RTX Remix-demo av Max Payne med ray tracing är nu tillgänglig

Robot
RTX Remix-demo av Max Payne med ray tracing är nu tillgänglig

"Likt ett löv med mord på samvetet var strålarna som bortblåsta. Jag var tvungen att spåra dem."

#Max-payne, #Moddar, #Rtx-remix


Medlem

Nja, personligen tycker jag väl inte direkt det här var så tilltalande - jag känner att det blir en jäkla dissonans när det är vissa effekter som ser förhållandevis moderna ut medan art style och liknande är klart daterad (jag skulle själv kanske mer kalla den charmig, jag gillar klassiker ^^). Sen är det en del artefakter (som vid 2:00 i videon) som också drar ner intrycket.

Spelet ser liksom inte levande ut för mig längre. Inte minst jämfört med originalet som ses i den andra videon.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Har aldrig spelat 1an men blev lite sugen.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av lonian:

Har aldrig spelat 1an men blev lite sugen.

Ska vara en remake på väg. Kan vara värt att vänta på, men det är ett bra spel bara lite gammalt.

Medlem
Skrivet av PeTTs0n:

Nja, personligen tycker jag väl inte direkt det här var så tilltalande - jag känner att det blir en jäkla dissonans när det är vissa effekter som ser förhållandevis moderna ut medan art style och liknande är klart daterad (jag skulle själv kanske mer kalla den charmig, jag gillar klassiker ^^). Sen är det en del artefakter (som vid 2:00 i videon) som också drar ner intrycket.

Spelet ser liksom inte levande ut för mig längre. Inte minst jämfört med originalet som ses i den andra videon.

Det saknas en del effekter. Inga skotthål i väggar? Nästan inget blod?


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Medlem

personen som spelade spelet hade inte lärt sig den gyllene regeln för max pain spelen, att alltid slänga sig hela tiden, speciellt runt alla hörn =D

Medlem

Nä det här blev ju bara sämre. Lampor som lyser genom väggar, ljus reflekteras i hans t-shirt osv. Föredrar helt klart originalet i andra videon.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Ska vara en remake på väg. Kan vara värt att vänta på, men det är ett bra spel bara lite gammalt.

Jag blev nostalgisk för något år sen men fick det inte att funka på Windows 10 och var tydligen inte ensam om det så det blev en refund. Kan vara värt att kolla så det är löst om man inte väntar på remaken.

Redaktör
Ponny
Skrivet av Natrium:

personen som spelade spelet hade inte lärt sig den gyllene regeln för max pain spelen, att alltid slänga sig hela tiden, speciellt runt alla hörn =D

Något man inte ska praktisera i vardagen (har jag hört).


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem

Det var läckert med tunnelbanetåget, i övrigt ser spelet bättre ut utan strålspårning..

Medlem

Krävs RTX för att få ett spel från 2001 att se ut som ett spel från 2005 år 2024.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Skägg.
10 Chambers

En remake jag faktiskt ser fram emot. Kan nog hålla mig tills den släpps.


signatur
Medlem

Videon känns som en tidig eller "höftad" raytracing version. Inga ljus effekter på vapnen, lite väl exponerat på vissa ställen. Sen texturarbetet är lite hemmamod på det hela. Kolla soptunnan i början liksom. Men Max Payne är helt en bra idé att göra om med RT. Atmosfären var bra innan med "prebaked"

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

En remake jag faktiskt ser fram emot. Kan nog hålla mig tills den släpps.

Japp. Vi sitter lugnt i båten kapten. 🙂


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Ser riktigt bra ut och lovande på många sätt. Även om detta bara är en demo så undrar om de tar med hur människors ögon anpassar sig till mörker och inte bara hur mörkt det tekniskt är i verkligheten, sedan behöver de jobba mer med belysningen. Att springa runt i kolsvarta korridorer är ganska meningslöst, frustrerande och irriterande.

Liknande många filmer och serier där de ska visa upp HDR effekten och allt man ser är svart, går inte urskilja skådespelare, så det blir att man får höja ljusinställningarna för att se vad som händer, som i senaste House of the Dragon. Liknande var 3D-tv kom och alla filmer skulle ha något som kastades mot kameran.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Något man inte ska praktisera i vardagen (har jag hört).

inte? satan, det är juh my jam. jag kan inte runda ett hörn utan att slänga mig I min vardag. Det tar lite extra tid, och jag har smärtor i kroppen men ja no pain no Max Payne =D

Gen
Medlem

Detta är väl inte den slutgiltiga versionen så sitt still i båten.

Medlem

Är väldigt trött så läste gay tracing😂

Nä, de har ju förstört utseendet totalt.
Väntar in den riktiga remaken.

1
Skriv svar