400 Mini är en liten variant av Atari 400 – inkluderar 25 retrospel

Robot
400 Mini är en liten variant av Atari 400 – inkluderar 25 retrospel

Släpps om ett par månader.

#400-mini, #Atari


Medlem

Har deras tidigare C64 mini och A500 mini och har haft skoj med dom, men är osäker om jag kommer köpa denna också då den har ett ganska så minimalt nostalgiskt värde för mig. Men Bruce Lee och M.U.L.E. är ju bra spel i alla fall.

Medlem

Väntar fortfarande på en Atari mini konsol som har Phoenix inbyggt. Saknar min gamla Atari 2600 som jag sålde för något år sedan 😑

Medlem

Har en nes, snes och amiga mini här hemma men Steam Deck är den enda jag lirar på när det gäller emulerade spel.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Köpte c64:an fullstorlek när den kom ut. Stort nostalgivärde och fungerade riktigt bra. Tyvärr så lämnade jag tillbaka den pga dålig byggkvalite. Den gick sönder efter två veckor. Nu längtar jag efter en Amiga i fullstorlek. Det är ett givet köp för mig.

rug
Medlem
Skrivet av Largus:

Köpte c64:an fullstorlek när den kom ut. Stort nostalgivärde och fungerade riktigt bra. Tyvärr så lämnade jag tillbaka den pga dålig byggkvalite. Den gick sönder efter två veckor. Nu längtar jag efter en Amiga i fullstorlek. Det är ett givet köp för mig.

En Amiga 500 med extra RAM, extra diskettstation och ett 2800 baud modem för att ringa upp till BBSer och man är hemma igen! Länge sedan man var så på topp med sin dator-rigg... <varm det-var-bättre-förr-känsla i kroppen>

Medlem

Skoj! Har själv svårt att riktigt uppskatta spel vars grafiska kapacitet ligger en bra bit under Nes. Det känns för gammalt. Men kul för fansen.

KoP
Medlem
Skrivet av Kazutoyo:

Har deras tidigare C64 mini och A500 mini och har haft skoj med dom, men är osäker om jag kommer köpa denna också då den har ett ganska så minimalt nostalgiskt värde för mig. Men Bruce Lee och M.U.L.E. är ju bra spel i alla fall.

Skrivet av Siegfried:

Väntar fortfarande på en Atari mini konsol som har Phoenix inbyggt. Saknar min gamla Atari 2600 som jag sålde för något år sedan 😑

Då tycker jag att du ska investera i denna. 🙂
Den tar original cartar plus att du kan lägga in spel på en usb-sticka.

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsoler-tillbeh...

Medlem
Skrivet av rug:

En Amiga 500 med extra RAM, extra diskettstation och ett 2800 baud modem för att ringa upp till BBSer och man är hemma igen! Länge sedan man var så på topp med sin dator-rigg... <varm det-var-bättre-förr-känsla i kroppen>

Hade aldrig modem men jag kommer ihåg jag lirade multiplayer med en serie-kabel.
Good times!

Medlem
Skrivet av Raid25:

Hade aldrig modem men jag kommer ihåg jag lirade multiplayer med en serie-kabel.
Good times!

Stunt car racer med kabel mellan två amiga 500 datorer var en skakig upplevelse

Medlem

En Atari 520STe med Xenon, ett par Tac2 att förbruka och några titlar från Psygnosis och nostalgin skulle ha mig i ett järngrepp.

Edit, för sent...började kolla klipp på nätet och hittade klipp och musiken till Xenon 2 och tog det därifrån. Herregud vilket spel det var på den tiden.

Medlem
Skrivet av Ender:

En Atari 520STe med Xenon, ett par Tac2 att förbruka och några titlar från Psygnosis och nostalgin skulle ha mig i ett järngrepp.

Edit, för sent...började kolla klipp på nätet och hittade klipp och musiken till Xenon 2 och tog det därifrån. Herregud vilket spel det var på den tiden.
https://youtu.be/KFlCTJPWpcw

Oh.. Den där känner jag igen från Syntax Error. Tyvärr kände jag ingen som hade Amiga, så det är ett stort svart hål.. Fick nöja mig med Lotus på Mega Driven... :S

Medlem

Har en orginal Amiga 500 med massa disketter i förrådet. Ingen aning om den funkar, fick den av tjejens familj när hennes mor flyttade ifrån huset så kommer aldrig sälja den. Den får bara existera, kommer nog aldrig starta den heller.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

KoP
Medlem

Väntar hellre på deras fullsize version utav The A500. 👍

Medlem

Vad tror ni om denna?
Släpps 21 feb med 200 inbyggda spel
My Arcade Games Pro Atari retro spelkonsol

https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsoler-tillbeh...

Jag är rätt sugen på den

1
Skriv svar