SWAT 3: Close Quarters Battle

Skribent
Skrivet av conthox:

Spelade SWAT4 mycket efter att ha spelat Rainbow Six en lång tid. Jag skrattar fortfarande när jag tänker på AIn i RS. Man smyger fram, kastar en granat som landar mellan fötterna på terroristen. Man hör honom säga "That's odd..." innan den smäller.

Sen att ens egna i R6 inte checkar hörnen, de bara stormar in i rummen utan att ha koll i fall någon står precis vid dörrposten. Så många gånger jag fått en hel styrka eliminerad på grund av det.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Gog kör just nu 35% rabatt på Swat 3 och 50% rabatt på Swat 4.

Medlem

ah, SWAT3, vilket spel blev verkligen ett ännu bättre spel när jag kom på att de fanns program som kunde binda tangenterna till ett röstkommando istället, kändes väldigt "futuristiskt" på den tiden att kunna säga till ens team vad de skulle göra istället för att komma ihåg tangenter.

Skribent
Skrivet av Mannagryn:

ah, SWAT3, vilket spel blev verkligen ett ännu bättre spel när jag kom på att de fanns program som kunde binda tangenterna till ett röstkommando istället, kändes väldigt "futuristiskt" på den tiden att kunna säga till ens team vad de skulle göra istället för att komma ihåg tangenter.

Ja just det!! Jag körde också med det minns jag. Var fan episkt!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Funderar om jag ska recensera de andra två, men 1:an lär ju inte ha hållit så bra. Minns att det kändes mer som en polisutbildning. Att lära sig skjuta som marksman t.ex. och fylla i vindriktning och skit var inte helt lätt.

Jag gav mig på det för inte så längesedan. Fick det i julklapp när jag var en liten talle och fattade inget. Nu 25år sen minst så fattar jag fortfarande inte hur man spelar det. 😅


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av Kyrre:

Tack för recension! Känns som spelet som tog inspiration från de gamla Rainbow Six spelen, och lyckades. Hoppas gog kör vinterrea snart, då blir det köp visst finns det mods för HD upplösning?

Raibow 6: Ravenshield var grymt bra, spelade det sjukt mycket back in the days


signatur

Nothing is power without Control

Medlem
Skrivet av hannes.theorell:

Epilogen:
"On August 6th, 2005, all the nuclear nations of the world signed a peace treaty
abolishing all nuclear weapons. Thanks to the distinguished members of SWAT,
the world is safe."

Så det är ett spel där du ska rädda världen.

Ja verkligen, där ser man. Hade inget minne av detta, när man var yngre och startade många av dessa spelen så sket man typ i det där. I swat4 minns jag inte heller att de var något sådant här, fast där minns jag uppdragen bättre, speciellt den där Fairfax och sedan även sjukhuset och något hotell. Men det var ett tag sedan jag spelade genom det nu skall erkännas.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av sweclockern:

Det jag "ogillar" med Ready or not är att det oftast slutar med att gärningsmännen blir skjutna till döds, men jag kanske inte är tillräckligt bra på det ännu. Ens mål är ju såklart att alla parter ska komma ut så lite skadade som möjligt.

Jag och polaren körde några rundor med non lethal vapen och en hel del gasgramater och gasmasker och det verkar ändå kunna gå rätt smidigt om man inte råkar köra det på den största jäkla banan, som vi gjorde.

Medlem
Skrivet av Raid25:

Gog kör just nu 35% rabatt på Swat 3 och 50% rabatt på Swat 4.

Då får man passa på.
Såg att det bara hade 6/10 i betyg på Steam, funderade på vad det var för sjuka människor som gett SWAT 3 låga betyg, men det är visst trasigt på Steam (som så mycket annat).

Medlem

Hur spelade du detta? Jag köpte om det på gog och skulle prova det igen för något år sedan men lyckades aldrig få mjuk fps. massa trådar prata om opengl mod osv för att få det ok men lyckades aldrig få ordning på det så gav upp

Skribent
Skrivet av Nimafor:

Hur spelade du detta? Jag köpte om det på gog och skulle prova det igen för något år sedan men lyckades aldrig få mjuk fps. massa trådar prata om opengl mod osv för att få det ok men lyckades aldrig få ordning på det så gav upp

Gog och körde med software-render i spelet istället för hardware. Det är inte perfekt, men spelbart i alla fall.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Underbart att se SWAT 3 få lite uppmärksamhet igen! Bra skriven recension! Även roligt att höra allas historier om deras minnen. Jag själv började spela det igen för någon vecka sedan. En kompis till mig rekommenderade Ready or Not och jag blev direkt intresserad. Dock kom jag samtidigt att tänka på SWAT4 och installerade det (med Elite Force modden). Efter det så var det ju bara naturligt att installera SWAT 3 också så nu sitter jag här och spelar det istället. Visst, det är lite trubbigt men jag gillar det för vad det är och det påminner mig om tiden då jag spelade det.

(Jag skapade själv även en ganska framgångsrik SWAT 3 mod back in the day som hette "Armed Forces". La till en massa vapen och försökte polera lite av vad som fanns i form av grafik och ljud. Den fick ändå ett par hundra tusen nerladdningar och Sierra själva kontaktade mig innan nya uppdateringar till spelet släpptes, allt för att säkerhetsställa kompabiliteten. Gjorde några intervjuer och såg sen andra bygga vidare på vad jag hade skapat. Riktigt kul tid, något som helt klart la grunden till jobbet i spelindustrin jag har idag.)

Om man vill spela det idag så är ett tips att använda dgVoodoo2 för att köra spelet på bästa sätt, otroligt smidigt och fungerar hur bra som helst.
https://github.com/dege-diosg/dgVoodoo2/releases

(Allt detta gjorde att jag även installerade Rainbow Six, Rogue Spear, Ravenshield, Lockdown och Ghost Recon. Planerar att spela igenom allt igen)


signatur

gurkoz!com - www.gurkoz.com | Everything you can imagine is real

Skribent
Skrivet av gurkoz:

Underbart att se SWAT 3 få lite uppmärksamhet igen! Bra skriven recension! Även roligt att höra allas historier om deras minnen. Jag själv började spela det igen för någon vecka sedan. En kompis till mig rekommenderade Ready or Not och jag blev direkt intresserad. Dock kom jag samtidigt att tänka på SWAT4 och installerade det (med Elite Force modden). Efter det så var det ju bara naturligt att installera SWAT 3 också så nu sitter jag här och spelar det istället. Visst, det är lite trubbigt men jag gillar det för vad det är och det påminner mig om tiden då jag spelade det.

(Jag skapade själv även en ganska framgångsrik SWAT 3 mod back in the day som hette "Armed Forces". La till en massa vapen och försökte polera lite av vad som fanns i form av grafik och ljud. Den fick ändå ett par hundra tusen nerladdningar och Sierra själva kontaktade mig innan nya uppdateringar till spelet släpptes, allt för att säkerhetsställa kompabiliteten. Gjorde några intervjuer och såg sen andra bygga vidare på vad jag hade skapat. Riktigt kul tid, något som helt klart la grunden till jobbet i spelindustrin jag har idag.)

Om man vill spela det idag så är ett tips att använda dgVoodoo2 för att köra spelet på bästa sätt, otroligt smidigt och fungerar hur bra som helst.
https://github.com/dege-diosg/dgVoodoo2/releases

(Allt detta gjorde att jag även installerade Rainbow Six, Rogue Spear, Ravenshield, Lockdown och Ghost Recon. Planerar att spela igenom allt igen)

Aaah!! Så det var du som gjorde Armed Forces! Spelet saknar ju som skrivet vapen i grundförpackning så det var nice med lite mer fire power!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Tänker ofta tillbaka på Swat 3 som var just ett riktigt jäkla bra spel. Idag finns det i princip bara hjärndött ultravåld när det gäller den här typen av spel.

Medlem
Skrivet av Johan:

Tänker ofta tillbaka på Swat 3 som var just ett riktigt jäkla bra spel. Idag finns det i princip bara hjärndött ultravåld när det gäller den här typen av spel.

Det finns många hyfsade till bra taktiska skjutare idag, under utveckling och släppta/spelbara.
Marknaden är bara (tyvärr) för liten för några stora satsningar.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Skribent
Skrivet av Johan Lorentzon:

Funderar om jag ska recensera de andra två, men 1:an lär ju inte ha hållit så bra. Minns att det kändes mer som en polisutbildning. Att lära sig skjuta som marksman t.ex. och fylla i vindriktning och skit var inte helt lätt.

Haha, ne precis!


signatur

I am the black wizards.

12
Skriv svar