Bekräftat: PS5-nyheter i State of Play-sändning på onsdag

Robot
Bekräftat: PS5-nyheter i State of Play-sändning på onsdag

Drygt 15 spel visas upp, lovar Sony.

#playstation-5, #sony, #state-of-play


Medlem

Kul att se om det kommer något som är intressant, har låga förväntningar

Medlem

Rykte?

https://blog.playstation.com/2024/01/29/state-of-play-returns...

Medlem
Medlem

Vart är egentligen Ghost of Tsushima 2???

Medlem

Är ju bekräftat redan🤔

Medlem

Alltid låga förväntningar på State of Play.

Medlem

La upp i nyhetstråden för någon timme sen, ni borde ha kollat där först

Nåväl. 40 minuter+ med spel framförallt till PS5 och PSVR2 är precis vad som behövs! Silent Hill 2, FFVII Rebirth, Death Stranding 2: On the Beach, nytt Metro-spel, Sonic Generations Remaster och MGS Delta förväntas visas upp i större omfång! Sen lär det ju bli en del överraskningar också även om en hel del läckt nu i förväg.

Medlem

Rise of Ronin och Stellan Blade samt psvr2 ska visas, känns ju inte som någon höjdare direkt… Kan hoppas på någon rolig överraskning iaf.

Redaktör
Skrivet av Gertzy:

La upp i nyhetstråden för någon timme sen, ni borde ha kollat där först

Nåväl. 40 minuter+ med spel framförallt till PS5 och PSVR2 är precis vad som behövs! Silent Hill 2, FFVII Rebirth, Death Stranding 2: On the Beach, nytt Metro-spel, Sonic Generations Remaster och MGS Delta förväntas visas upp i större omfång! Sen lär det ju bli en del överraskningar också även om en hel del läckt nu i förväg.

Jag skrev nyheten i eftermiddags och schemalade den. Funkar för det mesta, men inte alltid.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Jag skrev nyheten i eftermiddags och schemalade den. Funkar för det mesta, men inte alltid.

Aha, det förklarar ju att det blev som det blev. Du skulle publicerat direkt så hade du varit lite före

Medlem

Rykten på potentiella spel som kommer visas:

  • Concord (Multiplayer FPS till PS5 och PC, från Firewalk Studios)

  • Death Stranding 2

  • Final Fantasy VII Rebirth

  • Judas

  • Metro Awakening (Ser ut att bli VR)

  • Rise of the Ronin (Bekräftat)

  • Silent Hill 2

  • Sonic Generations Remaster

  • Stellar Blade (Bekräftat)

  • Until Dawn Remaster

Sen har tydligen Devolver Digital något nytt att visa som kan dyka upp.

Som sagt, enbart rykten just nu, men får hoppas att dessa stämmer då jag är väldigt intresserad av att se mer av Judas.

Sen att vi får ett nytt Metro men i VR känns väl inte som någon höjdare(personligen då), men skrev om det i nyhetstråden att det förmodligen är ett sidoprojekt.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Trevligt med rykten, får se om de har rätt. Det där Judas är mest intressant av de som det ryktats om.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Trevligt med rykten, får se om de har rätt. Det där Judas är mest intressant av de som det ryktats om.

Ja, ska bli mycket intressant att se vad det är för något!

Medlem

Snubbe som säger att "läckan stämmer" på spelen som kommer visas men att den inte är komplett då. Han länkar dessa 3 bilder, om man nu kan lista ut något från dom överhuvudtaget vad som potentiellt menas. Något med PlayStation Studios first-party, gissningsvis. ;P


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Dags för Sony att prestera. Det behövs i mina ögon något riktigt grymt för att de ska kunna visa sitt framtida värde. Sony har haft enorm medvind (välförtjänt) i flera år nu och baserat på deras historia så finns risken att dom spårar ur och tar korkade beslut (releasen av PS3).

Det räcker att showen avslutas med en teaser/trailer för Bloodborne: Remake med release i år för att vinna 2024 och x-antal år av förtroende, så jag har svårt att se att så ej sker. Sony valde trots allt att skapa Demons Souls: Remake för att hypa PS5 så de tänker redan i dessa banor.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

FF7 rebirth demo kommer också släppas 31a.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Dags för Sony att prestera. Det behövs i mina ögon något riktigt grymt för att de ska kunna visa sitt framtida värde. Sony har haft enorm medvind (välförtjänt) i flera år nu och baserat på deras historia så finns risken att dom spårar ur och tar korkade beslut (releasen av PS3).

Det räcker att showen avslutas med en teaser/trailer för Bloodborne: Remake med release i år för att vinna 2024 och x-antal år av förtroende, så jag har svårt att se att så ej sker. Sony valde trots allt att skapa Demons Souls: Remake för att hypa PS5 så de tänker redan i dessa banor.

Jag håller helt med. Det behövs något stort. Något som man kan bli upphetsad över och som inte redan utannonserats innan.

I år är fjärde året för PS5 och även om det har släppts en del bra spel känns det som att Sony hamnat på efterkälken rejält om man jämför med deras historik.
Vad Sony borde fråga sig själva är varför folk ska välja att köpa en PS5. Med så många studios som Sony har finns det inte någon acceptabel anledning till att vi inte kan få åtminstone två välproducerade spel från Sony själva varje år eller kanske rentav ett spel per kvartal.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Dags för Sony att prestera. Det behövs i mina ögon något riktigt grymt för att de ska kunna visa sitt framtida värde. Sony har haft enorm medvind (välförtjänt) i flera år nu och baserat på deras historia så finns risken att dom spårar ur och tar korkade beslut (releasen av PS3).

Det räcker att showen avslutas med en teaser/trailer för Bloodborne: Remake med release i år för att vinna 2024 och x-antal år av förtroende, så jag har svårt att se att så ej sker. Sony valde trots allt att skapa Demons Souls: Remake för att hypa PS5 så de tänker redan i dessa banor.

Sony behöver inte bevisa någonting , titta bara på Microsoft i jämförelse var är Fable? Perfect Dark? Fortfarande ingen gameplay efter 7 år

Medlem
Skrivet av Keima:

Sony behöver inte bevisa någonting , titta bara på Microsoft i jämförelse var är Fable? Perfect Dark? Fortfarande ingen gameplay efter 7 år

Fast längtar en efter nya spelupplevelser på PS5 spelar det ju inte så stor roll hur det ser ut på Xboxen, att de inte levererar spel gör det ju inte bättre för PS5-spelare. Jämför bara med PS4-eran då det kom ut storspel nästan hela tiden och vissa har visserligen portats över men det är ändå inte lika mycket nytt och spännande nu som då. Vilket inte gör mig personligen så mycket då jag bara precis skaffat en och har väldigt mycket att ta igen - men för de som haft den sen dag ett (eller något år i alla fall) kan jag förstå invändningen. Så det känns som de har lite att bevisa imorgon i alla fall. Men de hinner nog visa en del godis under de mer än 40 utlovade minutrarna så jag är inte jätteorolig.

Medlem
Skrivet av Keima:

Sony behöver inte bevisa någonting , titta bara på Microsoft i jämförelse var är Fable? Perfect Dark? Fortfarande ingen gameplay efter 7 år

Det är sant att MS presterar väldigt dåligt om man jämför med Sony.

Men som jag skriver så är det risk för högmod från Sonys sida och det vill jag ej se ännu en gång.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av jeppe109:

Jag håller helt med. Det behövs något stort. Något som man kan bli upphetsad över och som inte redan utannonserats innan.

I år är fjärde året för PS5 och även om det har släppts en del bra spel känns det som att Sony hamnat på efterkälken rejält om man jämför med deras historik.
Vad Sony borde fråga sig själva är varför folk ska välja att köpa en PS5. Med så många studios som Sony har finns det inte någon acceptabel anledning till att vi inte kan få åtminstone två välproducerade spel från Sony själva varje år eller kanske rentav ett spel per kvartal.

Medhåll.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Sen att vi får ett nytt Metro men i VR känns väl inte som någon höjdare(personligen då), men skrev om det i nyhetstråden att det förmodligen är ett sidoprojekt.

Om det stämmer
Håller absolut INTE med.
Det känns som en höjdare äntligen Metro till ett format som kan göra det till rätta.
Nu gäller det att bara hoppas att det inte blir nån janky mess.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Ett nytt Killzone vill jag se.

Testpilot
Skrivet av Fezk:

Rykten på potentiella spel som kommer visas:

  • Concord (Multiplayer FPS till PS5 och PC, från Firewalk Studios)

  • Death Stranding 2

  • Final Fantasy VII Rebirth

  • Judas

  • Metro Awakening (Ser ut att bli VR)

  • Rise of the Ronin (Bekräftat)

  • Silent Hill 2

  • Sonic Generations Remaster

  • Stellar Blade (Bekräftat)

  • Until Dawn Remaster

Sen har tydligen Devolver Digital något nytt att visa som kan dyka upp.

Som sagt, enbart rykten just nu, men får hoppas att dessa stämmer då jag är väldigt intresserad av att se mer av Judas.

Sen att vi får ett nytt Metro men i VR känns väl inte som någon höjdare(personligen då), men skrev om det i nyhetstråden att det förmodligen är ett sidoprojekt.

Aha, det var därför Sonic Generations inte var med i veckans Sonic rea på Steam? Ett bra Sonic spel men har över tio år på nacken nu så kanske dags för en remaster.

Kul med nytt Metro men håller med dig om att VR är inte riktigt min grej, jag önskar att jag hade utrymme för det men vill inte ha massa VR prylar liggandes hemma och skräpa heller.

Skrivet av GustavA:

Ett nytt Killzone vill jag se.

Du förstår inte hur länge jag har längtat efter ett nytt *pray*

Medlem

Vore kul om man fick se mer av Judas och alla Silent Hill spel som är under utveckling. Remake i all ära men är mer intresserad av nya spel i serien.

Medlem

Ohh spännande. Blir bra podcasts om det. Man känner ju till narrativet, The talking points, undrar om det är här det utannonseras.

Skribent
Skrivet av Freakon:

Dags för Sony att prestera. Det behövs i mina ögon något riktigt grymt för att de ska kunna visa sitt framtida värde. Sony har haft enorm medvind (välförtjänt) i flera år nu och baserat på deras historia så finns risken att dom spårar ur och tar korkade beslut (releasen av PS3).

Det räcker att showen avslutas med en teaser/trailer för Bloodborne: Remake med release i år för att vinna 2024 och x-antal år av förtroende, så jag har svårt att se att så ej sker. Sony valde trots allt att skapa Demons Souls: Remake för att hypa PS5 så de tänker redan i dessa banor.

Håller absolut med. De har haft en massa titlar i pipen, men nu saknas hypen lite.
Vad jobbar Team Asobi på? Ett "stort" Astro-spel?
Vad är status för Wolverine?
Är Ghost of Tsushima 2 på tapeten?
Vad pysslar Housemarque med? Returnal 2?
Osv.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av Molotov:

Om det stämmer
Håller absolut INTE med.
Det känns som en höjdare äntligen Metro till ett format som kan göra det till rätta.
Nu gäller det att bara hoppas att det inte blir nån janky mess.

För er VR-fantaster förstår jag att det kittlar lite extra. Kan tänka mig att Metro-världen skulle passa bra om det görs korrekt.

Är det som ryktena stämmer, ett "sidoprojekt" så är jag OK med det, men skulle ett nytt Metro enbart varit till VR skulle jag inte varit lika glad.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

12
Skriv svar