Brothers: A Tale of Two Sons får gameplay-trailer och pc-krav

Robot
Brothers: A Tale of Two Sons får gameplay-trailer och pc-krav
Medlem

Intel Core i7-10700? 🤔

Vad hände med optimeringar i spelbranschen? 🤷

Medlem

Jag förstår inte riktigt meningen med denna nyversion, är fortfarande helnöjd med originalet.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Jag förstår inte riktigt meningen med denna nyversion, är fortfarande helnöjd med originalet.

Samma här. Blir inget köp. Men jag är också en av dom som är helnöjd med original-Resident Evil och Silent Hill 2.

Medlem
Skrivet av A1200G:

Intel Core i7-10700? 🤔

Vad hände med optimeringar i spelbranschen? 🤷

Är ganska säker på att det flyter på äldre maskiner också. Kommer vara helt kört annars. Men de lägger väl krav för att gardera sig.

Jag har inte råkat ut för att CPUn krånglat för mig på något spel än så länge och jag har en gammal i7a. Sitter och kollar på att uppgradera, men får bli när datorn strejkar (detta har jag gjort i nära två år nu, så ser inte min cpu som ett problem).

Medlem

Rekommendationskraven är för 4K@60fps hoppas jag?

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Jag förstår inte riktigt meningen med denna nyversion, är fortfarande helnöjd med originalet.

Jag tänker att det är lite extra klirr i kassan nu som behövs i utvecklingen av uppföljaren till it takes two. Med små medel och utvecklingskostnader kan man återsläppa brothers igen. Egentligen ganska smart.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Jag förstår inte riktigt meningen med denna nyversion, är fortfarande helnöjd med originalet.

Alla spel görs inte om för de som redan spelat spelet

Detta är för de som missat det och för nya generationens spelare

Medlem
Skrivet av A1200G:

Intel Core i7-10700? 🤔

Vad hände med optimeringar i spelbranschen? 🤷

Det är fortfarande en kompetent CPU och ligger nära Zen 2 som i sig ligger i PS5 och Xbox Series hårdvara, så inget konstigt med det.


signatur

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

MSI X99A GODLIKE Gaming | i7 6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Min SweClockers Profil

Medlem
Skrivet av Karmak:

Alla spel görs inte om för de som redan spelat spelet

Detta är för de som missat det och för nya generationens spelare

I detta fall så kan nya spelare redan spela det om dom vill, det finns inget hinder. Originalet går fortfarande att spela på dagens konsoler och moderna datorer utan något trixande.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

I detta fall så kan nya spelare redan spela det om dom vill, det finns inget hinder. Originalet går fortfarande att spela på dagens konsoler och moderna datorer utan något trixande.

Nya spelare får inte upp ögonen för gamla spel som släpptes för 10 år.

Detta är bara bra så mer får spela detta fantastiska spel

Medlem

Kul att dom slängt in coop möjligheter, jag o grabben körde detta tillsammans men höll i samma kontroller sist. Inte helt smidigt men kul hade vi

Medlem

Nja hoppar nog den här gången också. Testade originalet men fastnade aldrig för det.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

I detta fall så kan nya spelare redan spela det om dom vill, det finns inget hinder. Originalet går fortfarande att spela på dagens konsoler och moderna datorer utan något trixande.

Ja, det släpptes 2013, jag kan spela spel som är äldre än det. Äldsta jag har är Toejam & Earl. Det är 33 år nu. Funkar fint att spela.

Medlem

8GB VRAM som minimum låter fel. Finns väl f ö knappt några GTX1650 med 8 GB?

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Jag förstår inte riktigt meningen med denna nyversion, är fortfarande helnöjd med originalet.

Ja det är väl inte ett spel där jag har känt att en det behövs en remake, men en ny funktion som inte fanns i originalet är local co-op, vilket är ett trevligt tillskott. Visst, det gick att spela co-op med en kontroll, men det var ju knappast optimalt. Tror dock inte att jag kommer spela om Brothers, åtminstone inte själv. Resan är gjord, och även om den var fantastisk så kändes det som en resa man bara gör en gång. Spelar jag om det så kommer det vara tillsammans med sambo eller barn.

Medlem

Jag kan hålla med om att en remaster/remake inte direkt behövs men kommer ändå att spela det (jobbade på orginalet back in the days)


signatur

Frilansande animatör - Tidigare projekt: https://www.imdb.com/name/nm4133995/

Medlem

Jag gillade Brothers: A Tale of Two Sons när det kom ut, men alla små spel i spelet saknade poäng (kändes ihop stressade inte helt klara), hoppas att de bitarna känns mer färdiga/kompletta för det skulle höja omspelarvärdet.

1
Skriv svar