Läsarnas årets spel 2023 – nominera din favorit!

Redaktör
Skrivet av greb1989:

Många bra spel redan nominerade här, men jag vill nog slå ett litet extra slag för två lite mindre spel som släpptes 2023.

Bramble - Oerhört vackert och är i mångt och mycket ett kärleksbrev till gamla svenska sagor, estetiken och själva atmosfären i spelet var som en madeleinekaka tillbaka till sommarnätter som barn på mormor och morfars landställe.

Under The Waves Dels har spelet en gripande historia, trevlig gameplay men man lyckas också krydda detta med en hel del samhällskritik som aldrig faller i den där fällan som liknande spel gjort tidigare där det känns som att man som spelare nästan blir skriven på näsan. Perfekt avvägt och en väldigt trevlig upplevelse all around.

Välj en av dem, bara en nominering per person.


signatur
Medlem
..... Allan är fett vaken nummer 2 .....

#1. Alan Wake 2 @ PlayStation 5. Ett true MASTERPiECE work.
_____________________________________________________
Annars var dessa spel riktigt jävla skoj & välgjorda:

* STAR WARS Jedi: Survivour @ PlayStation 5.
* Dead Space 1: Remake @ Steam.
* Resident Evil 4: Remake @ Steam.
* Assassin's Creed: Mirage @ PlayStation 5. (Ej lirat så mycket ännu men det verkar vara välgjort)
______________________________________________________
* StarField @ Steam|Xbox. ---(Tyvärr har jag bara testat spelet snabbt nån enstaka timma så kan ej ge en korrekt bedömning)---
* Zelda: Tears of the Kingdom @ NiNTENDO Switch. ---(Har ej lirat spelet då jag inte köpt det)---
* Baldurs Gate 3 @ Steam. ---(Har ej lirat spelet då jag inte köpt det)---
* Super Mario Bros. Wonder @ NiNTENDO Switch. ---(Har ej lirat spelet då jag inte köpt det)---
* Hogwarts Legacy @ PlayStation 5. ---(Har ej lirat spelet då jag inte köpt det)---
* Avatar: Frontiers of Pandora @ PC. ---(Har ej lirat spelet då jag inte köpt det)---
* Phantom Liberty DLC Expansion for CyberPunk 2077 @ Steam. ---(Har ej lirat spelet då jag inte köpt det)---
*


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem

Phantom Liberty

Medlem

Finns många bra spel i år även så spela jag lite spel som inte kom ut i år

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Välj en av dem, bara en nominering per person.

Men va?! Finns det regler?? 😬

Då får vi köra på "Under The Waves"

Medlem

Jag nominerar Ready or Not

Medlem

Remnant 2


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Baldur's gate 3.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem
Medlem

Flertalet nominerar samma spel, flera på samma sida tom. Läsvårigheter antar jag.
Sen när det blir omröstning så kommer det komma folk och ifrågasätta varför "det och det" spelet inte gick att välja. 🤷‍♂️


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Redaktör
Skrivet av Molotov:

Flertalet nominerar samma spel, flera på samma sida tom. Läsvårigheter antar jag.
Sen när det blir omröstning så kommer det komma folk och ifrågasätta varför "det och det" spelet inte gick att välja. 🤷‍♂️

Att flera nominerar samma spelar ingen roll, däremot måste spelet förstås vara nominerat för att man ska kunna rösta på det. Vi kör en påminnelse om att nominera i morgon också, är ju sista dagen innan omröstning.


signatur
Redaktör
Skrivet av greb1989:

Men va?! Finns det regler?? 😬

Då får vi köra på "Under The Waves"

Regler finns.

Citat:

Riktlinjer:

  • Spelet måste vara släppt 2023

  • Inga early access-spel

  • En nominering per person (ändrar du dig redigerar du inlägget)

  • Omröstningen avgör, så flera nomineringar ökar inte vinstchansen

  • Sista dagen att nominera är måndag den 18/12


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Att flera nominerar samma spelar ingen roll, däremot måste spelet förstås vara nominerat för att man ska kunna rösta på det. Vi kör en påminnelse om att nominera i morgon också, är ju sista dagen innan omröstning.

Jo jag tänker mer att ser man att nån annan nominerat samma spel man tänkt kan man ju ta sitt "nästa bästa" spel osv för att få lite mer bredd. Det som är kul med GOTY listor är ju inte bara att se vem som vinner och få nån sorts självbekräftelse utan att se hur många/vilka spel som blir uppmärksammade överhuvudtaget, tycker då jag iaf.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Jo jag tänker mer att ser man att nån annan nominerat samma spel man tänkt kan man ju ta sitt "nästa bästa" spel osv för att få lite mer bredd. Det som är kul med GOTY listor är ju inte bara att se vem som vinner och få nån sorts självbekräftelse utan att se hur många/vilka spel som blir uppmärksammade överhuvudtaget, tycker då jag iaf.

Håller med. Om ert GOTY redan är nominerat, nominera då ett annat spel som ni tycker förtjänar en plats på topp 20. Ju mer bredd i omröstningen, desto roligare lista.

Medlem

Street Fighter 6

Medlem

Baldurs gate 3

Medlem

Pikmin 4!


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Baldurs Gate 3

Medlem

Immortals of Aveum


signatur

◍◯◍ AMD Ryzen 7 3700X 3.6 GHz ◍◯◍ Gigabyte RTX3080 10GB V2 ◍◯◍ Gigabyte X570 UD
◍◯◍
Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3600MHz CL18 ◍◯◍ Corsair HX750i 750W
◍◯◍ Logitech G915 TKL Tactile ◍◯◍ 2x Samsung 870 QVO 8TB ◍◯◍ be quiet! Silent Base 601
◍◯◍
Sony 65" KD65XH9005 ◍◯◍ Audio Pro A36 ◍◯◍ Windows 11

Medlem

Baldurs Gate 3


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Baldur's Gate 3

Medlem
Medlem
Medlem

SteamWorld Build

Medlem

Baldur's gate 3

Medlem
Medlem

Warhammer 40k rogue trader

Medlem

Armored Core 6

Medlem

Zelda Tears of kingdom.

Skriv svar