Bara dyrare versioner av Like a Dragon: Infinite Wealth får New Game+

Robot
Bara dyrare versioner av Like a Dragon: Infinite Wealth får New Game+

Standard Edition berikas inte med spelläget.

#Like-a-dragon-infinite-wealth, #Sega, #nyhetstips


Medlem
Medlem
Medlem
Medlem

signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Ganska ironiskt att man döper spelet till "Infinite Wealth"

Medlem

Ännu ett steg i fel riktning. Bara att hoppas på att en ansenlig andel av de som är intresserade av att spela detta väljer att avstå som en markering.

Medlem

signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Riktigt dumt, men påverkar inte mitt köp, kör alldrig ng+ i såna här 100+ timmar spel ändå.

Medlem

Så himla korkat. Som tur är så kan man alltid uppgradera till en dyrare utgåva sen. Jag kommer helt enkelt köpa grundspelet för att sedan uppgradera när utgåvan bara kostar en hundring eller liknande. Sån här girighet gör mig bara ledsen.

Medlem
Skrivet av Sarato:

Så himla korkat. Som tur är så kan man alltid uppgradera till en dyrare utgåva sen. Jag kommer helt enkelt köpa grundspelet för att sedan uppgradera när utgåvan bara kostar en hundring eller liknande. Sån här girighet gör mig bara ledsen.

Det bästa vore om du (och alla andra som tänkt köpa det) inte gav dem några pengar alls så de fattar att det här är totala dumheter.


signatur

Jätteintressant information.

Medlem

Så idiotiskt… Å andra sidan har jag aldrig ens tänkt tanken på att starta new game plus i dessa spel, ser verkligen inte meningen med det när en ändå har adventure mode att springa runt i.

Medlem

Kör aldrig new game plus, men tråkigt för de som gör det.

Moderator | Testpilot

Som en del andra så kör jag heller inte NG+, men vad de håller på med är extremt dumt. Har inte bråttom att spela detta så jag väntar på rea


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Redaktör
Ponny

That... was a choice.

Några higher-ups har tagit ett beslut här. Räknar med en "förlåt oss"-tweet om ett par dagar.


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Varför inte, så länge folk slänger pengar höger och vänster så bara kör på, först när de slutar stannar man upp och drar i handbromsen och släpper lite på girigheten.

Medlem

Aldrig hört talat om spelet. Kommer nu definitivt aldrig köpa det.

Medlem
Medlem

Gillade första Like a Dragon, men ska dom hålla på sådär så är de boykott direkt.

inget köp med andra ord


signatur

New life, New hope

Medlem

Grattis till er som köper spelet, ni stödjer detta beteendet.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Metroid:

Det bästa vore om du (och alla andra som tänkt köpa det) inte gav dem några pengar alls så de fattar att det här är totala dumheter.

Egentligen. Tyvärr är det så att jag har längtat så länge efter det här spelet att jag inte kan motstå. Hade varit lättare om det var Activision eller UbiSoft. Då hade jag utan tvekan bojkottat det.

Medlem

sega testar var gränserna för oss konsumenter går

Medlem

Väldigt konstigt och dumt beslut. Direkt konsumentfientligt och det finns ingen vinning i det?

Jag har inga problem med att man vill tjäna pengar och då erbjuder extra fluff på olika sätt. Men att låsa funktioner som för de flesta är självklara att ingå är väldigt taktlöst.

Snart kanske man måste köpa Special Edition för att få lov att spara eller pausa spelet.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Grattis till er som köper spelet, ni stödjer detta beteendet.

Egentligen stödjer man främst beteendet om man köper de dyrare versionerna.
Men jo, du har egentligen rätt. Jag försöker bara rättfärdiga mitt köp. =(

Medlem
Skrivet av Sarato:

Egentligen stödjer man främst beteendet om man köper de dyrare versionerna.
Men jo, du har egentligen rätt. Jag försöker bara rättfärdiga mitt köp. =(

You do you. Jag spelar inte serien, men för er som gör det, genom att köpa spelet cementeras beteendet. Surt för er som spelar.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

You do you. Jag spelar inte serien, men för er som gör det, genom att köpa spelet cementeras beteendet. Surt för er som spelar.

Det är ett moment 22. Jag ser det lite som när man sålde Horse Armour till Oblivion. Om man inte köper DLC:t så visar man att man inte vill sponsra det.
Sen så vet vi vart DLC tog vägen efter det däremot. =/

Jag är för mycket av en simp när det kommer till Yakuza-serien helt enkelt.

Medlem

Skitsamma hatar japanska spel eller där karaktärerna är kineser/japaner

12
Skriv svar