Den senaste TV-serien du såg klart?

Medlem

Nu är jag för tredje gången på säsong 5 av Game of Thrones.

Fortfarande skadat bra. Som helhet. Dock börjar en del segment att kännas tråkiga. Speciellt Jon Snows resa i säsong tre. Romansen med den rödhåriga (Bridgett?). Bridgett är fantastisk och väldigt charmig. Men.. det är segt och trist när man redan vet vad som kommer att ske.

Säsong två håller jag väldigt högt. Khalesses resa är så jäkla bra.

Säsong tre som jag tidigare höll högt sjunker något.

Ser framemot High Septim och hela den resan, det är nog det jag gillar mest med serien. Mycket filosofi och ifrågasättande av ens egen världsbild. Och man ställer sig på Cersei sida vilket är rätt galet.

Mästerligt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Fargo säsong 5 - https://www.imdb.com/title/tt2802850/

Betyg: 2/5

1 poäng för att det är snyggt, välproducerat och har bra musik. Kan väl slänga in bra skådespeleri för det mesta också.
1 poäng för Ole Munch porträtterad av Sam Spruell. Så jäkla "skön" och intressant karaktär. Dom sista 15 minuterna i avsnitt 10 var riktigt jäkla bra.

Utöver detta var det verkligen ingen höjdare till säsong. Så jävla tråkigt då Fargo har 2 helt otroligt bra första säsonger och en tredje som även den är riktigt bra.

Säsong 1 - Mästerlig!
Säsong 2 - Mästerlig!
Säsong 3 - Riktigt bra!
Säsong 4 - Stundtals OK till meh.
Säsong 5 - Riktigt meh! Ole Munch kan tyvärr inte rädda säsongen.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Fargo säsong 5 - https://www.imdb.com/title/tt2802850/

https://resizing.flixster.com/-XZAfHZM39UwaGJIFWKAE8fS0ak=/v3...

Betyg: 2/5

1 poäng för att det är snyggt, välproducerat och har bra musik. Kan väl slänga in bra skådespeleri för det mesta också.
1 poäng för Ole Munch porträtterad av Sam Spruell. Så jäkla "skön" och intressant karaktär. Dom sista 15 minuterna i avsnitt 10 var riktigt jäkla bra.

Utöver detta var det verkligen ingen höjdare till säsong. Så jävla tråkigt då Fargo har 2 helt otroligt bra första säsonger och en tredje som även den är riktigt bra.

Säsong 1 - Mästerlig!
Säsong 2 - Mästerlig!
Säsong 3 - Riktigt bra!
Säsong 4 - Stundtals OK till meh.
Säsong 5 - Riktigt meh! Ole Munch kan tyvärr inte rädda säsongen.

Håller inte alls med. Säsong 5 var, liksom säsong 2, en fyra. Inte mästerlig. Säsong 1 var en femma.

Fine att den bitvis var Handmaid's tale möter Waco, men den var mer Fargo än säsong 4.

Säsong 3 har jag dessvärre förträngt (förutom David Thewlis tänder) och måste se om.

Men tummen upp för att du bryter upp slaveridravlet, och faktiskt postar ett inlägg om en serie du sett -klart- ! 😊 Till skillnad från de flesta som postar så fort de sett färdigt en säsong av nåt.

För nu är Fargo slut för gott Får hoppas att Noah Hawleys Alien-serie kan bli nåt (om den ens blir av).

Medlem
Skrivet av Danster:

Håller inte alls med. Säsong 5 var, liksom säsong 2, en fyra. Inte mästerlig. Säsong 1 var en femma.

Fine att den bitvis var Handmaid's tale möter Waco, men den var mer Fargo än säsong 4.

Säsong 3 har jag dessvärre förträngt (förutom David Thewlis tänder) och måste se om.

Men tummen upp för att du bryter upp slaveridravlet, och faktiskt postar ett inlägg om en serie du sett -klart- ! 😊 Till skillnad från de flesta som postar så fort de sett färdigt en säsong av nåt.

För nu är Fargo slut för gott Får hoppas att Noah Hawleys Alien-serie kan bli nåt (om den ens blir av).

Oj, att ge säsong 5 samma betyg som 2 kan jag inte förstå hehe men ja, smaken är ju delad. Kul att du gilla den.

Tyckte inte säsong 5 kändes speciellt Fargo, tyvärr. Stundtals fanns känslan där, men inte i sin helhet. Ne, storyn, manus(stundtals bra) och framförallt karaktärer föll platt för mig(med en del undantag då). Den kändes även klumpig och lite för mycket "on the nose" ibland.

Jasså, är Fargo bekräftat helt klart? Har inte läst något som bekräftar det, eller så har jag missat det helt. Vet att det inte är förnyat ännu iallafall, men inte att det var helt slut. Förvisso kanske det är lika bra om det inte blir något mer, tråkigt nog. ;P


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Smyger in lite anime

Solo levling 9/10
Så här ska rollspels anime göras . Dock använder dom cliffhangers det grövsta det ogillas skarpt


signatur

New life, New hope

Releasehästryttare
Skrivet av kalle.lindestrom:

Smyger in lite anime

Solo levling 9/10
Så här ska rollspels anime göras . Dock använder dom cliffhangers det grövsta det ogillas skarpt

Snälla, om du skall ge betyg på en serie innan alla avsnitt är ute så avslöja det tack, nu får du oinsatta att tro att du sett klart på hela serien.

Skrivet av Devan:

Snälla, om du skall ge betyg på en serie innan alla avsnitt är ute så avslöja det tack, nu får du oinsatta att tro att du sett klart på hela serien.

Så klart vad dumt av mig . 3 avsnitt så länge


signatur

New life, New hope

Medlem

Ted. Det är många år sen jag övergav Family Guy och American Dad, men det känns som Seth MacFarlanes humor bara blir bättre med åren. Serien lyckas vara intelligent, extremt korkad, cringe och lite hjärtvärmande samtidigt. Det är knappast en show som passar alla, men varje avsnitt bjöd på punchlines som fick mig att skratta högt.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Fezk:

Fargo säsong 5 - https://www.imdb.com/title/tt2802850/

https://resizing.flixster.com/-XZAfHZM39UwaGJIFWKAE8fS0ak=/v3...

Betyg: 2/5

1 poäng för att det är snyggt, välproducerat och har bra musik. Kan väl slänga in bra skådespeleri för det mesta också.
1 poäng för Ole Munch porträtterad av Sam Spruell. Så jäkla "skön" och intressant karaktär. Dom sista 15 minuterna i avsnitt 10 var riktigt jäkla bra.

Utöver detta var det verkligen ingen höjdare till säsong. Så jävla tråkigt då Fargo har 2 helt otroligt bra första säsonger och en tredje som även den är riktigt bra.

Säsong 1 - Mästerlig!
Säsong 2 - Mästerlig!
Säsong 3 - Riktigt bra!
Säsong 4 - Stundtals OK till meh.
Säsong 5 - Riktigt meh! Ole Munch kan tyvärr inte rädda säsongen.

Håller inte helt med efter att set alla i ett svep nyligen.
Säsong 1 - Mästerlig
Säsong 2 - Mästerlig
Säsong 3 - Riktigt bra
Säsong 4 - NJa det kan man stå över, vill man se så stå över det svart vita avsnittet som inte tillför något.
Säsong 5 - Mästerlig


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

Star Trek Picard

Medlem
Skrivet av Crank:

Håller inte helt med efter att set alla i ett svep nyligen.
Säsong 1 - Mästerlig
Säsong 2 - Mästerlig
Säsong 3 - Riktigt bra
Säsong 4 - NJa det kan man stå över, vill man se så stå över det svart vita avsnittet som inte tillför något.
Säsong 5 - Mästerlig


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

The last of us, Dixon, Peacemaker, the Big bang theory, chainsawman och dragons dogma. Minns inte vilken ordning

Medlem

Fargo säsong 5. Helt ok kanske inte det bästa jag sett men ändå rekomenderar jag den för de som inte har något bättre för sig
För mig blir det lite sökt här och där att det mörka alltid ska följas av ett skämt...


signatur

7900XTX
7800X3D

Releasehästryttare

Såg färdigt Fargo s5 nu också, och tycker som det flesta att det va ett bra kliv uppåt jämfört med säsong 4.

Reacher S2 va helt okej, snäppet sämre än säsong 1 men inte med mycket.

Medlem

The Outsider (HBO), en kort serie på 10 avsnitt baserad på en av Stephen Kings böcker. Spännande men inte alls läskig som man kan tro.

Medlem

Game of Thrones för tredje gången.

Fortfarande magiskt bra. Nu när man kan det mesta om huvudstoryn så börjar man att se alla små detaljer som finns strösslade överallt. Exempelvis så hade jag helt missat att Euron skär av tungan på alla i sin besättning för att de inte ska kunna återberätta vad som händer på deras resor. Det är också därför hans skepp kallas för Silence.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Game of Thrones för tredje gången.

Fortfarande magiskt bra. Nu när man kan det mesta om huvudstoryn så börjar man att se alla små detaljer som finns strösslade överallt. Exempelvis så hade jag helt missat att Euron skär av tungan på alla i sin besättning för att de inte ska kunna återberätta vad som händer på deras resor. Det är också därför hans skepp kallas för Silence.

Har börjat kolla på den serien typ tre gånger med aldrig kommit längre än nånstans till mitten av S2 innan jag tröttnade.

Reacher S2 ja va ska man säga typ en bra B-serie som är perfekt en bakis dag när hjärnan går på halvfart


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Har börjat kolla på den serien typ tre gånger med aldrig kommit längre än nånstans till mitten av S2 innan jag tröttnade.

Så var det faktiskt för mig också. Sen en gång så fastnade jag något enormt. Det var långt efter att hypen hade lagt sig så det kanske spelar in.

Idag håller jag den som den bästa serien jag har sett och bland det bästa all media jag har upplevt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Så var det faktiskt för mig också. Sen en gång så fastnade jag något enormt. Det var långt efter att hypen hade lagt sig så det kanske spelar in.

Idag håller jag den som den bästa serien jag har sett och bland det bästa all media jag har upplevt.

Får ge den en chans till nån regnig och tråkig helg🤣.

Har haft samma problem med The Handmaid's Tale som jag börjat titta på flera gånger, den har ju fått superbra betyg och känner många som rekommenderar den serien också.

Men nu är det dags att börja kolla på senaste säsongen av For all Mankind.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem

”For all mankind” Nu får det räcka tycker jag. Eller de borde ha stoppat efter säsong 2. När de for till Mars tappade de ju all verklighetsförankring.

Releasehästryttare

Masters Of The Universe Revolution 7/10

Bra men för kort och hade önskat att den var R-rated.

Medlem
Skrivet av GustavA:

”For all mankind” Nu får det räcka tycker jag. Eller de borde ha stoppat efter säsong 2. När de for till Mars tappade de ju all verklighetsförankring.

Tycker den serien blev bättre för varje säsong och hoppas den senaste håller samma höga nivå. Men tror man att det är en dokumentär så kan man nog bli besviken.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

It's not a lake, it's an ocean

The Days

Japansk Netflixserie om Fukushimakatastrofen. Den når inte mästerliga Chernobyl, men är välspelad och spännande mest hela tiden.

Förutom en skriva på näsan-avslutning som kändes helt onödig (var det någon filmbolagschef som krävde detta?) var serien bra och sevärd.

4/5


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem
Skrivet av Crank:

Tycker den serien blev bättre för varje säsong och hoppas den senaste håller samma höga nivå. Men tror man att det är en dokumentär så kan man nog bli besviken.

Det är väl självklart att ingen tror att det är en dokumentär men det är tänkt att visa en alternativ verklighet. I de senaste säsongerna tycker jag att de teknologiska hoppen är lite för stora för att det ska kännas trovärdigt. Det förstör inlevelsen helt enkelt.

Medlem

Trodde att jag hade sett klart Fargo när säsong 4 var över, den var inte så bra och det var inget uppenbart prat om en femte säsong. Satan i gatan vad bra den femte och senaste var, fullkomligt älskade den från första till sista avsnittet och till och med slutet. Hela serien minus säsong fyra är nog bland det bästa jag nånsin sett i serie-väg.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av GustavA:

Det är väl självklart att ingen tror att det är en dokumentär men det är tänkt att visa en alternativ verklighet. I de senaste säsongerna tycker jag att de teknologiska hoppen är lite för stora för att det ska kännas trovärdigt. Det förstör inlevelsen helt enkelt.

Tycker inte en serie behöver kännas trovärdig för att den ska vara bra, tycker att nästan alla serier skulle falla på detta med trovärdighet i sånt fall.

Och vill man se trovärdiga serier så får man kolla på 95% dokumentärserier och hopa över resten.

Började kolla på Säsong 4 av For all mankind igår och tycker den började riktigt bra.

Önskar dock att jag upptäckte denna serie nu för jag hade föredragit att se alla fyra säsongerna i streck.


signatur

PS5, PSVR2, Xbox S X, Switch och Gaming PC med någon Intel CPU och ett 3070ti kort.

Medlem
Skrivet av Crank:

Tycker inte en serie behöver kännas trovärdig för att den ska vara bra, tycker att nästan alla serier skulle falla på detta med trovärdighet i sånt fall.

Och vill man se trovärdiga serier så får man kolla på 95% dokumentärserier och hopa över resten.

Började kolla på Säsong 4 av For all mankind igår och tycker den började riktigt bra.

Önskar dock att jag upptäckte denna serie nu för jag hade föredragit att se alla fyra säsongerna i streck.

Jag tror att du missuppfattade mig lite. Att serien är trovärdig eller inte handlar inte om hur nära verkligheten den är utan hur väl manus och skådespelare lyckas engagera och dra in tittaren i berättelsen. Ett exempel är "Sagan om ringen"- filmerna. De känns otroligt trovärdiga men det är såklart ingen som ser det som en beskrivning av verkligheten.
Meningen verkar från början ha varit att visa hur en fortsatt rymdkapplöpning hade förändrat historien och orsakat en lite snabbare teknikutveckling. I S4 av For all mankind så verkar de har tappat fokus för så där snabb utveckling lär aldrig kunna hända.

Medlem

Jag såg Fargo s5 klart för någon vecka sen och har börjat med att se s1 nu och det låter rätt konstigt men det är en fördel att serien är fristående oavsett säsong. Någon sa att första säsongen är bättre än s5 men jag tycker de är jämnbra faktiskt men femman är helt klart mer otäckt och ibland är S1 lite tragikomiskt.

Beskriver serien inom spoiler för allas trevlad såklart

Säsong 5 handlar om jag inte fattat det fel främst om lögner, om att leva i en lögn eller version av verkligheten som inte överensstämmer med verkligheten som den faktiskt är. Jag upplever att det egentligen är den centrala, för Dot har byggt upp ett helt nytt liv utifrån vad hon helst skulle vilja ha det och komma bort från sin fd make (som jag såklart glömt namnet på) som känns som en klassisk vapenfixerad trumpanhängare som vil ha sin frihet och egendom (han ägde dock bara steppmark av någon anledning) och var allt annat än sympatiskt. Lite som Dots svärmor ändå sa så var hans kamp i stort sett att få vara en bebis. Dots svärmor var också osympatiskt tills hon insåg vad Dot verkligen varit med om. Alla tre parter levde i en "lögn" på ett eller annat vis.

Så handlar det förstås om kvinnovåld men det kändes som den "uppdiktade verkligheten" var central och det kanske man egentligen ville ha fram med sista scenen då Munk dyker upp hemma hos Dot.

Dots make var supernaiv, jag vet inte om det verkligen går att vara sådär naiv som han var. Men jag gillade serien! Helt klart bland de bästa jag sett på länge.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Game of Thrones för tredje gången.

Fortfarande magiskt bra. Nu när man kan det mesta om huvudstoryn så börjar man att se alla små detaljer som finns strösslade överallt. Exempelvis så hade jag helt missat att Euron skär av tungan på alla i sin besättning för att de inte ska kunna återberätta vad som händer på deras resor. Det är också därför hans skepp kallas för Silence.

Jag kollade genom hela serien inför sista säsongen och då kände jag likadant, det var enklare att koppla ihop alla karaktärer som man får möta med mera och även att många detaljer var lite mer självklara. Än så länge har jag inte velat se om serien igen men jag tror att även de sista säsongerna kan kännas bättre när man ser genom alla för då kanske det känns som ett bättre sammanhang.

Minns någon när det var flera som försökte matcha in karaktärerna till olika politiska svenska partier?
Daenerys Targaryen blev F! minns jag.

En av de mest minnesvärda citaten från serien var "ask me about ten years" i sista avsnittet mellan John Snow och Tyrion när John ställer en fråga om världen blir bättre eller hur det var. Där och då bestämde jag mig för att se om serien om tio år (det är 2029) så jag får se om jag håller det löftet Men det kändes som att serieskaparna fick för bråttom och av någon anledning inte fördjupade sig mer i flertal karaktärer. Men den mest intressanta utveckligen av en karaktär är Daenerys Targaryen tycker jag för hon blev så hyllad av många feminister för att vara en stark och god kvinna. Hon fick storhetsvansinne och brände ned ned en stad, det kunde man också märka i tidigare säsonger vilket ignorerade.

Medlem

Sett de två säsongerna av The Bear som hittills släppts. Mycket bra, men ibland lite påfrestande. Jag blir inte sugen på att jobba i ett kök. Ibland bjuds man på lite magi (skön låt som jag tror jag lyckades missa när den kom (1996)
https://www.youtube.com/watch?v=rvuk3x9V4gk&t=8s

Skriv svar