Uppsnyggat Until Dawn kommer till pc och PS5 i år

Robot
Uppsnyggat Until Dawn kommer till pc och PS5 i år

Ryktet om pc-debut stämde.

#until-dawn


Medlem

Så det är en remake alltså. "Rebuilt & enhanced" stod det i trailern. Trodde detta skulle vara en simpel remaster. Har lirat ut spelet 2 gånger @ PlayStation 4 så vi får se om det blir nåt köp. Inte så värst sugen just nu men tiden kan ju ändra på det.,..
För er som aldrig lirat (Until Dawn) är detta ett givet köp. Det är (SuperMassive Games) bästa spel anser jag.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Mycket bra spel men inget som lockar att köpa igen om man redan klarat och gjort allt i spelet redan.

Skribent

Och så blir det en film av det också.
Jag kommer aldrig fatta varför typ alla utom jag tycker så mycket om Until Dawn.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av CARTMAN:

Så det är en remake alltså. "Rebuilt & enhanced" stod det i trailern. Trodde detta skulle vara en simpel remaster. Har lirat ut spelet 2 gånger @ PlayStation 4 så vi får se om det blir nåt köp. Inte så värst sugen just nu men tiden kan ju ändra på det.,..
För er som aldrig lirat (Until Dawn) är detta ett givet köp. Det är (SuperMassive Games) bästa spel anser jag.

Låter lovande, har aldrig spelat det så det blir nog ett inköp till PS5:an. Ska visst gå att köra i tredjeperson nu också?


signatur

Jump in.

Skribent
Skrivet av CARTMAN:

Så det är en remake alltså. "Rebuilt & enhanced" stod det i trailern. Trodde detta skulle vara en simpel remaster. Har lirat ut spelet 2 gånger @ PlayStation 4 så vi får se om det blir nåt köp. Inte så värst sugen just nu men tiden kan ju ändra på det.,..
För er som aldrig lirat (Until Dawn) är detta ett givet köp. Det är (SuperMassive Games) bästa spel anser jag.

Förra versionen är fortfarande sjukt snygg också. Jag kör The Quarry nu och tycker det ändå håller samma klass som Until Dawn, men är inte i slutet än så vet inte om det håller ihop.


signatur

"Writer and Fighter"

Dags att kränga på sig skräckspelskalsongerna igen! De fick bekänna färg inför UD sist, får se om muskelminne finns..


signatur

Fifteen minutes, or it’s free!

Medlem

Until Dawn var riktigt, riktigt bra. Men ser inte så mycket bättre ut i dessa snuttar, och även om det är en remake, så ser originalet bra ut och storyn lär inte ändras. Så bra för nya spelare, menlöst för oss som har spelet redan.


signatur

I drank what?

Medlem

Testade det bara på PS4 men spelade aldrig klart det så kommer lätt skaffa till PS5!

Medlem
Skrivet av Mortaigne:

Låter lovande, har aldrig spelat det så det blir nog ett inköp till PS5:an. Ska visst gå att köra i tredjeperson nu också?

Spelet var väl alltid i tredje person? Eller menar du att man kan styra kameran annorlunda?

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Och så blir det en film av det också.
Jag kommer aldrig fatta varför typ alla utom jag tycker så mycket om Until Dawn.

Jag gillar det inte heller.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Var det någon skillnad mot originalet. Det var visserligen några år sedan jag spelade det men det var vrålsnyggt även på ps4.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Nioreh:

Spelet var väl alltid i tredje person? Eller menar du att man kan styra kameran annorlunda?

Ah ja, jag läste bara om den nya versionen där de pratade om tredjepersonskamera. Har som sagt inte spelat spelet


signatur

Jump in.

Medlem

Detta får bli köp gillar några av deras andra spel.

Skribent
Skrivet av Metroid:

Jag gillar det inte heller.

Vi får bilda en klubb

Medlem
Skrivet av Joakim Kilman:

Vi får bilda en klubb

Ja, det är nog det enda rätta. Så att folk förstår att det kanske inte är så bra trots allt.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Förra versionen är fortfarande sjukt snygg också. Jag kör The Quarry nu och tycker det ändå håller samma klass som Until Dawn, men är inte i slutet än så vet inte om det håller ihop.

The Quarry är riktigt vasst det spelet också. Nästan lika bra som Until Dawn, imo. Jag ser The Quarry som SuperMassive Games näst bästa spelverk.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Kommer att köpa detta Tänkte spela The Quarry också snart
Hoppas bara det kommer med inställningar för oss som inte läser så snabbt.

Medlem

Håller med de flesta andra i tråden, spelet är riktigt bra. Det finns mycket jag älskar med detta. De la mycket vikt vid att det skulle vara just de röstskådepelarna som faktiskt var med i spelet, så hela grejen var väldigt filmisk med tanke på att jag kände igen varenda karaktär från filmer/serier. Rösten får dessutom sin naturliga koppling då också. Det lyfte spelet otroligt för mig.

Storyn var ju också hur bra som helst, och precis lagom på skräckskalan för min del. Satt även och lirade med 2 kompisar i soffan, där vi gjorde valen tillsammans och bara njöt av spelet som om det vore en film. Fan kanske ska plocka upp detta igen ändå

Medlem

Älskade originalet när det kom till PS4 men vet inte om jag kan rättfärdiga ett köp till. Kommer det en uppgradering kommer jag spela om det. Annars får det vara.

Medlem

Om det går att uppgradera versionen från PS4 så kommer jag definitivt spela om det igen! Ruggigt bra stämning och en hel del schyssta twister i storyn


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem

Hm.. såg nu att de har ersatt musiken som Jason Graves gjorde till originalet :l


signatur

Kompositör. Kika in mitt arbete på www.fredrikthrysoe.com

Medlem
Skrivet av Sprockhead:

Hm.. såg nu att de har ersatt musiken som Jason Graves gjorde till originalet :l

Det låter oroväckande. Vi får se hur den nya musiken känns.

1
Skriv svar