50 spel att hålla koll på 2024

Robot
50 spel att hålla koll på 2024

Ett nytt spelår gryr. FZ listar 50 spel att se fram emot 2024.

#fz, #releaselistan, #spelåret-2024


International
Man of Mystery

2024 känns mer som ett år för att spela klart alla 2023-spelen än nåt stort släppår att se fram emot tycker jag, några spel som ser lite intressanta ut men inget jag håller andan för. Men hey, det kan fortfarande överraska


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem

Mycket spel men rätt lite som fick mig att höja på ögonbrynen. Gissar att det är Flight simulator och hades 2 jag kommer spela.

Medlem

Final Fantasy vii rebirth kommer vara det största spelet för mig de senaste 15+ åren.

Skribent

Många intressanta titlar, men ska jag välja ut mina personliga storspel under året så blir det nog:

  • Black Myth: Wukong

  • Hollow Knight: Silksong

  • Stalker 2: Heart of Chornobyl

  • Star Wars Outlaws

  • Warhammer 40,000: Space Marine 2

Final Fantasy VII Rebirth ser också riktigt bra ut, men jag får se om det blir en PS5 lagom tills att det släpps eller om jag väntar på en eventuell Pro-version.

Medlem

Final Fantasy VII: Rebirth
Dragons Dogma 2
Rise of the Ronin
Visions of Mana
Star Wars Outlaws

Kommer bli ett bra spelår. Synd bara att 80% av spelen släpps innan påsk🤣

Medlem

Inget är utannonserat än men det borde vara en Developer_Direct i Januari eller tidigt Februari och då borde det komma datum, eller i alla fall årstider, för alla 2024 spel. Men också datum för dem första Activision Blizzard spelen till Game Pass. Tror inte att alla lyckas komma samtidigt. Men typ 5st CoD kanske först några veckor/månader senare.

Medlem

Homeworld 3 och WoW - The War Within för min del.

Medlem

Både Black Myth Wukong och Dragons Dogma 2 är starka kandidater till game of the year.

Medlem

Ett nytt Dragon Age vore underbart men tvivlar lite på det.

Annars verkar Dragons Dogma se bra ut. Homeworld 3 ska jag absolut skaffa. Ser också fram emot att spela lite mer Starfield.


signatur

En glad kalmarit boende på Gotland!

Medlem

Jag hoppas på Dragon age, nytt Gears of war, Switch 2 med ett sprillans 3D Mario, Mario kart och 3D Donkey kong 🥳👍🏻

Releasehästryttare

Jag fortsätter undra varför utvecklare fortsätter undvika jan-feb varje år, sen i mars skall man tävla med massa andra releaser och efter klaga på att ens spel sålt dåligt...

Av de spel jag har på min Wishlist så skall enbart Palworld släppas nu denna månaden och Nightingale i Feb...
Sen i mars har jag redan 10+ spel som skall släppas.

Medlem

Om jag tar från listan så ser det nog ut som följande.

Två mest hypade utan konkurrens som jag SKA spela:

Silksong
Shadow of the Erdtree

Två spel jag hoppas blir bra och är väldigt intresserad av:

Dragon's Dogma 2 och Black Myth: Wukong

Sen har vi lite smått och gott som förhoppnings även blir bra och överraskar:

Suicide Squad: Kill the Justice League
Frostpunk 2
No Rest for the Wicked
Replaced
Silent Hill 2(Remake)

WoW-expansionen lär jag väl som vanligt även spana in.

Homeworld 3 och Space Marine 2 ser också intressanta ut, men ska jag ge mig på dessa måste jag lira föregångarna först.

2024 har potential att bli ett riktigt bra spelår det också(kanske bättre än 2023?).


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag fortsätter undra varför utvecklare fortsätter undvika jan-feb varje år, sen i mars skall man tävla med massa andra releaser och efter klaga på att ens spel sålt dåligt...

Av de spel jag har på min Wishlist så skall enbart Palworld släppas nu denna månaden och Nightingale i Feb...
Sen i mars har jag redan 10+ spel som skall släppas.

Ingen som har några pengar att handla spel för direkt efter jul?

OnT hoppas jag det här året slår 2023, förutsättningarna finns helt klart där. SW: Outlaws, HW3, Frostpunk 2, Songs of Conquest och lite eventuella bubblare. Nästan lika lovande som 2023, och med tanke på hur de stora släppen det året blev en besvikelse så håller jag tummarna för 2024 i stället.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem

Februari blir ju helt galen!

  • Granblue Fantasy - Relink

  • Persona 3 Reload

  • Final Fantasy VII Rebirth

Sen släpps Dragons Dogma 2 en månad senare så jag lär ju ha att göra under 2024 helt klart...

Medlem
Skrivet av Deekar:

Final Fantasy VII: Rebirth
Dragons Dogma 2
Rise of the Ronin
Visions of Mana
Star Wars Outlaws

Kommer bli ett bra spelår. Synd bara att 80% av spelen släpps innan påsk🤣

Ja kommer bli en bra vinter vår

Medlem
Skrivet av Devan:

Jag fortsätter undra varför utvecklare fortsätter undvika jan-feb varje år, sen i mars skall man tävla med massa andra releaser och efter klaga på att ens spel sålt dåligt...

Av de spel jag har på min Wishlist så skall enbart Palworld släppas nu denna månaden och Nightingale i Feb...
Sen i mars har jag redan 10+ spel som skall släppas.

'snackaru för skit. As bra spel som kommer ju! Antar att smaken är som Röva! delad!
Tråkigt för dig att det inte släpps något du ser fram emot då men för en annan är det en hel del

Medlem

Förvånad att ingen annan taggar Hellblade 2 än i kommentarena, gör året för mig

+ Stalker 2 & Star Wars Outlaws

Blir ännu ett bra spel år!

Medlem

Stalker 2 har jag väntat på men i övrigt fanns ingenting jag direkt skulle lägga några pengar på.

Möjligen Homeworld 3 och Bloodlines 2 men jag är inte speciellt optimistisk över att de glänser lika starkt som föregångarna tyvärr. De har mycket att bevisa.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av B-itta:

Förvånad att ingen annan taggar Hellblade 2 än i kommentarena, gör året för mig

+ Stalker 2 & Star Wars Outlaws

Blir ännu ett bra spel år!

God smak! Hellblade 2 ser ut att bli vansinnigt fränt.

Även jag ser fram emot Hellblade 2, STALKER 2 och Star Wars: Outlaws men också Avowed och Shattered Space till Starfield. Ska också försöka komma ifatt med lite av förra årets releaser...


signatur

Jump in.

Medlem

Avowed kan nog bli grymt bra. Jag hoppas på ett fantasy New Vegas med en kompakt men fylld värld

Edit: Jag glömde FF7-remake Rebirth!

Medlem

Tror själv att Metroid Prime 4 (mitt mest efterlängtade spel just nu) släpps i år! 😃

Medlem

Som inbiten Suikodenälskare är det personligen Eiyuden Chronicles som lockar mest, om de lyckas hålla april som release date.

Ett annat spel, som inte finns i listan (om jag inte missade det), är Little Kitty, Big City, because cat - eller snarare för att det ser hur mysigt ut som helst

Medlem

Hmm, ser rätt svagt ut. Men FF7 och Hellblade två ser jag fram emot

Medlem

Kollat igenom hela listan nu, med dess trailers, och Storspelen ser helt ointressanta ut för min del. Möjligt att jag plockar upp Black Myth: Wukong år 2025 på en rea. Annars är det indie-liren som kommer spelas. Men jag ligger ändå efter med hela 2023 året så jag klarar mig.

Medlem
Medlem

Ser ut som att 2024 blir ett betydligt starkare spelår än 2023, alldeles för mycket lockande för att lista allt.

Medlem

Hoppas på ett revolutionerande Squadron 42 utan buggar vid release i slutet av året *fingers crossed*

Medlem

Snygg sammanställning
Bra Jobbat Fredrik 👍

Stalker 2 kommer bli sååå bra

Medlem

Like a Dragon: Infinite Wealth, FF7 Rebirth, Eiyuden Chronicle, Hades 2, Visions of Mana och Hellblade 2 är de jag har på listan just nu. Kan räcka gott då både Infinite Wealth och Rebirth kommer kräva sin beskärda mängd timmar... Star Wars: Outlaws vill jag få se lite mer från innan jag vågar säga mer, jag är sjukt försiktiv med min hype nuförtiden.


signatur

H-How can she slap, kupo!?

12
Skriv svar