Palworld sålde över 1 miljon kopior på 8 timmar

Robot
Palworld sålde över 1 miljon kopior på 8 timmar

Palworld går från klarhet till klarhet.

#Palworld, #pokemon


Medlem

Finns på gamepass med. Värsta dynga jag spelat någonsin 👎

Medlem

Kör på GamePass, inget spel jag skulle köpa men det är jäkligt kul på gamepass iaf, är nog roligaste överlevnadsspelet jag testat.

Medlem

Spelet har gått mig helt under radarn. Det känns som jag lever under en sten.

Undrar genom vilka kanaler det marknadsförs? -

  • TikTok och Snapchat?

  • Twitch-streamers?

  • Youtube?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Guld:

Finns på gamepass med. Värsta dynga jag spelat någonsin 👎

Verkar väldigt poppis. Vill du utveckla?

Vore det inte för dess art style och saknaden av ett genomgående tema i utrustning osv, så ser det absolut ut som ett kul koncept. En mer "seriös" variant av ett liknande spel hade varit väldigt intressant.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Spelet har gått mig helt under radarn. Det känns som jag lever under en sten.

Undrar genom vilka kanaler det marknadsförs? -

  • TikTok och Snapchat?

  • Twitch-streamers?

  • Youtube?

Känns som många större spel kan gå under ens radar. Visar ju nyheten om största spelen på Steam förra året. Vissa hade man ju aldrig hörttalas om, fast man är inne på FZ varenda dag. Kan ju dock inte hålla reda på allt.

Medlem
Skrivet av Gaara:

Kör på GamePass, inget spel jag skulle köpa men det är jäkligt kul på gamepass iaf, är nog roligaste överlevnadsspelet jag testat.

Är det singleplayer, coop eller multiplayer?
Med coop menar jag att man måste ha tre vänner att spela med, annars kan man lägga ned.

Medlem
Skrivet av Håkan:

Är det singleplayer, coop eller multiplayer?
Med coop menar jag att man måste ha tre vänner att spela med, annars kan man lägga ned.

Du kan köra singleplayer/offline men det är nog roligare online med vänner i coop/multiplayer. Jag har bara gamepass för konsol och får då inte spela online tydligen.

Medlem

Jag har kul än så länge, är ju helt underbart


signatur

Switch, PC och Dödsmetall.

Medlem

Det är förvånansvärt välpolerat för att vara så early access. Ska bli kul att se hur det utvecklas. Hoppas på att utvecklarna tar tillvara på hajpen.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Releasehästryttare

Va tvungen att ta en paus för att äta lite, men blir in och grinda igen strax!

Medlem
Skrivet av Guld:

Finns på gamepass med. Värsta dynga jag spelat någonsin 👎

Jag var sugen på spelet när jag såg trailers, men sen gick jag in på youtube och kollade gameplay när det var släppt och blev totalt avtänd.

Medlem

Testade det en snabbis, och det jag kan säga är att vissa delar av spelet är riktigt skoj och det finns mycket potential, men man känner verkligen av Early Access på sina ställen, och framför allt själva byggandet är riktigt kasst. Man kan inte flytta saker, och man får inte tillbaka allt om man förstör den för att kunna placera om den. Att stå och hålla in F när man craftar är heller inte en så värst rolig mekanik.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Testade det en snabbis, och det jag kan säga är att vissa delar av spelet är riktigt skoj och det finns mycket potential, men man känner verkligen av Early Access på sina ställen, och framför allt själva byggandet är riktigt kasst. Man kan inte flytta saker, och man får inte tillbaka allt om man förstör den för att kunna placera om den. Att stå och hålla in F när man craftar är heller inte en så värst rolig mekanik.

Dina pokemon kan bygga åt dig


signatur
Medlem

Har spelat hela dagen med sonen, han är 7 och jag +40, båda har haft galet kul med Palworld. Sitter på varsin konsol i samma rum.

Medlem
Skrivet av JompaSmash:

Har spelat hela dagen med sonen, han är 7 och jag +40, båda har haft galet kul med Palworld. Sitter på varsin konsol i samma rum.

Låter grymt, vi tvingas sitta och byta handkontroll mellan varandra.

Medlem
Skrivet av Empa:

Dina pokemon kan bygga åt dig

Jag vet, det har hänt att någon har kommit och hjälpt mig bygga ibland, men oftast är de upptagen med annat. Att förlita sig på sina pals känns som något som funkar om man ska ut och upptäcka världen. Placera ut lite byggen och när man kommer tillbaka så är allt färdigt. Men när jag vill ha sakerna direkt, ex tillaga 10 ägg innan jag sticker iväg på äventyr, så tar det sjukt lång tid, även med hjälp av en fire pal som gör att det tillagas snabbare. Men detta kanske är något som går snabbare ju högre level ens pals är? Det jag dock stör mig mest på är själva byggandet. Ett exempel. Jag byggde ett hus och ville bygga en övervåning. En trappa gick inte att placera pga att det var en yttervägg i närheten, så jag fick riva den väggen, bygga trappan och sen bygga tillbaka väggen. Ingen logik överhuvudtaget. Det är även dåligt att man inte kan flytta på det man har byggt, som arbetsbänk, sängar och andra möbler.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Låter grymt, vi tvingas sitta och byta handkontroll mellan varandra.

Ja, det öppnar verkligen upp spelvärden om man vill spela ihop med sina barn och när dom spelar med besökande kompisar. Så många spel som bara är online co op/multiplayer.

Medlem
Skrivet av JompaSmash:

Ja, det öppnar verkligen upp spelvärden om man vill spela ihop med sina barn och när dom spelar med besökande kompisar. Så många spel som bara är online co op/multiplayer.

Hade gärna kört Palworld utan skjutvapen och dylikt just för dotterns skull. Men det finns ju trevligare delar att visa.

Medlem

Jösses... är det verkligen värt att prova?

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Testade det en snabbis, och det jag kan säga är att vissa delar av spelet är riktigt skoj och det finns mycket potential, men man känner verkligen av Early Access på sina ställen, och framför allt själva byggandet är riktigt kasst. Man kan inte flytta saker, och man får inte tillbaka allt om man förstör den för att kunna placera om den. Att stå och hålla in F när man craftar är heller inte en så värst rolig mekanik.

Du får tillbaka alla resurser när du river det du byggt, även sånt som höll på att bearbetas inuti.

EDIT: Om man låter saker gå sönder för att man tar bort dess support (typ golvet det står på) så tror jag däremot det försvinner... Man får var lite försiktig.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Väldigt polerat och flyter bra för ett early-accces spel. Har haft riktigt roligt några timmar idag. Känns som en mindre komplicerad version av Ark som jag själv aldrig orkade sätta mig in i.

Medlem

Ser intressant ut, osäker på om jag kommer prova men ser det ser välgjort ut.

PS: Varför ser deras Pokepals ut mer som Pokemon än de senaste generationerna med pokemon har gjort? xD


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Finns gratis på game pass


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Kört typ 19h nu, de är fansiken riktigt kul. Hade mitt 12-åriga jag vetat att han skulle spela det här någongång hade han storknat, allt jag kunde drömt om... då iaf. Har såklart sina brister som sånna spel så ofta har. Saknar såklart saker som story, djup, världsbyggande... oklart hur lång tid det kommer lyckas hålla en fängslad nu 20 år senare, men redan nu är de ju klart värt sina pengar.

Medlem
Skrivet av bson:

Kanske intressant för er som testat på game pass men inte tyckte om spelet. Tydligen är spelet där en 3-6 månader gammal build? https://www.reddit.com/r/XboxGamePass/comments/19bgst8/confir...

Intressant, hoppas att det uppdateras snart. Annars är spelet tydligt märkt med game preview så det är väntar med mycket buggar.

Medlem

Jodå. Det var kul. Väldigt liten text bara. En större font behövs. Men det är version 1 som körs, via Game Pass, så det kommer.

Medlem
Skrivet av bson:

Kanske intressant för er som testat på game pass men inte tyckte om spelet. Tydligen är spelet där en 3-6 månader gammal build? https://www.reddit.com/r/XboxGamePass/comments/19bgst8/confir...

Aha, tänkte jag också att det kändes annorlunda jämfört med vad man sett på youtube. Framför allt har jag märkt att många ljud och animationer är annorlunda. Förhoppningsvis så fixas det så fort som möjligt.

Gillar det trots att jag kör GP och ev kör en äldre version.

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Finns gratis på game pass

"Gratis"

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Finns gratis på game pass

Game pass är inte gratis.

Skriv svar