Att bli dumpad

Medlem
Att bli dumpad

Att bli dumpad av sitt livs kärlek? Hur hanterar man ens det? Jag har tyvärr försökt "hantera" det på mindre bra sätt.
Jag vet inte, vet bara att jag aldrig mått sämre
nsin


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Puss


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Behöver inte fler fake frames, Vill ha ett fåtal extra som betyder allt.
För minakompisar är mer än nöjd själv @1400p 0ch allt ver 100 utan fG
et inte var jag någnsinskulle använda det.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Okej... Tagit en bira eller två?

Berätta mer. Hur länge var ni tillsammans och vad hände?

Medlem

Var där i höstas, fy fan vilken piss-resa det var.
Man kräktes på alla som sa tiden läker alla sår…
Men ta en dag i taget och låt det ta tid och låt dig själv känna och sörja. Jag tog faktiskt också kontakt med psykolog (första gången i mitt liv) det kan också hjälpa att prata med någon annan.
Sedan när du väl börjar känna att det finns ljus i livet, ja helt plötslig har man kommit vidare och kanske träffat någon ny eller hittat fördelarna med att få bestämma helt över sig själv.
Kämpa på och styrkekram.


signatur

Switch OLED, PS4 slim, PS3, New 3DS XL, Wii, GC, N64, GBA & NES
PC: 5800X3D ■ 32GB■ RTX 3070 ■ 27"1440p@165 Hz

Medlem

Har inte direkt blivit dumpad på så sätt, men har förlorat en bästa vän förra året. Det gör ont, det kommer göra ont. Allt man kan göra är att ta det en dag i taget. Att prata ut med någon nära hjälper, att prata med en psykolog eller liknande hjälper otroligt mycket.

Var inte rädd att söka hjälp, det det är varken svagt eller en dålig idé. Ta hand om dig.

Redaktör

Det känns helt förjävligt när sånt händer. Men det släpper, så håll ut! <3


signatur
Medlem

Trodde man hade hittat den rätta, lycklig och kärlek... inget bra varar för evigt. Det tar tid att komma på fötterna igen, gått 3 år för mig men har fortfarande inte helt kommit över henne. Var stark och tänk inte för mycket (lättare sagt).

Medlem

Blivigt dumpad en gång.
Länge sen nu och det var inte kul men gick över 👍
Idag kan jag tänka att det var det bästa som kunde hända.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Var själv där förra året. Inte alls kul, men det passerar. Svårt att tro, men så är det.

Medlem

Det går över.

Skribent

Det suger, men i såna här fall är det okej och till och med helt normalt att må som skit. Skippa att grubbla över det som varit och gå framåt. Det går trögt i början, men hjärnan släpper det undan för undan.

KoP
Medlem

20 år sen man blev dumpad. Har inte hittat någon ny kärlek än. Säkert rädslan av att bli dumpad igen som sätter spärrar i en. Men men.. shit happens.

Ensamhet funkar också rätt ok istället för tvåsamhet.

Skrivet av piddau:

Har inte direkt blivit dumpad på så sätt, men har förlorat en bästa vän förra året. Det gör ont, det kommer göra ont. Allt man kan göra är att ta det en dag i taget. Att prata ut med någon nära hjälper, att prata med en psykolog eller liknande hjälper otroligt mycket.

Var inte rädd att söka hjälp, det det är varken svagt eller en dålig idé. Ta hand om dig

Helt rätt! Det hjälper att prata med någon som är förstående och som orkar lyssna. Oavsett om det är en god vän eller någon professionell. Ibland kan det vara bra med bådadera. Jag vet att det inte är någon tröst just nu men de flesta av oss hamnar nog i den här situationen nångång i livet och det gäller bara att hitta metoder för att få tillvaron uthärdlig tills det vänder. För det kommer vända, men det kan ta tid.

Medlem

Fruktansvärt tråkigt och tungt. Har du barn? Om ja, fokusera på dem. Om nej, ta hand om dig själv, träna och gör roliga saker. Trauman sätter sig i kroppen mycket mer än man tror, så se till att använda den. Sänk kraven lite en period och ta en dag i taget.

Redaktör
Ponny

Brukar tänka: antingen går det bra eller så går det över.
Och ja, det går över. Man blir lika förvånad varje gång. Ta hand om dig. ❤️


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Tur man är introvert och känner noll behov av en relation.

Medlem

Förstår att det känns jäkligt jobbigt. Varit i samma situation själv, och trodde aldrig att det skulle gå över eller att jag skulle kunna landa igen. Men som så många andra skrivit: det blir bättre. Jag har träffat ny partner, vi väntar vårt första barn och livet känns bara helt rätt. Hade du frågat mig för många år sedan om jag trodde att jag skulle kunna känna så igen så hade jag sagt nej.

Rent praktiskt: prata med vänner eller till och med någon professionell om det behövs. Gör aktiviteter för att hålla dig själv och tankarna sysselsatta. Men pusha dig inte för mycket, det är okej att ibland bara ta det lugnt och vänta ut känslan om det är jobbigt. Gör inte heller något dumt som du inte kan göra ogjort. Ta hand om dig!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av KoP:

20 år sen man blev dumpad. Har inte hittat någon ny kärlek än. Säkert rädslan av att bli dumpad igen som sätter spärrar i en. Men men.. shit happens.

Ensamhet funkar också rätt ok istället för tvåsamhet.

Jag har egentligen aldrig haft en seriöst förhållande. Nån ytlig bekantskap här och där. Sen träffade jag en superhärlig tjej som verkade intresserad av mig. Det blev aldrig något förhållande men jag hade så oerhört starka känslor för henne så när hon valde att dra sig undan blev jag helt förkrossad. Kände verkligen att hon var tjejen för mig och även om det är mer än tio år sen vet jag inte om jag orkar gå igenom alla dom där känslorna igen.

Som du säger funkar det rätt bra att vara för sig själv. Framför allt är det smidigt att kunna göra vad man vill när man vill.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Det är aldrig kul. Inte heller kul att höra att det blir bättre men det blir det. Låt dig själv må dåligt också, det är inte negativt att ha såna känslor. Se till att det bara inte tar överhanden, försök träffa vänner och göra något annat också.

Ta hand om dig!


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Jag har också varit med om detta en gång, jag upplevde det dock inte jättefarligt. Vi hade varit tillsammans i 5 år, var också mitt 10e år i wow-träsket. Fick ett ultimatum, antingen henne eller wow. Valde naturligtvis WoW.

Det kan låta hårt, men hade ju alla mina vänner på den tiden i spelet. Hade jag fått frågan idag, hade jag gjort samma val. Mister man en finns det en miljard andra.

Det sämsta du kan göra är att stänga in och gräva ner dig.
Gör sådant som du tycker är kul och mår bra utav, så skall du se att du snart mår bättre.


signatur

Skitfiske

Medlem
Skrivet av alias:

Att bli dumpad av sitt livs kärlek? Hur hanterar man ens det? Jag har tyvärr försökt "hantera" det på mindre bra sätt.
Jag vet inte, vet bara att jag aldrig mått sämre
nsin

Det kommer aldrig gå över, är det raka tråkiga svaret. Man får lära sig att leva med det på något sätt och skaffa sig ett nytt liv bara. Men ibland kommer det stunder när man tänker tillbaka på förr, det gör ont men så är livet tyvärr.

Jag har ett bra liv med sambo, barn, hus och bra jobb, men ibland händer det att minnen kommer upp från exet som det tog slut med för 10 år sedan som man hade världens bästa förhållande med och sedan tog det bara slut och man funderar på tänk om osv.
Och så kommer det vara tills jag ligger på dödsbädden och jag kommer aldrig få svar.
Ibland får man ha sina deppiga dagar med minnen, men 9 av 10 dagar är allt bra.

Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Det kommer aldrig gå över, är det raka tråkiga svaret. Man får lära sig att leva med det på något sätt och skaffa sig ett nytt liv bara. Men ibland kommer det stunder när man tänker tillbaka på förr, det gör ont men så är livet tyvärr.

Jag har ett bra liv med sambo, barn, hus och bra jobb, men ibland händer det att minnen kommer upp från exet som det tog slut med för 10 år sedan som man hade världens bästa förhållande med och sedan tog det bara slut och man funderar på tänk om osv.
Och så kommer det vara tills jag ligger på dödsbädden och jag kommer aldrig få svar.
Ibland får man ha sina deppiga dagar med minnen, men 9 av 10 dagar är allt bra.

Fint svar, så jag känner och tänker. Det kommer stanna med mig för resten av mitt liv. Måste ändå kunna lära sig leva med det hur ont det än gör.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av korvmos:

Var där i höstas, fy fan vilken piss-resa det var.
Man kräktes på alla som sa tiden läker alla sår…
Men ta en dag i taget och låt det ta tid och låt dig själv känna och sörja. Jag tog faktiskt också kontakt med psykolog (första gången i mitt liv) det kan också hjälpa att prata med någon annan.
Sedan när du väl börjar känna att det finns ljus i livet, ja helt plötslig har man kommit vidare och kanske träffat någon ny eller hittat fördelarna med att få bestämma helt över sig själv.
Kämpa på och styrkekram.

Tack, jag försöker och ditt svar styrker mig. Det är hemskt nu, hoppas det blir bättre.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av piddau:

Har inte direkt blivit dumpad på så sätt, men har förlorat en bästa vän förra året. Det gör ont, det kommer göra ont. Allt man kan göra är att ta det en dag i taget. Att prata ut med någon nära hjälper, att prata med en psykolog eller liknande hjälper otroligt mycket.

Var inte rädd att söka hjälp, det det är varken svagt eller en dålig idé. Ta hand om dig.

Jag vet, tack för din insikt. Borde kanske göra det.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Tack för alla svar. Ni är underbara! Tack. Mår pissdåligt men ska fan klara det..


signatur

7900XTX
7800X3D

Chefredaktör
Skrivet av alias:

Tack för alla svar. Ni är underbara! Tack. Mår pissdåligt men ska fan klara det..

Du kommer att klara det, jag tror på dig! ❤️

Medlem
Skrivet av alias:

Att bli dumpad av sitt livs kärlek? Hur hanterar man ens det? Jag har tyvärr försökt "hantera" det på mindre bra sätt.
Jag vet inte, vet bara att jag aldrig mått sämre
nsin

Det hände mig på min födelsedag efter 8 år tillsammans.

Det går över! Jag har hittat min nya livskärlek och har hus och barn ihop.

Det blir också bättre !

Tyvärr är det bara håll ut försök göra saker som du gillar och göra. Älta inte för tar bara längre tid och allt blir bara jobbigare. Försök byta tanke om hen kommer in i ditt huvud.

Prata med någon som varit med samma, generellt så tar det längre för män än kvinnor att komma över någon för det har bättre social umgänge att prata ut enligt någon studie jag läste på science.

Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Du kommer att klara det, jag tror på dig! ❤️

Tack, jo jag måste. Finns inget alternativ.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Hator:

Det hände mig på min födelsedag efter 8 år tillsammans.

Det går över! Jag har hittat min nya livskärlek och har hus och barn ihop.

Det blir också bättre !

Tyvärr är det bara håll ut försök göra saker som du gillar och göra. Älta inte för tar bara längre tid och allt blir bara jobbigare. Försök byta tanke om hen kommer in i ditt huvud.

Prata med någon som varit med samma, generellt så tar det längre för män än kvinnor att komma över någon för det har bättre social umgänge att prata ut enligt någon studie jag läste på science.

Du har helt rätt, med socialt umgänge, har ett fåtal vänner, desto färre blev de under vårat förhållande. Tack.


signatur

7900XTX
7800X3D

123
Skriv svar