det inte är realistiskt i någon form att se Deadshot och company besegra någon i Justice League.

Håller verkligen inte med dig, storyn är fylld av plothål, påhitt och deus ex machina moments. Men eftersom att jag redan blivit tillsagd angående spoilers så kan vi inte diskutera ämnet i denna tråden.

Medlem
Skrivet av Barkbiten:

Vet inte exakt vad de som hävdat realism har sagt men skulle väl anta det ha med att göra att det inte är realistiskt i någon form att se Deadshot och company besegra någon i Justice League.

Håller verkligen inte med dig, storyn är fylld av plothål, påhitt och deus ex machina moments. Men eftersom att jag redan blivit tillsagd angående spoilers så kan vi inte diskutera ämnet i denna tråden.

The Flash kan döda varenda en i Suicide Squad samtidigt innan de ens hinner blinka. Sedan att han väljer att inte göra det p.g.a. "muh great writing" är ju debatt om semantik.

Skribent

Önskar att jag hade roligare med det här spelet än jag har.

Medlem
Medlem
Skrivet av Ro-Jaws:

Vad betyder detta ens?

Bla samarbete med Sweet baby inc som tycker spelare står ivägen för deras godhetssignallerande och att spelare ska anpassa sig till deras budskap (de skriver manus).

Fimpat snack som inte hör till ämnet //uberpwnage2.0


signatur

I drank what?

Moderator | Testpilot

Har rensat lite i kommentarerna. Fortsättningvis snackar vi om spelet


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Mannagryn:

Skräp. Förtjänar en etta, ta er genomruttna "woke" politik och toxiska feminism och kör upp den.

Men om det inte är allt, Jämförelse mellan deras 9 år gamla spel (hint: det var bättre förr)

https://www.youtube.com/watch?v=iocRbdvUgJ4

lol. vilket skämt!

(Förstod direkt att FZ skulle ge spelet högt f.ö, allt som är woke får högt, de följer mainstreamskräpet, svårt att ta dem seriöst, har i princip slutat gå till sajten pg.a det).

klockren första kommentar på filmen
"Game from passion VS game from money by investors."


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Skriv svar