Kojima lovar att OD blir lika annorlunda som Boktai

Robot
Kojima lovar att OD blir lika annorlunda som Boktai

Ett av hans tidigare spel som krävde riktigt solljus.

#Kojima-productions, #Od


Medlem

Överskattad narcissist.

Redaktör
Ponny
Skrivet av nils45:

Överskattad narcissist.

Det var väl inte så snälla ord? Kan förstå om man inte gillar hans spel, men tycker kreatörer som han behövs i spelvärlden.

Also: att Kojima numer har helt fria händer är en sak jag tycker mycket om. Sörjer att jag aldrig spelade Boktai när det begav sig. Tror jag hade gillat det. Å andra sidan: kändes inte direkt skräddarsytt för "o-soliga" Sverige.


signatur

En Bamseponny av folket

Moderator | Testpilot

Spelskapare har gjort massvis med bra spel, har rätt så fria tyglar att göra lite vad han vill - narcissist.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Å andra sidan: kändes inte direkt skräddarsytt för "o-soliga" Sverige.

Sämsta julklappen om man bor på typ Svalbard. Man får vänta till våren med att spela det 😄

Medlem

Låter inte som min kopp te men Kojima är ju kung så det blir säkert bra! Är det bara Xbox som gäller?

Medlem

Jag är en av dom som tycker att Kojima är lite överskattad. Typ som Bergman. Visst tycker jag att Death Stranding var en speciell resa men för min del så är inte alltid annorlunda eller udda det samma som bra. Ibland verkar det som att Kojima väljer att lägga till konstiga saker i sina spel enbart för att dom är konstiga. Som att man har ett par handklovar på sig i Death Stranding.
Känns som att människorna i den världen hade kunnat komma på något bekvämare att ha på sig med samma funktioner.
Men även om jag tycker att han är lite överskattad tycker jag ändå att det ska bli intressant att se vad han hittar på härnäst.


signatur

PSN: OAKTHYR

Skrivet av nils45:

Överskattad narcissist.

Om det är sorgligt eller komiskt låter jag andra avgöra. Men fan det ska gnällas på allt ändå.

Det är kasst att Call of Duty och Fifa släpps varje år. Det är kasst med för långa spel. Det är kasst med för korta spel. Det är tråkigt med öppna världar. Med mera med mera.

Så finns det en person som artikeln handlar om som försöker gå emot strömmen och göra något annorlunda. Ja men då är det dåligt också!

Helvete vad har hänt med alla som drabbats av något virus av negativitet? Som om det är ens livsuppgift och syfte på jorden att bara gnälla och sprida negativitet överallt, främst på internet där man kan vara ”anonym” också.

Nu väntar jag spänt på att du nils45 ska släppa ditt egna spel som kommer slå alla med häpnad. Uppenbarligen har du ju en självbild av att din kunskap kring spel är bättre än Kojima.

Medlem
Skrivet av nils45:

Överskattad narcissist.

Källa?

Medlem

Är Kojima narcissist eller har folk kändisförakt?

Jag tycker Kojima är beundransvärd då han vågat testa att bryta ny mark med varje spel han släppt. Han har utan tvekan varit central för att skapa företagskulturen.

Jag vet inte om han är en regelrätt narcissist men jag tror att han kan ha svårt att stävja sin hybris (ifrån kändisskapet) och han verkar inte jättebra på dela med sig av beröm till sina medarbetare (såvida dom inte är skådespelare). Han är dock väldigt mycket för att visa sin uppskattning för film och skådespelare, men inte så mycket för att ge beröm till sitt utvecklingsteam? Vem eller vilka skrev musiken till MGS? Vilka är hjältarna inom Kojima Productions? Det känns som att Kojima likt Shigeru Miyamoto kanske tar åt sig lite väl mycket av äran?

Sen får vi en väldigt filtrerad bild av Kojima här i väst då han själv har svårt att uttrycka sig på engelska. Jag skulle inte stämpla Kojima som narcissist men att han likt Elon Musk inte riktigt vet vad de ska göra med all uppmärksamhet de får av superkändisskapet. Jag tror de flesta människor skulle få hybris i deras skor. Men om nu Kojima visar sig va en regelrätt narcissist så kan jag tycka att han är en rätt nyttig sådan.

Det kommer ju nån dokumentär om Kojima på Disney+. Får hoppas att den ger en balanserad bild.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Kommer fortfarande ihåg Boktai. Ser det dock mer som ett utfall av Nintendos vilda experimentlusta än att Kojima är en frifräsande nytänkare.

International
Man of Mystery

Vi behöver människor som Kojima, annars sitter vi bara här med remakes av marvelspel och årliga Call of Duty snart.

Personligen gillar jag Kojima och hans visioner, kan inte säga att jag alltid förstår visionerna eller ibland ens spelen men det spelar mindre roll, ibland är det lika intressant att bli överraskad och förvirrad.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Skrivet av bluenephilim:

Vi behöver människor som Kojima, annars sitter vi bara här med remakes av marvelspel och årliga Call of Duty snart.

Personligen gillar jag Kojima och hans visioner, kan inte säga att jag alltid förstår visionerna eller ibland ens spelen men det spelar mindre roll, ibland är det lika intressant att bli överraskad och förvirrad.

Jo, det är kul med lite annorlunda spelskapare som vågar sätta sin personliga prägel på spelen. Är ju inte så vanligt annars, när det gäller AAA-produktioner. Kan inte påstå att jag är nåt jättefan av hans spel själv, men jag är glad att han finns. Och Snatcher äger.

1
Skriv svar