Fz Frukostvanor?

Releasehästryttare
Fz Frukostvanor?

Är själv oftast en mackätare när det kommer till frukosten, men vad äter ni andra oftast?

Medlem

Är en periodare, just nu är det en grov macka med stekt ägg om jag jobbar hemifrån. På kontoret är det ostmacka som erbjuds.


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem

Brukar försöka variera lite grann, oftast macka eller musli och ibland äggröra.

Medlem

Havregrynsgröt med huel-pulver i samt laktosfri mjölk och äppelmos samma till kvällsmat många gånger.


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Äter inte frukost i vanliga fall för min galla blir stressad när jag äter inom timmen efter jag har vaknat, men några klunkar blåbärsyoghurt sitter alltid bra när suget kommer.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Det ser periodvis olika ut.
Fil el yoghurt med flingor och mackor
Havregrynsgröt med sylt och mjölk och mackor
Äggröra med bacon och mackor.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Mackor. Jag föredrar en varm frukost för att vakna, så jag slänger oftast ett par tekakor eller formfranska i brödrosten, toppar med ost, rökt skinka och gurka och brygger en stor mugg kaffe till det. Då klarar jag mig till lunch.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Armhävningar.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Röstade annat. Äter inte frukost alls utan första målet för dagen blir lunchen. Annars kallat periodvis fasta. Klarar mig utmärkt på detta och det är skönt att slippa äta så fort man går upp på morgonen.

Releasehästryttare

Som några av er skrivit redan så missade jag alternativet inget, sorry!

FM-guru
F.d. Sisyr

Tog också annat då jag väldigt sällan äter frukost. Gör jag det så är det för att jag vet att lunchen blir sen, och i så fall kör jag på havregrynsgröt.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Röstade annat. Äter inte frukost alls utan första målet för dagen blir lunchen. Annars kallat periodvis fasta. Klarar mig utmärkt på detta och det är skönt att slippa äta så fort man går upp på morgonen.

Gör likadant. Kanske kaffe eller energidryck på morgonen men ingen mat innan lunchen.

Medlem

Äter frukost vid lunchtid. Normalt när jag jobbar hemma så blir det havregrynsgröt med lingon och en slev proteinpulver. Sen om man vill kalla det lunch eller inte är en annan sak, jag kallar alltid första målet för dagen för frukost (brukar hänvisa till engelskans "breakfast", dvs att bryta fastan). Vissa dagar äter jag rester från middagen innan istället och om jag är på kontoret så går jag ut och käkar på restaurang och då varierar det så klart beroende på vad resten är sugna på.

Medlem

Kaffe, viktigast av allt!
Fil med müsli

De ovanstående är varje dag. Ibland blir det kanske en apelsin/äpple, eller annan frukt, men inte alltid.

Medlem

Snus o kaffe... Då Överlever man både tredje världskriget och chefen

Quake-konnässsör

Har inte ätit frukost på 20 år.

Skribent

Allt som oftast blir det havregrynsgröt med en skivad banan och kanel i. Vanligtvis med en kopp kaffe, men har börjat dra ner lite på det och kör grönt te då och då istället.

Inaktiv

Fastnat för smoothien. Snabbt o enkelt som går att dricka och variera i oändlighet o enkelt att få med nyttigheter utan att det smakar.

Grunden är mix bär, grönkål & spenat + honung + probiotika yoghurt. O det smakar som yoghurt.
Rekommenderas

"I en ny sammanställning som Svenska Dagbladet har gjort sticker två grönsaker ut som extra näringsrika: spenat och grönkål."

Medlem

Mackor, mackor, mackor. Vita, fluffiga mackor, runda mackor, rostade mackor, dubbelvikta mackor, stekta mackor, källarfranska, tekakor, ciabatta. Hade jag bott själv hade jag nog kunnat leva på mackor och bröd i alla dess färger och former.

Därutöver vill jag ofta ha både något varmt och kallt att dricka till frukost så mackor, kaffe och energidryck är en ganska vanlig kombo och även de tre grejer jag klickade i. Dryckerna kan eventuellt kombineras till en Starbucks-produkt från den lokala mataffären eller t.ex. en islatte från Espresso House till överpris om lönen nyligen dykt upp.

Tveklöst dagens godaste mål mat!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det ser periodvis olika ut.
Fil el yoghurt med flingor och mackor
Havregrynsgröt med sylt och mjölk och mackor
Äggröra med bacon och mackor.

Prövat mackor med mackor?


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av 4liv3:

Prövat mackor med mackor?

Jag är en mack-människa tycker om mackor


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Chefredaktör

En kopp te och en snus!

Medlem

Ser fram emot frukosten varje morgon. Utan den skulle det vara mycket segare att gå upp.
Oftast två ägg, havregröt med jogurtkvarg och en klick jordnötssmör.

Medlem

Kokar fiberhavregryn och har kanel på och kompletterar med fiberringar och yoghurt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Äter inte frukost.

Medlem

Inget, äter inte frukost. Förutom en kopp brunt guld.

Medlem

En portion havregrynsgröt (m. smörklick på fredagar). Två lingongrova m. gräddost. Kaffe.

Stadig frukost och ett avsnitt Arkiv X är måste för mig för att komma igång 04.45

Medlem

Kaffe 06:10 och matlådan vid 09:00

Medlem

Äter vanlig lagad mat, vad jag nu har lagat för något. Vet inte varför just frukost måste bestå av flingor och andra saker diverse mega-corporations har bestämt är "frukost".

Dödgrävaren

Ägg å bacon

12
Skriv svar