Senaste spelet du klarade?

Medlem

Death's Door, väldigt bra spel som påminner lite om Zelda på snes

Medlem

Baldur's gate 3 (PC), tog typ 10 timmar innan jag kom in i spelet, men sen jäklar kunde jag inte släppa det.
Förstår varför det har vunnit så många priser!!


signatur

AMD Ryzen 7 78003DX
Asus TUF RTX 4080
HyperX Fury 32GB 6000MHz
WD SN850 1TB

Medlem

Avatar Frontiers of Pandora 🌴🙌👌

Medlem

Prince of Persia (SNES)

Efter att aldrig ha klarat av det som barn (kom till level 18 då) så blev det äntligen revansch.
Trevligt spel med fin grafik och musik. Smått frustrerande till och från då det är väldigt oförlåtande och minsta feltryck så får man göra om en massa

Medlem

Terminator - Resistance (Xbox Series X)

Medlem

Körde igenom ”The Messenger”. Startade spelet lite av en slump då jag googlade upp bra metroidvania spel å då dök detta upp i flödet.

Det såg inte mycket ut för världen efter första banorna men jag blev väldigt förvånad när spelet skiftade fokus både en och två gånger. Mycket bra spel som jag varmt kan rekommendera.

Medlem
Skrivet av oldfatbaldguy:

Terminator - Resistance (Xbox Series X)

Vad tyckte du om det? jag sitter med det nu, tycker det är jäkligt bra, stämning är helt rätt

Medlem
Skrivet av Gaara:

Vad tyckte du om det? jag sitter med det nu, tycker det är jäkligt bra, stämning är helt rätt

Håller med. Atmosfären, musiken och miljöerna vart riktigt, riktigt bra. Kändes som att tillverkarna tagit tillvara på källmaterialet och jag levde mig verkligen in i spelet, kändes som man vart på plats ibland 😊. Kommer minnas detta spelet med glädje och håller det varmt om hjärtat 😊

Medlem

Nu har man klarat av spiderman 2, slutet var lite utdraget men ändå ett riktigt bra spel.

Medlem

Remnant 2 med en polare i co-op.

Helt OK likt det första.

Betyg: 3/5


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Terminator Resistance (Xbox), riktigt kul spel, över mina förväntningar.

Medlem

Körde igenom ”Deliver us Mars” idag. Startade spelet igårkväll så det får väl vara ett bra betyg tycker jag.

Slutet hade mycket att önska men gillade man det första spelet så kommer man gilla 2an också. Uppföljaren har lite mer matig story.

Medlem
Medlem

Final vendetta

Medlem

Mystic Defender, Mega Drive.


signatur

Besök oss gärna på POPKORN.nu och ha en bra dag! ;)

Medlem
Skrivet av Ghost Writer:

Spelade det än del på minMega drive men klarade det aldrig. Uppfattade inte heller att det faktiskt är en uppföljare till Spellcaster på Master System även om jag tyckte stilen var snarlik. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Mystic_Defender

En cool grej med Spellcaster var att det byte genre och blev ett

shoot em up spel

i slutet.

Medlem

Sea of Stars,
väldigt bra spel som jag varmt kan rekommendera. Storyn kunde dock ha varit lite tightare, kändes lite seg i början och utdragen mot slutet. Man kunde ha kortat ner spelet med några timmar. Rekommenderar dock att att man siktar in sig på att klara spelets true ending då sista boss fighten är riktigt utmanade och rolig.

Grafik 5/5
Ljud 4/5
Gameplay 4/5
Story 3/5

Totalt 4/5

Medlem
Skrivet av Lauchen:

Sea of Stars,
väldigt bra spel som jag varmt kan rekommendera. Storyn kunde dock ha varit lite tightare, kändes lite seg i början och utdragen mot slutet. Man kunde ha kortat ner spelet med några timmar. Rekommenderar dock att att man siktar in sig på att klara spelets true ending då sista boss fighten är riktigt utmanade och rolig.

Grafik 5/5
Ljud 4/5
Gameplay 4/5
Story 3/5

Totalt 4/5

Har ju spelat ut the Messenger och påbörjat resan i sea of stars och för det mesta känns det som ett bra spel.

Medlem

Cyberpunk 2077 & Cyberpunk 2077: Phantom Liberty

Medlem

Robocop Rogue City (xbox SX), helt okej spel, ger det 3 av 5 i underhållning.

Medlem

Resident Evil 2 (remake), det va jäkligt skoj

Medlem

Metroid Prime Remastered

Tredje gången som jag köper detta spel, men första gången jag lyckas avsluta. En stor inre seger då originalet köptes redan på release till gamecube 2003. Tycker det är intressant att jämföra med Halo CE som släpptes runt samma tid. Tyckte då att Metroid kändes väldigt gammalt i jämförelse, och kunde inte alls instämma i hyllningarna från nintendo-boysen i Super Play.

Halo satte så många nya standarder, som exempelvis regenererbar hälsa, checkpoints, grym coop, fordon med bra fysik i FPS, att bara kunna bära två vapen åt gången - och att samtliga dessa vapen hade sina syften och var balanserade och gångbara genom hela spelet, fantastisk musik som inte spelades hela tiden vilket blev mer effektfullt, inga bossar eller särskilda difficulty-spikes, grym 2-spaksstyrning med knappt märkbart autoaim, dedikerade knappar för melee och granater etc etc etc... Det kändes som att en historisk stapel drogs där som placerade Metroid i forntid och Halo i framtid.

Sen denna lysande höjdpunkt har dock spelutvecklingen rullat åt fel håll i väldigt många aspekter och när jag idag spelar Metroid Prime igen dras jag tillbaka till en tid jag tyckte mer om, där spel krävde lite mer engagemang, och där varje spel ej var för alla. Det skapar en mysig varm känsla som bär mig genom de delar av spelet som trots allt aldrig varit särskilt bra. När jag till sist och med gedigen kraftansträngning lyckas klå sista bossen känns helhetsintrycket fantastiskt. Ett buggfritt, patchfritt, oldschool, inte för stort, inte för lätt eller svårt spel med tydlig början och slut.

Ett spel som i sin kontext är bättre nu än då.
Betyg 5/5 och mitt GOTY 2023

Medlem

Denna vecka klarade jag Ratchet & Clank (2016) på min PS5 och Marsupilami Hoobadventure på Series X.

(Jag har en 1,5-åring hemma.)


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Dead Rising 4, helt underbart spel som jag totalt förbi sett genom åren

Medlem

Spider-Man Miles Morales blev första spelet i år som jag spelade igenom. Gillade det. Tyckte det var roligare än det första av någon anledning. Lite mer fokuserat kanske. Kanske skall ta mig an Spider-Man 2 ändå. Varit lite tveksam till det. 🤔

Medlem
Skrivet av AndyZedd:

Dead Rising 4, helt underbart spel som jag totalt förbi sett genom åren

Fina minnen har jag från 1an 👍 hur står sig 4an jämfört med 3an?

Klarade ut steamworld build nu på söndagen. Mycket trevligt spel.

Medlem
Skrivet av Kavakava83:

Fina minnen har jag från 1an 👍 hur står sig 4an jämfört med 3an?

Klarade ut steamworld build nu på söndagen. Mycket trevligt spel.

Har bara spelat fyran Tänker köpa trean men vill just inte nu ge 449 för den

Medlem

Resident Evil 4 Remake - VR Mode på PSVR2


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jusant. Mysigt spel där man ska klättra uppför en stenpelare och utforska en övergiven bosättning. Det enda negativa med spelet är att hoppen man ibland måste göra för att nå nästa avsats ganska ofta blir fel.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Red deadredemption 2

Från början förstod jag inte vad grejen var med det här spelet om jag ska vara ärlig. ALLA tokhyllar det men ett tag kändes det bara segt, ett jävla ridande fram och tillbaka utan att det händer något. Man rider i fem minuter och skjuter ihjäl lite folk, rider i fem minuter till och lägger pengar i en bössa. Inte speciellt sexigt. Jag såg naturligtvis spelets kvaliteter och den imponerande världen med alla dess detaljer men känslan av det knappt hände något fanns hela tiden där.

Någonstans i tredje akten släpper det och jag börjar förstå att jag har spelat fel hela tiden. Red dead redemption är inte ett spel man ska ha bråttom i och när man väl inser det har man ett av de mest imponerande spel man kan spela framför sig. Planerar redan att spela det igen för det känns som att jag missade mycket och det är inte ofta jag känner att jag vill spela om ett spel direkt efter sluttexterna

5/5


signatur

Cause i need to watch things die

Skriv svar