Starfield sågas på Steam

Medlem

Testade spelet, körde igenom någon gruva man skulle zappa lite mineraler, sen skulle man skapa sin gubbe. Jag kunde inte bestämma mig för vilka "skills" jag skulle börja med och insåg nä jag orkar inte med att bli besviken/ångra senare på mitt val så jag spelar något annat istället sä slutade spela och avinstallerade spelet. haha

Medlem
Skrivet av cyppa:

Det är bra att nån kan göra det. Som sagt, jag har blivit besviken så otroligt många ggr så jag kan inte längre ha en positiv inställning till spel, tills jag blir glatt överraskad och det är verkligen inte ofta.

Köper ALDRIG ett spel vid släpp längre. Väntar tills dom går för nån billig peng på rea eller alternativt hittar dom på tradera.

Spelindustrin måste på något vis ändras. Fast å andra sidan, det kanske är vi konsumenter som måste göra så att det ändras, men det kommer aldrig hända.

Alla fanboys köper sina kära Fifa spel och hatar varje sekund som dom spelar spelet, men det finns inget substitut till fotboll så vad ska man göra? Jo, man sväljer hatet å kör vidare, klagar lite, svär å skriker. Stänger av, men man kommer tillbaka. Var så säker, för det finns inget annat.
(Talar av egen erfarenhet här)
Men nu är det slutköpt för min del när det gäller Fifa 😃

Köper sällan spel och köper i första hand spelserier och från spelföretag jag vet levererar mestadels bra grejor. Vad gäller fotboll så är ju lösningen enkel; sluta intressera dig för den tråkigaste svammelsporten på moder jord.

Medlem
Skrivet av Majoren:

Köper sällan spel och köper i första hand spelserier och från spelföretag jag vet levererar mestadels bra grejor. Vad gäller fotboll så är ju lösningen enkel; sluta intressera dig för den tråkigaste svammelsporten på moder jord.

Jag förstår det.
Jag kan säga att GTA har jag alltid köpt när det kommer ett nytt och har aldrig blivit besviken. Kommer förmodligen köpa 6:an när den kommer med.

Hahah! Önskar att det vore så lätt 😉

Medlem
Skrivet av Edvin:

Tänk vad olika det kan vara, har över 400 timmar i Starfield och för mig är det årets spel. Jag ser att det har brister men tycker verkligen ett det positiva överväger med god marginal. Älskar verkligen skeppsbyggandet!

Verkar vara många som tycker som du, här på FZ blev det årets sjätte bästa spel av läsarna.

Medlem

Älskar att folks klagomål är laddskärmarna, när problemet ligger på deras brödrost till hårdvara. Vilka laddningsskärmer? Jag hann knappt läsa halva tipsen innan den försvann

Medlem
Skrivet av Nelfie:

Älskar att folks klagomål är laddskärmarna, när problemet ligger på deras brödrost till hårdvara. Vilka laddningsskärmer? Jag hann knappt läsa halva tipsen innan den försvann

folks klagomål är väl inte bara laddningsskärmar?

men visst är det tråkigt att man gått från inga laddningsskärmar (i morrowind te.x) till detta... laddningsskärmar har ju även den ganska stora nackdelen att ofta följer ju inte fiender med då! En laddningsskärm är som en barriär eller som en ny level. Jag tycker det är coolt i Morrowind när monster/fiender kan komma in i staden för det finns inget som stoppar dom från att följa dig även dit, det blir mer inlevelsefullt.

1700 planeter och färre modeller för te.x träd och buskar,gräs än Skyrim som är en region. skrattretande dåligt ju. Man hade även 400 extra som jobbade med spelet. Visst, om man inte är fan av deras tidigare spel och kanske hittar något här som man gillar, grattis antar jag, men tror inte detta gör fans av deras tidigare spel direkt glada, även om det finns undantag som alltid.

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Verkar vara många som tycker som du, här på FZ blev det årets sjätte bästa spel av läsarna.

Det var 3,5% som tyckte att Starfield var bättre än de 4 högre rankade äventyrs/rollspelen på listan.
Ser ut som ett rätt nischat spel.

Medlem
Skrivet av Einstein:

Det var 3,5% som tyckte att Starfield var bättre än de 4 högre rankade äventyrs/rollspelen på listan.
Ser ut som ett rätt nischat spel.

Att spelare från fz inte tycker exakt som recensenter? Vilka fyra rollspel syftar du på?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Att spelare från fz inte tycker exakt som recensenter? Vilka fyra rollspel syftar du på?

Tvärtom. Spelare på FZ verkar tycka som recensenter på Steam. Det är en minoritet som tycker att Starfield är årets spel i sin kategori.

Listan finns i FZs artikel.

Jag menar inte att ta ifrån någon att de gillar Starfield men man kanske ska vara försiktig med en bred rekommendation...

Medlem
Skrivet av Einstein:

Tvärtom. Spelare på FZ verkar tycka som recensenter på Steam. Det är en minoritet som tycker att Starfield är årets spel i sin kategori.

Listan finns i FZs artikel.

Jag menar inte att ta ifrån någon att de gillar Starfield men man kanske ska vara försiktig med en bred rekommendation...

Ah, kanske det även där kommer på plats sex av årets bästa spel. Är det så du mäter "högre rankat"?

Jag undrade inte om listan, men du behöver inte svara.
En bred rekommendation har inte diskuterats 🙂

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Ah, kanske det även där kommer på plats sex av årets bästa spel. Är det så du mäter "högre rankat"?

Jag undrade inte om listan, men du behöver inte svara.
En bred rekommendation har inte diskuterats 🙂

Jag reagerade på ditt ordval "många" angående Starfield som årets spel och motiveringen att det var på 6e plats på FZs lista.

Tittar man på listan ser man att det var 3,5% och att Starfield är 5e bästa i sin kategori, med stor marginal uppåt, låter inte lika imponerande tycker jag.

Det verkar som att de flesta fördrar något annat av årets rollspel även om några har hittat det de söker i Starfield.

Medlem
Skrivet av Einstein:

Jag reagerade på ditt ordval "många" angående Starfield som årets spel och motiveringen att det var på 6e plats på FZs lista.

Tittar man på listan ser man att det var 3,5% och att Starfield är 5e bästa i sin kategori, med stor marginal uppåt, låter inte lika imponerande tycker jag.

Det verkar som att de flesta fördrar något annat av årets rollspel även om några har hittat det de söker i Starfield.

Ja hur man kan vrida på saker 😁

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Ja hur man kan vrida på saker 😁

?
Det är så listan ser ut. Ta en titt.

Medlem
Skrivet av Einstein:

?
Det är så listan ser ut. Ta en titt.

Du har en hang up på ordet många men kan inte visa om det var många eller inte, bara att det är en minoritet. Även om vinnaren också har en minoritet av rösterna. Sen försöker du lägga till spelen ovan till samma genre för att sänka betydelsen ännu mer.
Går verkligen ur din väg. Undrar om du haft samma hang up om jag skrivit att några andra på sidan tycker som honom, att han inte ska känna sig konstig för det. Nåväl, du gör din grej.

Medlem
Skrivet av Einstein:

Jag reagerade på ditt ordval "många" angående Starfield som årets spel och motiveringen att det var på 6e plats på FZs lista.

Tittar man på listan ser man att det var 3,5% och att Starfield är 5e bästa i sin kategori, med stor marginal uppåt, låter inte lika imponerande tycker jag.

Det verkar som att de flesta fördrar något annat av årets rollspel även om några har hittat det de söker i Starfield.

Det är väl det som är det fina med statistik - man kan använda den lite som man vill. Är Starfield ett av fjolårets 0,07% bästa spel (sjätte plats på FZ av de 14423 spel som släpptes under 2023 enligt https://gameworldobserver.com/2023/12/27/steam-record-14k-gam... Är det ett av de sämsta västerländskt utvecklade AAA-rollspelen? Är det ingetdera? Eller både och?

Medlem
Skrivet av Ribcage:

Du har en hang up på ordet många men kan inte visa om det var många eller inte, bara att det är en minoritet. Även om vinnaren också har en minoritet av rösterna. Sen försöker du lägga till spelen ovan till samma genre för att sänka betydelsen ännu mer.
Går verkligen ur din väg. Undrar om du haft samma hang up om jag skrivit att några andra på sidan tycker som honom, att han inte ska känna sig konstig för det. Nåväl, du gör din grej.

Ingen ska känna sig konstig för att de gillar nischade spel. Det är en styrka i vår hobby att det finns så mycket att välja på.

Just Starfield bör nog inte motiveras med att det är många som gillar det eftersom det blivit ganska uppenbart nu att det verkligen är många som är besvikna. Men även 4e/5e bästa rollspelet i år kan vara ett bra spel om det har det du gillar.

Medlem
Skrivet av Ugly_Bob:

Det är väl det som är det fina med statistik - man kan använda den lite som man vill. Är Starfield ett av fjolårets 0,07% bästa spel (sjätte plats på FZ av de 14423 spel som släpptes under 2023 enligt https://gameworldobserver.com/2023/12/27/steam-record-14k-gam... Är det ett av de sämsta västerländskt utvecklade AAA-rollspelen? Är det ingetdera? Eller både och?

Exakt, det kan vridas och snurras hur han vill. Av en enkel kommentar om att många tyckt samma. Att kalla det nischat med tanke på hur många som spelat det är också talande.
Men det är också helt sant, liten del av värdens befolkning har spelat det. Om man vill vrida på det.

Medlem

Starfield Is The Most Played RPG Of 2023 Despite Baldur’s Gate 3 Being The Most Acclaimed

”Players have spent a total of 452,556,984 hours in Baldur’s Gate 3, while a total of 534,823,944 hours have been spent in Starfield. As such, Bethesda’s Sci-Fi RPG has a significant lead over Larian’s title…”

https://gameinfinitus.com/news/starfield-most-played-rpg-2023...

Det verkar ha spelats en del SF där ute.


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Skriv svar