Få intressanta spel 2024

Medlem
Få intressanta spel 2024

Just nu känner jag att det är väldigt få spel som släpps i år som intresserar mig, på rak arm kommer jag på Tekken 8, Final Fantasy VII Rebirth och Paper Mario: The Thousand-Year Door, Paper har jag ju redan på GC men aldrig testat, men med småbarn är det lite svårare att spela ett långt Rog inne i hobbyrummet på tjock tvn, lite lättare att starta switchen i sängen och spela.

Av de spel som släpptes förra året testade jag endast Wild Hearts, Ravelok och Sonic Superstars. Jag tror inte det har varit så få nysläppta titlar som jag har köpt som nu, men så köpte jag runt 80 nya som i icke begagnade spel förra året. Bara för någon vecka sedan fick jag hem 32 Xbox One/Series X spel från tradera.

Köper ni fler eller färre nya spel?

Jag hoppas på att Nintendo visar och släpper ny hårdvara i år så året blir lite mer spännande. Jag ser enorm mycket fram emot Blue Protocol men det vet man aldrig när det når oss.

Medlem

Köper färre spel nu överlag, 1-2 spel om året, inte för att jag nödvändigtvis är mindre intresserad, har inte tid att spela igenom fler oftast(om man inte går på kortare spel). Sen har jag en gigantisk backlogg som jag aldrig kommer komma igenom.

Har precis införskaffat en Switch OLED så har ett gäng spel att lira de kommande 2 åren på den..

Medlem
Skrivet av wololo:

Köper färre spel nu överlag, 1-2 spel om året, inte för att jag nödvändigtvis är mindre intresserad, har inte tid att spela igenom fler oftast(om man inte går på kortare spel). Sen har jag en gigantisk backlogg som jag aldrig kommer komma igenom.

Har precis införskaffat en Switch OLED så har ett gäng spel att lira de kommande 2 åren på den..

Bara till Xbox One/Series X, PS4/5 och switch har jag över 100 spel i backlog, räknar jag in äldre konsoler är det enormt mycket mer.

Medlem

2024 kommer bli ett bra spelår.
Jag köper spel som jag vill spela, bygger ingen backlogg även fast det blivigt en liten backlogg nu.
Det är pga man fastnat i multiplayer spel igen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

2024 kommer bli ett bra spelår.
Jag köper spel som jag vill spela, bygger ingen backlogg även fast det blivigt en liten backlogg nu.
Det är pga man fastnat i multiplayer spel igen.

Har nästan helt och hållet slutat med multiplayer, de tar enorm tid, med småbarn som kan vakna mitt i natten är det väldigt svårt att spela rankat.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Har nästan helt och hållet slutat med multiplayer, de tar enorm tid, med småbarn som kan vakna mitt i natten är det väldigt svårt att spela rankat.

Det är inte riktigt tävlingsinriktad multiplayer jag spelar. Jag ser det inte som "tävling" även fast det ingår att bka ta ihjäl andra spelare men det känns mer som en i levelseinriktad PvPvE multiplayer


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Det är inte riktigt tävlingsinriktad multiplayer jag spelar. Jag ser det inte som "tävling" även fast det ingår att bka ta ihjäl andra spelare men det känns mer som en i levelseinriktad PvPvE multiplayer

Jag spelar Valorant, CS och Halo multiplayer när jag väl spelar online. Och så är jag sugen på Blue Protocol.

Medlem

2023 köpte jag väldigt många spel! Många bra släpp faktiskt. 2024 ser ut som det kommer bli färre. Förhoppningsvis släpps det en del Indie titlar som man inte har på radarn ännu eller bra reor på spel i backloggen. Steam Decken behöver rastas lite och där kör jag nästan enbart indie.

Men ja 2024 ser lite klent ut just nu.

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Jag spelar Valorant, CS och Halo multiplayer när jag väl spelar online. Och så är jag sugen på Blue Protocol.

Ja det är betydligt mer tävling än det jag spelar, jag spelar ett spel som heter Ghosts of tabor.
du kan tänka Escape from Tarkow fast i virtual reality


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

KoP
Medlem

Köper knappt AAA titlar längre då det är få spel som intresserar. Är på indiescenen jag får mitt intresse för spel stillat nuförtiden.

Medlem
Skrivet av KoP:

Köper knappt AAA titlar längre då det är få spel som intresserar. Är på indiescenen jag får mitt intresse för spel stillat nuförtiden.

Kan inte minnas att jag har spelat igenom ett enda indie spel 😅

Medlem

Köpte du över 80 spel förra året men bara "testade" 3st så kanske det är dags o tänka om, kanske köpa färre om man ändå inte har planer på att spela dem...

Men visst tycker du det är kul att samla på spel så visst kör hårt.

Själv köper ungefär lika många spel som vanligt, 0-2spel i månaden beroende på vad som kommer. Gamepass o serier tar mycket tid.

Medlem

Har en paus från nya lir just nu, och kör retro. Spelar det bästa spelet som någonsin skapats just nu.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Tycker 2024 ser mycket starkare ut än 2023, men håller mig främst till kombinationen Game Pass + Biblioteket. Vilket gör att jag typ lyckas spela det mesta jag vill under året

Releasehästryttare
Skrivet av Siegfried:

Kan inte minnas att jag har spelat igenom ett enda indie spel 😅

Medlem

Tittar inte på indie film eller lyssnar på indie musik heller. Tycker indiespel har kännts så mycket hemmasnickeri.

Medlem

Håll er till ämnet: vilka intressanta spel man kan få 2024

Medlem

Nytt "Life Is Strange" liknande spel från DON’T NOD.

Lost Records: Bloom and Rage

Sim
Medlem

https://twitter.com/austin_walker/status/806390745330499586?l...

Skrivet av Siegfried:

Tittar inte på indie film eller lyssnar på indie musik heller. Tycker indiespel har kännts så mycket hemmasnickeri.


signatur

Arff

Medlem

Finns flera spel som jag ser fram emot riktigt mycket i år, så inga klagomål angående utbudet från mig.

Däremot så köper jag färre spel nu. Helt enkelt för att jag har byggt på mig en sådan löjligt stor backlogg under ett antal år så jag har bestämt mig för att bara köpa spel som jag verkligen vill spela.

Medlem

Jag tycker de släpps för mycket spel intressanta spel! Bara nu första kvartalet så vill jag spela Helldivers 2, Final Fantasy VII Rebirth, Dragons Dogma 2, Rise of the Ronin. Jag får panik!!🤣 Räcker med max ett stort spel varannan, vartredje månad för mig!

Medlem
Skrivet av Siegfried:

Tittar inte på indie film eller lyssnar på indie musik heller. Tycker indiespel har kännts så mycket hemmasnickeri.

Jag hör vad du säger. Jag tycker AAA-titlar känns så hjärndöda och blodsugande idag, och jag gillar att ha blod och hjärnceller kvar i min kropp.


signatur

Carbonara görs inte med grädde.

KoP
Medlem
Skrivet av Siegfried:

Kan inte minnas att jag har spelat igenom ett enda indie spel 😅

Då har du missat en hel del bra historieberättande. 😐

Medlem

Håller tummarna för att Blade Runner 2033: Labyrinth blir bra. Skaparna av bl.a. Stray.
Har typ tröttnat på spel som nästan enbart går ut på att banka fiender så försöker hitta narrativ-drivna spel med bra inlevelse och stämning.

Little Nightmares 3 kan nog bli grymt. Denna typ av spel funkar för mig när man sugs in i stämningen i spelet och det har roliga pussel. Ettan håller jag väldigt högt, tvåan var helt ok men inte like bra.

Medlem

Vi får nog vänta åtminstone till våren innan vi börjar få koll på vad som kommer i år. Just nu känns 2024 dock väldigt tunt, Unicorn Overlord är i princip enda spelet jag är ganska säker på jag kommer köpa.

Medlem

Blev bara 2 köpta spel på release år 2023 så det var ett rätt torrt år. Dock ligger jag kvar på 2019/2020 i min backlog. Köpa spel på release är bara nån hivemind grej som är sjukt onödig. Du får den bästa versionen av spelet efter 12 månader.

Medlem

Open Roads släpps i Februari. Verkar spännande med bra känsla av mystik och fin artstyle. Blir nog köp om det får bra betyg.

Promenade kanske kan vara mysigt på Steam Decken. Släpps också i Feb.

Medlem

Jag är väldigt taggad på Avowed, hoppas verkligen det blir bra!
Sen om man ska vara dum så kan man ju intala sig att Silksong kommer i år …

Medlem

Såg förresten att Portal: Revolution (Portal 2 mod) släpptes skarpt 6Jan. Gratis (om man äger P2) och 8-timmar långt.
T.om. Steam Achivements om man diggar sånt.

1
Skriv svar