Indiana Jones and the Great Circle avtäckt!

Robot
Indiana Jones and the Great Circle avtäckt!

Blir både första- och tredjeperson. Men blir det succé? Rösta!

#indiana-jones


Medlem

Såg långt ifrån färdigt ut. Grafiken ser ut som remastern till ps3 spelet mafia 2 och first person är ett sinnesjukt uselt designval. Lågvattenmärke

Medlem

Var kul när jag kände igen hemstaden Uppsala Men håller med, vet inte om förstapersonperspektivet var bästa valet eller om grafiken kändes speciellt imponerande. Kommer nog testa på Game Pass någon gång men är inte jättepepp.

Skribent

Det var väl väntat att Machine Games skulle göra ett FPS. Men jag hoppades verkligen att de inte skulle göra det i detta fall. Men men. Sånt är livet.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem

Svårt att avgöra utifrån det lilla man fick se men det kändes som att de lyckats hitta rätt balans mellan pussel, action och äventyrsfilm. Jag tror det kan bli bra.

Medlem

Skönt att de vågade göra något nytt och inte släppa ytterligare en Tomb Raider-kopia på marknaden.

Medlem

Det kan säkert bli bra men aning besviken att de inte satsade fullt ut på tredjepersonsperspektiv.

Medlem

…och självaste Todd ”Starfield” Howard är inblandad…😎

Medlem

Som gammal fanboy av Indiana Jones and the Fate of Atlantis, så sved det väl lite innanför västen,
men men... lär väl naturligtvis prova


signatur

PC Specs: (ASUS Prime Z690-P, Intel Core-i5-12600K, Gigabyte Geforce RTX 3070,
Corsair 32GB DDR5, Corsair RM750, Windows 11 Pro)
Other machines: (Commodore 64, Commodore Amiga 500, Atari 1040STF, Sinclair Spectrum 48k) and consoles (Sega Master System, Sega Saturn, Sega Dreamcast, Nintendo NES, Nintendo Gamecube, Nintedo Switch, Sony Playstation, Sony Playstation 2, Sony Playstation 3, Microsoft XBOX, Microsoft XBOX 360)

Dex
Medlem

Såg rätt intressant ut! Ska bli kul och se mer. Som andra sagt var jag också lite besviken på att det är "första person" men det är ju det Machinegames är vana vid så är kanske klokt.

Kna dock inte riktigt bestämma mig om jag gillar eller inte gillar att Indy ser ut som Harrison Ford. Hade nästan föredragit att dom hade gjort sin egen version, men det hade förmodligen också känts väldigt konstigt skulle jag tro

Medlem

Jag tycker det ser lovande ut. Grafiken stör mig inte alls; om gameplay är kul återstår väl att se.

FM-guru
F.d. Sisyr

Då är jag väl motvalls och säger: gött med förstaperson!

Skrivet av Dex:

. Hade nästan föredragit att dom hade gjort sin egen version, men det hade förmodligen också känts väldigt konstigt skulle jag tro

Ja precis som med Avengers spelet


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Medlem

Tyckte det såg grafikmässigt bra ut, inget banbrytande men fortfarande bra
Svårt att säga något gameplaymässigt när allt var ihopklippt som det var, härligt med förstaperson när i stort sett alla äventyrsspel annars är tredjeperson.

Redaktör
Ponny

Jag blev alldeles till mig. Kanske inte "all there" grafiskt, men... känslan! Gåshud. Är numer definitivt det spelet jag ser mest fram emot i år. Trodde skiftet till förstaperson skulle störa mig, men jag fick goda vibbar.

Måste se trailern en gång till. Får bli å väcka sambon!


signatur

En Bamseponny av folket

Otroligt trist grafik för att vara 2024.

När man ser gameplay mellan 1:57 - 2:07 så ser det ut som ett spel gjort för Xbox 360. Nästan. Men inte långt ifrån. Spelet är säkert bra story mässigt osv. Men det måste se bättre ut än sådär 2024. För många av oss är grafiken viktig för att spelet som helhet ska vara riktigt bra.

Man får hoppas att dom släpper detta senare i år och med rejält uppiffad grafik...

Moderator | Testpilot
Skrivet av Mikael Berg:

Då är jag väl motvalls och säger: gött med förstaperson!

Säger samma. Allt man kan göra med piskan hade nog inte blivit lika bra om man kört tredjeperson alá Uncharted. Nu är det lätt att sikta högt mot ansiktet, lågt mot benen, mot vapen och diverse annat och få en härlig känsla också.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

jag diggade det, överraskad att det var fps, cinematiska spel brukar ju ofta vara thirdperson.

men made tanke på att dom är duktiga på att skapa scener som denna, som inte hade funkat i thirdperson kmr det nog bli fint tror jag

Medlem

Väldigt positivt överraskad att de verkar ha fattat vad Indy handlar om. Mer äventyr och mindre action är ju något som Uncharted och Tomb Raider gärna fått haft också.

Medlem

Över förväntan. Trodde dock man skulle kunna byta mellan fpv och 3e person som typ metal gear.
Blev dock lite förundrad om de har rättighet att använda Harrison Fords ansikte för liknar inte helt honom.. och med tanke på senaste filmen finns det bra digitala ansikten som lucas film har, annars har de misslyckats där.

Medlem

Det här såg så bra ut. Hype.

Redaktör
Skrivet av Mikael Berg:

Då är jag väl motvalls och säger: gött med förstaperson!

Komma här och vara positiv!


signatur
Medlem

Ser sjukt bra ut! Fy fasen, bättre än vad jag kunde tänka mig. Diggar förstaperson skarpt.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Intrycket är lite blandat, men potentialen finns där. Mycket beror på hur de kommer balansera gameplay och cinematics. Jag tror att det kan bli bra.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ser riktigt lovande ut tycker jag! Man ser och känner Wolfenstein-andan... fast Indiana. Kommer bli bra!

Medlem

Vet inte om folk är förlåtande för att det är en svensk studio men detta ska alltså vara xbox svar på uncharted och i jämförelse med uncharted 4 som släpptes för 8(!) år sedan så är detta inte i närheten grafiskt, animationerna var inte imponerande och återigen så ville en majoritet ha tredjepersons vy. Allt xbox tar i blir verkligen skit

Medlem

Mera Indy är ju alltid trevligt men föredrar som många andra här helt klart tredje-person. Rätt fejs men fel röst dock.

Redaktör
Skrivet av Dengode:

Vet inte om folk är förlåtande för att det är en svensk studio men detta ska alltså vara xbox svar på uncharted och i jämförelse med uncharted 4 som släpptes för 8(!) år sedan så är detta inte i närheten grafiskt, animationerna var inte imponerande och återigen så ville en majoritet ha tredjepersons vy. Allt xbox tar i blir verkligen skit

Vänta med att döma spelet tills det är släppt. Och Machinegames är en bra studio: Wolfenstein-liren har svinbra vapenkänsla och grym estetik. Studion bildades dessutom av ett gäng Starbreeze-avhoppare som hade gjort det fenomenala Riddick. Vilket inte måste betyda att Indy blir bra, men det är en bra studio.


signatur
Medlem
Skrivet av ulphen:

Väldigt positivt överraskad att de verkar ha fattat vad Indy handlar om. Mer äventyr och mindre action är ju något som Uncharted och Tomb Raider gärna fått haft också.

Såg nyligen igenom alla filmerna i förberedelse för den sista, och tycker nog det Indy handlar om är en bra balans mellan de två. Men det behöver ju inte nödvändigtvis vara så i datorspel. Peka-och-klicka äventyrsspelen är ju t.ex. helt fantastiska

Skrivet av RaymonD:

Över förväntan. Trodde dock man skulle kunna byta mellan fpv och 3e person som typ metal gear.
Blev dock lite förundrad om de har rättighet att använda Harrison Fords ansikte för liknar inte helt honom.. och med tanke på senaste filmen finns det bra digitala ansikten som lucas film har, annars har de misslyckats där.

Tror inte det har något med rättigheter att göra. Det ser ut som att de gjort det bästa de kunde för att skapa en likhet. Alla ansiktsdrag finns ju där, med Fords signaturärr. I vissa scener ser han "spot on" ut, helt uppenbart Ford, medan i andra ser han ut som halvtaskig fan art på Artstation. Tror det har med riggingen och animationen att göra, för jag kan nästan garantera dig att om du ser den statiska modellen de skapade av Ford så är den 98% lik, men vi vet ju vid det här laget hur Ford rör och uttrycker sig, och det är tyvärr väldigt svårt att återskapa utan performance capture av Ford själv eller någon imitatör.

Skrivet av Tomas Helenius:

Vänta med att döma spelet tills det är släppt. Och Machinegames är en bra studio: Wolfenstein-liren har svinbra vapenkänsla och grym estetik. Studion bildades dessutom av ett gäng Starbreeze-avhoppare som hade gjort det fenomenala Riddick. Vilket inte måste betyda att Indy blir bra, men det är en bra studio.

Tyvärr är dagens MachineGames inte samma MachineGames som skapade Wolfenstein-spelen. Det har varit en del omsättning av nyckelpersonal de senaste åren, och det vi ser här i trailern tycker jag är ganska representativt av detta.

Min egen största besvikelse är väl att spelet ser lite väl lågbudget ut...

Medlem

Tveksamt positiv. Om storyn är bra så ger jag det ett försök även om jag inte är ett fan av första-person. Animationerna hopas jag att de jobbar vidare på för det såg väldigt stelt och tråkigt ut. Ett indiana jones spel förtjänar att bli lika bra och snyggt som ett next-gen Uncharted spel men dessvärre ser detta inte ut att bli fallet.

Skriv svar