Senaste filmen du såg

Medlem

Rebel Moon.
Jag hade ändå en förhoppning om att det skulle vara en häftig rymdaction.

Dem här filmen var inte bra på något vis. Tråkig, uselt manus, usla skådespelarinsatser, trist action. Var påväg att stänga av halvvägs men hoppades ändå på att något skulle rädda den..
Riktigt uselt.

Snyder säger att det inte är filmen han tänkt sig, den kommer senare i form av directors cut. Det ska "vara en helt annan film".

Jag vet inte hur man ska lyckas rädda Rebel Moon med nya scener och mer blod men lyckas han med det är han ett geni. Frågan är bara om någon ens vill se dem igen?

Avstängd
Skrivet av Emelal:

Rebel Moon.
Jag hade ändå en förhoppning om att det skulle vara en häftig rymdaction.

Dem här filmen var inte bra på något vis. Tråkig, uselt manus, usla skådespelarinsatser, trist action. Var påväg att stänga av halvvägs men hoppades ändå på att något skulle rädda den..
Riktigt uselt.

Snyder säger att det inte är filmen han tänkt sig, den kommer senare i form av directors cut. Det ska "vara en helt annan film".

Jag vet inte hur man ska lyckas rädda Rebel Moon med nya scener och mer blod men lyckas han med det är han ett geni. Frågan är bara om någon ens vill se dem igen?

Filmen har ju ingenting positivt, en directors cut kommer inte hjälpa någonting. Bl.a slow motion scenerna fick mig att skratta och snabbspola skiten.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Brazil (1985) - https://www.imdb.com/title/tt0088846/

"A bureaucrat in a dystopic society becomes an enemy of the state as he pursues the woman of his dreams."

"Care for a little necrophilia?"

Terry Gilliams tolkning eller variant på 1984. En mix av Mr Bean, Monty Python och George Orwells 1984. Det är surrealistiskt, galet, överdrivet, humoristiskt, men har alltid den där dystopiska och mörka undertonen.

Tyckte det var en snyggt gjord film, gillade kulisserna, världen och användandet av praktiska effekter.

Betyg: 4/5


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv

Oppenheimer

"Is anyone ever going to tell the truth?"

"Now I am become Death, the destroyer of worlds."

Nuff said.

9/10

Medlem

To Catch a killer(Prime), skulle ge den 7 av 10

Medlem

Gattaca (1997) - https://www.imdb.com/title/tt0119177/

"A genetically inferior man assumes the identity of a superior one in order to pursue his lifelong dream of space travel."

Betyg; 3/5


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv

Tokyo Godfather

Tre hemlösa med distinkt olika personligheter får en överraskning på julafton som tar dem på ett äventyr. Tänkvärd komedi med ansiktsuttryck som förmedlar allt.

8.5/10

Avstängd

The Hidden från 1987. En polis och en FBI agent söker svar efter att laglydiga människor plötsligt blivit våldsamma brottslingar. Detta är en sci fi action med humor. Underhållande och gjord på ett ovanligt sätt. Lockout från 2012, ingen höjdare men godkänd action rulle. True Lies från 1994, sådär, mycket löjlig humor, övervärderad, inte värd högt betyg på imdb. Predator 2, bättre än ettan, mer action, mer gjord med glimten i ögat. Lionheart från 1990, godkänd action om Van Damme som måste ställa upp på olagliga slagsmål för att tjäna ihop pengar till sin brors familj. Dragon The Bruce Lee Story från 1993, påhittad story om Bruce Lees liv men ändå bra gjord och underhållande.
Här är trailers till filmerna:


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Waterworld! Framstår mer och mer som en profetia.

Medlem

Jag och sällskap satt och gapskrattade åt allt skit som händer i Rise of Skywalker i 2h.
Det är otroligt hur pass dålig klippning, dialog, krampaktig story och all annan "slumpmässig idioti" är i denna rulle.

Medlem
Skrivet av Razken:

Jag och sällskap satt och gapskrattade åt allt skit som händer i Rise of Skywalker i 2h.
Det är otroligt hur pass dålig klippning, dialog, krampaktig story och all annan "slumpmässig idioti" är i denna rulle.

Frågan är: Hade det sett annorlunda ut om ingen från studion/Disney etc lagt sig i. Har själv haft ett jobb i flera år där högsta cheferna har starka åsikter vilket saboterar slutresultatet totalt.

Försöker inte bortförklara filmens totala haveri, den är iaf underhållande (det händer grejer).

Medlem
Skrivet av BiffTannen:

Frågan är: Hade det sett annorlunda ut om ingen från studion/Disney etc lagt sig i.

Troligtvis, ja. Nåväl, det spelar ju ingen roll nu längre. Star Wars är passé. Låt det dö. Döda det om du måste.

Medlem

Senast (om)sedda filmer:
Chaplin (1992), Iron Man (2008) och Kiss Kiss Bang Bang (2005).

Den sistnämnda var förresten mycket, mycket bättre än jag kom ihåg den. Jag har liksom alltid haft den i bakhuvudet som en av Downeys mest sevärda filmer, men jag var nog ändå lite för ung när jag först såg den för nästan 20 år sedan för att verkligen kunna uppskatta den. När jag såg om den nu nyligen så blev jag därmed nästan tagen på sängen över hur bra filmfan egentligen är. Underbart mörk humor och Val Kilmer som Gay Perry och kemin mellan honom och Downeys karaktär var verkligen något extra.

Avstängd

The Raid från 2011, har sett den innan, inte överdrivet att kalla den för en av dom bästa actionfilmerna som gjorts, särskilt om man gillar närstrider. Regissören har inte lyckats komma i närheten med någon av sina andra filmer. Nog om det. Kom ut i 4k för ett par dagar sedan, fick tag på den idag. Filmen hade suddighet och var inte bra kvalité när den kom ut 2011, allt det negativa är borta med 4k restaureringen, filmen ser fantastisk ut i 4k och rekommenderar att se den i 4k.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Inaktiv

Tron: Legacy

Andas.....Även om jag gillar sci-fi med fläkt o fart har jag fått någon ny sjukdom. Effekt-utmattningssyndrom. Det tog aldrig slut. Den hade potential med Lebowski känsla. Ändå hängde det inte riktigt ihop, dude.

Att giriga affärsmän förlorar förnöjer dock alltid

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

The Raid från 2011, har sett den innan, inte överdrivet att kalla den för en av dom bästa actionfilmerna som gjorts, särskilt om man gillar närstrider. Regissören har inte lyckats komma i närheten med någon av sina andra filmer. Nog om det. Kom ut i 4k för ett par dagar sedan, fick tag på den idag. Filmen hade suddighet och var inte bra kvalité när den kom ut 2011, allt det negativa är borta med 4k restaureringen, filmen ser fantastisk ut i 4k och rekommenderar att se den i 4k.

Gillade hans Netflix-film The Apostle Och TV-serien Gangs of London även om han mest varit med och skapat serien och regisserat enstaka avsnitt. Men den är i alla fall i klass med The Raid om det är vad en är ute efter!

Själv såg jag The Void ikväll, den var en riktigt bra skräckis som blandar typ The Thing och Assault on Precinct 13 (båda klassiska Carpenter-filmer) och har egen helvetisk tvist på allt! 4/5 demoner!

Avstängd
Skrivet av Gertzy:

Gillade hans Netflix-film The Apostle Och TV-serien Gangs of London även om han mest varit med och skapat serien och regisserat enstaka avsnitt. Men den är i alla fall i klass med The Raid om det är vad en är ute efter!

https://youtu.be/IkmSNt4moNg

Själv såg jag The Void ikväll, den var en riktigt bra skräckis som blandar typ The Thing och Assault on Precinct 13 (båda klassiska Carpenter-filmer) och har egen helvetisk tvist på allt! 4/5 demoner!

Inte sett The Void, skall ge den en chans. Såg Top Gun Maverick från 2022. Cruise tar på sig rollen som en instruktör för ett nytt team, men istället för att ge värdefulla lektioner till dessa blivande "top guns", visar filmen i stort sett bara att Cruise deltar i flygsekvenser med dem. Ointressant kärlekshistoria. Inga ansträngningar för att verkligen förbättra de nya piloternas färdigheter, vilket i slutändan resulterar i en dålig film. Att denna usla filmen blev succé på bio är sanslöst.


signatur

“If you have an apple and I have an apple and we exchange these apples then you and I will still each have one apple. But if you have an idea and I have an idea and we exchange these ideas, then each of us will have two ideas.”
George Bernard Shaw

Medlem

Hade min långdistansflickvän på besök och igår kväll kollade vi på 12 Angry Men (originalet), en av mina favoritfilmer, så att hon kunde få uppleva den. Fantastisk film, enligt mig

Medlem

Jag kom mig äntligen för att se The Big Short igår kväll. En fascinerande dramakomedi om den amerikanska bostadsbubblan som fick världsekonomin att störta i backen, och tre olika perspektiv från fondmäklare och placerare som såg kraschen på horisonten och blankade bolåneaktierna för att tjäna storkovan när bubblan sprack.

Lysande, stjärnspäckade skådespelarinsatser från Steve Carell, Christian Bale, Ryan Gosling, Brad Pitt m.fl.

5/5, jag älskar när jag får skratta åt och lära mig nåt nytt av en film.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

American Psycho och Cowboy Bebop the Movie

Medlem

Fear street part 1: Hämtar många referenser från slasher-genren, men med en egen twitst. Sevärd om du gillar slashers. Klart godkänd med 3 av 5.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Tittade på Det Levande Slottet (med svensk dubb) i helgen.
Andra gången jag ser den nu efter typ 15 år... och blev påmind om varför jag inte gillade den speciellt.

En av Miyazaki's sämre filmer. Alldeles för spretig, konstig och man frågar sig själv konstant "vad fan är det som händer".
Svenska dubbningen hjälpte inte heller. Riktigt risig inlevelse och allt låter inläst. Opassande röster också.

Efter den fick jag utstå Turtles Mutant Mayhem, även den på svenska.
Fruktansvärd.
Lika cringe och och ADHD laddad som den engelska, fast nu med vad som låter som Lidingö-ungar som inte kan prata ordentligt. Hör ju knappt hälften av det som sägs.

Medlem

Senast (om)sedda filmer:
Top Gun (1986), Tombstone (1993) och Heat (1995)

Snöade in på Val Kilmer-filmer efter att också ha sett om bl a Kiss Kiss Bang Bang nyligen. Top Gun var mycket tristare och ostigare än jag mindes den, men Iceman är ändå den coolaste karaktären i filmen (duh). Tombstone och Heat var å andra sidan båda mycket bättre än jag kom ihåg dem (det var rätt så många år sedan jag senaste hade sett dem). Kilmers Doc Holliday stjäl ju i princip hela föreställningen i Tombstone. Och fastän Kilmer bara har en mindre roll i Heat så sticker han ändå ut i den filmen också.

Medlem

The life of Emile Zola (1937)
#Oscarsvinnare nummer 10

Följer den franska författare Emile Zola från en fattig författare till en världskändis med flertalet stora verk och hur han får inspiration till dessa. En stor del ges även till hans försök att försöka få en felaktigt dömd militär frikänd från det korrupta systemet. Intressant och sevärd och kul att få lära sig någonting om en författare som för mig var helt okänd innan.
3/5

Medlem
Skrivet av Spelentusiast:

Iron Sky directors cut från 2012. Nazisterna etablerade en hemlig bas på månens mörka sida 1945 där de gömmer sig och planerar att återvända 2018 för att härska. Iron Sky tog en fantastisk premiss och injicerade den med underhållande karaktärer, kvick dialog, välgjorda actionscener och specialeffekter. Rekommenderas.

Eftersom användaren nu är avstängd spelar det väl egentligen ingen roll längre men för sakens skull är även det här, som andra recensioner han gjort, plagierat och översatt från Imdb.

https://m.imdb.com/review/rw4839057/?ref_=m_tt_urv


signatur

Burn in the light.

Inaktiv

Master and Commander: The Far Side of the World
9/10

Läst böckerna och hade missat denna guldklimp. I böckerna gav sjöterminologin mig sjösjuka och jag blev inte klokare ju mer jag läste. Filmen lyckades ändå skildra komplexiteten och livet på havet med dess små detaljer. Russell Crowe passar i rollen som Kapten och jag hade gärna jobbat under hans kommando som en sällsynt vass strateg som också förstod människans komplexitet och även sin egen. Hans ego orsakade mycket problem och att se han brottas med sitt inre var ännu en dimension i en annars stängd miljö. I slutändan är det något njutbart av att lyssna på alla kommandon. Ett finslipat maskineri med människor i en klaustrofobisk miljö man inte skulle överleva mer än en dag.

Medlem

The possession of hannah grace (2018)

Fragtjuv

Ett hjärta är alltid rött.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem

Årets första biobesök igår blev väldigt lyckad! Älskar Yorgos Lanthimos sedan tidigare, speciellt Dogtooth och Lobster, och detta var ytterligare ett mästerverk och väldigt visuellt slående - oavsett om det var i svartvitt eller vackert färgglatt!

Medlem

The possession of hannah grace (2018) och innan den såg vi the descent (2005)

Skriv svar