The Finals har nu över 10 miljoner spelare

Robot
The Finals har nu över 10 miljoner spelare
Medlem

The Finals är ett spel som jag nyligen testade, och jag måste säga att det inte imponerade särskilt mycket. Spelet når knappt upp till medelnivån och lämnar mycket att önska. Det finns definitivt bättre alternativ tillgängliga på marknaden för den som söker en mer engagerande spelupplevelse. Trots detta kan jag förstå varför barn kan ha roligt med det.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

The Finals är ett spel som jag nyligen testade, och jag måste säga att det inte imponerade särskilt mycket. Spelet når knappt upp till medelnivån och lämnar mycket att önska. Det finns definitivt bättre alternativ tillgängliga på marknaden för den som söker en mer engagerande spelupplevelse. Trots detta kan jag förstå varför barn kan ha roligt med det.

Intressant? Vad definierar du som medelnivå? Vilka spel skulle du säga är bättre alternativ?

Medlem
Skrivet av Nelfie:

The Finals är ett spel som jag nyligen testade, och jag måste säga att det inte imponerade särskilt mycket. Spelet når knappt upp till medelnivån och lämnar mycket att önska. Det finns definitivt bättre alternativ tillgängliga på marknaden för den som söker en mer engagerande spelupplevelse. Trots detta kan jag förstå varför barn kan ha roligt med det.

Nämn *ett* modernt spel där du kan förstöra i stort sett hela kartan, som är bättre än Finals?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Medlem
Skrivet av Nelfie:

The Finals är ett spel som jag nyligen testade, och jag måste säga att det inte imponerade särskilt mycket. Spelet når knappt upp till medelnivån och lämnar mycket att önska. Det finns definitivt bättre alternativ tillgängliga på marknaden för den som söker en mer engagerande spelupplevelse. Trots detta kan jag förstå varför barn kan ha roligt med det.

Berätta gärna hur du tänker gällande det fetstilta.

Lämnar mycket att önska. Kan du berätta mer?

Bättre alternativ. Kan du ge några exempel?

På vilket sätt är detta inte en engagerande spelupplevelse? Vad är en egagerande spelupplevelse enligt dig?

Du säger mycket men samtidigt inget alls.

Medlem

Är det som Fortnite? Att när man dör så får man vänta till ett nytt spel startar eller kommer man tillbaka som i BF eller COD?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Måste medge att The Finals är det roligaste jag haft i ett FPS-spel sedan Quake III Arena. Trots att det bara finns fyra banor (hittills), och trots att det bara finns tre klasser att välja på, känns varje match helt unik från den andra. Man vet aldrig vilket hus som kommer demoleras eller om väggen bakom en kommer sprängas sönder. Det är nästan omöjligt att komma in i ett lugn och följa rutin; man måste hela tiden vara uppmärksam på vad som händer runtomkring. Det är totalt kaos - precis som det ska vara i en fast-paced shooter.

Skrivet av Pretorian24:

Är det som Fortnite? Att när man dör så får man vänta till ett nytt spel startar eller kommer man tillbaka som i BF eller COD?

Om du dör är det en respawn-timer på ~15 sekunder.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Skrivet av Pretorian24:

Är det som Fortnite? Att när man dör så får man vänta till ett nytt spel startar eller kommer man tillbaka som i BF eller COD?

Du får vänta..

Tills du trycker på respawn knappen och då eventuellt lämna hela ditt lag i sticket när du respawnar när dom dör.
Eller så sitter du och väntar tills dina vänner är döda och respawnar med dom. mycket taktik där som jag inte beskriver nu.

Det är extremt enkelt och vinna med två vänner i discord. Det är alltså mycket taktiskt snack, val av karaktärer, vapen etc. men man känner verkligen battlefield 3-4 känslan i vapen samt i hur husen trasar sönder.

Detta hade enligt mig kunna varit ett enkelt "game mode" i bf4 mer eller mindre. jag har haft hur kul som helst ´men då har jag väll haft rätt kompisgäng med mig. ge det några chanser, och när du kört 20-30 matcher så ge det ett par chanser till med dina nya vapen och gadgets.

helt klart 5/5 eller åtminstonde 4/5, det 'är enkelt och jävligt roligt med rätt kompisgäng!

Medlem
Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Du får vänta..

Tills du trycker på respawn knappen och då eventuellt lämna hela ditt lag i sticket när du respawnar när dom dör.
Eller så sitter du och väntar tills dina vänner är döda och respawnar med dom. mycket taktik där som jag inte beskriver nu.

Det är extremt enkelt och vinna med två vänner i discord. Det är alltså mycket taktiskt snack, val av karaktärer, vapen etc. men man känner verkligen battlefield 3-4 känslan i vapen samt i hur husen trasar sönder.

Detta hade enligt mig kunna varit ett enkelt "game mode" i bf4 mer eller mindre. jag har haft hur kul som helst ´men då har jag väll haft rätt kompisgäng med mig. ge det några chanser, och när du kört 20-30 matcher så ge det ett par chanser till med dina nya vapen och gadgets.

helt klart 5/5 eller åtminstonde 4/5, det 'är enkelt och jävligt roligt med rätt kompisgäng!

Mycket bra beskrivet. Fler såna förklaringar till spel. Snyggt Jag älskar spelet och har otroligt roligt i det med vänner. Bra puls å tryck i det.

Medlem
Skrivet av Nelfie:

The Finals är ett spel som jag nyligen testade, och jag måste säga att det inte imponerade särskilt mycket. Spelet når knappt upp till medelnivån och lämnar mycket att önska. Det finns definitivt bättre alternativ tillgängliga på marknaden för den som söker en mer engagerande spelupplevelse. Trots detta kan jag förstå varför barn kan ha roligt med det.

Spelade du igenom de 12 quickplay matcherna och körde tournament? annars har du inte riktigt testat spelet

Medlem

Helt värdelöst imo. TTK är ju sinnesjukt lång. Behövde trycka 2 mag innan någon dog...och då var det i närstrid (ja jag träffade samtliga skott). Avinstallerade efter ~5-6 matcher.

Medlem

Tycker The Finals är ett värdelöst spel. Fullt till bredden med fuskare och spelglädjen uteblir helt. Det är ett segt spel som tillför ingenting nytt överhuvudtaget. Förstörelsen är här inte bättre än det var på BF Bad Company 2, fattar inte varför det är så hypad...
Hur som, det här spelet kommer dö ut rätt snabbt när folk inser att det här spelet var inte så kul som dem trodde..
Med andra ord, upp som en sol, ner som en pankaka, så kommer det bli.
Och ni fanboys som blir upprörda att man inte tycker som er, synd om er. Men det är inte mitt problem att jag inte delar era åsikt.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Helt värdelöst imo. TTK är ju sinnesjukt lång. Behövde trycka 2 mag innan någon dog...och då var det i närstrid (ja jag träffade samtliga skott). Avinstallerade efter ~5-6 matcher.

Skrivet av Seneca:

Tycker The Finals är ett värdelöst spel. Fullt till bredden med fuskare och spelglädjen uteblir helt. Det är ett segt spel som tillför ingenting nytt överhuvudtaget. Förstörelsen är här inte bättre än det var på BF Bad Company 2, fattar inte varför det är så hypad...
Hur som, det här spelet kommer dö ut rätt snabbt när folk inser att det här spelet var inte så kul som dem trodde..
Med andra ord, upp som en sol, ner som en pankaka, så kommer det bli.
Och ni fanboys som blir upprörda att man inte tycker som er, synd om er. Men det är inte mitt problem att jag inte delar era åsikt.

bahaha, noob alert! git gud

Medlem
Skrivet av Seneca:

Tycker The Finals är ett värdelöst spel. Fullt till bredden med fuskare och spelglädjen uteblir helt. Det är ett segt spel som tillför ingenting nytt överhuvudtaget. Förstörelsen är här inte bättre än det var på BF Bad Company 2, fattar inte varför det är så hypad...
Hur som, det här spelet kommer dö ut rätt snabbt när folk inser att det här spelet var inte så kul som dem trodde..
Med andra ord, upp som en sol, ner som en pankaka, så kommer det bli.
Och ni fanboys som blir upprörda att man inte tycker som er, synd om er. Men det är inte mitt problem att jag inte delar era åsikt.

Det låter som du är den som är upprörd som inte delar åsikt med dom som tycker om spelet och du vill att folk ska tycka som du. Tragiskt. Hoppas du finner glädje någon annanstans.

Medlem
Skrivet av SeaMonkeyFresh:

Du får vänta..

Tills du trycker på respawn knappen och då eventuellt lämna hela ditt lag i sticket när du respawnar när dom dör.
Eller så sitter du och väntar tills dina vänner är döda och respawnar med dom. mycket taktik där som jag inte beskriver nu.

Det är extremt enkelt och vinna med två vänner i discord. Det är alltså mycket taktiskt snack, val av karaktärer, vapen etc. men man känner verkligen battlefield 3-4 känslan i vapen samt i hur husen trasar sönder.

Detta hade enligt mig kunna varit ett enkelt "game mode" i bf4 mer eller mindre. jag har haft hur kul som helst ´men då har jag väll haft rätt kompisgäng med mig. ge det några chanser, och när du kört 20-30 matcher så ge det ett par chanser till med dina nya vapen och gadgets.

helt klart 5/5 eller åtminstonde 4/5, det 'är enkelt och jävligt roligt med rätt kompisgäng!

Tack. Jag är ändå sugen på att testa. Jag är ju mer för att komma tillbaka snabbt.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Seneca:

Tycker The Finals är ett värdelöst spel. Fullt till bredden med fuskare och spelglädjen uteblir helt. Det är ett segt spel som tillför ingenting nytt överhuvudtaget. Förstörelsen är här inte bättre än det var på BF Bad Company 2, fattar inte varför det är så hypad...
Hur som, det här spelet kommer dö ut rätt snabbt när folk inser att det här spelet var inte så kul som dem trodde..
Med andra ord, upp som en sol, ner som en pankaka, så kommer det bli.
Och ni fanboys som blir upprörda att man inte tycker som er, synd om er. Men det är inte mitt problem att jag inte delar era åsikt.

Undra vem det är som är upprörd🤣

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Helt värdelöst imo. TTK är ju sinnesjukt lång. Behövde trycka 2 mag innan någon dog...och då var det i närstrid (ja jag träffade samtliga skott). Avinstallerade efter ~5-6 matcher.

Nej, du träffade inte samtliga skott om du behövde trycka två magasin för att döda någon. Antingen missade du flera skott, eller så blev spelaren du sköt på healad av en Medium. Jag kommer inte på ett enda vapen som behöver två magasin med 100% accuracy för att döda en Heavy)

Du kan se TTK för alla vapen här: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NHg1VZ3rILNSv6Z-PxQ9k...

Just nu ligger TTK på 0-3 sekunder för de flesta vapen, vilket känns rätt bra. Man har tid att reagera och rädda situationen, men om man slarvar eller inte är uppmärksam kan man dö väldigt snabbt och enkelt.

Avslutningsvis slänger jag in en video på en quad-kill jag fick för ett tag sedan, bara för att demonstrera TTK:


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av noreason:

Hoppas du skämtar.


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Broshimitsu:

Nej, du träffade inte samtliga skott om du behövde trycka två magasin för att döda någon. Antingen missade du flera skott, eller så blev spelaren du sköt på healad av en Medium. Jag kommer inte på ett enda vapen som behöver två magasin med 100% accuracy för att döda en Heavy)

Du kan se TTK för alla vapen här: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1NHg1VZ3rILNSv6Z-PxQ9k...

Just nu ligger TTK på 0-3 sekunder för de flesta vapen, vilket känns rätt bra. Man har tid att reagera och rädda situationen, men om man slarvar eller inte är uppmärksam kan man dö väldigt snabbt och enkelt.

Avslutningsvis slänger jag in en video på en quad-kill jag fick för ett tag sedan, bara för att demonstrera TTK: https://www.youtube.com/watch?v=30uCdLcsiVM

Helt säker på att jag träffade då det var i närstrid. Slöa servers eller skev tickrate alltså. Ungefär det man kan förvänta sig av ett f2p.

Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Helt säker på att jag träffade då det var i närstrid. Slöa servers eller skev tickrate alltså. Ungefär det man kan förvänta sig av ett f2p.

Låter som att du har bestämt dig för att det är fel på spelet, och inte skit bakom spakarna. Själv har jag inte upplevt några problem med deras servrar ens från första timmen som spelet släpptes, och någon "skev tickrate" har jag inte heller upplevt; detta efter ~520 spelade matcher/130 spelade timmar. Och då har jag spelat majoriteten av multiplayer shooters sedan Quakeworld var aktuellt på 90-talet, så jag tycker att jag borde märka om ett problem kommer från min sida eller från spelets håll.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Seneca:

Förstörelsen är här inte bättre än det var på BF Bad Company 2, fattar inte varför det är så hypad...

Är detta nya ”grafiken ser ut som ett ps2-spel”?

Förstörelsen är både mer detaljerad och du kan förstöra husen mer dynamiskt än i BC2.

Medlem
Skrivet av Seneca:

Tycker The Finals är ett värdelöst spel. Fullt till bredden med fuskare och spelglädjen uteblir helt. Det är ett segt spel som tillför ingenting nytt överhuvudtaget. Förstörelsen är här inte bättre än det var på BF Bad Company 2, fattar inte varför det är så hypad...
Hur som, det här spelet kommer dö ut rätt snabbt när folk inser att det här spelet var inte så kul som dem trodde..
Med andra ord, upp som en sol, ner som en pankaka, så kommer det bli.
Och ni fanboys som blir upprörda att man inte tycker som er, synd om er. Men det är inte mitt problem att jag inte delar era åsikt.

I tidigare multiplayer-spel med förstörelse har det skett genom klienten, vilket resulterar i att man som spelare ibland "clippar" igenom väggar. I The Finals har man utvecklat en ny teknik där försörelsen sker genom servern, så den förstörelsen du ser är exakt likadan som alla andra spelare ser.
I Battlefield: Bad Company 2 kunde du förstöra hus, men med förbestämd förstörelse. Hål såg ofta likadana ut och skedde på samma punkter. I The Finals kan du förstöra precis allt, och istället för särskilda triggers som får strukturer att falla är det physics-baserat, så strukturer faller sönder om du har sönder bärande väggar t.ex.

Det är svårt att förklara med bara ord, men nej, förstörelsen var inte bättre i Bad Company 2. Du kanske minns det som så, men det stämmer helt enkelt inte.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Gen
Medlem
Skrivet av Seneca:

Tycker The Finals är ett värdelöst spel. Fullt till bredden med fuskare och spelglädjen uteblir helt. Det är ett segt spel som tillför ingenting nytt överhuvudtaget. Förstörelsen är här inte bättre än det var på BF Bad Company 2, fattar inte varför det är så hypad...
Hur som, det här spelet kommer dö ut rätt snabbt när folk inser att det här spelet var inte så kul som dem trodde..
Med andra ord, upp som en sol, ner som en pankaka, så kommer det bli.
Och ni fanboys som blir upprörda att man inte tycker som er, synd om er. Men det är inte mitt problem att jag inte delar era åsikt.

Håller med om antalet fuskare, något de håller på att utveckla en lösning för, håller inte med om resten.

Medlem

Att regionlåsa spelet hade nog gjort det gott gällande fuskare. En visst land i öst är extremt överrepresenterade och förstör för alla andra regioner.

phi
Medlem
Skrivet av I am Grööt:

Helt värdelöst imo. TTK är ju sinnesjukt lång. Behövde trycka 2 mag innan någon dog...och då var det i närstrid (ja jag träffade samtliga skott). Avinstallerade efter ~5-6 matcher.

Sinnessjuk lång TTK? Då behöver du träna på din aim.

Jag har kört mestadels Light med V95 och XP-54 och det tar knappt en sekund att döda en Heavy om man sätter alla skott. Jag har märkt att gnället om TTK kommer vanligtvis från folk med halvtaskig aim och från spel som Call of Duty/Warzone där aim kvittar pga hög TTK.

I The Finals så kan man sällan förlita sig på hög TTK eftersom att du hinner reagera ifall någon börja skjuta på dig och missar. Har du bättre aim och movement så vinner du större delen av striderna trots att den andra hinner få iväg första skottet.

Kort sagt; The Finals kräver lite mer av spelaren. Vilket enligt mig är en skön omväxling från många av dagens FPS-spel.

1
Skriv svar