Suveräna betyg för stadsbyggarspelet Against the Storm

Robot
Suveräna betyg för stadsbyggarspelet Against the Storm

Led dina människor/ödlor/bävrar/rävar/etc. mot seger.

#Against-the-storm


Medlem

Har spelat på GamePass den senaste veckan och det är riktigt bra. Stadsbyggarspel saknar oftast mål och blir snabbt tråkiga, men det har man löst här. Kan verkligen rekommenderas.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag älskar musiken i trailern. Spelet verkar också bra

Medlem

Och så värt det!

Medlem

Har sneglat länge på detta spel men vissa recensioner skrämmer iväg mig.

För er som spelat det, hur ser ni på denna beskrivning?

"Maybe there's a part I don't get but after 25 hours + playtime I have to say I'm pretty disapointed. Game has a great metacritic review and a descent user score, but it's really, REALLY boring after you get the mechanics. Every game plays absolutely the same, minus minor roguelike variations that don't really change the gameplay.

The queen's impatience "mechanic" is just a time limit and doesn't add anything new.
Runs are way to long, and progression is an absolute grind. After 20+ games you kinda wonder where's the finality or what even is the point."

Skribent
Skrivet av Eight08:

Har sneglat länge på detta spel men vissa recensioner skrämmer iväg mig.

För er som spelat det, hur ser ni på denna beskrivning?

"Maybe there's a part I don't get but after 25 hours + playtime I have to say I'm pretty disapointed. Game has a great metacritic review and a descent user score, but it's really, REALLY boring after you get the mechanics. Every game plays absolutely the same, minus minor roguelike variations that don't really change the gameplay.

The queen's impatience "mechanic" is just a time limit and doesn't add anything new.
Runs are way to long, and progression is an absolute grind. After 20+ games you kinda wonder where's the finality or what even is the point."

Jag har kört 11 timmar och inte riktigt kommit till det läget i beskrivningen, men kan ana tendenser till att det kan bli ganska enformigt. Å andra sidan kan jag tycka att det ligger lite i genrens natur att åtminstone till viss del bygga samma saker om och om igen, för att lära sig av misstag och gradvis förbättra staden/byn.

Just i Against the Storm ser jag det som att jag spelar en karta någon gång ibland när jag är sugen på genren, istället för att exempelvis bygga på en och samma storstad i Cities Skylines. Det upplägget är jag nöjd med och där tycker jag att Against the Storm levererar (än så länge).


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av Eight08:

Har sneglat länge på detta spel men vissa recensioner skrämmer iväg mig.

För er som spelat det, hur ser ni på denna beskrivning?

"Maybe there's a part I don't get but after 25 hours + playtime I have to say I'm pretty disapointed. Game has a great metacritic review and a descent user score, but it's really, REALLY boring after you get the mechanics. Every game plays absolutely the same, minus minor roguelike variations that don't really change the gameplay.

The queen's impatience "mechanic" is just a time limit and doesn't add anything new.
Runs are way to long, and progression is an absolute grind. After 20+ games you kinda wonder where's the finality or what even is the point."

Beror väl på vad man är ute efter och hur snabbt man snappar upp mekaniken kanske? Jag tycker att jag lärt mig spelat hyfsat bra men tycker att varje ny karta jag påbörjat är som ett helt nytt pussel mot klockan. Man blir utmanad i vilka val man gör och försöka göra det bästa av situationen man ställs inför.

Jag skulle dock inte kalla spelet för ett stadsbyggarspel. Det är ett RTS där du ska lösa massa uppgifter och helst så snabbt som möjligt samtidigt som du måste hålla humöret uppe hos folket. Helt genialt och fantastiskt.

Helt klart ett av de bästa spelen jag spelat i år och har så mycket kvar av det också


signatur

osv.

Medlem
Skrivet av Eight08:

Har sneglat länge på detta spel men vissa recensioner skrämmer iväg mig.

För er som spelat det, hur ser ni på denna beskrivning?

"Maybe there's a part I don't get but after 25 hours + playtime I have to say I'm pretty disapointed. Game has a great metacritic review and a descent user score, but it's really, REALLY boring after you get the mechanics. Every game plays absolutely the same, minus minor roguelike variations that don't really change the gameplay.

The queen's impatience "mechanic" is just a time limit and doesn't add anything new.
Runs are way to long, and progression is an absolute grind. After 20+ games you kinda wonder where's the finality or what even is the point."

Jag är uppe i 70 timmar och tycker fortfarande det är roligt och utmanande. Man lär sig eftersom vad man ska sikta på och vissa "banor" blir det väldigt svårt beroende på vilka uppdrag och byggnader man fick tillgång till. Det roliga är ju att man även "levlar upp" utanför själva stadsbyggandet så att man kan skräddarsy sina strategier mer och mer, samtidigt som det även blir svårare då man måste öka svårighetsgraden för att nå längre ut på kartan. För mig är det ett perfekt spel där det tar runt 1-3 timmar att bli klar med en stad för att sen gå vidare till nästa.

Jag förstår beskrivningen, men den är ju ganska likt hur det är i många spel tycker jag. Ökar man svårighetsgraden blir inte Queens Impatience bara en time limit som man alltid klarar utan något man verkligen måste förhålla sig till.

Det är ju inte dyrt och finns på Game Pass så väl värt att testa tycker jag.

Medlem

Utgivaren Hooded Horse har också flera andra bra strategispel och även intressanta kommande spel

Medlem

ojdå, missat helt, måste fixa omedelbart


signatur

//monster

1
Skriv svar