Rykte. Metroid Prime 4 kan vara i slutskedet av sin utveckling

Robot
Rykte. Metroid Prime 4 kan vara i slutskedet av sin utveckling
Redaktör
Ponny

Tänk om... vi både får detta och nytt 3d-Mario som lanseringsspel? Man kan drömma (och det gör jag!).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Äntligen!! Nu är det bara upp till FZ att se till att detta stämmer. 😉

Medlem

Utvecklingen startades väl om helt 2019? 🤔

Medlem

Bortsett från utannonserandet som var väldigt tidigt så är det här väl typiskt Nintendo?
De brukar inte direkt dränka oss i trailers innan spelsläppet är nära.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Utvecklingen startades väl om helt 2019? 🤔

Jo, det blir liksom inte lika laddat att det annonserades 2017 pga av detta tycker jag. Väldigt rimligt att spelet skulle släppas 2024/2025 dvs

Hoppas innerligt att det är switch 2 exklusivt och inte gjort för att lira på den gamla.

Medlem

Klart detta blir en launch titel till switch 2.

Medlem

Suck, väntat i evigheter på detta till switch men nu pekar allt på att man måste köpa ny konsol man inte har intresse av annat än för just detta spel...

Medlem

Jag hade ägt en switch idag om detta spel hade existerat, verkar som jag kommer äga en switch 2

Medlem

Hoppas att det släpps till Switch också för jag tänker inte köpa en ny konsol bara för det spelet. Försöker jag intala mig...


signatur

Jätteintressant information.

Gen
Medlem

Känns nästan givet att det blir en lanseringstitel för Switch 2. Minns när Prime kom till GameCube, såg riktigt fint ut (på den tiden) och spelet använde sig av GCs alla funktioner. Nu kanske det är dags för repris?

Medlem

Vad vill ni se i Metroid Prime 4?

Jag hoppas att man får spela någon sektion som Samus med Zero suit kanske som ett stealth uppdrag likt det man fått se i Metroid Zero mission.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Det skulle förvåna mig om detta inte kommer Switch, de utannonserade det till Switch så det skulle bli negativa reaktioner om det var exklusivt till Switch 2.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tänk om... vi både får detta och nytt 3d-Mario som lanseringsspel? Man kan drömma (och det gör jag!).

Jag lägger till Mario Kart och ett 2d-Zelda!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Dags för Nintendo att få tummen ur och visa Switch 2 + Metroid 4.

Medlem

Låter lovande

Skrivet av lonian:

Vad vill ni se i Metroid Prime 4?

Jag hoppas att man får spela någon sektion som Samus med Zero suit kanske som ett stealth uppdrag likt det man fått se i Metroid Zero mission.

https://media.tenor.com/d2WjvVuKYbUAAAAd/zero-suit-samus-metr...

Litet stealthuppdrag kunde ju var häftigt.
Jag hoppas mest (tror också) på att de plockar in massa häftiga 3d fps/action mechanics. Och att det går lite snabbare att transportera sig (göra revisits). Metroid har alltid varit top of the line när det kommer till action, även om fokuset är minst lika mycket på äventyr och stämning.
Sen samtidigt behålla det som gör primetrilogin magisk - stämningen, grymt soundtrack och bossfighter utöver det vanliga. Ingen enkel uppgift - förväntningarna är skyhöga men tror dom kommer klara detta!

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tänk om... vi både får detta och nytt 3d-Mario som lanseringsspel? Man kan drömma (och det gör jag!).

Metroid Prime 4, nytt Mario och nytt F-Zero please!


signatur

"There will be another time"

Medlem

Ändå märkligt att Nintendo låtit det gå 17 år (bortsett från Federation Force)! Trodde Metroid Prime var viktigare än så för Nintendo. Men äntligen är det på G! Som man väntat på det här.

Det måste ju vara så att den omåttligt populära Nintendo DS (med uppföljare) fick väldigt stort fokus hos Nintendo under många år, då Wii U inte riktigt levererade. Jag kan än idag känna sån glädje för Switchen och att de lyckades få till en så fantastiskt bra konsol.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Tänk om... vi både får detta och nytt 3d-Mario som lanseringsspel? Man kan drömma (och det gör jag!).

Exakt! Jag hoppas på den känslan jag hade när Switch lanserades ihop med Breath of the Wild. Jag stod i kön mitt i natten för att hämta ut min Switch, då GameStop hade nattöppet för att fira lanseringen. Det var lite magiskt.

Medlem
Skrivet av Korvfingrar:

Ändå märkligt att Nintendo låtit det gå 17 år (bortsett från Federation Force)! Trodde Metroid Prime var viktigare än så för Nintendo. Men äntligen är det på G! Som man väntat på det här.

Det måste ju vara så att den omåttligt populära Nintendo DS (med uppföljare) fick väldigt stort fokus hos Nintendo under många år, då Wii U inte riktigt levererade. Jag kan än idag känna sån glädje för Switchen och att de lyckades få till en så fantastiskt bra konsol.

Metroid har historiskt inte varit någon storsäljare så det har kanske inte varit någon större prio.
Hela serien från NES till Switch verkar ligga runt 21,5 miljoner sålda exemplar.
Datan i följande är dock lite utdaterad:
https://vgsales.fandom.com/wiki/Metroid#cite_note-sales2-1


signatur

Asus ROG Strix Z370-H Gaming | Intel Core i7-8700K | AMD Radeon RX 6950 XT | Corsair Vengeance LPX 3500 MHz 2x16 GB 16-18-18-38 | Diverse lagring | Fractal Design - Define R5 | Corsair RM1000x

C64 | C64C | NES | Amiga 500 | Mega Drive | Game Gear | SNES | N64 (RGB) | GCN | DS Lite | Xbox 360 | Wii | 3DS XL | Wii U | New 3DS XL | PS4 Pro | Switch

1
Skriv svar