Snabbkollen – Vilket format spelade du flitigast på under 2023?

Robot
Snabbkollen – Vilket format spelade du flitigast på under 2023?

Pc? Playstation? Xbox? VR? Switch? Mobilen? Vilket format spelade du mest på i fjol?

#snabbkollen


Medlem

Ligger nog runt 80% PC och 20% PS5.

Medlem

VR (PCVR, PSVR2 och Quest)
PC (Desktop)
Steam Deck
PS5
Switch

Skulle jag gissa min rangordning är 👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag gav min röst till PS5. Den konsolen tog ledningen med minimala 10-20 timmar över hela året när jag kollade statistiken. Men egentligen är det nära 50/50 mellan Xbox och Playstation.

Medlem

Skulle välja PC men insåg jag loggat in i 450 dagar i Survivor.io på mobilen så blev mobilspel 😅

Blev precis level 100 dessutom! Inte så dålig utdelning då jag inte betalat en spänn för spelet 😎


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Speltid i %
1 switch 80%
2 Pc 20 %

Älskar Mario ❤️

Medlem

PS5 dominerade i år, men det blev även lite PC-spelande.

Redaktör
Ponny

Ganska jämnt skägg mellan de tre konsolerna i år för egen del, men PS5 "vann" i ren speltid strax framför Switch och Xbox. På Switchen har jag dock spelat årets favorit (Zelda) medan jag på Xbox hittat Game Pass-guld. Starkt år för alla tre. I år tror och hoppas jag att mitt VR- och Steam Deck-spelande också får fart.


signatur

En Bamseponny av folket

Fragtjuv

I och med att det blev väldigt många timmar i Diablo IV så är det Series X för min del


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

96% PS5
3% PS3
1% PC

Medlem

Kanske något i stil med

  • 45% PC (Dragons Dogma, MGS Revengeance, Lost Ruins, Deedlit m.fl)

  • 30% Switch (Zelda, Metroid, Ninja Jajamaru, Taiko no Tatsujin, Mario Wonder m.fl)

  • 20% PS4 (Nioh 2, Demon Slayer [platinum trofé], Taiko no Tatsujin, m.fl.)

  • 5% Wii / PS3 / PSP (MGS1 utklarat, MGS4 nån chapter, MGS PeaceWalker)


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

99,5% Xbox
0,5% PS5

Medlem

PC 99% av tiden hemma, Switch när man ska spela med andra eller är på resande fot.

Medlem

För min del storseger som vanligt för PC.
Kanske lite oväntat kommer Xbox som klar tvåa men det är game pass "fel". Steam deck gick varm på semestern.

Switchen och PS5 har knappt använts alls. Lite Mario bara.


signatur

PC(4090/7700X) | Series X | PS5 | Switch | Steam Deck

It's not a lake, it's an ocean

1. Xbox Series X (nästan dagligen)
2. Switch (lite grand)
3. PS5 (nästan ingenting, men det ska bli ändring på det i år)


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Har blivit mycket sudoku på telefonen men tror ändå det blir mest speltid på PC just nu. Försöker dock tappert fördela min speltid mellan olika maskiner när förhållandena tillåter det. Har köpt en Switch Lite som jag tänkt spela mycket på då jag pendlar men har blivit långt mindre speltid än jag tänkt mig.

Medlem
Skrivet av Ruffles:

1. Xbox Series X (nästan dagligen)
2. Switch (lite grand)
3. PS5 (nästan ingenting, men det ska bli ändring på det i år)

Vad är det du kör som gjort att just Xbox dominerar så mkt? Vill själv spela mer på min krysslåda än jag gör så alltid intressant att läsa.

Medlem

La min röst på PS5 p.g.a. antalet avklarade titlar på just den plattformen men om man kikar närmare på timmar så är det jämlikt mellan PS5 & XSX.

Medlem

Xbox 70%
PC 10%
Mobil 10% (alla dassbesök)
Playstation 5%
Switch 5%

Procenten helt baserade på känsla så kan ha stor felmarginal.

Edit: Borde nog även ha med Annat eller Bärbart format några procent.. Köpte en Miyoo Mini Plus i somras och har spelat lite gamla retrospel på den också, men det är nog bara några procent.

Medlem

1. Switch
2. Xbox Series X
3. PC

Har inte räknat timmar eller procent, men tämligen säker på att det stämmer med rätt stora marginaler mellan stegen.

Medlem
  1. PC

  2. Retroid Pocket 3+


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

99% PC för min del. Konsolerna står mest och samlar damm numera. Finns ju inget kul att spela på dem mer.


signatur

Jätteintressant information.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Algustafa:

Vad är det du kör som gjort att just Xbox dominerar så mkt? Vill själv spela mer på min krysslåda än jag gör så alltid intressant att läsa.

Gammal vana är nog en stor förklaring. Det mesta jag spelar är multiformatstitlar, i år spelade jag exempelvis både Resident Evil 4, Alan Wake II, Sonic Superstars och Atomic Heart på Xbox. Då boostar jag hellre mitt gamerscore på Xbox än kör spelet på PS5. Sedan har vi ju Game Pass som också är en stor förklaring (Atomic Heart släpptes dag 1 där).


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Testpilot

Mest PC men har numera även ett PS5 så blir en del lir på den framöver.

Medlem
Skrivet av k4rst3n:

Skulle välja PC men insåg jag loggat in i 450 dagar i Survivor.io på mobilen så blev mobilspel 😅

Blev precis level 100 dessutom! Inte så dålig utdelning då jag inte betalat en spänn för spelet 😎

<Uppladdad bildlänk>

450 dagar på ett år? Det låter lite väl mycket 🤔


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

PC, sålde mina konsoler men har planer på en switch 2 när den väl kommer...
Det mesta som finns på konsolerna finns ju på PC också numera.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Loggar in varje dag för pokemon go, även om jag inte spelar mycket varje dag så blir det iaf varje dag. Ja det är mer än de andra formaten det kan ta 1-2veckor ibland innan jag spelar.

Jag kontorsarbetar framför en PC, vilket omöjliggör för mig att också spendera fritiden vid en PC. Bara tanken på ännu mer PC om dagarna känns själadödande.

Medlem

Skaffade ett ps5 i början av förra året men den har mest bara samlat damm. Där jag spelat mest har varit på Switch och PC

Medlem

Ser att FZ användarna fortfarande är


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

12
Skriv svar