Rykte: Assassin's Creed: "Red" släpps i november

Robot
Rykte: Assassin's Creed: "Red" släpps i november

Trailer i maj, gameplay i sommar, menar läcka.

#assassins-creed-red, #ubisoft


Medlem
Skrivet av Nyhet:

🔸It will be the most enjoyable game in the franchise.
.
.
.
.

Info came to me by a trusted source and I wanted to share it with you!

Snacka om att vara källkritisk. "Min trovärdiga källa intygar att det blir the most enjoyable game in the franchise".

There you have it. No reviews needed. 😃

Medlem

Blir skoj i vintermörkret, ser fram emot spelet.

Medlem

Kom det inte ett 2D-AC som utspelade sig i Japan?

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Kom det inte ett 2D-AC som utspelade sig i Japan?

Rätt säker på att det var Kina! Oavsett så lär det här bli någonting helt annat och så mycket mer

Hoppas dom gått vidare nu från sin gamla grafikmotor. Mirage ser verkligen inte ut som ett AAA spel anno 2023.

Medlem

Detta kan bli bra

Medlem

Mirage var riktigt bra, mindre värld mera fokus på smyga och mörda, hoppas dem håller det till detta.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Rätt säker på att det var Kina! Oavsett så lär det här bli någonting helt annat och så mycket mer

Så var det nog! Kina och Indien vid närmare eftertanke. 😅

Det vore ju fantastiskt att få ett AC-spel som utspelar sig i Japan med endast den nuvarande generationens prestanda i åtanke. Känns ju som den perfekta lekplatsen för att lönnmörda på. 😍

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Mirage var riktigt bra, mindre värld mera fokus på smyga och mörda, hoppas dem håller det till detta.

Ryktena säger väl att det är den största kartan någonsin med typ hela Japan som spelplats dock

Medlem
Skrivet av Thane:

Ryktena säger väl att det är den största kartan någonsin med typ hela Japan som spelplats dock

Ush, hoppas det är rykten bara.


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem

Lär nog bli en kopia av Valhalla/Odyssey fast i Japan.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av ScreamingWhisper:

Hoppas dom gått vidare nu från sin gamla grafikmotor. Mirage ser verkligen inte ut som ett AAA spel anno 2023.

Kmr nog vara samma motor fast dom skippar crossgen, sen just mirage var ju mer bara en mid budget avstickare

Medlem

Önskelista för spelet

Meningsfulla spännande side quests.
Ett skillträd som är lagom stort. Max 50 skills.
Minska ned antalet repetiva side quests.
Håll points of interest copy pasten på ett minimum.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Så var det nog! Kina och Indien vid närmare eftertanke. 😅

Det vore ju fantastiskt att få ett AC-spel som utspelar sig i Japan med endast den nuvarande generationens prestanda i åtanke. Känns ju som den perfekta lekplatsen för att lönnmörda på. 😍

Verkligen! Kan bli riktigt bra med lite samurajande

Medlem

Aj, nu måste jag spela både valhalla och mirage i år. Det är de enda spelen i serien jag har kvar. Jag bävar lite över Valhalla då Odyssey tog +170h att avsluta för mig och Valhalla är nog ungefär samma längd har jag hört.

Medlem
Skrivet av Vileoxe:

Lär nog bli en kopia av Valhalla/Odyssey fast i Japan.

Blä då kan de lika gärna lägga ner serien för min del.
Asiatisk historia plus dåligt gameplay.

Får hoppas det floppar rejält så de börjar göra roliga spel igen.

Medlem
Skrivet av JerkerRaner:

Mirage var riktigt bra, mindre värld mera fokus på smyga och mörda, hoppas dem håller det till detta.

Tyckte de va dåligt.. Har kanske tröttnat på AC spelen

Medlem

Vill gärna ha lite ninjer-stealth/action!

Medlem
Skrivet av MasonDixon:

Aj, nu måste jag spela både valhalla och mirage i år. Det är de enda spelen i serien jag har kvar. Jag bävar lite över Valhalla då Odyssey tog +170h att avsluta för mig och Valhalla är nog ungefär samma längd har jag hört.

Det beror ju helt på hur besatt du är av att göra ALLT. Oddysey hade en härlig värld att härja runt i. Valhalla känns platt och trist i jämförelse.

Medlem

Älskar Origins/Odyssey/Valhalla, har platinum på alla.
Mirage var meh.
Är ”red” som Valhalla osv blir det nog Collectors edition köp.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Älskar Origins/Odyssey/Valhalla, har platinum på alla.
Mirage var meh.
Är ”red” som Valhalla osv blir det nog Collectors edition köp.

Mina favoriter är nog Black flag och och Origins. Jag hoppas Red går tillbaka lite till rötterna när det gäller historieberättandet och har bra sidouppdrag som är relevanta. Jag ser gärna en stor öppen värld men de behöver inte ta i från tårna när det gäller alla uppgraderingsbara aspekter. Jag behöver inte 1000 olika vapen, skepp, husdjur, bostäder som skall uppgraderas. Tyvärr bygger denna spelmekanik på att de skall ha möjlighet att sälja massa olika skins. Jag tyckte Ghost of Tsushima är ett bra exempel där spelet hade en bra avvägning. Historien kom alltid först och de olika vapnen och uppgraderingarna byggdes in i storyn på ett naturligt sätt.

Medlem
Skrivet av MasonDixon:

Mina favoriter är nog Black flag och och Origins. Jag hoppas Red går tillbaka lite till rötterna när det gäller historieberättandet och har bra sidouppdrag som är relevanta. Jag ser gärna en stor öppen värld men de behöver inte ta i från tårna när det gäller alla uppgraderingsbara aspekter. Jag behöver inte 1000 olika vapen, skepp, husdjur, bostäder som skall uppgraderas. Tyvärr bygger denna spelmekanik på att de skall ha möjlighet att sälja massa olika skins. Jag tyckte Ghost of Tsushima är ett bra exempel där spelet hade en bra avvägning. Historien kom alltid först och de olika vapnen och uppgraderingarna byggdes in i storyn på ett naturligt sätt.

Black flag har jag försökt mig på men 30fps på PS5 och föråldrad kontroll gör det ospelbart.
Testade Unity och där var kontrollen MYCKET bättre men fortfarande 30fps på konsol.
Gillar att jaga trophys så därför blir jag låst till PS.
Hoppas på att ryktena stämmer att Black flag är under remake/remaster produktion.

Ghost of Tsushima är typ det man hoppas att ”red” har inspirerat mycket utav.
Ännu ett spel jag tog platinum på 😅
Som du skrev, bra balans på gear och sidequests.

Är ju Ubisoft Quebec som tydligen skapar ”red” och dom har haft stor del av syndicate och Odyssey produktionen (samt black flag DLC) så det är ju lovande.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

Har inte ens tagit mig igenom det förra...

Medlem
Skrivet av tuckdragon:

Kmr nog vara samma motor fast dom skippar crossgen, sen just mirage var ju mer bara en mid budget avstickare

För gammalt för att använda avatarmotorn. Det liret är brutalt snyggt. Det vackraste jag någonsin sett och maxar inte

Skriker fake news men att det kommer mer ac är ju ingen vild teori direkt.

Medlem
Skrivet av Shodan:

För gammalt för att använda avatarmotorn. Det liret är brutalt snyggt. Det vackraste jag någonsin sett och maxar inte

Skriker fake news men att det kommer mer ac är ju ingen vild teori direkt.

Fast grafiken beror inte enbart på motorn, sen var inte avatar ett crossgen spel så dom kunde kräma på extra ordentligt

1
Skriv svar