Obsidian ville ge The Elder Scrolls en New Vegas-motsvarighet

Robot
Obsidian ville ge The Elder Scrolls en New Vegas-motsvarighet
KoP
Medlem

Förstår att dom tackade nej. Låter i grund och botten som en ganska flummig idé.

Medlem
Skrivet av KoP:

Förstår att dom tackade nej. Låter i grund och botten som en ganska flummig idé.

Flummig på vilket sätt? De skriver inte ens hur spelet skulle vara. Hade härna sett Obsidian göra ett Elder Scrolls då Skyrim inte föll mig i smaken och New Vegas var klart bättre än Fallout 3.

KoP
Medlem
Skrivet av Fr0gg0.:

Flummig på vilket sätt? De skriver inte ens hur spelet skulle vara. Hade härna sett Obsidian göra ett Elder Scrolls då Skyrim inte föll mig i smaken och New Vegas var klart bättre än Fallout 3.

Detta. 🙄

Citat:

De frågade till och med om de kunde få göra en New Vegas-liknande spinoff till The Elder Scrolls, antingen i samma värld som de huvudsakliga spelen eller i alternativa världar.

Medlem

Starfield: New Vegas

Medlem
Skrivet av KoP:

Detta. 🙄

Men antar att de menade typ arbetsupplägget, och inte spelets setting?

Medlem

Hade kunnat bli något, obsidians kompetens skämtar man inte bort. Är mer orolig över hur TES6 kommer bli.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Ja från Bethesda sida kanske de inte är så bra att låta någon annan utvecklare göra ett bättre jobb än de två gånger. Blir väll oroliga över att bli utbytta.

Medlem
Skrivet av magma:

Hade kunnat bli något, obsidians kompetens skämtar man inte bort. Är mer orolig över hur TES6 kommer bli.

Men nu seglar dem ju under samma flagg eller hur man ska säga så samarbeten mellan studiorna är kanske mer troligt framåt. Man kan ju hoppas iaf
Ser gärna att Bethesda tar in mer hjälp med quest skrivandet framför allt.

Medlem

Min första tanke var också att det handlade om egot hos Bethesda. Att dom inte gillade att en annan studio gjorde ett bättre rollspel i deras spelvärld än dom själva. På kortare tid dessutom.


signatur

PSN: OAKTHYR

Skrivet av blackidus:

Men nu seglar dem ju under samma flagg eller hur man ska säga så samarbeten mellan studiorna är kanske mer troligt framåt. Man kan ju hoppas iaf
Ser gärna att Bethesda tar in mer hjälp med quest skrivandet framför allt.

Jag vet inte jag. Både Bethesda och Obsidian har gått ner sig ordentligt.


signatur

Viam inveniam aut faciam

Medlem

Chris ger lite mer kontext i ett par tweets från igår:
https://twitter.com/ChrisAvellone/status/1736609878133850431

Med "New Vegas-liknande" menades att spelet skulle fylla samma funktion som New Vegas gjorde för Fallout serien. Att ge spelarna mer content under åren innan nästa Bethesda release.

Han ger också exempel på ett Elder Scrolls spel dom pitchade, som skulle utspela sig i en alternativ TES värld där den förra hjälten hade misslyckats:
https://twitter.com/ChrisAvellone/status/1736626725419950450

Medlem
Skrivet av magma:

Hade kunnat bli något, obsidians kompetens skämtar man inte bort. Är mer orolig över hur TES6 kommer bli.

Innan hoppades man att Starfield skulle bli Skyrim in Space, och nu är man rädd för att TES6 kommer bli Starfield on Land

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Innan hoppades man att Starfield skulle bli Skyrim in Space, och nu är man rädd för att TES6 kommer bli Starfield on Land

Haha, det där är en bra beskrivning faktiskt

Medlem
Skrivet av OAKTHYR:

Min första tanke var också att det handlade om egot hos Bethesda. Att dom inte gillade att en annan studio gjorde ett bättre rollspel i deras spelvärld än dom själva. På kortare tid dessutom.

"Deras" spelvärld ja.

Bethesda må ha ägt IP:t men med tanke på att Obsidian skapades av tidigare Black Isle-anställda så skulle jag nog säga att det är mer Obsidians värld än det är Bethesdas. Bethesda köpte den (och bastardiserade den) bara.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Innan hoppades man att Starfield skulle bli Skyrim in Space, och nu är man rädd för att TES6 kommer bli Starfield on Land

Haha. Den var lite rolig. 😂
Men..
Det finns ju de av oss som tycker att Starfield är bättre än Skyrim också 🥴

Finns säkert också många som överlag verkligen gillar/älskar Starfield, utan att tycka att det är bättre än Skyrim, och de som inte gillar det alls/nämnvärt. Starfield har verkligen delat kosmiska hav. Men mest på internet. Ute i stugorna har det bevisligen spelats av, och underhållit, sjukt många människor.

Medlem
Skrivet av m4gnify:

Innan hoppades man att Starfield skulle bli Skyrim in Space, och nu är man rädd för att TES6 kommer bli Starfield on Land

Loading screen simulator i fantasy setting


signatur

ASRock B550M-ITX/ac | Ryzen 5 5600X | Noctua NH-L12S | Asus RTX 4070 Ti Super ProArt OC | 16GB DDR4 @ 3600 MHz | Fractal Design Terra | LG 42C2 | Logitech Pro X Wireless | Keychron K2 | Logitech G Pro X Superlight

Nvidia Shield TV Pro 2017 | LG 65CS | Valve Index

Medlem
Skrivet av Darkseed:

"Deras" spelvärld ja.

Bethesda må ha ägt IP:t men med tanke på att Obsidian skapades av tidigare Black Isle-anställda så skulle jag nog säga att det är mer Obsidians värld än det är Bethesdas. Bethesda köpte den (och bastardiserade den) bara.

Men som jag har förstått det har Bethesda gjort en del egna tolkningar. Bland annat den retrofuturistiska stilen i spelet. Det var därför jag skrev deras spelvärld. Men du har givetvis rätt i sak


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem

Vem säger nej till pengar? Bethesda

Medlem

Det finns en gammal historia som säger att Bethesda blev griniga för att New Vegas blev mottaget bättre av spelarna än F3. Det känns som att det är sant.
Mest förvånad att Bethesda inte gjorde en hostile takeover av Obsidian och la ner studion. Det är så Peter och Todd rullar.

1
Skriv svar