Prince of Persia: The Lost Crown

Skribent

Himla nyfiken på detta. Att storyn är meh känns typ givet på förhand, så det kan jag väl ta så länge utforskandet och striderna är kul.

Skribent
Skrivet av Freakon:

Otippat att spelet skördar så stora framgångar kritikermässigt. Det trodde jag verkligen inte.

Immortals: Fenyx Rising och detta. Där verkar Ubi ha något. Deras kreativa sida får jobba mer än i deras stora produktioner. Hoppas på mer sånt.

Ubisoft har alltid jobbat bäst i sina mindre produktioner när de inte är satta inom ramarna. Child of Light till exempel är fantastiskt och även Fenyx. Även om just Fenyx faller tillbaka lite i deras open world-formula så leker det ändå mer med konceptet än de gör i sina andra spel.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ubisoft har alltid jobbat bäst i sina mindre produktioner när de inte är satta inom ramarna. Child of Light till exempel är fantastiskt och även Fenyx. Även om just Fenyx faller tillbaka lite i deras open world-formula så leker det ändå mer med konceptet än de gör i sina andra spel.

Håller med, men även i icke "typiska Ubi-studior" som Massives spel. Tror de får lite mer frihet. Det här är något jag funderar på att köpa, riktigt kul. Trodde det skulle bli en flopp men hade fel.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem

Ser kul ut, men känns som jag orkar vänta tills det kommer till gamepass

Skribent
Skrivet av alias:

Håller med, men även i icke "typiska Ubi-studior" som Massives spel. Tror de får lite mer frihet. Det här är något jag funderar på att köpa, riktigt kul. Trodde det skulle bli en flopp men hade fel.

Jag kände att det kunde bli antigen skit bra eller flopp. Det berodde lite på hur seriöst projektet var. Om det bara var något för att distrahera oss från katastrofen med remaken av Sands of Time så kunde det bli skit, men om det faktiskt var något genuint så kunde det blir bra.

Detta känns lite som i fallet Metroid faktiskt nu när jag tänker på det?

Prime 4 som är fast i utvecklingshelvetet, men vi fick istället fått ett nytt 2D-metroid i Dread som blev riktigt bra.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Bara jag som inte hittar demot på Xbox?

Medlem
Skrivet av Rhymst:

Tråkigt att läsa att det är metroidvania det passar verkligen inte mig. Jag som tyckte det på förhand såg bra ut. Aja.

Hur kunde du missa ”på förhand” att det är ett metroidvania? Det har väl varit glasklart sedan första bildrutan vi fick se?

Medlem
Skrivet av kayl:

Ser kul ut. Synd att det är på EGS, då blev det inget

Ubi+ eller Ubistore, varför köra genom en extra launcher? Lär ju ändå starta Ubiconnect genom Epic. Bättre att betala direkt till Ubisoft isåfall

Skribent
Skrivet av Joakim Kilman:

Himla nyfiken på detta. Att storyn är meh känns typ givet på förhand, så det kan jag väl ta så länge utforskandet och striderna är kul.

Det är riktigt kul. Första gången på länge jag vill göra allt i ett spel. Hitta varenda liten gömd pryl.


signatur

Din vänliga kvartersrecensent.

Medlem
Skrivet av vamp:

Hur kunde du missa ”på förhand” att det är ett metroidvania? Det har väl varit glasklart sedan första bildrutan vi fick se?

Har svårt att se vad det är för spel genom att kolla på endast en bildruta det känns ganska nördigt 😅Såg några bilder och tyckte det såg ut som ett nice 2D spel med ett par roliga plattforms banor och fullt ös framåt typ. Men det är inte hela världen att det är metroidvania finns ju fler spel därute 👍

Medlem

Provade demot (PS5) och blev glatt överraskad av hur kul jag hade och vilket flyt det är i utforskandet/striderna. Tyckte helt ärligt först att det såg lite meh ut men jag hade glädjande nog fel. Fick lite flashbacks till när jag spelade första PoP för måååånga år sen vilket är positivt. Blir nog ett köp lite längre fram.

Medlem

Jaha, medans vi väntar på prissänkning så undrar jag om det finns nåt tidigare POP-spel för en billig penning på Ps5 eller Xbox?

Medlem
Skrivet av vamp:

Hur kunde du missa ”på förhand” att det är ett metroidvania? Det har väl varit glasklart sedan första bildrutan vi fick se?

Såg inte ut som Metroid alls


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Skribent
Skrivet av Detekt:

Jaha, medans vi väntar på prissänkning så undrar jag om det finns nåt tidigare POP-spel för en billig penning på Ps5 eller Xbox?

Tror de äldre på Xbox säljs ut för under 100-lappen rätt ofta när ubisoft rear. Såg The Forgotten Sands för typ 20 kr innan jul.

Skrivet av FejkFejksson:

Såg inte ut som Metroid alls

Tror personen menar att det såg ut som ett metroidvania-spel, inte att spelet såg ut som Metroid.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Ubisoft har alltid jobbat bäst i sina mindre produktioner när de inte är satta inom ramarna. Child of Light till exempel är fantastiskt och även Fenyx. Även om just Fenyx faller tillbaka lite i deras open world-formula så leker det ändå mer med konceptet än de gör i sina andra spel.

Oh, Child of Light glömde jag. Fantastiskt spel med underbar musik (älskar pianot). Får fortfarande gåshud av Auroras theme:

Spelet har också den goda smaken att använda sig av ett liknande stridssystem som FFX. Älskar att se och manipulera tidslinjen för alla figurers handlingar. Haste och slow har sällan känts så bra.

Håller med angående Fenyx. På pappret följer det Ubi-mallen men i praktiken så känns det mer lekfullt och kreativt.

Håller tummarna för mer sånt!


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av robbis:

Frågan är om det är värt den prislappen bara. Känns som ett 2-300kr spel

Spelet kommer komma ner till det priset snart. Först ska alla dumma betala sin dumhetsskatt.

Medlem
Skrivet av pazu:

Spelet kommer komma ner till det priset snart. Först ska alla dumma betala sin dumhetsskatt.

Sant, men tänkte nog testa ubi+ en månad, finns 3n delndär nu som jag velat testa. Nya AC bla

Medlem

Testade demot från Epic och precis när striderna drar igång ballar mitt ljud ur och börjar hacka och ha sig, någon mer som haft samma problem? Annars verkar spelet nice!


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Medlem

Värt att ta hem demo versionen bara för att lyssna på title screen musiken.

Gen
Medlem
Skrivet av philgapin:

Någon som vet hur det är på switch? Känns som ett sånt spel.

Tydligen en av ytterst få större titlar som körs i 1080p/60fps (dock med dippar men de är ovanliga) i docked mode på Switchen. Så det är ju en trevlig överraskning.

Medlem
Skrivet av Devan:

Kul att Ubisoft börjat göra bra produkter igen!

Deras spel som inte tillhör Far Cry eller Ass Creed är ofta väldigt intressanta.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Nu har man kört ett gäng timmar och fy bubblan vilket grymt spel det är.
Lätt det bästa Ubisoft spelet på år och dar.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

12
Skriv svar