James McCaffey (rösten till Max Payne) död vid 65 år

Medlem
James McCaffey (rösten till Max Payne) död vid 65 år

Tyvärr har McCaffey gått bort.
https://www.tmz.com/2023/12/18/max-payne-star-james-mccaffrey...
En extrem tragiskt nyhet. Utan honom skulle Max Payne inte vara så ikoniskt.
Vilken citat är eran favorit av honom?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Fyfan vad sorgligt!

Han gjorde en sån otrolig insats i Alan Wake 2, alla hints om ett nytt Max Payne med honom gjorde en så otroligt taggad.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Medlem

Skrev om det i nyhetstråden förut men tog bort inlägget då det inte var bekräftat ännu, då det kan ha varit ett missförstånd. ;/

Mycket trist nyhet. Ikonisk röst till ikoniska spel.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Kommer vara saknad. Älskar Max Payne.

"You think a piece of shit feels popular because it's surrounded by flies?"

It's not a lake, it's an ocean

Oj. Det kom plötsligt. Vad tråkigt.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

"Everything ripped apart in a new york minute."

Tragiskt tråkig nyhet


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

FM-guru
F.d. Sisyr

Minns honom framför allt från Rescue Me av alla ställen, då det var där jag först såg honom. Hade ingen aning om att han var rösten till Max Payne förrän flera år senare.

Medlem

Helvete vad tragiskt! Han hade grym röst och spelade bra i sina roller!!

Rip 🙏

Medlem

Väldigt ledsamt, spelat 1:an och 2:an minst 15-20 ggr. fan trist :/

"He was trying to buy more sand for his hour glass. I wasn't selling any."

Medlem

Ikonisk röst! Hade ingen aning om att det var han som gjorde rösten, sett om Rescue Me ett antal ggr utan att koppla hans röst till Max Payne. RIP.


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem
Skrivet av Fezk:

Skrev om det i nyhetstråden förut men tog bort inlägget då det inte var bekräftat ännu, då det kan ha varit ett missförstånd. ;/

Mycket trist nyhet. Ikonisk röst till ikoniska spel.

Bekräftat av Rockstar på deras Instagram och flera publikationer har gått ut med nyheten under kvällen. Så tyvärr väldigt officiellt. Men ja, väldigt trist och just cancer är ett helvete också.

Medlem

Åh vad sorgligt han var en helt fantastisk röstskådis <3


signatur

Processor: Intel Core i7 13700kf
Grafikkort: Palit GeForce RTX 4080 GameRock 16GB
RAM: 32 GB DDR5 6000mhz CL36
Högtalare: Sonos Arc, Sub Mini + 2 Sonos Era 300
VR: Meta Quest Pro + Link-kabel + bHaptics Tactsuit x16

Medlem

Mycket sorgligt, ikonisk röst. Såg fram emot att höra mer av honom som Max Payne/Alex Casey i framtiden. Fan.

Medlem

Satan vad trist. Tacksam för hans insatser, detta utesluter väl en uppföljare då.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Satan vad trist. Tacksam för hans insatser, detta utesluter väl en uppföljare då.

Vet inte hur etiskt det är. Men krasst sett kan väl AI göra hans röst nu med tanke på tekniken. Men kommer inte kännas rätt kanske.. RIP

Mycket tråkigt genuin & äkta person, träffat honom ett par gånger, Svar på din fråga trådskaparen är mitt favorit citat är

"Sometimes you get lucky. Sometimes, something good comes out of it. Something you know you wouldn't deserve in a million years. Something that gives you a reason to go on."

Må han vila i frid 🌹❤ Tillsammans med Mona, Vlad, Etc 🌹

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Satan vad trist. Tacksam för hans insatser, detta utesluter väl en uppföljare då.

Skrivet av Cladrius:

Vet inte hur etiskt det är. Men krasst sett kan väl AI göra hans röst nu med tanke på tekniken. Men kommer inte kännas rätt kanske.. RIP

Eller, hear me out, så kan de ta in en ersättare? Vilket kanske också känns fel. Men tror inte detta betyder att de lägger ned de spelserierna för all framtid för att de inte har samma röst längre. AI eller människa, men slut är det nog inte. Tror jag i alla fall. Kan ju såklart ha fel men det skulle kännas mycket märkligt faktiskt. Inte första gången det kan ha hänt i underhållningsbranschen tänker jag. Skådisar med helt annat utseende har ju kunnat ersätta i filmserier t.ex. Röstskådespelare måste bytas betydligt frekventare än så.

Medlem
Skrivet av Cladrius:

Vet inte hur etiskt det är. Men krasst sett kan väl AI göra hans röst nu med tanke på tekniken. Men kommer inte kännas rätt kanske.. RIP

Tanken slog mig också med AI, men man kan nog undvika det iallafall tycker man.

Skrivet av Gertzy:

Eller, hear me out, så kan de ta in en ersättare? Vilket kanske också känns fel. Men tror inte detta betyder att de lägger ned de spelserierna för all framtid för att de inte har samma röst längre. AI eller människa, men slut är det nog inte. Tror jag i alla fall. Kan ju såklart ha fel men det skulle kännas mycket märkligt faktiskt. Inte första gången det kan ha hänt i underhållningsbranschen tänker jag. Skådisar med helt annat utseende har ju kunnat ersätta i filmserier t.ex. Röstskådespelare måste bytas betydligt frekventare än så.

Rockstar tänkte ju ta in en annan skådis inför trean, men de fick ju ge sig där.
Men de har ju ägt serien ett tag utan att ha gjort något med den så frågan är om Max Payne inte är död ändå.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem
Skrivet av Gertzy:

Bekräftat av Rockstar på deras Instagram och flera publikationer har gått ut med nyheten under kvällen. Så tyvärr väldigt officiellt. Men ja, väldigt trist och just cancer är ett helvete också.

Jo, såg att även Remedy hade skrivit ett tag efter jag tog bort inlägget.

Sicket skit. ;/


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem
Skrivet av Castor.T:

Tanken slog mig också med AI, men man kan nog undvika det iallafall tycker man.

Rockstar tänkte ju ta in en annan skådis inför trean, men de fick ju ge sig där.
Men de har ju ägt serien ett tag utan att ha gjort något med den så frågan är om Max Payne inte är död ändå.

Ja, men liiiiiite annan situation att byta "bara för att" och för att skådisen är död. Men sure, du har en poäng i att det inte direkt vankats livstecken (förutom remaken då) i spelserien ändå. Så sitter ju inte och väntar på nytt spel direkt, men menar att det är en möjlighet om de skulle vilja. Liksom.

Skrivet av Fezk:

Jo, såg att även Remedy hade skrivit ett tag efter jag tog bort inlägget.

Sicket skit. ;/

1
Skriv svar