Snabbkollen – Är du nöjd med dina julklappar?

Robot
Snabbkollen – Är du nöjd med dina julklappar?

Har du varit snäll, stygg eller mittemellan?

#snabbkollen


Medlem

Vi köper bara julklappar till alla barnen som är med.
Inga av oss vuxna köper något till varandra, och det är såååå skönt 😊👍

Medlem

Vill inte ha men får något litet av sambon och föräldrarna ändå.
Säger bara köp någon bra whiskey om ni måste köpa något

Så ja nöjd

Medlem

Vi vuxna får inga julklappar, vilket jag är nöjd med

Gnällkuk

Alltså, du kan ju inte bunta ihop att du inte är nöjd med samma som att man inte får några julklappar. Nästan lika klappkass som Swecs (höhö).


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Jag är bara missnöjd för brorsan gav mig inget men jag gav honom en present.

Medlem

Fick exakt samma sak som förra året, så jag är nöjd.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Jodå. Hans Zimmer live. Sedan mellangrabben ny röd Xbox kontroll. Stora grabben Airup. Lillgrabben Kapla stavar. De är sååååå nöjda.

Medlem

Fick en Aladdin ask. Nöjd med det.
Dyrare klappar köper vi själva. Blev en hörlursförstärkare, Loxjie D40 Pro.

Medlem

Räknas en tvättmaskin och diskmaskin som jag köpte till mig själv?
Ska bli så skönt att slippa all LIDL-sköljmedel från patrask som inte tvättar undan i tvättstugan.

Medlem
Skrivet av Rowin42:

Vi köper bara julklappar till alla barnen som är med.
Inga av oss vuxna köper något till varandra, och det är såååå skönt 😊👍

Samma här. Numer är det roligt om vi alla syskon plus mamma kan ses och äta gott, julklappar blir till de små.

(Fast jag köpte en flaska vuxensaft till bror även om vi egentligen inte skulle köpa något, kunde inte låta bli.)


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem

Är man gammal så får man inget, man köper det man vill ha under året

Det enda vi kör är "julklappsspelet", köper tre paket var (50kr st), det är ju bara för oss vuxna så vi blir glada när vi får paket som kaffe eller knäckebröd


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Jag fick ett presentkort så jag är nöjd. Brukar varken ge eller få speciellt mycket, och det är väldigt skönt. Jag bestämde för många år sen att det fick vara nog med julklappar. Vanligtvis ger jag varsin kasse med roliga godisnyheter till mina systrar och deras familjer, och får något litet symboliskt tillbaka.

Förstår att det är annorlunda om man har egna barn, men jag tycker det är så härligt att inte delta i klapp-hetsen.

It's not a lake, it's an ocean

Vi vuxna köpte knappt något åt varandra i år, förutom lite smått. Allt gick till barnen.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

köpte bara julklappar. Dock så vart jag sjukt nöjd över min egen julklapp. Data grejer för typ 80 tusen =D Så ja jag är nöjd över "julklappen" =D

Medlem

Jag fick samma julklapp i år som förra året. Covid...

Medlem

Fick min första julklapp sedan 2008 så jag är super nöjd 🙌😊👍

Medlem

Vi i våran familj slutade med julklappar för en herrans massa år sedan.
Min sista julklapp var en cd med en expansion till
NwN som jag fick av min storebror.

Däremot såg jag att Musikhjälpen hade denna som auktion på Tradera.
Vann auktionen och blev klar med byggsatsen i lördags.
Nu måste man ju nästan måla den också 🙂
Nu ska vi se om bilderna jag bifogar fungerar 😛


signatur

Kan du läsa detta så har jag lärt mig att använda en Signatur. /cheer

Medlem

Alla som inte har något jobb får en julklapp. De resterande får vara med på julklappsspelet med en summa omkring 100-150:- om de vill.

KoP
Medlem

Man är lite för gammal för att förvänta sig guld och gröna skogar i paketen. Det var annorlunda när man var liten måhända.

Önskade mig ingenting så är nöjd över det lilla jag fick.

Otroligt skönt att inte vara en del utav denna julklappshets och känna sig "tvingad" att bränna tusentals kronor. Köpte klappar för kanske en 500 kr.

Dyrare presenter kan man köpa till folk när dom fyller år.

Medlem

Jag får bara pengar. Allt jag vill ha köper jag själv. Själv så köper jag bara julklappar till barnen.

Medlem

Ja jag är jättenöjd. Fick precis det jag ville ha samt lite till.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av KoP:

Man är lite för gammal för att förvänta sig guld och gröna skogar i paketen. Det var annorlunda när man var liten måhända.

Önskade mig ingenting så är nöjd över det lilla jag fick.

Otroligt skönt att inte vara en del utav denna julklappshets och känna sig "tvingad" att bränna tusentals kronor. Köpte klappar för kanske en 500 kr.

Dyrare presenter kan man köpa till folk när dom fyller år.

Jag har nog vänt på det där.
Mina föräldrar har aldrig varit rika och inte bränt pengar på mig eller mina syskon.

Nuvarande julaftonar med min fru slösar jag stora pengar på henne så att hon ska bli så glad som möjligt.
Hon har börjat gråta av glädje några gånger. Exempelvis laptop, mobil osv.
Jag får även fina saker av henne.

Men då ger jag ju bara en julklapp och inte till flera människor.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av Rowin42:

Vi köper bara julklappar till alla barnen som är med.
Inga av oss vuxna köper något till varandra, och det är såååå skönt 😊👍

Håller med 110%! Käka god mat, umgås med familjen och bara ha det trevligt. Barnen får klappar. Men unnar mig ALLTID själv en egenfinansierad julklapp varje år. I år blev det en Nintendo Switch, med Metroid Dread, Breath of the Wild och Super Mario Odyssey. Spel man velat spela men inte kunnat tidigare.

Medlem

Köpte BG3 till mig själv


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Knodsen får som vanligt klappar. Till de vuxna köps två stycken för 150:- som vi sen slår tärning om.

Först en runda för vilka som startar med vilka klappar, slår man jämt på två tärningar får man välja ur högen för vuxna tills de är slut.
Fika och presentation av klapparna, så man vet vad som finns.
Runda två, någon sätter en timer någonstans mellan 15 och 20 minuter. Slår man lika får ta en klapp av vem man vill. När timern ringer är det över och om man då inte har någon klapp får man välja en av någon annan som minst har två. Brukar vara uppskattat och inte så dyrt.

Själv håller jag mig oftast till förbrukningsvaror likt vin eller ost. I år blev det en prosecco som kommer gå till nyår som man fick med sig.

Medlem
Skrivet av Hipshot:

Fick exakt samma sak som förra året, så jag är nöjd.

Va bara lugn, han mår säkert piss övet att du hade köpt något och inte han 🤣

Medlem

Fick klart min dreadnought iaf. Saknade två pottor färger och en dry brush pensell jag fick så jag kan arbeta mig igrnom min pile of shame. Ska lägga på high light och met detaljer men då blir man aldrig klar. Så jag ska måla dem "reko för spel" men ta detaljerad sen efter hand. Så tack min bättre hälft för presenten (och tomten)


signatur

Just an honest man in a leather mask

Dödgrävaren
Skrivet av Nyhet:

Har du varit snäll, stygg eller mittemellan?

#snabbkollen


Fick inga klappar å var helnöjd.

Medlem

Vi köper i princip bara klappar till barnen, men jag fick lite godis och pengar iallafall och det är väl allt man behöver.

Skrivet av yol1982:

Räknas en tvättmaskin och diskmaskin som jag köpte till mig själv?
Ska bli så skönt att slippa all LIDL-sköljmedel från patrask som inte tvättar undan i tvättstugan.

Grattis! Egen tvättmaskin är verkligen guld. Jag får ångest när jag tänker på att min en dag kommer gå sönder och att jag måste bege mig ner till tvättstugan igen.

12
Skriv svar