Battlefield 2042 lever vidare – säsong 7 släpps i mars

Medlem

🤮🤮🤮🤮🤮🤮 Tråkigt när cod känns mer bf än bf. Hoppas de tycker upp sig till nästa del av serien. Kommer aldrig glömma deras reklam. "ett kärleksbrev till fansen" fyfan vilka j-vla stolpskott 🤮


signatur

Styret upp och däcken ner

Medlem

Deras nya Rapid strike läge i nuvarande säsong var rätt kul. Perfekt för mig som precis kört lite hell let loose när det var gratis igen men får otroligt med pisk (och tycker det är liiiite för segt). Då blev Rapid strike nånting mitt emellan.

Däremot blir det ju inte riktigt så bra som det kunde vara när BF-crowden inte är van att vara så taktiska och många andra delar av spelet inte riktigt är designat för det så väl när det är ett snabbt ihophackat game mode.

Jag hoppas det kan få återkomma i nya versioner eller senare spel.

Medlem

Nej aldrig mera Battlefield och då är jag en gammal Battlefield räv.
Enda sättet jag kör Battlefield igen om nått framtida spel får ett riktigt bra VR läge.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag köpte BF2042 vid release, spelade 30 timmar, avinstallerade. Kom tillbaka till säsong 5, och det är ett helt annat spel nu. Hitreggen är fantastisk, inga krascher, vapnen är balanserade, flera kartor har gjorts om.

För mig är spelet 4/5 numera och var en 1:a vid release (spelade över 100 timmar i november) och teamet ska ha all eloge för att det faktiskt numera har ett stabilt och bra BF.

Jag kommer dock inte köpa vid release när nästa BF släpps.

Medlem
Skrivet av shadek:

Jag köpte BF2042 vid release, spelade 30 timmar, avinstallerade. Kom tillbaka till säsong 5, och det är ett helt annat spel nu. Hitreggen är fantastisk, inga krascher, vapnen är balanserade, flera kartor har gjorts om.

För mig är spelet 4/5 numera och var en 1:a vid release (spelade över 100 timmar i november) och teamet ska ha all eloge för att det faktiskt numera har ett stabilt och bra BF.

Jag kommer dock inte köpa vid release när nästa BF släpps.

Samma resa här. Spelets absolut största problem nu är dock att du bara kan spela med 3 vänner.

Medlem
Skrivet av shadek:

Jag köpte BF2042 vid release, spelade 30 timmar, avinstallerade. Kom tillbaka till säsong 5, och det är ett helt annat spel nu. Hitreggen är fantastisk, inga krascher, vapnen är balanserade, flera kartor har gjorts om.

För mig är spelet 4/5 numera och var en 1:a vid release (spelade över 100 timmar i november) och teamet ska ha all eloge för att det faktiskt numera har ett stabilt och bra BF.

Jag kommer dock inte köpa vid release när nästa BF släpps.

Skrivet av Avalanche-swe:

Samma resa här. Spelets absolut största problem nu är dock att du bara kan spela med 3 vänner.

Hmm låter ju lite lovande ändå.

Vilka tidigare spel gillade ni mest i serien?

Vilket är 2042 mest likt nu?

Går det att köra 32 eller 64 spelare conquest eller är 128 ett måste?

Mycket frågor


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Hmm låter ju lite lovande ändå.

Vilka tidigare spel gillade ni mest i serien?

Vilket är 2042 mest likt nu?

Går det att köra 32 eller 64 spelare conquest eller är 128 ett måste?

Mycket frågor

Ganska otippad är mina favoriter Battlefield 2, följt av 1942, sedan BC2 och först därefter 2042. Övriga BF hamnar därefter. Jag kan i alla fall varmt rekommendera 2042 numera eftersom spelet faktiskt är välpolerat, balanserat och buggfritt (för att vara modern FPS).

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Hmm låter ju lite lovande ändå.

Vilka tidigare spel gillade ni mest i serien?

Vilket är 2042 mest likt nu?

Går det att köra 32 eller 64 spelare conquest eller är 128 ett måste?

Mycket frågor

Dom flesta spelar 64 spelare numera. 128 finns kvar men är inte lika populärt. Kartorna i 64-läget är anpassade så dom är lite mindre och tajtare.

32-läge finns också men mer typ speciella events och kanske i Portal dvs där folk skapar och driver egna servrar (på lån från ea och som försvinner om antal spelare blir 0)

Av dom spel jag spelat så är 2042 mest likt bf4 i just farten i spelandet men 2042 är nog ännu mer fartfyllt.

12
Skriv svar