Rykte: God of War-originaltrilogin ska remastras (igen)

Robot
Rykte: God of War-originaltrilogin ska remastras (igen)

Hur sugna är vi på ett högupplöst Grekland?

#God-of-war


Medlem

Alltid sugen.. enda jag kör på emulatorn eftersom jag inte orkar koppla in PS3an. Fantastiska spel. Finns en samling med de två spelen som släpptes på PSPn som också är helt okej och man gillar god of war.


signatur

This little light of mine, i'm gonna let it shine. Let it shine, let it shine, let it shine.

Medlem

Ja tack... eller helst ett nytt i den stilen!

De nya kanske är mer känslosamma, men de äldre spelen är betydligt roligare att spela! De vet om att de är spel och går all in!

Medlem

Låter bra, vi pratade här om dan om att det vore najs med remaster på dem till nyare plattform.

Medlem

Do it, så länge dom inte vill ha 599 för kalaset.. Jag äger redan 1 och 2 till PS2 samt GOW3 remastered. Stöder de två första PS2-spelen komponentkabel förresten?

Medlem

Gör en remake!
4K, hdr, raytracing!

Medlem

Alltid kul med stora grafiska hopp när det kommer till remakes men...suck...det börjar bli många remakes nu känner jag

Medlem

Jag stödjer det inte, så blir inget köp. Det är bra spel redan så behöver inga förbättringar. Men kul för er som diggar det!

Medlem

Nej. Gör remake istället.

Medlem

Remaster räcker för mig. Högre upplösning och 60 fps. Allt i ett paket för 349 kr.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Tja jag vet inte, är det remasters och remakes av avdankade spel för avdankade spelare vi ska ha på Playstation så tackar jag för mig.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Känns tråkigt att Sony kör så mycket gamla grejer hela tiden. Släpps ju ingenting nytt som är intressant.

Gow trilogin remake i samma stil som de senaste spelen skulle kunna vara intressant.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Känns tråkigt att Sony kör så mycket gamla grejer hela tiden. Släpps ju ingenting nytt som är intressant.

Gow trilogin remake i samma stil som de senaste spelen skulle kunna vara intressant.

Tycker att Sony är duktiga på variation. Det släpps massor med nytt som håller världsklass (Spiderman 1-2, Gow 2016 och Ragnarök (plus Valhalla gratis), FF16, FF7:Remake och kommande FF7:Rebirth, Demons Souls i modern tappning, Ratchet and Clank med unikt gameplay, Astrobot (gratis), bra och prisvärd VR med flera bra titlar (ex Resident Evil), Horizon plus expansion, Returnal, med mycket mera.

Har inga problem med att det utbudet blandas upp med enklare remasters/remakes av äldre titlar. Ser det enbart som en service som jag gärna betalar för.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem

Kan dom inte göra en remaster eller remake eller ny release av Motorstorm?


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Kunde vara kul saknar den gamla kratos dom två senaste delarna var aldeles för tekniska saknar köttandet lixom förstår att dom vill förnya konceptet men det blev för svårt att hålla koll på allt

Medlem

Bra, gör mina PS3-remasters överflödiga! And while you’re at it: remasters av Motorstorm- och Resistence-spelen, tack! Gör hela min PS3-överflödig!


signatur

Fanboys be gone! 🤮

Medlem

Mjölka kossan lite till bara så den blir lika torr som Sahara.

Medlem

Senaste remastern var väl drygt 10 år sedan så jo tack

Medlem
Skrivet av cyppa:

Mjölka kossan lite till bara så den blir lika torr som Sahara.

Va? Dom här spelen är lika bra som mästerverk som Gud i namnet, senaste remastern kom till PS3 knappast "mjölka"

Medlem
Skrivet av Freakon:

Tycker att Sony är duktiga på variation. Det släpps massor med nytt som håller världsklass (Spiderman 1-2, Gow 2016 och Ragnarök (plus Valhalla gratis), FF16, FF7:Remake och kommande FF7:Rebirth, Demons Souls i modern tappning, Ratchet and Clank med unikt gameplay, Astrobot (gratis), bra och prisvärd VR med flera bra titlar (ex Resident Evil), Horizon plus expansion, Returnal, med mycket mera.

Har inga problem med att det utbudet blandas upp med enklare remasters/remakes av äldre titlar. Ser det enbart som en service som jag gärna betalar för.

Jo alla är vi ju olika.
Astrobot (frän demo) men skulle inte kalla det ett spel.
Horizon 2, Ragnarök, spiderman 2, ff16. Ratchet, är väl det du listade som är nytt alla är uppföljare...
Returnal var inget vidare och de flesta håller med enligt sålda ex. Men absolut det var ett kul försök.
Prisvärd vr skulle jag inte säga när jag själv gav ca 3k för mitt vr som kan spela allt och inte är låst till Playstation.

Vi tycker väl olika och det är ok😊
Jag är bara besviken på Sony. Jag var imponerad av ps4 och dom har rasat sen dess. ( enligt mig😊 )

Medlem
Skrivet av Balunan:

Bra, gör mina PS3-remasters överflödiga! And while you’re at it: remasters av Motorstorm- och Resistence-spelen, tack! Gör hela min PS3-överflödig!

Ja! jag vill väldigt gärna ha resistance spelen omgjorda. missade min chans med dom. en gick att streama via ps plus ett tag men.. hade gärna velat ha liknande med killzone, spelade 2an eller 3an via ps plus och fan vilken input lag 😔


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Ralf:

Jo alla är vi ju olika.
Astrobot (frän demo) men skulle inte kalla det ett spel.
Horizon 2, Ragnarök, spiderman 2, ff16. Ratchet, är väl det du listade som är nytt alla är uppföljare...
Returnal var inget vidare och de flesta håller med enligt sålda ex. Men absolut det var ett kul försök.
Prisvärd vr skulle jag inte säga när jag själv gav ca 3k för mitt vr som kan spela allt och inte är låst till Playstation.

Vi tycker väl olika och det är ok😊
Jag är bara besviken på Sony. Jag var imponerad av ps4 och dom har rasat sen dess. ( enligt mig😊 )

Jag har svårt att förstå vad du menar. Först beklagar du dig över att Sony inte skapar något nytt utan bara återanvänder gammalt material. När det visar sig vara felaktigt så sågar du istället allt de har gjort.

Nja, har svårt att hålla med. Känns som gnäll för gnällets skull.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Jag har svårt att förstå vad du menar. Först beklagar du dig över att Sony inte skapar något nytt utan bara återanvänder gammalt material. När det visar sig vara felaktigt så sågar du istället allt de har gjort.

Nja, har svårt att hålla med. Känns som gnäll för gnällets skull.

Felaktigt?

Vilka nya bra spel finns bara till ps5?

Ratchet, ff16 och returnal, spiderman 2.

Det är väl typ det. Är du imponerad av att det är allt sony fått ut till ps5?

Edit: och av dessa är det bara returnal som är nytt...

Medlem
Skrivet av Ralf:

Felaktigt?

Vilka nya bra spel finns bara till ps5?

Ratchet, ff16 och returnal, spiderman 2.

Det är väl typ det. Är du imponerad av att det är allt sony fått ut till ps5?

Edit: och av dessa är det bara returnal som är nytt...

ratchet finns dock till pc också. men jag tycker att playstation studios gör en hel del bra spel. gillar inte last of us remake, remaster, etc och allt det. gow behöver dock inte en remaster. kanske om det är för att föra över dom tidigare spelen som körde på cell, då kan jag förstå. men gillar inte det heller. men man ska inte nedvärdera dom bra spelen som deras studios gjort. jag har haft en hel del kul med spiderman även om jag tagit en paus för det var inte direkt min scen.


signatur

Konsoler: Xbox One, Xbox One S (hos kompis), Xbox One X, Xbox Series X, PS4, PS4 Pro
CPU: AMD Ryzen 5 7600X
GPU: Gigabyte Geforce RTX 3060 Ti 8GB Eagle OC 2.0
MEM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR5 6000MHz CL36 Vengeance

Medlem
Skrivet av Balunan:

Bra, gör mina PS3-remasters överflödiga! And while you’re at it: remasters av Motorstorm- och Resistence-spelen, tack! Gör hela min PS3-överflödig!

Lägg till Sly Cooper-serien när de ändå håller på.

Medlem

Släpp till PC direkt... sluta tramsa med playstation exklusivitet... kommer aldrig någonsin köpa en konsol som levererar huvudverks FPS!!!!

Medlem
Skrivet av Molotov:

Tja jag vet inte, är det remasters och remakes av avdankade spel för avdankade spelare vi ska ha på Playstation så tackar jag för mig.

Playstation är väl inte kända för nyskapande direkt?

Medlem
Skrivet av OnParole:

Playstation är väl inte kända för nyskapande direkt?

Nej det är inte mycket att hänga i granen. Känns som Playstation som helhet går på sparlåga.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Keima:

Va? Dom här spelen är lika bra som mästerverk som Gud i namnet, senaste remastern kom till PS3 knappast "mjölka"

Menar mer att idag har man helt slut på idéer inom spelbranschen. Man gör remasters, remake och allt vad fan man nu vill kalla det. Remasters blir bara skit, känslan som spelen hade försvinner totalt och för vadå? Lite bättre grafik?

Nej tack.

Medlem
Skrivet av Ralf:

Felaktigt?

Vilka nya bra spel finns bara till ps5?

Ratchet, ff16 och returnal, spiderman 2.

Det är väl typ det. Är du imponerad av att det är allt sony fått ut till ps5?

Edit: och av dessa är det bara returnal som är nytt...

Nu förstår jag dig bättre. 😀

Jag ser Spiderman 2, FF16, Ratchet, osv som nya spel och är därför nöjd. Hade inte tackat nej till mer, men det jag har "fått" har gett mig väldigt mycket glädje. Är imponerad över hur hög nivå Sony har lyckats hålla mer eller mindre konstant i många år nu.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

12
Skriv svar