Typografin till sektionen Heta Nyheter

Medlem
Typografin till sektionen Heta Nyheter

Klicka på bilden för större och skarpare bild

Idag notera jag att de ljusblå datum-boxarna är olika stora beroende på innehållet. Vissa datum-boxar är 35 px breda, andra är 36.19 px. Detta skapar i sin tur en förskjutning i hela listningen som bryter mot den vertikala linjeringen.

Det är inget banbrytande, men det är en fråga om pixelperfektion.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Jobbar med data

Hej,

Vilket operativsystem använder du? (gärna med version)
Vilken webbläsare använder du? (gärna med version)

Kan inte replikera det på min Windows maskin i FireFox och Chrome, så känns som du får en liten annan font.

/ Johan

Medlem
Skrivet av jreklund:

Hej,

Vilket operativsystem använder du? (gärna med version)
Vilken webbläsare använder du? (gärna med version)

Kan inte replikera det på min Windows maskin i FireFox och Chrome, så känns som du får en liten annan font.

/ Johan

1. Windows 10 Home - Version 22H2 (OS-version 19045.3803)
2. Chrome - Version 120.0.6099.217 (Officiell version) (64 bitar)
3. Fonten jag får när jag inspectar datum-bubblan - Pragrati Narrow, Segoe UI, Arial m.fl

Jag kunde först inte replikera det själv.
Det behöver vara fyra siffror på datumet såsom den 29 / 12.

Chrome:


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Jobbar med data

Kan bekräfta att jag kan replikera det med fyra siffor. Då kan jag också laga det!

1
Skriv svar